
Data wydania: 30 czerwca 2009
Stworzona z myślą o użytkownikach mobilnych, spin-offowa odsłona kultowej serii strzelanin FPS firmy id Software, nawiązująca do trzeciej pełnoprawnej części cyklu z 2004 roku. W grze wcielamy się w ostatniego ocalałego członka oddziału Bravo, którego odnalezienie było jednym z pierwszych zadań w grze Doom 3.
Doom Resurrection to stworzona z myślą o użytkownikach iPhone’ów oraz iPadów, spin-offowa odsłona kultowej serii strzelanin FPS, nawiązująca do ostatniej pełnoprawnej części cyklu: Doom 3 z 2004 roku. Gra została przygotowana przez oryginalnych twórców serii z id Software, we współpracy z mało znanym studiem Escalation.
Jednym z pierwszych zadań, jakim musieli stawić czoła gracze w pamiętnym Doomie 3 było odnalezienie zaginionych członków oddziału Bravo, który został wysłany do marsjańskiej bazy korporacji UAC celem uratowania naukowców, ocalałych po ataku istot z innego wymiaru. Jak pamiętamy z gry macierzystej, oddział Bravo wpadł w pułapkę i został wyeliminowany – lecz jak się okazuje nie do końca. W Doom Resurrection wcielamy się w jedynego ocalałego komandosa z oddziału Bravo, który musi przedrzeć się przez wypełnione potworami wnętrze bazy. W wędrówce towarzyszy mu latający robot Sam, który otwiera zaszyfrowane drzwi i zapewnia bohaterowi łączność z pomagającym mu byłym naukowcem UAC.
W przeciwieństwie do gry macierzystej, Doom Resurrection nie jest jednak klasycznym FPS-em, a raczej tzw. rail-shooterem, w którym poruszamy się wyłącznie po ściśle określonych ścieżkach. Zadaniem gracza jest eliminacja pojawiających się wrogów, takich jak żołnierze, zombie oraz potężne Hell Knighty i unikanie nadlatujących pocisków przeciwnika. Podczas gry możemy nieść jednocześnie maksymalnie 3 różne rodzaje broni, a wśród dostępnego arsenału znalazły się m.in. karabinek szturmowy, dwururka, Gatling Gun oraz BFG. W trakcie zabawy musimy też uzupełniać amunicję oraz zdrowie, zbierając porozrzucane po ziemi naboje i apteczki.
Doom Resurrection na urządzeniach z systemem iOS korzysta z poziomów, modeli i tekstur pochodzących z pecetowego Dooma 3 i działa na tym samym, nieco zmodyfikowanym silniku id Tech 4. Grafika gry stoi więc na bardzo wysokim poziomie, a podczas zabawy – mimo znacznie większej dynamiki rozgrywki – towarzyszy nam podobny klimat grozy, jak w pierwowzorze. Oprócz podstawowego trybu kampanii, autorzy przygotowali też szereg oddzielnych wyzwań, w których gracze muszą np. pokonać wymagającego przeciwnika nie doznając żadnych obrażeń, bądź ukończyć wybraną sekcję gry w wyznaczonym limicie czasowym.
Autor opisu gry: Retromaniak
Platformy:
Apple iOSAngielskie napisy i dialogi
Producent: id Software
Wydawca: id Software
Ograniczenia wiekowe: 18+
Gry podobne:



17GIER
Cykl FPS-ów będący jednym z prekursorów gatunku pierwszoosobowych strzelanek. Seria została wykreowana przez studio id Software i ma niejako trzech „ojców” – Johna Carmacka, Johna Romero oraz Toma Halla. Niemniej na przestrzeni lat w jej rozwój były zaangażowane również takie zespoły, jak Midway Games czy Nerve Software. Choć cykl zadebiutował na komputerach osobistych, z czasem zaczął coraz wyraźniej zaznaczać swoją obecność również na konsolach, a także na urządzeniach mobilnych.