

Najciekawsze materiały do: S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo

S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo - EAX Fix v.19022023
modrozmiar pliku: 374,5 KB
EAX Fix to modyfikacja do S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky, której autorem jest Patrxgt.
- S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo - mod STALKER CLEAR SKY LFO FULL v.30102022 - 12693,3 MB
- S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo - mod Sky Reclamation Project (SRP) v.1.1.3 - 14 MB
- S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo - mod S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky ReBoot v.22062020 - 1139,9 MB
- S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo - mod S.T.A.L.K.E.R. Enhancement Project – Clear Sky v.1.1 - 8 MB
- S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo - mod Mystery v2.0+SRP 1.1.2 merge (29012020) - 1006,5 MB

S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo - poradnik do gry
poradnik do gry4 września 2008
Poradnik do gry „S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky” zawiera bardzo dokładny opis przejścia gry, ze szczególnym uwzględnieniem sposobu rozwiązania wszystkich głównych questów, oraz szereg porad przydatnych przy próbach przeżycia w niekorzystnym środowisku.

S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo - recenzja gry
recenzja gry4 września 2008
Światowa premiera 5 września 2008. Wcielamy się w postać najemnika Szramy i wyruszamy na poszukiwania Strieloka. Czy powtórną wizytę w niebezpiecznej Zonie możemy zaliczyć do przyjemnych doznań?

Darmowy STALKER Gamma jest jeszcze lepszy; ciężko uwierzyć, jak odmienia kultową grę
wiadomość27 kwietnia 2023
Wyśmienity fanowski projekt S.T.A.L.K.E.R.: G.A.M.M.A doczekał się wersji 0.9. Przynosi ona wiele ulepszeń rozgrywki oraz sporo ciekawych nowości.

Darmowy STALKER Gamma to wspaniała rzecz dla miłośników gry
wiadomość15 października 2022
W społeczności fanów STALKER-a furorę robi obecnie projekt G.A.M.M.A., gruntownie ulepszający kultowe S.T.A.L.K.E.R. Anomaly.

Jeszcze mroczniejszy STALKER: Clear Sky; Polak tworzy mod Dead Sky
wiadomość26 sierpnia 2022
Powstaje kolejny duży mod do STALKER: Clear Sky. Nosi on nazwę Dead Sky: Revolution i w założeniach ma sprawić, że całość będzie znacznie mroczniejsza. Prace nad nim prowadzone są przez zespół, na czele którego stoi Polak.
- Klasyczny STALKER może dostać drugie życie na nowych platformach 2022.08.03
- Seria STALKER ofiarą review bombingu po wycofaniu ze sprzedaży w Rosji [Aktualizacja] 2022.03.08
- Ukazała się wersja beta imponującego moda do STALKER-a 2020.04.15
- Twórcy serii S.T.A.L.K.E.R. „zrobią wszystko, aby kontynuować działalność” 2011.12.13
- Studio GSC Game World zostanie zamknięte? Prace nad S.T.A.L.K.E.R. 2 anulowane [News uaktualniony - 1C potwierdza doniesienia] 2011.12.09
- Moderzy pracują nad S.T.A.L.K.E.R.-em na silniku CryEngine 2011.02.09
- Seria S.T.A.L.K.E.R. zmierza na ekrany telewizorów 2010.11.11

S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo - multiplayer patch
patchrozmiar pliku: 3,8 MB
wersja: multiplayer patch

