Prośba o stworzenie formatki w Excelu.

Forum Rozmawiamy
Odpowiedz
09.09.2012 23:44
Lysack
1
odpowiedz
Lysack
68
Przyjaciel

Prośba o stworzenie formatki w Excelu.

Potrzebuję wykonać cenówki do sklepu.

W kolejnych kolumnach w excelu mam następujące informacje: Nazwa, browar, kraj, gatunek, zaw. alk., zaw. ekst., cena, kaucja.
Potrzebuję przenieść te dane w taki sposób, aby zmieścić je na odpowiednich wymiarach.
W wordzie zrobiłem odpowiedni kształt i wymiary, ale nie mam jak tego przenieść z excela, a wiem, że w excelu da się jakoś zrobić komórki o odpowiednich wymiarach (prawdopodobnie stosując makra).

Arkusz Excel oraz formatkę z Worda zamieściłem na chomiku (poniżej 1mb, więc można pobierać)
http://chomikuj.pl/Indescriptible/Dokumenty

Będę wdzięczny za pomoc.

10.09.2012 07:38
Lysack
2
odpowiedz
Lysack
68
Przyjaciel

Pod parametrami po lewej stronie danej "cenówki" jest jeszcze trochę wolnego miejsca.
Pomyślałem, że można byłoby wstawić tam flagę - lub parametry przesunąć w dół, a flagę danego kraju wstawić pod jego nazwą.

Wtedy mogę zrobić na boku arkusza tabelkę z flagami odpowiadającymi nazwom krajów - kwestia tylko tego, jaka powinna być wtedy wielkość flagi w pikselach

10.09.2012 08:32
SULIK
3
odpowiedz
SULIK
270
olewam zasady

Chcesz zrobić tak, aby w exelu mieć dokładnie te same kształty co w wordzie ?

10.09.2012 08:49
pablo397
😊
4
odpowiedz
pablo397
138
sport addicted

szczerze mowiac to nic nie skumałem czego od nasz oczekujesz :)

ja bym to wcisnal w baze danych - tabela, formularz do wprowadzania/zmiany danych i raport z cenami. do tego od razu podpial bym jakies tabele zbierajace statystyki sprzedazy i raporty z tymi statsami. ale ja to ja - maniak baz danych i biurokratyzacji wszystkich czynnosci. zaraz cos zmajstruje na szybko.

10.09.2012 08:52
Lysack
5
odpowiedz
Lysack
68
Przyjaciel

Chodzi mi o to, żeby w excelu stworzyć tabelkę o konkretnych wymiarach:
70mm szerokości, 32mm wysokości. (tej wielkości mam miejsce na regale, aby umieścić cenówkę)
Wewnątrz niej komórki o wymiarach:
10 x 70 - aby wpisać nazwę
22 x 40 - aby wpisać parametry
15 x 30 - aby wpisać cenę
7 x 30 - aby wpisać kaucję
Dane powinny zaciągać się z osobnego arkusza, który jest już opracowany i zamieszczony w pierwszym poście.

10.09.2012 09:15
pablo397
6
odpowiedz
pablo397
138
sport addicted

w excellu Ci tego nie zrobie - nie jestem az tak biegly. w accessie jak najbardziej - masz accessa 2010?

10.09.2012 09:36
Lysack
7
odpowiedz
Lysack
68
Przyjaciel

pablo -> nie instalowałem, ale na płycie mam. Jak podeślesz plik, to na pewno uda mi się go otworzyć :) W pracy chyba mam accesa.

Tak czy siak, na pewno w excelu też się da, bo moje pracownicze formatki są tak skonstruowane.

10.09.2012 10:10
pablo397
8
odpowiedz
pablo397
138
sport addicted

http://www31.zippyshare.com/v/78541696/file.html

masz tak na szybko zrobione - potrzebujesz access 2010 zeby otworzyc.

jest pare niedociagniec - głównie dlugie nazwy - access nie ma autoresize textu, musialbym ręcznie wklepac pare formulek do visual basica, zeby dzialczylo, jak ci sie takie cos podoba to jak bede mial chwilke to sie pobawie.

ja bym proponowal dodanie do ceny kodu produktu - nie wiem czy masz oddzielne kody na produkty, czy gdzies je sobie katalogujesz - wrzucilem swoje kody, autonumeryczne, od 1 w górę. dzieki nim mozesz szybko znajdywac szukany browar (ofcoz, gdy znasz jego kod), wprowadzac zmiany, drukowac pojedyncza etykietke, a jesli chcesz sie w to bawic - stworzyc statystyki itp zabawki.

10.09.2012 10:23
9
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

Można użyć korespondencji seryjnej w Word, podłączając się pod dane z Excela. Znacznie łatwiej formatować

10.09.2012 10:25
pablo397
10
odpowiedz
pablo397
138
sport addicted

tez dobre wyjscie, prostsze niz zabawa z bazami danych ;)

10.09.2012 12:33
SULIK
11
odpowiedz
SULIK
270
olewam zasady

http://www.sendspace.com/file/qao2nw

takie coś na szybko:
arkusz 1: baza danych
czyli twoje wpisy z nazwami etc. musisz sobie to edytować tak, aby nigdzie nie było pustych miejsc, bo wydrukuje się to jako "0"

arkusz 2: przygotowanie do druku
kopiujesz pozycje z arkusza 1 do arkusza 2 (takie które chcesz wydrukować), bezpośrednio zaznaczasz cały wiersz i cały wiersz kopiujesz.

arkusz 3: druk
ten arkusz drukujesz z gotowymi cenówkami
te cenówki mają wymiary 70x40, więc odrobinę za duże, ale nie mam już za dużo czasu, aby bawić się w dokładne rozplanowanie, trzeba by było ciut czcionki zmniejszyć i może rozstaw wierszy i będzie śmigało.

Znane bugi:
1. za długie nazwy browarów nie wyświetlają się całe

10.09.2012 14:15
legrooch
12
odpowiedz
legrooch
241
MPO Squad Member

A do uruchomienia wystarczy Ci Access Runtime, nie potrzebujesz licencji na produkt.

Forum Forum Rozmawiamy
Odpowiedz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl