Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Endless Space
Endless Space
Endless Space Game Box

Najciekawsze materiały do: Endless Space

Endless Space - Community Bug Fix and Balance Mod v.04
Endless Space - Community Bug Fix and Balance Mod v.04

modrozmiar pliku: 65,1 KB

Community Bug Fix and Balance Mod to modyfikacja do gry Endless Space, opracowana przez fanów z oficjalnemu forum pod wodzą Davida Allena. Projekt pełni rolę nieoficjalnego patcha. Usuwa on małe błędy pozostawione przez autorów, zwiększa skuteczność...

Endless Space - poradnik do gry
Endless Space - poradnik do gry

poradnik do gry20 sierpnia 2012

Poradnik do gry Endless Space zawiera opis wszystkich najistotniejszych aspektów rozgrywki i szczegółowo objaśnia działanie poszczególnych jej elementów. Opracowanie to stanowi dokładne zestawienia wszystkich istotnych wartości, cech oraz parametrów.

Kosmiczna cywilizacja – recenzja gry Endless Space
Kosmiczna cywilizacja – recenzja gry Endless Space

recenzja gry14 lipca 2012

Światowa premiera 4 lipca 2012. Osiem ras, cztery filary rozgrywki i jedna galaktyka w niemal nieskończonej liczbie konfiguracji. To tylko przystawka do prawdziwej uczty zaserwowanej przez Amplitude Studios w Endless Space.

Endless Space Collection do zdobycia za darmo
Endless Space Collection do zdobycia za darmo

wiadomość12 września 2019

Endless Space: Collection czeka na zdobycie za darmo. Mowa o pakiecie zawierającym podstawową wersję gry Endless Space oraz dodatek zatytułowany Disharmony. Z dodaniem tej pozycji do swojej biblioteki trzeba się spieszyć, gdyż mamy na to zaledwie dwie doby.

Nowe informacje o Endless Space 2 i dodatku do Endless Legend
Nowe informacje o Endless Space 2 i dodatku do Endless Legend

wiadomość22 stycznia 2016

Studio Amplitude świętuje piątą rocznicę założenia. W ramach tzw. Endless Day twórcy ujawnili garść informacji m.in. na temat ras w Endless Space 2, dodatku Shifters do Endless Legend i wynikach sprzedaży pierwszego Endless Space.

Wieści ze świata (Gear VR, Far Cry 4, Assassin’s Creed: Unity) 9/12/2014
Wieści ze świata (Gear VR, Far Cry 4, Assassin’s Creed: Unity) 9/12/2014

wiadomość9 grudnia 2014

Dziś piszemy m.in. o rozpoczęciu sprzedaży headsetu Gear VR, najnowszej aktualizacji do gry Far Cry 4 oraz zapowiadanych poprawkach do Assassin’s Creed: Unity. Witamy w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
20.12.2012 02:10
odpowiedz
Zyga
223
Urpianin

Z Akademią już sobie poradziłem (mam 5 bohaterów) ale zrobiło mi się coś takiego, że 2 moje floty, które poleciały na obce terytorium ugrzęzły mi tam na orbitach. Nie słuchają żadnych poleceń, nic nie atakują ani ich nikt nie atakuje, normalnie zamrożone.
Czy to jest jakiś bug, czy też przeciwnik dysponuje jakąś technologią do przechwytywania i zamrażania flot?

22.12.2012 13:50
odpowiedz
psychospy
1
Junior

@Zyga: Jeśli miałeś flotę w systemie który został otoczony strefą wpływów innego imperium z którym nie masz otwartych granic, to (chyba) przez to nie możesz wylecieć poza tę strefę. Ale bardziej prawdopodobny powód, to jednostka innego imperium stacjonująca w obrębie tego samego systemu co Twoja flota w trybie "intercept enemy fleet", czyli "przechwytuj wrogie floty". Nie możesz się wtedy ruszyć póki AI się stamtąd nie zwinie lub póki któraś ze stron nie zaatakuje (atakować na terenie strefy wpływu innego imperium możesz tylko w czasie wojny, natomiast na neutralnej planecie wystarczy stan zimnej wojny). Mam nadzieję, że pomogłem, pozdrawiam. ;)

25.12.2012 08:18
HumanGhost
odpowiedz
HumanGhost
105
Senator

To jest strategia turowa czy w czasie rzeczywistym?

28.12.2012 20:35
odpowiedz
mikecortez
91
Senator

@ up
turowa

29.12.2012 20:25
odpowiedz
1 odpowiedź
ksris
3
Junior

TOTALNE BADZIEWIE... no może poza grafiką ale ta nudzi się po 15 min grania. Mnóstwo elementów identycznych jak w DARMOWYM!!! "FreeOrion". Gra nie warta wydanej kasy.

Porównywanie z MOO2 jest profanacją klasyka!

28.02.2013 20:20
odpowiedz
Yrpen999
3
Junior

Hmm, czy jak mam Intel Celeron CPU G 350 2.4 GHz, to gra pociągnie? Wszystkie inne wymagania spełniam.

03.03.2013 22:23
odpowiedz
nesz1
30
Centurion

Bardzo dobra gierka :) Nie oceniajcie po 15 minutach gry, bo prawdziwa zabawa zaczyna się po 2-3h. Ja w mojej rozgrywce mam 300 tur za sobą, a do końca jeszcze mi daleko (podbiłem jedną frakcję i biorę się za drugą).

12.03.2013 11:35
slawekauo
odpowiedz
slawekauo
46
Centurion

Gra jest bardzo dobra i cały czas ją rozwijają. Co mnie lekko zszokowało ostatnio to osłabienie kompów. Jak kupiłem zaraz po premierze to wizyta kompa była często mordercza, a teraz ledwie sobie ten komputer radzi. Następna gra będzie na poziomie Endless... może to coś pomoże.

12.05.2013 11:05
Cyfrowy Baron
odpowiedz
Cyfrowy Baron
54
Centurion
7.5

Na początku naprawdę świetna, ale po kilku godzinach się nudzi bo ciągle to samo i to samo.

09.06.2013 05:25
odpowiedz
SFDrake
10
Legionista

Ogólnie gra jest (przynajmniej dla mnie ) niezwykle trudna. Nie chodzi o skomplikowanie lecz o trudność AI. Szybko odkrywają nowe technologie a ja zostaję w tyle. Dawno już tak nie miałem w żadnej strategii. Do tej pory njawięcej grałem w Civilization IV (zaczynałem od pierwszej części) i żadna turówka kosmiczna mnie nie wciągnęła a tu mam niespodziankę :) Gra nie obfituje w akcję (dopiero około 130 tury mam problemy militarne) nie obfituje też w dyplomację... na tym polu Civ 4 wygrywa. Ale jeśli chodzi o budowę nowych jednostek wojskowych to pole manewru jest niemal nieograniczone i na pewno jest kluczem do wygranej. Nawet niewielka zmiana w budowie statku może oznaczać zwycięstwo lub porażkę podczas wspaniale zwizualizowanych batalii. Klimat jaki poczułem grając w pierwsze ES towarzyszył mi jakieś... 20 lat temu kiedy to rozpoczynałem przygodę z Civilization 1 (wtedy jeszcze nie miała numerka :) ) Odkrywanie zupełnie nowych pól rozgrywki daje niewiele więcej jak... SATYSFAKCJĘ bo pierwsze zwycięstwo militarne na pewno na długo zapamiętam. Brakuje wielu rzeczy, ale i tak jest świetnie. Choć... naprawdę dyplomacja mogłaby nie być uzależniona od takiej masy technologii. Jako Imperium (civilizacja, która jednak wyrusza w kosmos powinniśmy mieć opracowane pierwsze protokoły dyplomatyczne/ lingwistyczne ułatwiające nam komunikację a tu kicha. Gra bez dyplomacji wiele tracji i datego daję o 1 punkt mniej niż maksimum. Pozdrawiam :)

27.06.2013 14:39
wert
odpowiedz
wert
197
Kondotier

Zamierzam dać jej 2 szanse i w związku z tym takie mam dwa pytanie odnośnie tej gry.

1. Czy da się ustawić tak, żeby podczas nowej gry nie losował 2 razy tej samej rasy?
Trochę mnie denerwuje jak spotykam tą samą rasę co moja (no niby skąd).
2. Czy można ustawić jakoś tak, żeby początkowi bohaterowie byli z mojej rasy?
Trochę to bez sensu - jeszcze nie wykryłem obcych cywilizacji a już mam ich przedstawicieli (no niby skąd)

29.06.2013 13:58
wert
😜
odpowiedz
wert
197
Kondotier

nikt nie powie - no to nie daje 2 szansy - foch mode on i tupnięcie nóżką :)

29.06.2013 14:04
😁
odpowiedz
nsf1
18
Chomik

Nie da się, za wiele wymagasz od tej gry. Chyba, że w dodatku dodali takie opcje ale wątpię.

01.09.2014 10:39
odpowiedz
marcin0218
72
Pretorianin
7.0

Gierka w sumie spoko aczkolwiek wieje nudą trochę. W sumie gra sprowadza się do spradzania co ture badań, ruszenia floty, proby kolonizowania planety jezeli mamy odpowidnie badania, troche walka i to tyle... niby to co wszedzie ale jakoś nudno

29.09.2014 23:38
1
odpowiedz
1 odpowiedź
marcin0218
72
Pretorianin

Nie potrafię, w to grać... Probowałem juz kilak taktyk, kilka różnych ścieżek rozwoju. A i tak np w ok 100 turze komp ma statki o mocy np 15 tysiecy a ja 2 tys.. Nie wiem jak on tak łączy wojenny z obroncami i uzyskuje taką moc. Na poziomie normal..

02.10.2014 22:43
odpowiedz
trejangry
41
Centurion

Czy fabuła z Endless Legend toczy się po czy równolegle czy też po wydarzeniach (czy też może okresie) z Endless Space?

30.10.2014 15:00
odpowiedz
Adares
14
Legionista
9.5

Jedna z najlepszych gier w jaką grałem (tuż obok trylogii Mass Effect). Niektórzy mają problemy militarne, po >100 turach komputer posiada dużo więcej jednostek posiadających nawet 15 tysięcy siły. Oto moja taktyka: pakujcie najwięcej w "naukę" (jedną - dwie planety zostawcie na "budownictwo"), badania w drzewku o dyplomacji dojdźcie do wykonywania pokoju i sprzedawania surowców, następnie w dolnym drzewku rozwoju rozwińcie nowe typy statków posiadających nawet +200 tonażu (zajmują one nawet po 2 miejsca, ale to nie problem - dwa duże statki i jeden nały wystarczy na początek). Następnie ilość statków we flocie w dyplomacji, a potem na przemian militarne badania i te z prawej strony (zapomniałem nazwy). Efekt: miałem sojusz z jedną cywilizacją, wojnę opowiedziały nam 4 inne (z początku neutralne, póżniej jedna z nich dołączyła do wroga). Na początku wielkiej wojny posiadałem 3-4 floty po 7 miejsc (3 duze statki i jeden maly) o sile do 25000, podczas gdy wrog mial +50 flot o siłach 200-3000. Po ok. 150 turach (odblokowane wszystkie badania) posiadałem z 20 15-miejscowych flot z siłami do 60 tysięcy. Wróg flotami od 200-15000 latał po planetach nie wiedząc co robić, rozgromiłem ich na zbity mak bez problemu. Pamiętajcie o jednym: aktualizujcie statki od razu po odkryciu technologii której można użyć na statku (bronie, silniki etc). Uważajcie też, by nie zajmować niepotrzebnych rzeczy co powoduje zwiększenie tonażu a zmniejsza efektywność statku. Przy wyborze broni macie do wyboru "mały dystatns", "średni" oraz "duży". Ich wybór ma wpływ na masę jaka zostanie użyta na statku. Zwykłe karabiny po lewej używajcie do małego zasięgu, lasery do średniego a rakiety do dużego. Dzięki temu nie zostanie zabrane 11 tonażu, nawet nie 9, tylko 7. O i nie zapomnijcie o tarczach i barierach! Mimo, że dają mniej siły, dają mocną obronę co zauważycie podczas bitew. Statek z samymi karabinami i laserami bez nich zada jednorazowo olbrzymie obrażenia, ale też szybko zostanie zniszczony.

W późniejszych czasach (tury +200) gre zacznie lagować, no i występują także błędy uniemożliwiającą dalszą rozgrywke (rzadko, ale jednak) przez co trzeba zaczynać od nowa. Ale i tak daje tej grze 9.5, za świetny klimat i grywalność, która pochłonęła mnie na całe miesiące.

30.10.2014 15:02
odpowiedz
Adares
14
Legionista

...na zbity mak bez problemu. Pamiętajcie o jednym: aktualizujcie statki od razu po odkryciu technologii której można użyć na statku (bronie, silniki etc). Uważajcie też, by nie zajmować niepotrzebnych rzeczy co powoduje zwiększenie tonażu a zmniejsza efektywność statku. Przy wyborze broni macie do wyboru "mały dystatns", "średni" oraz "duży". Ich wybór ma wpływ na masę jaka zostanie użyta na statku. Zwykłe karabiny po lewej używajcie do małego zasięgu, lasery do średniego a rakiety do dużego. Dzięki temu nie zostanie zabrane 11 tonażu, nawet nie 9, tylko 7. O i nie zapomnijcie o tarczach i barierach! Mimo, że dają mniej siły, dają mocną obronę co zauważycie podczas bitew. Statek z samymi karabinami i laserami bez nich zada jednorazowo olbrzymie obrażenia, ale też szybko zostanie zniszczony.

W późniejszych czasach (tury +200) gre zacznie lagować, no i występują także błędy uniemożliwiającą dalszą rozgrywke (rzadko, ale jednak) przez co trzeba zaczynać od nowa. Ale i tak daje tej grze 9.5, za świetny klimat i grywalność, która pochłonęła mnie na całe miesiące.

30.10.2014 15:39
odpowiedz
Adares
14
Legionista

"wojnę opowiedziały nam 4 inne (z początku neutralne, póżniej jedna z nich dołączyła do wroga)"

Wykryłem błąd, powinno być:

"wojnę opowiedziały nam 4 inne (ostatnie dwie z początku neutralne, póżniej jedna z nich dołączyła do wroga)"

13.11.2014 09:10
odpowiedz
speedy79
23
Legionista
9.0

Super gierka. Widać, że ktoś długo myślał nad wypełnieniem tej gry zawartością. Rasy, umiejętności, surowce, bronie, technologie itd wszytko pasuje do siebie i tworzy spójną całość. Pisanie, że ES nie dorasta do pięt MOO jest moim zdaniem krzywdzące dla tej gry i w tym kontekście napiszę swoją opinię.

ES jest mniejszą grą, zwłaszcza jeśli chodzi o ilość wynalazków. Pamiętam, że gdy skończyłem MOO i spojrzałem na wszystkie te wynalezione bronie itd, zrobiło to na mnie ogromne wrażenie, dało uczucie odbycia długiej podróży w czasoprzestrzeni. Jeśli dobrze pamiętam w MOO był też większy wszechświat. Skolonizowanie wszystkiego na największej mapie w MOO było ponad moje siły.

I tu jest największa zaleta ES - gra nie nuży i zamęcza tak jak MOO. Tutaj zarządzamy całymi systemami, a nie pojedynczymi planetami, nie stawiamy budynków (na siłę przeniesionych z cywilizacji) tylko ulepszenia systemu, i nie jakieś odpowiedniki spichlerzy, tylko np. ulepszenia genetyczne. To zarządzanie systemami jest dla mnie z całej gry najfajniejsze, bo zamiast męczyć się np z 30 jednostkami administracyjnymi, spokojnie sobie zarządzamy 10, i z tego tylko względu nie zamieniłbym ES na MOO już nigdy.

Jednak to nie znaczy, że ES jest grą łatwiejszą. W MOO mocno kulała AI, tutaj zaskakuje swoją sprawnością. Uprzedzony dzięki komentarzom graczy, że około 100 tury czeka mnie masakra, dużo czasu poświęciłem na planowanie rozwoju i wybór badań. Postępowałem zgodnie z zasadą najpierw max kolonizacja, potem rozwój bazy produkcyjnej, a na koniec szybka militaryzacja. Tymczasem wróg zaatakował już w 68 turze...

