Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Seria Neverwinter Nights - seria gier

Neverwinter Nights: Enhanced Edition
Neverwinter Nights: Enhanced Edition

RPG 27 marca 2018

Neverwinter Nights: Enhanced Edition to remaster przebojowej gry RPG z 2002 roku. Projekt zawiera podstawową wersję produkcji wraz z dodatkami Shadows of Undrentide, Hordes of the Underdark oraz Kingmaker. Tytuł ulepsza oprawę graficzną, ale jednocześnie zachowuje kompatybilność ze starszymi modami.

PCPS4XONESwitchAND

Neverwinter Nights 2
Neverwinter Nights 2

RPG 31 października 2006

Kontynuacja przebojowej gry cRPG studia BioWare z 2002 roku, przygotowana tym razem przez ekipę Obsidian Entertainment, mającą na swym koncie drugą odsłonę serii Star Wars: Knight of the Old Republic. Fabuła Neverwinter Nights 2 rozpoczyna się kilka lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze, kiedy światu Forgotten Realms zagraża tajemniczy Król Cieni. Jedynym sposobem na jego pokonanie jest odnalezienie wszystkich fragmentów roztrzaskanego miecza, znanego jako Srebrne Ostrze Gith. W stosunku do pierwszej części cyklu, w mechanice rozgrywki wprowadzono sporo innowacji, z których najważniejsza to możliwość dołączenia do drużyny aż trzech postaci niezależnych, nad którymi w toku zabawy mamy tym razem pełną kontrolę. Prócz tego w grze znalazły się nowe klasy postaci oraz niedostępne wcześniej czary i umiejętności. Rozbudowano także edytor, pozwalający np. na zaprojektowanie własnej przygody, a następnie zaproszenie do wspólnej zabawy innych graczy.

PC

Neverwinter Nights
Neverwinter Nights

RPG 18 czerwca 2002

Opracowana przez znane z sagi Baldur’s Gate studio BioWare gra cRPG, oparta na trzeciej edycji systemu Dungeons & Dragons. Fabuła Neverwinter Nights przenosi nas do fikcyjnego świata Forgotten Realms i osnuta jest wokół tajemniczej zarazy, panującej w tytułowym mieście Neverwinter. Zadaniem bohatera, w którego wciela się gracz, jest ustalenie, kto i w jakim celu wywołał śmiertelną chorobę. Historia składa się z prologu oraz czterech rozdziałów, z których każdy rozgrywa się na innym terenie (nie można wrócić do odwiedzanych wcześniej lokacji). Podczas zabawy zajmujemy się realizacją kolejnych zadań fabularnych, gromadzeniem złota i przedmiotów, rozwijaniem naszej postaci oraz, oczywiście, walką. Ta rozgrywana jest w czasie rzeczywistym z opcją aktywnej pauzy, a wynik większości akcji - w myśl zasad D&D - generowany jest losowo na podstawie rzutu kośćmi. Mocną stroną gry są rozbudowane opcje rozgrywki wieloosobowej.

PC