Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS
Stellaris
Stellaris
Stellaris Game Box

Najciekawsze materiały do: Stellaris

Stellaris - poradnik do gry
Stellaris - poradnik do gry

poradnik do gry24 maja 2016

Poradnik do gry Stellaris opisuje wszystkie najważniejsze elementy tego rozbudowanego tytułu. Dowiesz się z niego m.in. jak kierować każdą z dostępnych frakcji, w jakie technologie inwestować czy jak stworzyć własny okręt.

Recenzja gry Stellaris – Paradox podbija kosmos
Recenzja gry Stellaris – Paradox podbija kosmos

recenzja gry11 maja 2016

Światowa premiera 9 maja 2016. Długo wyczekiwana gra Stellaris podbiła kosmos i... Steama. Paradox stworzył świetną strategię kosmiczną w stylu 4X. Pomimo braków to szalenie wciągająca produkcja.

Stellaris: MegaCorp - nowe rozszerzenie do Stellaris zapowiedziane
Stellaris: MegaCorp - nowe rozszerzenie do Stellaris zapowiedziane

wiadomość24 października 2018

Paradox Interactive zapowiedziało kolejne rozszerzenie do wydanej w 2016 roku kosmicznej strategii Stellaris. Dodatek zatytułowany Stellaris: MegaCorp skupia się na ekonomii galaktycznego imperium i pozwoli nam zarządzać międzygwiezdną megakorporacją.

Stellaris zapowiedziane na konsole PlayStation 4 i Xbox One
Stellaris zapowiedziane na konsole PlayStation 4 i Xbox One

wiadomość20 sierpnia 2018

Studio Paradox Interactive, odpowiedzialne za wydaną w 2016 roku strategię Stellaris, zapowiedziało właśnie jej edycję konsolową. Stellaris: Console Edition trafi na półki sklepowe najpewniej w 2019 roku.

Distant Stars następnym dodatkiem do gry Stellaris
Distant Stars następnym dodatkiem do gry Stellaris

wiadomość23 kwietnia 2018

Firma Paradox Interactive zapowiedziała dodatek Distant Stars do kosmicznej strategii Stellaris. Rozszerzenie zaoferuje kolejne scenariusze, nowe anomalie, technologie i przeciwników.

Cień Tencenta – macki chińskiego giganta sięgają dalej, niż Wam się wydaje
Cień Tencenta – macki chińskiego giganta sięgają dalej, niż Wam się wydaje

artykuł7 września 2018

Widmo chińskiego monopolu krąży po świecie gier wideo. Wygląda to tak, jakby Tencent na naszych oczach przejmował przemysł gier po ziarenku ryżu na raz. Warto przyjrzeć się obecnemu stanowi posiadania największej firmy w branży.

PC
PS4
XONE

Komentarze Czytelników (251)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
03.07.2016 20:49
odpowiedz
1 odpowiedź
smokuify
3
Junior
5.0

Pograłem kilka godzin i stwierdzam że gra jest nawet spoko ale samouczek to totalna porażka. "Kliknij na planetę aby ją zbadać." Czym? Lewym, prawym, kółkiem, p4, p5? A może spacją?! Zbyt dużo informacji na raz i nie prowadzi za rączke nowego gracza. GUI jak dla mnie nieczytelne. Po jakimś czasie doszedłem do podstawowych funkcji sam, niestety.
Kilka rzeczy zauważyłem podpatrzonych z Civ5 jak system badań czy te międzycywilizacyjne pogawędki typu wymiana map gwiezdnych.
Gdyby nie samouczek było 8/10 a tak to 5/10

13.07.2016 01:56
odpowiedz
alekpoeta
4
Junior
9.5

Gra jest doskonała. Świetna mechanika strategii, jednocześnie jest prosta w swych założeniach i złożona w szczegółach. Wkurza zbyt mały wpływ na militaria i zaniedbany, choć kreatywny samouczek. Brakuje też ciekawych opisów technologii jak w np. Endless Space. Co nie zmienia faktu, że gra się ciekawie, wiele tematów można drążyć a sam produkt pochłania długie godziny, zwłaszcza jak ktoś się wkręci w olbrzymią, naprawdę olbrzymią, galaktykę.

16.07.2016 01:19
👍
odpowiedz
Dylexan
22
Centurion

Genialna gra. Już od kilku lat nie mogłem się na dłużej wkręcić w strategie. Niby były dobre.. ale odrzucały i nudziły po chwili. Niczym nie przyciągały. Stellaris od samego początku wciąga i ma świetny klimat. Doskonały samouczek, który od samego początku prowadzi gracza lecz nie jest nachalny. Przejrzysta i mało skomplikowana gra, już po starcie można bardzo szybko załapać o co we wszystkim chodzi. A to akurat zaskoczenie jeśli chodzi o studio Paradox i ich mega skomplikowane strategie aczkolwiek bardzo dobre. Polecam.

post wyedytowany przez Dylexan 2016-07-16 01:20:14
24.07.2016 15:53
odpowiedz
CATAN
64
Konsul

Gram w średniej galaktyce, i mam pytanie: swoich zasiedlonych planet mam 19. Wypowiedziałem wojnę sporemu sąsiadowi, zniszczyłem mu flotę po czym wysadziłem desant na 3 planetach. Zaproponował pokój i w związku z powyższym dostałem w sumie 6 planet. Co ja mam z nimi zrobić?? Cały czas się burzą, wysadzają budynki itp. Jakieś rady? Bo zacząłem kombinować i na jednej ich planecie gdzie mieli roboty wsadziłem roboty do centrum niewolników a resztę populacji zrobiłem niewolnikami. Znowu w innym miejscu wszystkich wysiedliłem i zasiedliłem swoją rasą. Została jedna populacja, która się dopiero rozwijała.
Gra ciekawa

14.08.2016 10:57
odpowiedz
L1Ender
46
Konsul
9.5

Po 200 godzinach przyjemnosci korzystania z interfejsu tej gry musze stwierdzic ze to swietna produkcja. Szcxzegolnie tworzenie ras, jest bardzo cool, niewspomne juz o roznorodnosci prowadzenia rozgrywki. Odbogobojnego imperatora po zbuntowanego faszyste. Optymalizacja mogla by byc lepsza w przypadku juz rozbudowanego swiata jna gtx 980 i i7 4790k czasem gra zwalnia i traci klatki. Na 120 hz nie doswiadczysz juz przyjemnosci. Pozatym roznorodnosc badan decyzji no doslownie poezja .. mozesz byc kim chcesz! Goraco polecam dla mnie tytul na polce zaraz pod homeworld.

15.08.2016 22:48
odpowiedz
koralgol4
2
Junior

Gra jest ciekawa, każda rozgrywka jest inna, czasem trafimy na taki układ, że trzeba się na główkować aby powoli zbliżać się do zwycięstwa. No i.....inwazja obcych z innej galaktyki! To zaskoczyło mnie na mega plus! Oczywiście musiałem odpuścić zupełnie nie przygotowany na taką siłę... Zresztą wszystkie znajdujące się w galaktyce imperia musiały odpuścić tej inwazji :)

30.09.2016 13:22
odpowiedz
1 odpowiedź
Rithven
11
Legionista
9.0

Naprawdę jedna z lepszych gier typu master of orion. Czekam z niecierpliwością na 2 odsłonę.

27.10.2016 22:30
odpowiedz
8 odpowiedzi
zanonimizowany1074990
29
Generał
8.5

Cóż. Wersja 1.3 wyszła, chyba już można ocenić Stellaris.

1. To nie jest rewolucja zmieniająca oblicze gatunku 4x, ale w ramach tej konwencji daje bodaj więcej, niż inne znane mi tytuły (Endless Space, Stardrive 2, nowy MoO... No i stare klasyki - ówczesnego mnie może nawet czasem bardziej ekscytujące, ale w obiektywnym porównaniu wymiękające). Idzie nieco głębiej i nieco szerzej, choć nie tak daleko w komplikacje, jak w innych tytułach Paradoksu.

2. No właśnie. To gra Paradoksu i ogólny koloryt rozgrywki jest pokrewny innym grom studia. Oznacza to między innymi, że rozgrywka jest dość beznamiętna (co jedynie po części wynika z faktu, że to strategia), a raczej tyle w niej emocji, ile wygenerujemy rolplejując sobie w wyobraźni. Plus małe zastrzyki z fabularyzowanych eventów, które jednak ewidentnie stanowią dodatek, omastę, nie główne mięcho. Brak tu, niestety, generatorów emocji w postaci narracji głosowej, voice actingu, cut scenek itp. Eventy to obrazek plus porcja tekstu, czasem jedna z paru opcji do wybrania, konieczność badania lub walki i wymierna nagroda za ukończenie.

3. Mechanika w sposób naturalny dzieli rozgrywkę na etapy - wyścigu eksploracyjno-kolonizacyjnego, przepychanek granicznych (zbrojnych, lub nie), konsolidacji i stagnacji.

Na pierwszym etapie mamy pełne ręce roboty - mikrozarządzanie, badanie anomalii, pierwsze kontakty. Wiele decyzji o dalekosiężnych skutkach do podjęcia i priorytetyzacji wobec ograniczonych mozliwości - nawet kolejność badań może mieć spore znaczenie, np. jeśli nieopatrznie odłożymy niektóre z nich na później.

Etap drugi cechuje już luźniejsza atmosfera. Kolonii powinniśmy mieć sporo, ale mechanika niejako wymusza (karami niewydolności administracyjnej) wydzielanie z nich w znacznym stopniu zautomatyzowanych sektorów, więc nie trzeba i nie bardzo można dłubać przy każdej planecie z osobna. Prędzej czy później pojawi się też możliwość automatyzacji eksploracji. Pozostaje więc planować rozwój w skali strategicznej, umacniać się itd. Można też zapolować na kilka rozrzuconych po galaktyce bardziej wymagających tajemnic i wyzwań. Sporadycznie coś ciekawego może wydarzyć się na planetach. Pojawia się aspekt spójności wewnętrznej imperium, bo siły odśrodkowe wzmagają się wraz z rozległością terytorium i narastającym rozrzutem światopoglądowym populacji. Tworzą się separatystyczne frakcje, ale są też środki radzenia sobie z nimi. Bodaj najlepiej tak optymalizować politykę imperium, by odbierać frakcjom rację bytu i zwolenników - nikną same z siebie.

Na etapie końcowym gra dostarcza zaawansowanych wyzwań-eventów w postaci ogólnogalaktycznych zagrożeń, te co prawda nie są doskonałe. Zbyt wiele własnej inicjatywy i pomysłowości może spowodować, że event fabularnie utknie. To mi się zdarzyło - najwyraźniej pokonałem wroga "przedwcześnie", nie czekając na postęp fabuły. Wroga nie ma, fabuła utknęła. Cóż. Poza tym - można dążyć do oficjalnego celu gry, co najpewniej oznacza konieczność podbojów (a to może nie być proste nie tyle do wygrania co do rozpoczęcia, zależnie od filozofii rasy i sojuszy), można wyznaczyć sobie własne, można uznać, że wystarczy i skończyć bądź patrzeć, jak imperium powolutku się umacnia kolejnymi techami, niemrawo terraformować kolejne planety w gajańskie, pobawić się w politykę, powtrącać się w cudze sprawy... Ot, szara codzienność galaktycznej potęgi bez wyraźnego celu. No w sumie nie za dobrze, gdy korci wszczynać wojny z nudów. Ot tej nudy etapu końcowego Stellaris ucieka dużymi eventami tylko doraźnie i częściowo. Moja rada - gdy nie będzie już nic ciekawego na horyzoncie, żadnych ekscytujących wyzwań i aspiracji - należy uznać rozgrywkę za skończoną.

W każdym razie rozmaitość potencjalnych warunków początkowych wydaje się obiecywać sporą różnorodność poszczególnych rozgrywek, przynajmniej na pierwszych etapach.

4. Balans gry wydaje się w porządku. Oczywiście złożoność aspektów rozgrywki i jej dynamiczność sprawiają, że może stać się coś dziwnego, raczej nieoczekiwanego przez twórców, tak, jak i w innych grach Paradoksu. To raczej zaleta. Zastosowano niezłe inhibitory zachłanności - im liczniejsza populacja tym kosztowniejsze badania, im bardziej rozstrzelona po galaktyce, tym trudniej zachować spójność imperium. Im więcej kolonii - tym trudniej to ogarnąć administracyjnie. Samo zadowolenie populacji stanowi inhibitor pewnych niezgodnych z ogólnie wyznawanym światopoglądem działań. Im większe floty - tym trudniej utrzymać dodatni bilans energetyczny itp.

5. Batalistyka jest OK. Projektujemy własne okręty, zaś flota wcale niekoniecznie powinna składać się wyłącznie z największych dostępnych jednostek, choć na późnym etapie takie korwety mimo wysokiej zdolności uniku to już raczej krótko żyjące mięso armatnie. Ogólnie - maluchy trudniej trafić, a im jednostka większa, tym więcej trafień wytrzyma. Co prawda pewne rodzaje okrętów są skuteczniejsze przeciwko określonym rodzajom, ale generalnie wszystko ciąży do maksymalizacji siły ognia i pancerza, czyli do jednej lub góra paru optymalnych konfiguracji. Specjalizacja jednostek mogłaby być większa, istotniejsza i bardziej doniosła w skutkach. Wizualia bitew są dość miodne. Zachowanie okrętów - poprawiono i jest sensowniejsze, co oznacza tyle, że duże okręty trzymają się z dala i walą z ciężkich dział, a drobnica miota się na krótkim zasięgu.

6. Interfejs wysoce ergonomiczny, gra się bardzo przyjemnie. Jest parę glitchy, w tym z tłumaczeniem. Paru usprawniających drobiazgów brak, coś tam czasem nie zadziała, jak należy (niekiedy wybieranie flot klikaniem po mapie) czasem też brakuje istotnych szczegółów podawanych informacji - bywają zbyt ogólnikowe.

7. Oprawa audiowizualna ogólnie na plus. Muzyka całkiem fajna i w klimatach. Szkoda, że gra non stop. Gdyby były przerwy, cieszyłaby znacznie dłużej, a tak prędzej czy później zaczyna nużyć. Niektóre aspekty oprawy wizualnej są całkiem w porządku, np. podczas bitew, czy sam kosmos, reszta to przyzwoity standard, z nutką paradoksowej przaśności (portrety ras i przywódców - błe). Od tej strony klimatu budować nie potrafią za bardzo.

8. Technicznie - raczej OK, choć w największej galaktyce przy najszybszym tempie na późniejszych etapach gry zdarzało się nierzadko, że wszystko "zamarzało" na dobrą chwilę, wiatrak procesora wzmagał wysiłek do czasu, aż CPU nadgonił z obliczeniami (niepodkręcany i7). Plus nieco marginalnych glitchy graficznych.

9. Czy mogło być lepiej? Na pewno, choć nie wiem, ile więcej dałoby się wycisnąć z samej konwencji 4x - wszystkie iksy są na miejscu, więc pewnie trzeba by ją poszerzać. Co by wcale nie było złe, bo to formuła już dość leciwa. Po części pewnie jeszcze będzie lepiej, skoro gra jest nadal rozwijana. A i teraz jest bardzo OK. Gra, jak często bywa, nie okazała się do końca tym, czym wydawała się, że będzie w przedpremierowych zapowiedziach. Rzeczywistość nie dorosła do wyobrażeń, ale i tak jest bardzo dobrze.

Ocena... Hm. Gdyby oceniać jedynie w ramach 4x, byłoby spokojnie 9. Ale ogólnie, jako gra rozrywkowa, Stellaris dostanie ode mnie solidne 8.5 (o pół mniej za wady genetyczne na polu generowania "funu" samej konwencji 4x).

post wyedytowany przez zanonimizowany1074990 2016-10-27 23:42:20
05.11.2016 09:27
odpowiedz
1 odpowiedź
piteros7
6
Legionista

Niech ktoś podpowie jak opuścić federację - klawisz opuszczenia nie działa a ja nie mogę rozpocząć żadnej wojny.

10.11.2016 21:50
odpowiedz
piteros7
6
Legionista

zamek9 - ta kropka to jakaś wskazówka ?

10.11.2016 23:31
odpowiedz
zamek9
24
Chorąży

Nie to pomyłka ;)

12.01.2017 15:38
odpowiedz
1 odpowiedź
Kwakin
2
Legionista
9.0

Do Stellaris musiałem podchodzić dwa razy. Za pierwszym nie rzuciła mnie na kolana i wydała mi się niedopracowana, za drugim było już zupełnie inaczej.
Po spatchowaniu gra się dużo lepiej i dla mnie jest to obecnie najlepsza gra o eksploracji i podboju kosmosu. Najnowszy MasterofOrion nie dorasta jej do pięt pod względem miodności i stosunku jakości do ceny.
Najważniejsze zalety:
- bardzo realistycznie odwzorowane układy gwiezdne, włącznie z naszym macierzystym (w MoO to była jakaś kpina) - ogromna ilość gwiazd i planet do odkrycia (również bez porównania lepiej niż w MoO) - dla mnie to bardzo ważny aspekt w grze tego typu;
- duża ilość różnorakich eventów, które urozmaicają rozgrywkę;
- łatwy system zarządzania planetami;

Dla początkujących graczy może wydawać się trudną, jednak po kilku próbach wszystko układa się w nieźle spasowany i miodny produkt. POLECAM!!

19.02.2017 19:07
👍
odpowiedz
2 odpowiedzi
sciaho
6
Junior
9.0

Gra jest absolutnie świetna. Twórcy nie zapomnieli o niczym. Niestety jak w przypadku gry Paradoxu o budowaniu metropolii, wszystko jest tak mega dopracowane i spokojnie można młócić w scenariusz kilkaset godzin, że po prostu nie mam czasu. :) Mimo wszystko jak ktoś ma sporo wolnego czasu, chce trochę "ponolifeować" i lubi strategie, to polecam. Super tytuł!

12.03.2017 15:03
👍
odpowiedz
1 odpowiedź
lukstoj
2
Legionista
8.5

Nie jestem fanem tego typu gatunków gier aczkolwiek muszę przyznać, że gra jest intrygująca. Do zalet bym zaliczył. Interesujący świat może nie świat ale przestrzeń kosmiczna. Kiedy odkrywamy planety występują nieznane anomalne, które dają nam ciekawe premie bo badań technologicznych itp oraz losowe wydarzenia .. ..ciekawe to jest. Po drugie - Różnorodność obcych kultur. Każda obca rasa ma swoje obyczaje , oczywiście możemy je modyfikować przy początkowej rozgrywce. Po trzecie modyfikacja swoich okrętów. Możemy ulepszać peryferia statku, dodając nowe uzbrojenia. Na dodatek są różne mody, które urozmaicają rozgrywkę ze sklepu steam shop. Do wad zaliczyłbym ,hmmmmm i tu muszę pomysleć. Szpiegostwo a zasadzie jej brak. Grając na normalnym poziomie trudności, AI wroga nie wypowiada nam wojny. Pograłem 10 godzin, ale nie wiem jak zajmować planety obcych, które podbijam w czasie trwania wojny. System dyplomacji przypomina mi z cywilizacji 5 raczej taki ubogi. Jak na razie to tyle, może później opiszę więcej wad tej gry ....gdy je znajdę.

12.03.2017 17:31
👍
odpowiedz
2 odpowiedzi
lukstoj
2
Legionista

hmm miałem znaleźć wady ale znalazłem zalety. To że gram non stop już 7 godzin ja pier.... co się dzieje odejść od tej gry nie mogę. wystawiłem ocenę 8.5 ale gra zasługuje na 9 wraz z dodatkami i modami.

29.09.2017 09:57
odpowiedz
Czuper1000
9
Legionista

Rewelacja! Tak powinno się robić strategie. Paradox to jest jednak gwarancja dobrej gry :)

17.12.2017 11:09
odpowiedz
GoDlikeRU
2
Imperator
9.0

Jestem zaskoczony. Nie spodziewałem się, że coś przebije Endless Space a tu proszę, przebitka i to z nawiązką!

Bardzo dużo możliwości, przyjemna dla oka grafika. Dobry system zarządzania. Genialny multiplayer. Wsparcie modów. Cud, miód.

Ocena -1 za horrendalnie drogie DLC

26.12.2017 18:15
odpowiedz
2 odpowiedzi
szumi jawor
51
Centurion

Czyli najlepsze gry w tym stylu to tylko Stellaris i Endless Space ?

23.02.2018 19:50
odpowiedz
humman
8
Legionista

Bardzo dobra kosmiczna gra 4x z elementami grand strategy, najlepsze jest w niej to że jest ciągle rozwijana i ewoluuje dzięki darmowym update-om. Ostatni z przed kilku dni zmienił całkowicie sposób powiększenia terytorium, prowadzenia walki i opcji podróży FTL. To już prawie poziom tego co dodatek Brave new world zrobił z Cywilizacją V.
Jeszcze wcześniej update dodał drzewka specjalizacji, podobne do civ5 do wykupienia za nowy zasób - jedność i globalną żywność.
Gdzieś czytałem że mają być jeszcze większe update-y i dodatki związane z ekonomią, szpiegostwem i dyplomacją więc finalna gra powinna być mega

28.02.2018 11:08
odpowiedz
6 odpowiedzi
Interior666
102
Generał

Czesc ostatnio zagrywam sie strasznie w Stellaris ale mam tylko podstawke. Paradox jak to ma w naturze pierdyliard DLC z masa kontentu mniejszego lub wiekszego, no i wlasnie moje pytanie jakie DLC warto kupic? Cos co bedzie zmienialo rozgrywke oraz dodawalo jakies nowe mechaniki?
Jak juz otworzylem watek to zapytam sie od razu co to jest ten cybrex i jakie sa jego konsekwencje? I jak wyglada bunt robotow?

01.03.2018 13:09
odpowiedz
1 odpowiedź
Interior666
102
Generał

Witam to znowu ja ze swoimi pytaniami. Zamieszczam screena z gry "okoloryzowanego" w paincie a wiec tak:
1. Dlaczego z ukladu 1 do 2 nie moge leciec po zielonej lini tylko musze na okolo po czerwonej? Dlaczego niemoge wogole wleciec do ukladu 3?
2. Jezeli w menu dyplomacji pokazuje mi, ze sila flot przeciwnika jest mniejsza od mojej czyli np ja mam 6k a on ma 4k jezeli dobrze rozumiem? To po rozwaleniu mu tych 4k nagle wylatuje jakimis nowymi armiami po 2k? Skad on to bierze?
3. Mam w imperium jedna frakcje ktora nie za bardzo mi sie podoba jak jej sie pozbyc?
4. Jezeli w poblizu sa tylko male planety oplaca sie je kolonizowac czy lepiej zostac z mniejsza iloscia?

post wyedytowany przez Interior666 2018-03-01 13:17:10
01.03.2018 20:43
odpowiedz
5 odpowiedzi
Ragn'or
163
mortificator minoris

Ad 1. O ile dobrze rozumiem, to czarny teren należy do przeciwnika? Nie masz z nim wojny, ale może zamknął przed Tobą granice i dlatego nie możesz swobodnie latać po jego terytorium? Trochę tego nie rozumiem że tak masz, bo albo możesz latać jak chcesz, albo w ogóle nie możesz wlatywać w systemy przeciwnika jeśli zamknął granice. Chyba że masz z nim wojnę, wtedy latasz jak chcesz.
Ad 2. Może jakieś resztki jego floty zdołały uciec z pogromu, albo coś dobudowywał w międzyczasie. Tak czy inaczej, jeśli pokonałeś bez większych strat jego główną armię, to i tak nie jest w stanie Ci zagrozić tymi mniejszymi. Załatw jeszcze ze dwie, a będziesz miał około 90% zwycięstwa.
Ad 3. Frakcje można szykanować wydając na to punkty wpływu, choć jeszcze w wersji 2.0 tego nie robiłem bo mi nie przeszkadzały. We wcześniejszych wersjach jakoś za dobrze to dla mnie nie działało. Zawsze możesz przetestować grę rojem albo zbiorową świadomością (?), tam problem frakcji nie istnieje..;)
Przypatrz się też na czym tej frakcji zależy, bo może w łatwy sposób będziesz mógł ich zadowolić.
Ad 4. Ja wychodzę z założenia, że jeśli mam coś do kolonizowania, to robię to jak najszybciej poczynając od tych najbardziej smakowitych planet (wielkość, typ, zasoby, pozycja strategiczna względem systemów przeciwnika- oskrzydlenie/ odcięcie).
Moim zdaniem warto.

post wyedytowany przez Ragn'or 2018-03-01 20:51:35
30.03.2018 01:26
odpowiedz
SnapProof
11
Centurion
9.0

Co chwile widze jak sie ktoś samouczka czepia. Przeciez na samym początku gra sie pyta czy go chcecie czy nie (albo częściowy). Ja wybrałem właśnie częściowy ale i tak go nie używam. Gra jest dość intuicyjna a sam interfejs choć wygląda jak panel sterowania samolotem to tak naprawdę tez jest dość łatwy do ogarnięcia.

Strategia i sama gra bardzo dobra. Przyjemna rozgrywka z zajmowaniem i eksploracją kolejnych planet i układów.
Parę minusów typu właśnie czasem mała przejrzystość przez co można sie troche pogubić. Badania których nie można sobie wybrać jak sje chce no i brak możliwości latania statkiem od tak po przestrzeni. Chodzi mi o tryb że przejmuje całkowicie kontrole nad statkiem i nim steruje. Latam z kamerą FP i tak eksploruje. Chociaż mimo wszystko w tej produkcji aż tak mi nie przeszkadza brak takiego trybu.

05.05.2018 12:18
odpowiedz
laki2217
63
Generał

Gra od premiery bardzo się zmieniła. Patrząc teraz na recenzje na steam to poszło sporo negatywów, gdyż zaczęła przypominać EUIV. Moim osobistym zdaniem gra jest coraz lepsza, ale zmiany na pewno wszystkim się nie spodobają.

24.05.2018 20:49
odpowiedz
2 odpowiedzi
Klausik309
24
Chorąży

Stellaris to niewątpliwie bardzo dobra gra, a mody które robią gracze są świetne, budowanie własnego imperium rodem z Mass Effect'a, normalnie miodzio.
Jednak jeden aspekt w tej grze jest na minus.
Otóż, gram sobie w tej chwili Robotami, i postanowiłem zrobić eksterminacje całej galaktyki od tak, sojusze w tej grze są bezsensowne, atakuje jedno imperium, wypowiada mi wojnę 4 następne, dobra myślę sobie będzie trudno a tu zonk, gdy ulepszy się porty do klasy Cytadela to nie podlecą nawet na kilometr, a i tak walczymy z jednym imperium bo te 4 nie ruszą się ze swojego układu.
Ale to nie o tym, więc tak sobie podbijam imperia jeden po drugim, aż mam już połowę galaktyki w garści, brakuje tutaj jakiegoś ostrego ataku, np. w obliczu całkowitej zagłady wszystkie rasy łączą się i atakują nas by zapobiec klęsce.

spoiler start

Coś jak event Cybrex'u w grze, kiedy to oni zostali rozgnieceni i zapomnieni.

spoiler stop


Tak to nie ma żadnego wyzwania i po jakimś czasie staje się strasznie nużące, nawet kryzysy końcowe nie są trudne o ile zareagujesz szybko.

19.07.2018 17:03
odpowiedz
ren777
1
Junior

Fikcyjne unowocześnianie broni? 35X5% zwiększenie uszkodzeń bronią kinetyczną w badaniach, a na gruncie ciągle podstawowe dane broni zamontowanej na statkach ?

15.09.2018 00:26
odpowiedz
marin
4
Junior
10

Super gra polecam.

15.09.2018 08:00
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Ragn'or
163
mortificator minoris

Czekam na wersję 2.2. Ona wprowadzi wiele nowości i pozmieniane mechaniki.

23.09.2018 18:36
odpowiedz
Kaktusak
78
Pretorianin

Jak narazie brak podanej daty wiec pewnie za kilka miesiecy?

24.09.2018 20:51
odpowiedz
Sorkvild19
4
Legionista

To bez wątpienia NAJLEPSZA kosmiczne strategia w jaką kiedykolwiek grałem. W te 2,5 roku grę ciągle rozwijano, zmieniano i dodawano nowe elementy (choć niestety często w formie DLC) dzięki czemu dzisiaj jest o wiele lepsza niż kiedyś, choć przez niektóre zmiany Paradox, kompletnie przemodelował grę i nie jest to to samo co dwa lata temu. Gra jest świetna ale ma jedną gigantyczną wadę.
OPTYMALIZACJA JEST DO KITU!!!

Poważnie, na największej mapie gra tak zwalnia w późniejszych etapach, że to po prostu masakra i co najgorsze nie zmieniono tego, przez co dalej bitwy powyżej 100k wyglądają jak pokaz slajdów...

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze