Eurocops to dynamiczna gra akcji, w której główne postaci obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Omawiany tytuł jest debiutanckim projektem niewielkiego studia developerskiego o nazwie Crazy Foot Game Studios. Jednym z podstawowych atutów opisywanej pozycji jest zastosowany przez autorów nowoczesny silnik graficzny. Eurocops działa na udoskonalonym enginie Serious autorstwa znanej miłośnikom PeCetowych strzelanin firmy Croteam. W przeszłości silnik ten wielokrotnie używany był przy tworzeniu innych tego typu produkcji, między innymi zbliżonego tematycznie Alpha Black Zero. Badane przez gracza plansze są rozbudowane, a otoczenie dość szczegółowo oddane. Na uwagę zasługuje także realistyczna animacja poszczególnych postaci. Na oprawę dźwiękową składa się przede wszystkim dynamiczny soundtrack.
Akcja opisywanej strzelanki, jak sam tytuł zresztą słusznie sugeruje, osadzona została na Starym Kontynencie. Gracz w trakcie zabawy odwiedza najbardziej znane europejskie państwa - Francję, Niemcy, Wielką Brytanią, Hiszpanię, Włochy oraz Rosję. Na każdym z tych terenów do rozegrania jest seria mniej lub bardziej skomplikowanych misji. W trakcie zabawy wcielamy się w członków jednego z prawdziwych zespołów wyznaczonych do zwalczania międzynarodowego terroryzmu. Należy jednak nadmienić, iż w trakcie właściwej rozgrywki wątek fabularny nie odgrywa zbyt istotnej roli. Cała zabawa koncentruje się bowiem na sprawnej eliminacji złoczyńców.
Eurocops pod wieloma względami przypomina takie serie jak SWAT czy Rainbow Six. Gracz dowodzi drużynami złożonymi z kilku osób. Każda z postaci charakteryzuje się odmiennym typem umiejętności (snajper, medyk itp.). Co ciekawe, w trakcie zabawy swoim podwładnym można wydawać proste polecenia (idź za mną, atakuj cel itp.). Opisywanej strzelance daleko jednak do poziomu realizmu wspomnianych wcześniej produkcji. Eurocops nastawiony jest w głównej mierze na efektowny przebieg rozgrywki. W trakcie zabawy możemy korzystać z bogatego arsenału broni - różnorakich pistoletów, shotgunów czy karabinów (maszynowych i snajperskich). Gra oferuje przede wszystkim rozbudowaną kampanię singleplayer, w której należy zaliczyć szereg przygotowanych przez producentów misji. Eurocops zawiera również pełnoprawny multiplayer.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Wymagania sprzętowe gry Eurocops:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2,5GHz, 512MB RAM, 32MB akcelerator 3D, Windows 98/ME/2000/XP, 600MB na HDD.
Średnie Oceny:
Średnia z 259 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
kaileena3108 Centurion
Ciekawy pomysł na grę, wykonanie też nie najgorsze ;) 4/6
zanonimizowany1003644 Pretorianin
Średniak. Słaby Średniak
Chriso25 Generał
Po ogladnieciu recenzji NrGeeka, postanowilem ze zagram sobie w EuroCops. Trzeba przyznac, ze raczej niewiele gier, oferuje wcielenie sie w gliniarzy z odzialow specjalnych, ze Starego Kontynentu.
Pomysl na gre jak najbardziej trafiony ale wykonanie lezy i kwiczy, jak to zwykle w krapowatych grach.
Gra nie posiada jako tako fabuly ktora towarzyszy nam od pierwszej do ostatniej misji. Jest po prostu zadanie do wykonania w szczesciu panstwach Europejskich, ktore polega na wyeliminowaniu terrorystow i np rozbrojeniu bomb.
Niestety gameplay jest taki sam w kazdym kraju i niczym sie od siebie nie rozni. Nawet nasi bohaterowie ktorych jest trzech posiadaja ta sama bron i roznia sie tylko imionami.
Gra jest slaba na kazdym kroku. Idziemy powoli do przodu i eliminujemy hordy wrogow ktorzy stoja nam na drodze.
Majac na mysli powoli, to jest naprawde powoli, zwlaszcza juz na normalnym poziomie trudnosci, poniewaz mapy sa rozlegle a gra nie oferuje apteczek w czasie misji czy samoregeneracji zdrowia.
Gra wydaje sie ze miala byc taktyczna gra TPP w stylu SWAT ale taktyki tu tyle co na lekarstwo. Naszym podobiecznym wydajemy tylko dwa polecenia. Zostancie i chodzcie za mna. Dodatkowo mozna sie przelaczyc na innego gliniarza.
Tak naprawde to tylko dwoch glinarzy jest przydatnych. Ten z karabinem maszynowym i drugi z lekkim karabinkiem szturmowym. Trzeci wyposazony w strzelbe jest praktycznie bezuzyteczny.
Graficznie jest zle. Gra korzysta z przestarzalego jak na 2005 rok silnika dwoch pierwszych odslon Seariusa Sama. Tektury sa bardzo slabej jakosci a tworcy przykryli je wszechobecnym blurem.
Dodatkowo gra dziala bardzo dziwnie. Co prawda programy typu Fraps, Action, ShadowPlay pokazuja ze gra chodzi na dzisiejszych komputerach w 60 klatkach na sekunde ale gameplay toczy sie tak naprawde w 25-30 klatkach. Gra klatkuje i to widac na oczy i nie wiem dlaczego te programy pokazuja stale 60 fps.
Jednak i tak nie ma sie tym co przejmowac, bo gra jest szrotem ktory nawet mial miec kontynuacje sadzac po napisach koncowych ale jak widac ekipa ''Crazy Game Foot'' zwinela interes i zaginela. Moze to i dobrze bo nie wrozyloby to dobrze kontynuacji.
Gre udalo mi sie uruchomic w rozdzielczosci 4K, jakby to kogos intersowalo ale trzeba zmienic parametry w jednym pliku konfiguracyjnym. Mozna tez przeesunac postac dalej od kamery, wiec w panoramie nie bedzie zbyt blisko ekranu.
Poradnik na wsgf: