Nie chcę skalowania lvli w RPG i nie chcę by gracz był chodzącym czołgiem. Wymagam by walka z silniejszymi przeciwnikami lub większymi grupami przeciwników w starciu bezpośrednim, czyli przyjmowaniu ich na klatę kończyła się fiaskiem. Wymagam by w takich przypadkach gracz spróbował skradać się i zabijać po kolei lub jak ma łuk, by wszedł na skały wysoko lub budynek i zaczął ostrzeliwać grupę przeciwników z góry, oczywiście oni dobiegliby do gracza ale z opóźnieniem i połowa by padła. Resztą osób można by wytłuc mieczem lub spróbować uciec gubiąc wrogów i wrócić po chwili. Powinni być wtedy bardziej czujni, nie mogą nabrać się dwa razy na ten sam numer bo to byłoby zbyt proste.
Ogarniecie tytuły takie? Może za dużo wymagam od AI, bo prawdopodobnie w żadnej grze przeciwnicy nie uczą się na błędach więc zignorujcie ostatnie wymagania.
Skyrim o ile się orientuję nie ma skalowania postaci a jak pójdziesz w skrytobójstwo to rzeczywiście musisz się sporo skradać. Fallout 3 i New Vegas też wymagają sporo kombinowania w walkach.
Ale Skyrim bez modów nawet na legendarnym poziomie jest bardzo łatwy, jak zainstalujesz Requiem do niego to gra robi się najtrudniejszym RPGiem na świecie. Przed zainstalowaniem moda tłuczemy gołymi rękami wszelakie giganty i mamuty a po zainstalowaniu nie możemy największym mieczem pokonać wilka :D
Tzn oczywiście tak nie jest ale chciałem pokazać to jak mody mogą zmienić skyrima.
Gothic II, Gothic III i jeżeli masz mocne nerwy albo naprawdę nie lubisz klawiatury/myszki/pada to Dark Souls (ale pamiętaj, że cię ostrzegałem, grasz na własną odpowiedzialność).
gry z serii souls
Ze starszych rpg, to Neverwinter Nights 2, na trudnym poziomie gra to naprawdę wyzwanie
Wiem, że pisałeś o mieczach itp., ale "Deus Ex: Human Revolution" grając w stylu cichym/skradanie się na wysokim poziomie trudności jest na prawdę trudny (polecam nie wybierać sobie skilla pozwalającego na widzenie przez ściany, bo to spore ułatwienie). Jeżeli będziesz chciał przejść grę bez zabicia przeciwnika (da się tak zrobić i jest za to osiągnięcie) to poziom trudności oczywiście wzrasta.