Witam.
Mam problem z FPS'ami podczas nagrywania filmu z gry. Dajmy na to przykład w grze Minecraft.
Gdy nie nagrywam dochodzi nawet do 160 FPS, lecz gry uruchomię nagrywanie liczba klatek drastycznie spada i nie wyciągnie więcej niż 25 FPS. Próbowałem wszelkich sposobów typu: defragmentacja dysku, CCleaner, wyłączanie synchronizacji pionowej itp. Problem występuje nadal. Proszę o pomoc, gdyż jest to dla mnie ważne!
Specyfikacja mojego komputera:
CPU: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 3800+ 2.00 GHz
GPU: NVidia Geforce GT 240 1 Gb GDDR5
RAM: GoodRam 2 Gb DDR2 800 MHz
Płyta główna: Gigabyte GA-M555-S3
Zasilacz: Chieftec GPA-500S 500W
PS. Komputer ma 5 lat i wymieniane w tym roku były zasilacz i karta graficzna. Reszta sprzed 5 lat.
Ten procesor jest do niczego. Nagrywanie zzera ogromna ilosc pamieci obliczeniowej i do takich rzeczy trzeba miec naprawde porzadny sprzet.
P.S - Karta rowniez jest do niczego.
normalna sprawa. nagrywanie "w locie" bardzo obciaza dysk, stad znaczny spadek fps
Myślę, że spadek fps'ów jest normalny podczas nagrywania. Można to skonfigurować ale mam jedno pytanie.
Jakim programem nagrywasz?
Fraps wymusza ograniczenie FPSów w grze do tylu, ile ma ustawione do nagrywania.
@Sebuu45
Nagrywam Frapsem i Bandicamem. Czy tak czy tak sytuacja się nie poprawia.
Należy ustawić drugi komp z WEJŚCIEM DVI i w ten sposób nagrywać. Żadnych spadków fps :D
Należy ustawić drugi komp z WEJŚCIEM DVI i w ten sposób nagrywać. Żadnych spadków fps :D
Cos wiecej mozesz podpowiedziec? Juz od jakiegos czasu chodze z zamiarem grania na jednym a nagrywania na drugim :).
graf_0 --> Nie wiem czy są w ogóle komputery z wejściem DVI. Jak już to przez HDMI:
http://www.blackmagicdesign.com/products/intensity/
Prawdopodobnie masz we frapsie ustawione wymuszanie na 25 fps (system PAL europejski).
Wiedz, że jeśli chcesz wrzucać na youtube to nagrywanie w więcej niż 30 fps nie ma sensu (youtube nie obsługuje więcej), a wręcz jest niezalecane. Obraz będzie najlepszej jakości i płynności przy zablokowanym 30 fps (chociaż są triki typu: nagrywać w 60/90/120 fps i konwertować do 30 fps, ale nie przez wycięcie klatek lub blendingu tylko przez zaawansowaną konwersję z algorytmem dodawania realistycznego motion blura - imo szkoda zachodu)
Większość monitorów i tak ma 60 hz, więc więcej niż 60 klatek/s nie wyświetlą (aczkolwiek odczucie responsywności może się zmieniać). 160 fps to ŻADEN monitor LCD ani telewizor LCD nie wyświetli.
Wśród pro-graczy CS popularne są monitory 120hz (tworzone z myślą o 3D).