Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePC
Okładka Gobliiins 4 (PC)

Gobliiins 4 PC

Sequel słynnych przygodówek, wydanych w pierwszej połowie lat 90. XX wieku. Ponownie głównymi bohaterami są trzy zwariowane gobliny, a fabuła przepełniona jest absurdalnym humorem. Rozgrywka polega głównie na rozwiązywaniu zagadek.

Przygodowe | fantasy | elementy logiczne

PC Windows
Okładka Gobliiins 4 (PC)

Polskie napisyPolskie napisy

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

13marca2009

24kwietnia2009

pudełko PL

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Gobliiins 4 jest kontynuacją cyklu popularnych na początku lat ’90 logicznych przygodówek. Seria pomimo kompletnie liniowej rozgrywki i bardzo wymagających (czasem wręcz absurdalnych) zagadek logicznych zaskarbiła sobie serca wielu fanów głównie ze względu na humor przejawiający się zarówno w grafice, dialogach jak i konstrukcji fabuły. Czwórka jest efektem pracy niewielkiego, niezależnego studia Societe Pollene, pod kierownictwem Pierre Gilhodes, który pracował nad poprzednimi częściami Goblins oraz Woodruff and the Schnibble of Azimuth jeszcze dla studia Coktel Vision.

Mimo upływu lat najnowsza odsłona trzyma się ścieżki wyznaczonej przez pierwowzór, co zresztą widać już na pierwszy rzut oka. Podobnie jak w pierwszej części gracze otrzymują do dyspozycji trzy gobliny (stąd właśnie trzy literki „i” w tytule), każdy z nich posiada określone umiejętności, oczywiście niedostępne dla reszty stworków, i tak Tchoup może zbierać i używać przedmioty, Stucco przypadła rola typowego osiłka zdolnego przesunąć nawet najcięższe przeszkody, natomiast arkanami magii zajmie się Perluis. Kluczem do pokonania licznych zagadek, które pojawią się w drodze do celu jest umiejętne wykorzystanie zdolności każdego z nich.

Zagadek jest w grze całe mnóstwo, podobnie jak w poprzednich częściach są one całkiem zabawne, tym razem jednak nie aż tak trudne – według twórców z przejściem gry powinien sobie spokojnie poradzić ośmiolatek. Sterowanie podopiecznymi odbywa się w całości za pomocą myszy. Pojedynczym lewym kliknięciem w zależności od kontekstu rozkażemy goblinowi iść w dane miejsce lub wykonać jakąś czynność, podwójnym kliknięciem nakażemy mu biec, natomiast do otworzenia ekwipunku użyjemy prawego przycisku gryzonia.

Gobiiins 4 składa się z 16 poziomów oczywiście jak na produkcję dzisiejszych czasów przystało w pełnym 3D. Grafika, choć sympatyczna i zabawna niestety znacząco odstaje na tle innych produkcji. Jest na to pewne usprawiedliwienie – w końcu to tytuł familijny, więc powinien działać nawet na słabym sprzęcie. Świat gry nie jest na pewno statyczny – ciągle coś się dzieje, a stworki w sposób dla siebie typowy żywiołowo reagują na wszystkie wydarzenia. Animacja postaci jest uproszczona, ale mimo to świetnie pasuje do charakteru gry.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 6,5 / 10 na podstawie 128 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 8.0 / 10 na podstawie 5 głosów czytelników.

Gry podobne do Gobliiins 4

Klasyfikacja PEGI Gobliiins 4

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe Gobliiins 4

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Pentium 4 1.8 GHz
  • 1 GB RAM
  • karta grafiki 128 MB (GeForce FX 5700 lub lepsza)
  • 1.5 GB HDD
  • Windows XP/Vista
Gobliiins 4 - recenzja gry
Gobliiins 4 - recenzja gry

Recenzja 23 kwietnia 2009, 10:20

Gobliiins 4 to produkt bardzo specyficzny, skierowany do wąskiego grona odbiorców. Wydaje mi się, że powinni po niego sięgnąć wyłącznie fani pierwowzoru, których nie zrażą archaiczne rozwiązania i grafika, i którzy czują do tego cyklu ogromny sentyment. Widać zresztą wyraźnie, że gra powstała z myślą o miłośnikach goblinów, a nie wielbicielach nowoczesnych przygodówek. Praktycznie wszystko trąci tu myszką i trzeba być naprawdę wyrozumiałym, żeby czwarta odsłona cyklu nie odrzuciła nas na kilometr.