otóż oddałem już 28.11 karte graficzna na gwarancje chodziło mi o artefakty(które wystepowały tylko w niektorych grach) oraz powolne wczytywanie tekstu (tez tylko w niektórych grach) na karte czekam do dzisiaj i tak sie zastanawiam ze skoro tyle ją trzymają to chyba nie oddadzą mi i nie powiedzą że karta sprawna a ja sterowniki mam źle w grane (mam wgrane oczywiście wszystko jak trzeba) jak myślicie?
chodzi Ci o powolne wczytywanie tekstu czy tekstur? bo do wczyywania tekstu to grafika raczej nic nie ma. Jezeli masz artefakty - ewidentnie uwalona jest pamiec(na grafice). Dziwne ze trwa to tak dlugo - ja dzwonilbym do serwisu ktory Cie obsluguje - raczej na pewno dostaniesz nowa karte.
To zależy, mogą też stwierdzić, że wszystko jest ok i odesłać ją do Ciebie.
Teoretycznie serwis powinien mieć 2 tygodnie na rozpatrzenie problemu. Jeśli jednak odesłał kartę do producenta, co jest bardzo prawdopodobne czas ten mógł się przedłużyć. Zadzwoń i się dowiedz.
tez czekalem kolo miesiaca, oddali i powiedzieli, ze naprawiona. po kilku tygodniach znow padla, po kolejnym miesiacu dali nowa, ktora tez padla, az w koncu dali zastepcza i jak po pol roku nic sie nie zmienilo dali nowa inna ;) takze zalezy z jakim sklepem masz do czynienia.
Z tymi serwisami to różnie bywa. Ja z serwisu dostawałem trzy karty i każda była zepsuta. Każda miała inny numer seryjny, więc wychodzi na to, że biorą z półki jakąś kartę i odsyłają.
[2] chodzi oczywiście o tekstury
w sklepie którym ją kupiłem mówili, że już odesłali do producenta, mam nadzieje, że skoro tak długo ją trzymają to nie powiedzą mi, że z nią wszystko ok, bo dla mnie uszkodzenie jest ewidentne, ale np w niektórych grach(deus ex) tego nie widać, ale dziwnym dla mnie było, że gra taka jak gta iv na mniej niż srednich detalach chodziła tak, że grać się nie dało,
tak sie też zastanawiam, bo wczesniej miałem płytę głowna msi 870 i amd 955 i nie miałem problemów z tą kartą, dopiero po zmianie na i5 2500k i asrock p67 pro3 zaczeły sie z nią problemy, więc czy to może być wina nowej płyty i procesora(sprawdzałem moc obliczeniowa, stabilność, temperatury i wszystko ok)
wyniki 3dmarku http://3dmark.com/3dm06/16252685
dzisiaj zadzwoniłem do sklepu i powiedzieli mi, że dostali informacje od dystrybutora, że nie wiedzą kiedy karta będzie, denerwuje mnie to bardzo bo termin na naprawę 14 dni roboczych już dawno minął, i właśnie mija 21 dni roboczych, a oni mi mówią, że nie wiedzą kiedy karta będzie, co ja mogę w takiej sytuacji zrobić? bo już jestem miesiac bez karty, a tu otrzymue informacje, że nie wiadomo kiedy będzie:/ mogę sie powołać na jakąś ustawę czy coś?
[9] Poniewaz warunki gwarancji nie zostaly dotrzymane, masz prawo domagac sie zwrotu kasy, ktora za karte dales ew. otrzymania innego egz. tego modelu karty i to na nowej gwarancji, tzn. na jej pelny czas.
W razie czego postrasz UOKiem i takie tam.
Nie jest twoim problemem, ze oni maja problem z producentem itd.
shawnz --> masz w ogóle jakąś kartę gwarancyjną? albo inny świstek z warunkami gwarancji? jest tam coś o terminie realizacji naprawy gwarancyjnej czy tylko o czasie w jakim gwarant musi odnieść się do Twojego zgłoszenia?
Bo smuggler pojechał trochę po bandzie i to nie musi być zawsze prawda.
Nie jestem prawnikiem, ale jak mi gosc kiedys tak nawalal z naprawa mikrofalowki, to uzylem owego argumentu i pomoglo. Oddal kase.
Prawda jest taka, że wyegzekwowanie realizacji naprawy w jakim czasie jest trudne bo z reguły określony jest tylko czas w jakim właściciel reklamowanego towaru musi dostać odpowiedź czy roszczenie gwarancyjne jest w ogóle uznane. Czas samej naprawy praktycznie nigdy nie jest podawany i trudno czegokolwiek się domagać powołując się na warunki gwarancji. Chociaż z drugiej strony brak jednoznacznego określenia terminu wykonania naprawy powoduje, że świadczenie powinno być wypełnione 'niezwłocznie', czyli nie wiadomo kiedy :) Z reguły za niezwłocznie przyjmuje się 14 dni ale to już na drodze sądowej jest rozstrzygane.
tak więc nie mam karty gwarancyjnej, gwarancja była na podstawie paragonu, to była karta HIS Ati Radeon 6870, może da się gdzieś w internecie sprawdzić warunki gwarancji, kupiłem ją w marcu 2011? na początku powiedzieli mi, że do 14 dni roboczych powinna być, potem, że termin się przedłuży, a teraz, że mają wiadomość od producenta, że nie wiadomo kiedy będzie, i że oni nic nie mogą zrobić:/ nie dali mi odpowiedzi do 14 dni wiec uważam, że gwarancja została uznana
wiec mam jakąś szanse na interwencje? czy tylko czekać, jako argument podali świeta, i ok rozumiem to, ale ja karte oddałem 28.11 :/
Możesz spróbować ich postraszyć, że jeżeli reklamacja nie zostanie zakończona w ciągu iluś tam dni to sprawa trafi do sądu konsumenckiego z art. 476 i 479 kc:
"Dłużnik dopuszcza się zwłoki, gdy nie spełnia świadczenia w terminie, a jeżeli termin nie jest oznaczony, gdy nie spełnia świadczenia niezwłocznie po wezwaniu przez wierzyciela. Nie dotyczy to wypadku, gdy opóźnienie w spełnieniu świadczenia jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi."
"Jeżeli przedmiotem świadczenia jest określona ilość rzeczy oznaczonych tylko co do gatunku, wierzyciel może w razie zwłoki dłużnika nabyć na jego koszt taką samą ilość rzeczy tego samego gatunku albo żądać od dłużnika zapłaty ich wartości, zachowując w obu wypadkach roszczenie o naprawienie szkody wynikłej ze zwłoki."
Czyli przedstaw sprawę jasno, że do tego i tego oczekujesz naprawionej/nowej karty lub zwrotu pieniędzy a jak nie to wyegzekwowaniem Twoich roszczeń zajmie się sąd konsumencki.
A co do warunków gwarancji to spróbuj poszukać na stronie dystrybutora lub serwisu współpracującego z dystrybutorem.
A tak na marginesie co to za sklep/serwis?
z tego sklepu
http://krsystem.pl/
takie coś znalazłem
"6. Czas załatwienia reklamacji
Nie zawsze czas załatwienia reklamacji będzie oznaczony. Wówczas Gwarant powinien rozwiązać problem Konsumenta - niezwłocznie. Przeważnie czas ten określony jest w dniach (14, 21), chyba, że jest potrzeba sprowadzenia części z zagranicy - wtedy termin może się przedłużyć. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, należy zajrzeć do dokumentu gwarancyjnego.
W przypadku nieuzasadnionego przetrzymywania sprzętu - Konsument ma prawo żądać jego zwrotu po wyznaczeniu Gwarantowi dodatkowego, krótkiego terminu - chyba, że przedstawi dowody (najlepiej na piśmie) uzasadniające zwłokę. Wszystko to zależy, jak ten termin kształtuje gwarancja."
czyli po części to co pisałeś, chyba wybiorę się do nich osobiście, tylko znowu nie chcę robić chały bo mam u nich cały sprzęt kupiony