Wyszukiwarka gier
Dominions 4: Thrones of Ascension

Dominions 4: Thrones of Ascension

PC
po premierze

Data wydania: 8 lipca 2013

Strategiczne, Fantasy, Turowe, Multiplayer, Singleplayer, PBeM, Internet

Kolejna odsłona z serii turowych strategii fantasy, stworzonej przez Illwinter Game Design. Po raz kolejny wcielamy się w boga jednego z blisko 80 narodów, a naszym celem jest wyeliminować konkurentów i stać się jedynym prawowitym władcą uniwersum.

7.0

Gracze

8.9

Steam

OCEŃ
Oceny

Dominions 4: Thrones of Ascension to kolejna odsłona z liczącej sobie już ponad 10 lat serii turowych strategii fantasy. Za cykl odpowiedzialne jest od samego początku niezależne studio Illwinter Game Design, które rozpoczęło działalność jeszcze we wczesnych latach 90-tych, tworząc strategię Conquest of Elysium na wysłużone komputery Atari. Seria Dominions osadzona jest w fantastycznym świecie, czerpiącym inspirację z historii, kultury i mitów.

Zwyczajem serii, w Dominions 4 przyjdzie nam ponownie wcielić się w jednego z bogów, panujących w stworzonym przez autorów politeistycznym uniwersum. Naszym celem jest stać się jedynym władcą świata i pokonać innych pretendentów do tytułu nowego Pantokraty. Rozpoczynając grę, kreujemy swojego boga i wybieramy na swoich poddanych jedną z dostępnych nacji. Poszczególni bogowie mogą różnić się od siebie zdolnościami – od specjalizujących się w czarach arcymagów, do potężnych tytanów, preferujących rozwiązania siłowe. Zwycięstwo w grze może być osiągnięte na jeden z trzech możliwych sposobów, a kluczem do niego będzie stworzenie niepokonanej armii, która sprawdzi się w epickich bitwach, rozgrywanych na losowo generowanych mapach, pełnych rzek, jaskiń, gór i przełęczy.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsAngielskie napisy i dialogi

Producent: Illwinter Game

Wydawca: Illwinter Game

Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń

Gry z serii

Dominions 4: Thrones of Ascension
Dominions 4: Thrones of Ascension
Dominions 4: Thrones of Ascension

6GIER

Gry z serii Dominions

Gry z serii Dominions

Publicystyka

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Dominions 4: Thrones of Ascension.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Dominions 4: Thrones of Ascension:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 GS lub lepsza), 500 MB HDD, Windows XP/Vista/7.

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.0

Ocena Graczy

Średnia z 16 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

8.9

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 1120 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2013-10-31
19:28

Alamar Centurion

Super czekam na ta gre, calkiem milo sie gralo w poprzednia tyle ze juz niewiele pamietam szczegolow z niej pozatym ze byla bardzo rozbudowana i to wielki plus. No i wszystko, wiele umiejetnosci itp. fajne efekty mozna bylo obserwowac w walkach. A gry-online musi poprawic planowana date premiery bo 08 lipca 2013 juz minal :]

Komentarz: Alamar
2014-01-19
11:30

wraiedt Legionista

tylko czemu uparcie trzymają się tej beznadziejnej grafiki map, tyle fajnych fanowskich map powstało do D3, było zobaczyć co ludziom pasuje i po prostu wdrożyć, a nieee... oni dalej tę 3d koszmarek, który przy pierwszym kontakcie odrzuca na kilometr

smucie mnie po prostu, że tak fajne gry (od strony złożoności, pomysłu, ilości myślenia jakie trzeba włożyć) tak dalece potrafią kuleć na polu interfejsu i grafiki

Komentarz: wraiedt
2014-08-17
20:30

krokots Junior

Nie wiem o co chodzi, mapy dla mnie wyglądają w porządku. Ogrom jednostek i czarów powala. Dla fanów Master of Magic lub Warlords.

Komentarz: krokots
2015-04-17
09:57

Mellekor Junior

"Fun" z tej gry płynie z długiego analizowania każdej tury, nie klikania "end turn" żeby zobaczyć co się stało (nie takie fajne jak np. w Civ'kach).

Gra jest prosta. Polega na rekrutowaniu wojska i przesuwaniu go na następne w kolejce do podbicia ziemie (jak w Medievalu 1). Tzn. jest to główna czynność w tej grze (jak jeżdżenie autem w GTA albo podziwianie otoczenia przy bieganiu w te i wewte w Skyrimie). Nie ma praktycznie dyplomacji, administracji (podatków, zbierania złota/żarcia), budowania struktur.

Trudność bierze się z niekończącego się uczenia zawartości gry (jednostek, czarów, przedmiotów) i ich kombinacji.

Gra dla specyficznego odbiorcy, który lubi grzebać w szczegółach sytuacji na mapie, zaznajamiania się ze statystykami kilkunastu jednostek i kilkunastu charakterów (dowódców, herosów, szpiegów, kapłanów, magów). Nieogarnywalna dla człowieka ilość zaklęć i przedmiotów, które można uzyskać przez badania nad jedną z ok 10. dziedzin magii. Przedmioty i "czary" (klejnoty= amunicje do czarowania) musisz dać charakterom. Taktyka działań każdej z armii zaplanować osobno (kto kiedy atakuje, kto gdzie stoi i w jakiej formacji). Samo starcie tylko sie ogląda.

Najrealniejsza mechanika walki z jaka się spotkałem (np. długość broni to szansa na niedojscie przeciwnika=anulowanie jego ataku; tarcza zmniejsza szanse na unikniecie ataku, ale zwieksza szanse na dodatkowy pancerz; nie do wyleczenia rany (afflicitions) (nie tylko utrata HP, ale np. brak oka, ręki, rana korpusu)). I to wszystko dla każdej jednostki (!) - tak, nawet każdy jeden gadzi milicjant z widłami z zapadłej prowincji ma liczone osobne ranki.

Zawartość trzeba pomnożyć przez 3 wieki, kilkanaście ras i samemu rzeźbionego boga (którym może być od drzewa, przez typowego "ludka", smoka, do eterycznej formy reprezentowanej przez kupe kości). [nacje nie różnią się tylko statsami wojska w każdym wieku - mają inne jednostki!]

Każda jednostka, bóg, nacja, okres czasowy ma swoje fabularne tło, więc jest dużo "fluffu" do czytania (zwykle mnie to nudzi, ale np.; jaszczury C'tis mają jako niewolników gatunek agresywnych jaszczurów, które trzyma się krótko bo są niebezpieczni dla innych - tacy kibole. Fantastycznie przemyślane). Nieliczne fantasy w którym nie ma tolkienowski uszatych, drzewo-filów z łukami i małych, ale szerokich, brodatych górników.

Analizowanie tej gry to balsam dla mózgu.

Z drugiej strony, to grafika jest brzydka. Sprity jednostek są bez życia i bez klatki animacji (ale może dzięki temu jest ich duża różnorodność). Renderowane tła podczas bitwy zżerają FPSy, nie dając nic w zamian - wolałbym rysowane i lekko animowane tło jak w bijatykach 2d w stylu Street Fightera [Nie pisze tego jako małolat/videomaniak który uważa, że grafa jest dobra jak ma 3d, ruchome włosy i źdźbła trawy, no i światło (refleksy na wodzie, aucie, oku, każdej metalowej powierzchni). Wg. mnie najlepszą grafikę ma Machinarium - wolę oglądać Machinarium, niż zderzenia w GTA4 czy rośliny w Skyrimie.] Muzyka to irytujące brzękolenie ("CO k...?! To SZTUKA!").

Interfejs męczący. Wysyłanie posiłków; nie ma punktów zbornych ileś prowincji dalej, trzeba ruch każdego zbiorowiska chłopków przeklikiwac co ture do nastepnej prowincji. Właściwie nie jest to wada, jeżeli z założenia gracz ma przy każdej turze spędzić mnóstwo czasu. TIPS: w opcjach da sie ustawic żeby magowie z automatu wzieli się do nauki, a nie bronili prowincji.

Największa wada gry to wg mnie; "kupą mości panowie!". Opracowywanie taktyk, pakowanie herosom mieczy i talizmanów do plecaka, napieprzanie czarami daje efekt - ale Gracz musi chcieć. Jak nie chce to 200 light infantry i 10 commanderów i tak wygra bitwe, a nie trzeba się tyle nagłówkować. Wielka szkoda, że wysyłanie kupy wojska nie jest jakość dotkliwiej karane. Ale może to wina AI, że gra ciulowo, bo morale w grze jest, czary obszarowe też, "Tremble" u dużych jednostek też.

Komentarz: Mellekor

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl