TOTAL WAR:ROME II-Problemy
Witam. Zwracam się z prośbą do tych co mogliby mi pomóc w kwestii tej gry bo myślę, że nie tylko ja mam ten problem. Pomijając instalację, która nie mogła ruszyć i ruszyła za którymś razem to problem, którego nadal nie rozwiązałem jest podczas mapy turowej. Po paru turach gra wyłącza się nie dając żadnych komunikatów takich typu, że coś jest nie tak z Directem. Żaden komunikat nie pojawia się. Nie pomogła de-instalacja i ponowna instalacja która niestety nie mogła ruszyć z wersją pl choć wcześniej to się udało więc teraz gram w wersji angielskiej. I to był błąd mogłem już grę zostawić.
To samo nie pomogło sprawdź spójność plików zwykle niezawodna funkcja na steamie która każdy problem rozwiązywała. W takim razie to chyba nie wina steama. Ustawienia graficzne też nie pomogły nawet gdy dałem na low, a złej konfiguracji nie mam. Wiem, że na ustawieniach extreme nawet gigantyczne karty nie zwiększają znacząco klatek, wykresy są płaskie. Przy okazji też o tym powiem bo być może ma to powiązanie z wyłączaniem się gry. A mianowicie nawet na Low wolno strasznie działa!!!!!!. Przypominam mam najnowsze sterowniki karty graficznej. Nie dość, że nawet pl instalacja nie działa to nie można na mapie turowej pograć bo się wyłącza wraz z daniem końca tury po pewnym czasie i to nie długim. Gra wręcz wydaje się jakby była na wczesnym etapie technicznego łatania.
Tak na wszelki wypadek bo pewnie ktoś się zapyta o konfigurację:
WINDOWS 7 HOME PREMIUM
ASUS DIRECTU CU II GTX 560 OC
AMD PHENOM II X4 955 3,20 GHZ
6,00 GB
Chłodzenie, zasilacz są dobre zresztą nie dawno byłem w serwisie na czyszczenie i zmienianie pasty do procesora więc żadnych na pewno problemów ze sprzętem nie ma zwłaszcza, że wszystko inne działa.
Co ciekawe Metro Last Light działa na maksymalnych ustawieniach z rozdzielczością 1280 x 1024 bardzo płynnie. Crysis 3 również działa dobrze, a te gry od strony technologicznej na pierwszy rzut oka miażdżą Total War Rome II więc optymalizacja jest straszliwie słaba tej gry.
Tego problemu chyba nie rozwiąże nikt poza producentem. U mnie na quadzie 2,83 ghz/4gb/gtx465/win7 wszystko chodzi płynnie przy 1920x1280. Zaczęło ciąć podczas bitwy morskiej z deszczem, ale obniżyłem efekty cząsteczkowe i shader na 3, jakość wody na b wysoka, niebo na wysoka i cienie na średnie - bo i tak na jakość bitwy to nie wpływa. Pozostałe ustawienia na ultra. Gra chodzi płynnie, nic nie przycina nawet podczas dużych bitew lądowych. Mam wyłączoną roślinność alfa i włączony brak limitu pamięci dla grafiki. Więc nie bardzo wiem dlaczego u jednych chodzi, a u innych nie. Z ciekawostek - gra absorbuje 100 procent czwartego rdzenia i po 30-40 procent trzech pierwszych. Ale łaj?
Czyli być może to kwestia sterowników i patchów na innych kartach będzie działać płynnie, a na innych będą błędy i nie ma znaczenia czy to duża konfiguracja czy mała. Może pomoc techniczna Cenegi zna ten problem, w końcu są dystrybutorami tej gry.