Być jak stalker – dlaczego ludzie ciągle przechodzą przez kordon czarnobylskiej Zony?
artykuł28 sierpnia 2018
Popularność stalkerskiego uniwersum sprawiła, że tereny wokół nieczynnej elektrowni atomowej stały się miejscem kultowym. Od kilku lat Zonę zadeptują tysiące legalnych i nielegalnych turystów, którzy dali się uwieść romantycznej wizji tego miejsca.
- Najlepsze mody do gier z serii S.T.A.L.K.E.R. – Zona wiecznie żywa
- Katastrofa w Czarnobylu w grach video - Wynoś się stąd, Stalkerze!
- Katastrofa w Czarnobylu w grach video - Wynoś się stąd, Stalkerze!
- S.T.A.L.K.E.R. za 50.000 dolarów, czyli historia kontrowersyjnej gry Areal
- S.T.A.L.K.E.R. za 50.000 dolarów, czyli historia kontrowersyjnej gry Areal
Kolejny raz zawiodłem się na ekip;ie tworzącej Stalkera.Po pierwszej części spodziewałem się znacznie więcej,więc do Czystego Nieba podchodziłem już bez większych nadziei,okazało się, że jest ciut lepsza od Cienia Czarnobyla.Druga część potrafi wciągnąć, jest tutaj mnóstwo pomysłów, ale według mnie nie do końca przemyślanych i dokończonych, a nie wspomnę o bugach które psują połowę tej gry.Z tego co sobie przypominam w jedynce było też mnóstwo niedociągnięć, co świadczy tylko o lenistwie twórców, dlatego trzecią część zupełnie odpuszczam.
Gra gorsza od cienia czarnobyla ale ma ten klimat daje 8.5 i polecam :)
Gra tak na prawdę mocno średnia, początek nawet ciekawy, bagna bardzo klimatycznie ale odziane w słabe skrypty (np. idziemy sobie drużką i nagle słyszymy szelest krzaków, obracamy się i widzimy przed naszymi oczami spawnującego się dzika ;/) i w ogóle ta wojna frakcji tak słabo tutaj pasuję. Dodać do tego bugi i mamy grę średnią z paroma fajnymi, nowymi elementami (jak detektor anomalii i polepszanie uzbrojenia). Ocena 6.5 ;/

Dobra gra! Jeżeli lubicie gry Postapokaliptyczne, to ta z pewnością Wam się spodoba :)

W tej grze nie ma być dobra grafika lecz piękny klimat który rekompensuje wszystkie wartości w grze według mnie
Święta racja ta gra to czysty gameplay i mroczny klimat. Grafika była mało ważna.. w głębi ducha wierzę, że powstanie S.T.A.L.K.E.R. 2. Gra miała to coś, co zachęcało do powrotnego powrotu bez końca.

Zdecydowania najsłabsza część z wszystkich Trzech :/ Lecz tragedii nie ma.
Zalety:
-Grafika
-Zachowany klimat
-Lepsze Multi, niż w pierwszej części
Wady:
-Słaba optymalizacja
-Duża ilość bugów
-Fabuła,która nie jest zła,lecz pozostawia niedosyt
Ogólnie polecam grę Fanom serii, po instalacji kilku łatek i przymknięcia oka na niektóre niedociągnięcia, można wsiąknąć w świat gry i dobrze się bawić :)
Stalker wiecznie żywy zapraszam na nasze forum jeśli gra się spodobała, każdy znajdzie coś dla siebie :)

Zalety:
+Najbardziej klimatyczna że wszystkich części!!!!
+Najlepiej ze wszystkich części pokazuje niuanse bycia stalkerem.
+Jest trudno!!!! Produkcja dla cierpliwych i wytrwałych.
+Modyfikacje broni i pancerzy (o kasę dużo trudniej, więc jak złożymy coś sensownego to satysfakcja jest ogromna).
+Grafika mimo upływu czasu wciąż trzyma poziom, a z modami to jest jeszcze lepsza.
Minusy:
-Bugi, crashe, słaba optymalizacja, ale wystarczy zainstalować community patch SRP żeby je zminimalizować.
-Multiplayer, jak dla mnie w ogóle nie pasuje do serii.
Gra niby spoko. Ale powtórzone miejsca z pierwszej części. Optymalizacja. Grę ledwo skończyłem(nie przez poziom trudności), ale przez błędy: usuwanie zapisów gry, problem w Jantarze(miałem porozmawiać z gościem, którego wcale tam nie było). Patch wyeliminował problemy, ale nie wszystkie. Ocena:5.5/10
Gra niepowtarzalna z gęstym klimatem, kończę ją chyba tylko ze względu na niego. Gameplayowo ta gra to koszmar, symulator zaciętej broni. Broń naprawiona w 100% sprawna strzelasz
BROŃ ZACIĘŁA SIĘ, PRZEŁADUJ
przeładowujesz
BROŃ ZACIĘŁA SIĘ, PRZEŁADUJ
2 strzały
BROŃ ZACIĘŁA SIĘ, PRZEŁADUJ
5 strzałów
BROŃ ZACIĘŁA SIĘ, PRZEŁADUJ
W 3 minutowej sekwencji obronnej, broń zacięła się 27 RAZY!!! I to w 100% sprawna.
Żeby zabić kundla w trawie trzeba mu strzelić 15 razy w łeb z metra z karabinu i przeładować broń przynajmniej 3 razy ponieważ:
BROŃ ZACIĘŁA SIĘ, PRZEŁADUJ.
Co śmieszniejsze zombie włóczący się z zardzewiałem karabinem latami po fabryce tego problemu nie ma, strzela seriami bez jednego zacięcia, pomimo, że masz ulepszoną broń a on jest bezmózgim napromieniowanym śmieciem to celnością bije Cię na głowę oklepując naszego paralityka z połowy mapy za każdym wystrzałem.
Do tego bugi, crashe i Bóg wie co jeszcze. Pooglądam gameplaye z 3 części, jeśli jest podobna do tej to sobie daruje. Zmarnowany potencjał.
Ukonczylem dawno temu wszystkie czesci S.T.A.L.K.E.R.A
Jedna z ulubionych moich gier.
Klimat był MEGA
Hejo 2 lata temu zagrałem w tą grę pierwszy raz i odrazu mnie wciągnęła nawet dzisiaj mam chęć wrócić do tej gry/ serii.
jedyny minus to końcówka debilna ale gra mega polecam.

Nigdy nie rozumiałem fenomenu tej serii. Na początku pograłem z godzinkę czy dwie w Zew Prypeci, ale gra mnie niemal od razu odrzuciła, bo jedyne co tak naprawdę tam było dobre to klimat, a to troszkę dla mnie za mało. Jakiś czas potem zagrałem w Cień Czarnobyla i jakoś się wkręciłem, choć gra dalej jedyne co miała do zaoferowania to klimat, ale w odróżnieniu od Zewu Prypeci miała w sobie takie coś, co potrafiło przyciągnąć, (a może to tylko ja się trochę zmieniłem w ciągu koło 2 lat od pierwszego kontaktu z serią).
Cień Czarnobyla był średniakiem z genialnym klimatem, ale czym jest Czyste Niebo? No... trochę lepszym średniakiem z genialnym klimatem. Ta gra, to w sumie troszkę podrasowany Cień Czarnobyla, strzelanie jest lepsze, nie ma tyle g*wno questów pobocznych z generatora, a niektóre są nawet ciekawe, jest system ulepszania i parę nowości... Ale jak dla mnie, to zdecydowanie za mało. No i... nie ma tego "czegoś". Nie potrafię sobie tego wytłumaczyć, ale Cień Czarnobyla po prostu przykuwał do monitora swoim klimatem, a tutaj? W sumie nie jest to nic nowego, nawet mapy dostajemy te same, ale trochę podrasowane.
Przerwałem grę po koło 5-6h, kiedy stwierdziłem, że to w sumie, jakbym znowu grał w Cień Czarnobyla, do tego z jakiegoś powodu gra mnie często wk*rwia. Nie wiem czy coś jest ze mną nie tak, bo poprzednia część była dla mnie dosyć prosta, acz czasami wymagająca (i wkurzająca), a tutaj wydaje mi się, że przeciwnicy zostali podrasowani do tego stopnia, że potrafią widzieć nas nawet przez drzewa i perfekcyjnie w nas trafiać, jak wychylimy choćby najmniejszy palec. No i ta cholerna noc...
Może jeszcze wrócę do tego uniwersum, może spróbuję Zew Prypeci, ale na pewno kiedy tylko będzie to możliwe, to zagram w S.T.A.L.K.E.R.a 2. Jestem pewien, że przy tej produkcji, twórcy stworzą przynajmniej dobrą strzelankę ze świetnym klimatem.
Jak dla mnie to stary poprawny stalker :) Fajna mapa bagien. Szkoda, że nie da się już wyjść z Limanowska.
Świetny klimat i muzyka zachowane.
Poziom trudności jest nieźle wywindowany w stosunku do pierwszej części więc niedzielni gracze mogą się od niej odbić.
Duży minus za końcówkę gry.

Powrót do ZONY zawsze cieszy... coś tam wołało mnie przez parę miesiący odkąd przeszedłem dwa razy pierwszą część...

