
Data wydania: 16 marca 2004
W Harvest Moon: A Wonderful Life wcielamy się tu w postać młodego człowieka, który pewnego dnia otrzymał od swego ojca gospodarstwo. Naszym zadaniem jest utrzymanie farmy, a także wykonywanie różnorodnych zadań dla napotykanych postaci i sąsiadów.
Gracze
„Cudowne życie” to pierwszy tytuł z - długoletniej, wysoko ocenianej przez recenzentów i graczy - serii „Harvest Moon”, który trafia na konsolę Nintendo GameCube. I jak zawsze mamy do czynienia z charakterystyczną, dość niszową, ale wysoce oryginalną, japońską produkcją, opowiadającą o życiu i pracy rolnika. Czy też farmera, jak kto woli.
Wcielamy się tu w postać młodego człowieka, który pewnego dnia otrzymał od swego ojca gospodarstwo i w związku z tym postanowił osiedlić się w pewnej urokliwej okolicy, zwanej Doliną Nie-Zapomnisz-Mnie (Forget-Me-Not Valley). Pomagać mu będzie narrator, dzięki któremu w trakcie rozgrywki poznajemy stopniowo całą opowiadaną historię.
Esencję rozgrywki stanowi oczywiście praca w domu i w zagrodzie. Zajęć jest całe mnóstwo, dzięki czemu gra łatwo nie staje się monotonna. Autorzy gry oddają więc nam do dyspozycji sad, warzywniak, kurnik, oborę, itp. Hodujemy i doimy krowy, podbieramy kwokom jajka, łowimy ryby. W rytmie czterech pór roku, w słońcu i w deszczu, obserwujemy jak zmienia się nasza farma, jak przebiega wegetacja roślin, jak rosną zwierzęta, jak starzeją się ludzie... A rutyna wykonywania codziennych czynności tworzy niepowtarzalny klimat, ukochany przez wszystkich fanów serii.
Zaś gdy już nam się to wszystko znudzi, możemy zostać kucharzem, poświęcić się krzyżowaniu roślin, bądź zwierząt różnych ras, a nawet zająć się poszukiwaniem ukrytych w ziemi skarbów i stać się archeologiem. Albo pójść do miejscowego baru, napić się drinka i spróbować zaprzyjaźnić się z kimś lub poderwać dziewczynę.
Gracza czeka łącznie sześć rozdziałów, w trakcie których przeżyje 30 lat wirtualnego życia (w którym 1 sekunda czasu rzeczywistego przekłada się na 1 minutę czasu świata gry) i spotka ok. 40 niezależnych postaci - innych mieszkańców Doliny. A jeśli dobrze pójdzie, ożeni się z jedną z trzech dostępnych panien i doczeka się upragnionego potomka.
Jak widać, produkcja ta to tzw. symulator życia (sim-life) - w wydaniu japońskim będący intrygującym połączeniem RPG z elementami strategii, przygodówki czy gry logicznej. Role-playing bez przemocy, walki i rozwijania statystyk postaci, ale z pogłębioną fabułą, mnóstwem minigier (oraz subquestów) i całkowitą swobodą rozgrywki. W znakomitym, bardzo konsolowym stylu.
Ponieważ tę konkretna część wydano wyłącznie na GameCuba, istnieje możliwość odblokowania dodatkowych opcji przy pomocy przenośnej konsolki Nintendo, Game Boya Advance wraz z egzemplarzem gry „Harvest Moon: Friends of Mineral Town” (i kabelkiem łączącym obie konsole). Dzięki wersji dedykowanej GBA będziemy mogli podróżować między miastami i korzystać z usług bohaterów niezależnych z obu gier.
Na koniec warto jeszcze zauważyć, iż w sytuacji, gdy „Harvest Moon: Save the Homeland” na PlayStation 2 wciąż nie ukazał się w Europie, omawiana gra stanowi jedyną okazję (poza importem), by zapoznać się z reprezentantem tego słynnego cyklu w jego nowoczesnej formie: na konsoli stacjonarnej i w całkowicie trójwymiarowej oprawie graficznej.
Autor opisu gry: Ryszard Chojnowski
Platformy:
GameCubeAngielskie napisy i dialogi
Producent: Marvelous
Wydawca: Natsume Inc.
Gry podobne:



26GIER
Seria symulacji życia, wzbogaconych o elementy RPG i rozwiązania z gatunku strategii ekonomicznych. Jej korzenie sięgają 1996 roku, kiedy to na konsoli Super Nintendo Entertainment System pojawił się pierwszy Harvest Moon. Gra spotkała się z umiarkowanie ciepłym przyjęciem ze strony graczy i krytyków (średnia jej ocen w serwisie Gamerankings wynosiła nieco ponad 73/100). Niemniej, jej dobra sprzedaż zachęciła autorów do rozwinięcia pomysłu, co z czasem zaowocowało powstaniem całej serii. Na przestrzeni lat kolejne odsłony cyklu trafiły na rozmaite platformy – od konsol stacjonarnych, przez handheldy i urządzenia mobilne, skończywszy na komputerach osobistych.
Już trzeci dzień polskie Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi obywa się bez swojego dotychczasowego szefa i byłego wicepremiera zarazem. Szczęśliwie sprawa rolnictwa w grach jest wolna od politycznych przetasowań – właśnie otrzymaliśmy nieco świeżych szczegółów (w tym pierwsze screenshoty), dotyczących kolejnej części popularnej serii Harvest Moon, traktującej właśnie o gospodarowaniu na wsi.
gry
Radosław Grabowski
25 września 2006 07:55
Co może być porywającego w wirtualnej symulacji życia farmera, czyli de facto rolnika? Zapewne wiedzą to miliony klientów, które na przestrzeni minionych ośmiu lat zakupiły dowolny produkt, reprezentujący markę Harvest Moon (debiut na konsoli SNES). Ostatnio cykl ów zanotował obecność na platformie GameCube, a już wkrótce poznają go użytkownicy innych systemów elektroniczno-rozrywkowych.
gry
Radosław Grabowski
2 listopada 2005 11:11
Wymagania sprzętowe gry Harvest Moon: A Wonderful Life:
GameCube
Wspiera:
karta pamięci
Średnie Oceny:
Średnia z 120 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Aleksander Kozłowski
GRYOnline.pl Team
2016.03.17