Data wydania: 1 grudnia 2011
Gra arkadowa, w założeniu twórców - krakowskiego studia Nibris - nawiązująca do Panga, wielkiego hitu sprzed wielu lat. Produkcja tematycznie skierowana jest raczej do młodszych graczy, aczkolwiek również dorosłe osoby nie powinny się nudzić przy zestrzeliwaniu tytułowych blobów.
Double Bloob to typowa arkadówka, powielająca schemat starego i kultowego Panga – hitu sprzed niemal dwudziestu lat. Tematyka, rozgrywka oraz tło akcji są skierowane raczej do młodszego gracza, lecz dorośli również powinni być zadowoleni, chociażby z sentymentu. Gra powstała w krakowskim studio Nibris, które specjalizuje się w tworzeniu produkcji na konsole Nintendo.
Do zadań gracza należy zestrzeliwanie spadających z góry „kropelek”. Zabawa polega na tym, aby trafić w blooby, zanim spadną i nas zgniotą. Do ich niszczenia używamy harpuna. Żeby nie było zbyt łatwo, po trafieniu blooby dzielą się na mniejsze części. Prosty schemat gry został okraszony równie prostą fabułą. Na Ziemię przybył Wielki Zły Bloob z planety Bloobia i porwał małego delfina Pongo. Double Bloob opowiada o przygodach rodzeństwa Aen i Niua, którzy chcą uratować swojego zwierzęcego przyjaciela.
W Double Bloob występują trzy różne tryby rozgrywki. Quest Mode zawiera dziesięć różnych światów, w każdym po dziesięć poziomów. To daje nam łącznie sto plansz. Na końcu każdego ze światów czeka na gracza boss. Tryb Point Attack pozwala zagrać na którymkolwiek z odblokowanych wcześniej etapów. Blooby pojawiają się coraz szybciej i trzeba je coraz sprawniej niszczyć. Ostatni to Time Attack, czyli rozgrywanie plansz na czas.
Sporą uciechę sprawiają umieszczone w każdym levelu przeróżne bonusy. Power-upy to między innymi dodatkowe życia, podwójne strzały, zamrażanie bloobów w powietrzu czy krótkotrwała tarcza ochronna. Są też premie punktowe za wyjątkowo wymagające czynności, jak na przykład dodatkowe punkty za zestrzelenie dwóch bloobów jednocześnie. Żeby nie było tak przyjemnie, w grze przewidziano anty-bonusy, na przykład spowalniające gracza, blokujące możliwość strzału lub po prostu odejmujące punkty. Same blooby również wykazują się specjalnymi właściwościami. Niektóre regularnie znikają na krótki okres czasu, a inne, zbudowane z kamienia, są twardsze od pozostałych.
Grafika jest dwuwymiarowa. Z ekranu bije feeria barw, a wiele elementów planszy jest ruchomych. Ścieżka dźwiękowa to seria prostych dźwięków, która przypomina udźwiękowienie gier sprzed kilkunastu lat.
Autor opisu gry: Paweł Fronczak
Platformy:
Nintendo DS
Nintendo 3DS
Producent: Nibris
Wydawca: Bloober Team
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Serwis Cubed3 przeprowadził wywiad z nastawionym na tworzenie gier na konsole Nintendo krakowskim deweloperem Nibris. Mogliśmy się z niego dowiedzieć nieco szczegółów na temat tworzonych przez wspomnianą firmę produkcji: ROTR, Double Bloob oraz Sadness.
gry
Artur Falkowski
15 sierpnia 2007 13:24
ROTR (Raid over the River) nie jest jedyną grą tworzoną z myślą o konsoli Nintendo DS, nad którą obecnie pracuje studio Nibris. Krakowianie opublikowali niedawno oficjalne oświadczenie prasowe, w którym zapowiedzieli zupełnie nowy program, zatytułowany Double Bloob.
gry
Krystian Smoszna
5 lutego 2007 11:37
Wymagania sprzętowe gry Double Bloob:
Nintendo DS
Wspiera:
DSIWare
Nintendo 3DS
Wspiera:
eShop