SSAO w tej grze jest zbugowane wyłączenie daje niezłego kopa fps.Reszta ustawień na maxa.
Gram w tę część pierwszy raz, bo nigdy mnie nie ciągnęło do tej serii, tylko Shadow of Chernobyl przeszedłem. Teraz nie miałem w co grać, wziąłem się za to i jestem mocno zawiedziony. Klimat i fabuła bardzo fajna, ale gameplay i mechanika to tragedia.
1. Zacinanie się broni, widzę przedmówcy też zauważyli. Zacina się losowo, raz możesz przejść całą misję bez zacięcia, a innym razem zacina się co dwa-trzy strzały. Pasek stanu zupełnie nie ma nic do rzeczy, bo potrafi zacinać się co chwilę nawet przy pełnym.
2. Zużywanie się zbroi. Z pełnego stanu do zera podczas jednej strzelaniny. Najbliższy technik 10 minut drogi od miejsca, w którym jesteś. Twórcy chcieli żeby gracze 3/4 spędzali na bieganiu i naprawianiu sprzętu?
3. Niezniszczalni wrogowie. Potrafią przetrwać kilka strzałów w głowę, a nawet wybuch kilku granatów. Granaty w ogóle są bezużyteczne, bo możesz rzucić w grupę wrogów, a oni nawet tego nie poczują, tylko się rozbiegną.
4. Postać to anemik z hemofilią. W trakcie biegu opada z sił błyskawicznie, ale opada też z sił podczas normalnego chodu. Szczątkowy system szybkiej podróży istnieje, choć jest bezużyteczny, więc idąc z jednej lokacji do drugiej trzeba robić postoje żeby stamina się odnowiła, no nie ma nic fajniejszego niż zmuszanie gracza do stania i czekania. Oprócz tego postać wykrwawia się po jakimkolwiek trafieniu, uderzeniu czy nawet zeskoczeniu z wysokości. W pierwszej części były różne stopnie krwawienia, tutaj po każdym otrzymaniu obrażeń trzeba używać bandaży.
Im dalej w przód z fabułą, tym bardziej niezniszczalni wrogowie i tym słabszy bohater. W Limańsku potrafią przeżyć całą serię prosto w łeb, podczas gdy bohater umiera od dwóch-trzech strzałów. Od Limańska gameplay robi się tak uciążliwy i irytujący, że prosi się o wpisanie kodu na god mode, żeby tylko to przejść, bo fabuła ciągnie.
Fabuła i klimat zasługują na najwyższą ocenę, ale mechanika na pałę z wykrzyknikiem. Uśredniając będzie 5.
Niestety w porównaniu z Cieniem Czarnobyla lipa. Fabuła zupełnie nieinteresująca, mapa kopiuj wklej z pierwszej części tylko dodane kilka lokacji jak Bagna czy Limańsk, totalnie bzdurny i niepotrzebny system wojny frakcji i zamiast mrocznej i niebezpieczniej Zony mamy jakieś pole walki gdzie jest chyba milion stalkerów strzelających do siebie a klimat i mutanty schodzą na dalszy plan. Do tego gra jest banalna, od początku gry znajdujesz ogromne ilości topowych broni i amunicji do niej. Na minus też oczywiście tradycyjne w serii bugi i fakt, że gra jak na rok wydania wygląda strasznie słabo, ale tu na szczęście przychodzi z pomocą community, z modami gra potrafi wyglądać pięknie, a mod Sky Reclaimation Project naprawia większość bugów.

Mocno niedorobiona technicznie, ale klimat wciąż jest prześwietny, choć zabrakło trochę horroru, bo akcji jest aż nadto. Ale błędy, błędy, błędy - jest ich tutaj naprawdę dużo i zdarzają się w kluczowych momentach. Do tego to zakończenie... Dopiero Zew Prypeci dopracował w pełni formułę serii.
Dla tych co maja zamiar zagrać - może warto sprawdzić mod Sky Reclaimation Project, który jest nieoficjalnym patchem. Ja sam dowiedziałem się o nim za późno, a wymaga rozpoczęcia nowej rozgrywki.
W mojej ocenie gra S.T.A.L.K.E.R. Czyste Niebo jednym słowem to porażka. Plusy to: dobra oprawa graficzna, różne rodzaje broni. Minusy: denna fabuła, duża część gry z ciemnym ekranem i gównianą latarką, zwężenie pola do eksploracji w porównaniu ze S.T.A.L.K.E.R. Cień Czarnobyla i oczywiście zakończenie z dupy.. Tak jak moja ocena S.T.A.L.K.E.R. Cień Czarnobyla była wysoka tak tę grę oceniam bardzo nisko i jestem na tyle zniesmaczony S.T.A.L.K.E.R. Czyste Niebo, że dalsze części tej serii nie interesują mnie.