Walka w ES jest całkiem inna niż w MOO. Tam był klasyczny RTS, w którym prowadziliśmy każdą jednostkę za rączkę, a wygrywał w 90% silniejszy. Tutaj przed walką ustalamy formację, sposób ataku i taktykę, a potem tylko obserwujemy. Muszę przyznać, że głębia tego systemu mnie zadziwiła. Udało mi się pokonać 2x większe siły wroga bez strat własnych (szok)! Projektowanie jednostek, dobór umiejętności leadera i obranie odpowiedniej taktyki jest tutaj kluczem do zwycięstw militarnych.

Pomimo pierwszego zwycięstwa sukcesu w pierwszej grze chyba jednak nie będzie. Spodobał mi się motyw złego zjednoczonego imperium ludzi oraz niezależnych, uciekających przed nimi pielgrzymów, żywcem wyjęty z Firefly i Serenity. Wybrałem pielgrzymów, choć wiedziałem, że zjednoczeni mają większe szanse. I po spotkaniu imperium i już widzę, że będzie bardzo ciężko...jak na filmie.

Podsumowując, według mnie ES jest lepszą grą niż MOO. Ma ciekawą zawartość, przyjemniejsze zarządzanie. Niby jest grą mniejszą, ale wszystko jest sprytnie pomyślane i zrównoważone (kamień, nożyce, papier), ma też o wiele lepsze AI. Pobudza do myślenia. Polecam!

20.11.2014 21:04
odpowiedz
ShadoW094
9
Legionista

Gra epicka, wiele godzin spędziłem przy niej :) z dodatkiem jest jeszcze lepsza

26.11.2014 08:46
odpowiedz
speedy79
23
Legionista

Dobra, pograłem, było super, ale AI to trochę przechwaliłem. Gospodarczo komputer śmiga szparko, ale z projektowaniem jednostek nie radzi sobie w ogóle. Broni na średni i krótki dystans opłaca się używać, jeżeli mamy największe jednostki i chcemy uniknąć tzw "overkill", natomiast komputer uparcie używa rakiet na średni zasięg i broni kinetycznej na krótki, która notabene świetnie sprawdza się również na długim. W efekcie 95% walk stoczyłem w taki sam sposób z minimalnymi stratami, bo przeciwnik ginął zanim był wstanie zadać jakieś obrażenia (Rakiety są trochę dziwne - z jakiej odległości by ich nie odpalać, zawsze lecą 3 tury.)

23.12.2014 08:41
odpowiedz
marcin0218
72
Pretorianin

ADARES - dzięki :) zainstaluję grę ponownie i pogram :)

28.12.2014 11:30
odpowiedz
marcin0218
72
Pretorianin

ADARES jeszcze pytanie mam. BO np mam 4 floty stacjonujące przy planecie. Kazda po 5 statków. ALe przylatuje komputer i jest bitwa w ktorej uczestniczy tylko jedna moja flota a ona ma np w bitwie 6 statkow jednego typu, 4 drugiego typu, 5 innego typu... jak tak można łączyć je?

24.03.2015 10:59
odpowiedz
Rasalom
1
Junior

Ogólnie gra rozczarowuje. Z początku wydaje się całkiem, całkiem, ale z czasem robi się po prostu monotonna. Design jednostek i fakt, że faza taktyczna ogranicza się do wybrania taktyki na każdą z trzech faz walki, a potem tylko gapienia się w ekran ani trochę grze nie pomaga.
Spodziewałem się więcej.

30.09.2016 13:38
Rithven
odpowiedz
Rithven
21
Chorąży
9.0

Genialna w swojej prostocie: trochę efektów oczojeb...trochę taktyki - dodać kosmos i takie tam związane z tematem pierdoły - pomieszać i...trzyma mnie gra ostro przy kompie. Idealne proporcje składników. Wiem że się nudzi po jakimś czasie ale...przyznajcie - wyobraźnia o tym co wniesie część 2 - jest pobudzona!

12.01.2017 12:54
odpowiedz
Kwakin
4
Legionista
9.0

Bardzo dobra gra, która daje możliwość swobodnej eksploracji kosmosu i jego podboju. Nie muszę mieć kampanii w grze, którą sam gracz kształtuje przystępując do kolejnej rozgrywki. Dzięki temu można zagrać w nią wielokrotnie, bo każda kolejna rozgrywka jest inna, a stosując system kampanii zagra się raz.
Bardzo fajnie przedstawiono układy gwiezdne, planety - dość łatwy system zarządzania.
Naprawdę polecam wszystkim miłośnikom strategii kosmicznych.

08.02.2018 09:08
Ratur13
👎
1
odpowiedz
Ratur13
62
Pretorianin
1.0

Straszna porażka! Dyplomacja w tej grze prawie nie istnieje. AI to neandertalske tłuki którym gra nazbytnio pomaga.
Nie rozumiem tej gry. Ja stary trekier myslalem ze moze fabularnie bedzie ciekawie. No i tu jest pewien potencjal. Krotkie historyjki dają jakąs zajawke na głębie swiata, i drzewko nauki tez ciekawie sie czyta. Ale ta mechanika poprostu oburza. W koncu zaczalem grac z trainerem to i tu gra na sile wyrównuje poziom dorzucając co i raz potężne floty piratów mogące swą siła zgładzić zycie w całej galaktyce. Nawet pooszukiwać nie mozna żeby spokojnie zglebić odkrywanie i nauke oraz popodbijac słabsze światy bo gra na sile wyrównuje poziom. Źle wydane pieniądze.
To wina waszych zawyzonych ocen spowodowala ze wydałem na to moj ciezko zarobiony hajs. Ale nie gniewam sie, sam zawyzam oceny gier. Od teraz bede bardziej krytyczny.

post wyedytowany przez Ratur13 2018-02-08 09:09:51
06.02.2019 00:24
odpowiedz
2 odpowiedzi
premium308499
6
Junior
1.0

Po raz 3 odpaliłem te grę... ja rozumiem zachwalany poziom trudności.... ale jak widzę że w jedną turą jedno z dwóch SI nagle ma przyrost hajsu z 15 na turę na 2947 (sic!) to mi ręce opadają...

Natomiast walka i wyścig zbrojeń to jakaś porażka... Żeby się rozkręcić 3 razem zacząłem na łatwym poziomie... praktycznie nie wyszedłem poza startowe kilka układów.

Z jednej strony sojusznik z przyrostem pyłu jak w Amber Gold z drugiej frakcja która ma ilość statków nie współmierną do tego co prezentuje słabo rozwiniętymi układami... umoczyłem brakiem tarcz, zrobiłem poprawkę i... flota przeciwnika zwiększyła się kilkukrotnie w 2 tury... normalnie Stoczniowcy przeciwnika wykonali plan 20 letni :/ Cała przewaga psu w dupę.

Źle wydane pieniądze to jedno ale zmarnowany czas to coś zupełnie innego.

Chcesz ciekawych stać zagraj w Gothic Armadę, fabuła liniowa ale jest wyścig zbrojeń jest ale mimo to czuć rywalizacje a nie frustracje.

Gra mnie zmęczyła, nauczyła jak ogarnąć jej fajną ekonomię a potem po raz 3 i ostatni odrzuciła na dobre.

05.10.2019 22:15
JaneczekCK
odpowiedz
JaneczekCK
1
Junior

Jedna z solidnych gier 4X w jakie grałem. Do serii Civilization trochę jej wg mnie brakuje ale jest dobrze ;) Zagrałem kilka kompletnych rozgrywek i oto co mogę napisać:

Plusy:
-Ciekawie rozwiązany system bitew - zarówno pod względem mechaniki jak i oprawy graficznej. Do tego niezwykle rozbudowany proces ulepszania floty.
-Grafika jako taka - jak na rok 2012 jest super.
-Miłym dodatkiem są elementy fabularne.
-Balans wydaje się być OK (poziom normalny i trudny).

Minusy:
-Drzewko badań mogłoby być nieco ciekawsze i zachęcać do zagłębienia się w opisy.
-Układy planetarne są mało zróżnicowane i powtarzalne - wg. mnie niewykorzystany potencjał różnorodności kosmosu.
-Momentami nieco wieje nudą.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze