Im szybciej probuje "wciągnąć" powietrze do pomki rowerowej, tym wieksza sila musze zadzialac. Czy ma to zwiazek z tworzeniem sie wiekszej roznicy cisnien miedzy otoczeniem a wnetrzem pompki spowodowane szybszym przeplywem powietrza przez szczeline (otwor) o takiej samej srednicy?
Po prostu powietrze nie jest w stanie tak szybko dostać się przez taki wąski otwór do wnętrza pompki
Związek ma, jak powiedział Jeremy powietrze potrzebuje czasu by zostać zassane przez ciśnienie wewnątrz pompki. Choć w pompkach typu "dual action" to zjawisko nie występuje, albo inaczej- nie jest na tyle zauważalne, bo czujesz opór zawsze- nawet jak odciągasz tłok, wsysasz powietrze do środka. A pompki serwisowe szybciej napełniają się powietrzem więc musiałbyś naprawdę szybko machać, żeby czuć opór. Im dłuższa i cieńsza "komora" pompki, tym to zjawisko będzie bardziej widoczne.