Dawno nie nadawałem przesyłki kurierem, zawsze albo ktoś robił to za mnie albo wybierałem pocztę polską. Stąd kilka pytań odnośnie tego jak powinna zostać zapakowana przesyłka:
1. Czy pudełko pokrywam jakimś papierem czy też nie jest to konieczne i przy mnie kurier zalakuje ten firmowy worek a ja mogę sobie towar przygotować "jak stoi"?
2. Jak wygląda adresowanie takiej przesyłki - adresuję coś na opakowaniu czy też wystarczą informacje, które podaję zamawiając kuriera online?
3. Czy w ramach zamawianej paczki mogę nadać 2 pudełka jeśli mieści się to w gabarytach?
Niby oczywistości, a jednak ostatnio coś nadawałem kurierem osobiście w 2011 i po prostu nie pamiętam jak to działa, z góry dzięki :)
1. Jak nie ma potrzeby, nie boisz się że karton zamoknie, ktoś pudełko otworzy, coś ukradnie dlatego że będzie wiedział coś jest w środku a brak folii nie wpłynie negatywnie na bezpieczeństwo- nie trzeba.
Ale prawie wszyscy owijają stretch folią/ folią i taśmą na łączeniach i spodzie jeśli paczka jest ciężka.
Nikt nie będzie niczego lakował, chyba że to posłaniec Króla Romskiego. Zapewne zaklei firmowy woreczek/foliową koszulkę na list przewozowy.
2. Jeśli masz do wydrukowania i naklejenia list przewozowy- robisz tylko to. Niczego nie dopisujesz bo i tak nie będzie tego w żadnym systemie. Zlecenie jest na to co trafia do ich systemu i na tej podstawie wydają dyspozycje.
W rozbudowanych opcjach (zależy od platformy) jest sporo pól, wraz z tym na komentarz.
3. Na jednym liście może być kilka paczek, ale każda paczka zwyczajowo liczona jest osobno więc i tak się za to płaci. Najczęściej wychodzi taniej złączenie dwóch paczek w jedną. Może wyjść wtedy np. 30zł zamiast 20, ale lepsze to niż 40zł.
Jeśli jest tam cokolwiek wartościowego te bezwzględnie trzeba dać ubezpieczenie- może to kosztować grosze a przy uszkodzeniu to robi dużą różnicę. Jeśli cokolwiek w środku lata to zapchać papierem, styropianem itd. Kurier może być grzeczny ale ciecie na taśmach w sortowniach potrafią nieźle tym rzucać.
O szkle nie wspominam, minimum 3-4cm izolacji wliczając twardy karton.
W porcie w gdyni widzialem jak laduja paczki na pake tira jadacego potem do centrali, reczne ladowanie jest nudne i meczace dlatego maja zawartość w dupie i rzucaja paczkami na cala dlugosc nacsepy bo tak latwiej i szybciej. Zabezpieczenie zawartosci to najwazniejsza sprawa.