Dune: Awakening
Chyba nie będzie super, jeśli chodzi o zawartość portfela. Wystarczy zobaczyć co Funcom zrobił z Conan Exiles.
Może gdyby Funcom nie był w 95% w posiadaniu Tencenta, wyszłoby z tego coś, w co bym zagrał.
Nie może wyjść super bo to jest MMO ze wszystkimi grzechami tej formy pseudo gier. MMO to bardziej platforma komunikacyjna, gra jest pretestem, tłem. Poza tym jak nad każdym MMO wisi groźba że to wyłączą, a już na pewno nieustanne zmiany balansu, mechanik, zasad, reguł. To konieczne, bo każde MMO dryfuje w stronę powstawania dziwnych zachowań społecznych graczy, nienaturalnych pseudo "ekonomik" w grze, dziwnych trendów itp. Bitewniaki multiplayer są naturalnie do tego predysponowane, ale generalnie jest po fabule - chyba że jest tryb single. Ale tu go nie będzie. Zatem poza grami bitewnymi, wszelkie ekonomie, pseudo RPG, przygodowe elementy z MMO nie mogą się udać.
Grafika super.
Ta gra może mocno zamieszać na rynku jeśli połowa tego co pokazują z produkcji jest prawdą.
Od dawna się zastanawiam, jaki element gameplayu będzie w Dune dominował.
Narracja (zadania, cutscenki, rozmowy z NPC) będą tu na pewno szerzej reprezentowane niż w Conan: Exiles, ale nadal to zbieranie śrubek, kamyczków, craftowanie ze schematów będzie chyba tym, co robimy najczęściej.
Ale ponieważ podobnie jest skonstruowane Enshrouded, w którym bawię się bardzo dobrze, a tu jeszcze dojdzie silny komponent multi, to myślę, że może to być dobre.
Nadzieja.
[link]
No więc... po szesnastu godzinach beta weekend wykazał ogromne braki w optymalizacji. Ze stu klatek spadki do dziewięciu, skomplikowana i mało intuicyjna konstrukcja przybytków, powtarzalność i schematyczność starć pve i wąskiej listy znajdziek (jeden kwiatek nawadnia, drugi umożliwia sklecenie opatrunku np. i koniec). walka uboga i przeinżynierowana, odległa od narzuconego schematu. Nic tylko rżnij, rżnij i rżnij. Zero taktyki, skuteczności kombosów czy kombinacji bloków. Jedną kombinacją rżniesz wszystkich jak na razie, bez wysiłku. Typowe MMO i to w nie najlepszym wydaniu. Handel typowy, mapa uboga. Jest problem ze znalezieniem celu, ponieważ mapa jest dwuwymiarowa i nie podaje wyskokości, biegasz jak idiota wokół celu, który znajduje się na innym poziomie. Bieda. Mogę śmiało stwierdzić, że pograłem lepiej w niektóre darmowe produkcje. Beta tej gry, porównując z zapowiedziami i propagandą marketingową wypadła marnie według mnie. Nie wiem jak to, coś wyjdzie 10go Czerwca ale marniutko to widzę. Poza scenerią Dune, gra ma niewiele do zaoferowania.
A ja tu widzę inny problem: mapa bywa po prostu nudna... pustynia to kwadrat, w którym pośród morza niczego (czytaj piasku) znajdują się niewielkie wysepki skalne, na których są różne POI. Podobnie było w Starfieldzie, w efekcie takiej konstrukcji mapy eksploracja niespecjalnie mnie wciągnęła. Ktoś powiem - czego oczekujesz po pustyni? To proszę pierwszy z brzegu przykład: AC; Origins. Tam Sahara była zdecydowanie ciekawsza.
I to już pierwsza mapa - Hagga Basin robi wrażenie budowanej z generatora, chociaż to mapa z tego co zrozumiałem - ręcznie projektowana. Deep Desert lepsze nie będzie, bo tu założeniem jest proceduralność.
Cała nadzieje w innych mapach: social hubach i ręcznie projektowanych lokacjach.
Natomiast gameplayowo i fabularnie nie jest to złe.
Gra jest zajebista :D jeśli ktoś lubi survivale i budowanie itd to mu się spodoba. Wiadomo gra ledwo wyszła i patchują na bieżąco , serwery dość często wyłączają .