Testy DirectX 12 pokazują imponujący skok wydajności
sobie moga notowac i tak producenci sprzetu i gier nie pozwola ci zebys pogral dluzej niz rok na pudle za 3 tysiace
"...kilkukrotną poprawę płynności wyświetlania obrazu względem DirectX 11 na kartach z serii GeForce i trochę mniejszą pod Radeonami."
Z tego co widzę na wykresach, to na Radeonach poprawa jest znacznie większa (pomimo mniejszej ilości FPS).
Radeony:
R9 290X - 517% D12, 549% Mantle
R9 285 - 351% D12, 364% Mantle
R7 260X - 252% D12, 270% Mantle
GeForce:
GTX 980 - 250% D12
GTX 680 - 157% D12
GTX 750 Ti - 124% D12
Wygląda obiecująco. Ale odnoszę wrażenie, że to raczej poprawa optymalizacja DirectX do dzisiejsze karty graficzne, a nie skok wydajności. Szkoda, że Windows 10 ma brzydki interfejs.
@tanato -> Właśnie. Skopana optymalizacji jest celowy zabieg w ramach współpracy z producenci sprzętu, bo w końcu ostatnio sprzedaży PC jakoś zmalało. Nie mówiąc o wyłączność DirectX 12 tylko na Windows 10, a nie Vista/7. Jak ja nienawidzę takie praktyki. :(
@Rumcykcyk -> A ja czekam na DirectX 666 i Windowsa 666, a nastąpi koniec świata PC i gier. :]
tanato [1] https://www.gry-online.pl/forum/komentarz-testy-directx-12-pokazuja-imponujacy-skok-wydajnosci/zccf6c91?N=1#post0-13593745
i tak producenci sprzetu i gier nie pozwola ci zebys pogral dluzej niz rok na pudle za 3 tysiace
No nie, gościu z jakiej ty nory wypełzłeś, to trzeba się kompletnie nie znać, aby takie coś napisać.
x68 [6]
O ile gry będą tylko dx12, a to tylko test syntetycznie, więc niekoniecznie w każdej grze będzie tak super.
Konsole są na poziomie i3 co najwyżej, to by było drugie życie dla takich pc w grach jeżeli dx12 zbliży optymalizacją, a raczej obniży narzut w okolice tego znanego z konsol.
@tanato a to dziwne, bo ja na moim poprzednim pudle za 3800 zł grałem 6 lat... Pod koniec co prawda na mid, co nie zmienia faktu, że twój "rok" ma się nijak do rzeczywistości.
No to pozostaje czekać na premierę DX12 i Win10. Może nawet sprawię sobie jakąś nową grafę, co prawda obecna obsłuży nowe biblioteki, ale do demonów to ona nie należy. :)
pierdu pierdu, co mi po takim teście jak jest robiony na prockach i5, i7 i topowych kartach graficznych, to wydajność to oczywiste, że musi być, bo jak by nie było na takim sprzęcie.
N_Joy - Masz oczywiście rację, poprawione. Nie wiem, jak ja patrzyłem na ten wykres wcześniej ;)
A ile gier dziś korzysta z DX 10 i 11 ? W dalszym ciągu jako podstawę wykorzystuje się DX9 i jakoś nikt nie płacze nad wydajnością.
A ile gier dziś korzysta z DX 10 i 11 ? W dalszym ciągu jako podstawę wykorzystuje się DX9 i jakoś nikt nie płacze nad wydajnością.
Chyba tylko w przypadku gier indie. Nowe produkcje nie tylko wymagaja DX 11 ale tez 64 bitowego systemu.
Nomad_pl [13]
W dalszym ciągu jako podstawę wykorzystuje się DX9
Tak to tylko może napisać LAIK, nie ma takiego czegoś jak podstawa, jest wymagana wersja dx i jak nie spełniasz to nie pograsz, zresztą teraz bez dx11 to możesz zapomnieć o czymkolwiek, a niedługo dx12 opanuje całość, bo większość graczy przejdzie na win10, zwłaszcza, że dostaną aktualizację do nawet starszych kart.
@Matekso
270x i 750Ti to topowe karty graficzne? Przecież przyrost wydajności na tych kartach jest ogromny. Poza tym przed premierą dx12 nowe Redeony najprawdopodobniej wyjdą.
"bez dx11 to możesz zapomnieć o czymkolwiek" ja nie mam dx11, a nawet nie mam windowsa, a jednak gram w najpopularniejsze gry na steamie :P No chyba, że dla ciebie "wszystko" to odgrzewane kotlety od ubisoftu i ea...
Dobra na i7. Mnie ciekawi jaki wzrost wydajności były na takim athlon II x4 ;p. Biorąc pod uwagę to demko to pewnie z 1 fps na 3 ;p. No w sumie 3x lepiej ;p
Ten test pokazuje też jak duzy narzut na cpu jest przez sterowniki AMD. Każdy Radeon na dx11 sobie nie radzi.
Pierwsze zdanie:
"Na wszystkich zanotowano ogromny skok wydajności względem DirectX 11, CHOĆ w przypadku Radeonów technologia Mantle okazała się nawet minimalnie bardziej sprawna."
Powinno być:
"Na wszystkich zanotowano ogromny skok wydajności względem DirectX 11, a w przypadku Radeonów technologia Mantle okazała się nawet minimalnie bardziej sprawna."
Użycie "choć" byłoby dobre w przypadku gdyby technologia Mantle okazała się mniej sprawna.
Odnośnie mojego wpisu wyżej. Chodziło oczywiście o drugie zdanie artykułu.
woofwoof - Śmiem się nie zgodzić, dla mnie w tym miejscu "choć" brzmi lepiej, biorąc pod uwagę kontekst.
T_D_i - Demo Star Swarm jest nawet na Steamie, do ściągnięcia za darmo:
http://store.steampowered.com/app/267130/
Na słabszych procesorach przyrost wydajności wygląda lepiej. Tak było ze wszystkimi testami przeprowadzanymi w grach z Mantle. Warto sobie poszukać testów choćby w Battlefield 4, bo to była pierwsza gra z tym API na rynku. Jeśli ktoś twierdzi, że przyrost widać tylko na mocnych CPU to nie ma najmniejszego pojęcia w temacie.
@kaszanka9 -> Cytat: "zresztą teraz bez dx11 to możesz zapomnieć o czymkolwiek" -> Bzdura. DirectX 11 jest absolutnie wymagany do tylko niektórych gier AAA, a większości z nich bez tego tracą jedynie jakości graficzne i nic więcej. Przykładowy Metro Last Light nie jest tak stary, a można grać bez tego. A większości gier Indie nie potrzebują tego. Twoja słowa jest trochę za wcześnie i minie trochę czasu, zanim ta hasło stanie się rzeczywistością.
Draugnimir - Możesz się nie zgodzić, twoja sprawa. Faktem jest, że spójnika "choć" używa się w zdaniach złożonych celem ukazania, że jedna część zdania stoi w opozycji do drugiej. http://sjp.pl/cho%E6. Ostatecznie spójnik "choć" mógłby zostać, gdybyś usunął z drugiej części zdania słowo "nawet".
woofwoof - Poniekąd stoi w opozycji, bo news jest o testach DirectX 12, nie Mantle. Ale dobra, usunąłem "nawet", w sumie zastanawiałem się nad tym już wcześniej.
Większość ludzi nawet 750-tek nie ma, ale co tam :) No i i5-tek też nie.
Aha zaczęło się ;-)
Marketingowy bełkot czas zacząć. Przecież nie napiszą, że jest regres. Trzeba jakoś zareklamować jedną ze składowych nowego Windowsa, której to nie zobaczymy w starszych wersjach.
@Altair1pl - przestań spamować Twoim durnym linkiem na większości artykułów. On wcale nie jest śmieszny nawet...
Większość nowych gier wychodzi już na Dx11 i nie ma sie co czarować, że nie...
A większości gier Indie nie potrzebują tego. no wiekszosc gier Indie to wyglada jak wtedy kiedy gralem na atari, nie dziwne ze DXa nie wymagaja :)
Jeśli chodzi o "cudowny" możliwości DirectX 12... Nie uwierzę to, dopóki nie zobaczę MNÓSTWO gier na DX11 z wzrost wydajności dzięki włączony DX12, albo nowe gry na DX12 z lepsze grafiki albo mniejsze wymaganie sprzętowe na stare komputery z GTX6x.
@Drackula -> Cytat: "jak wtedy kiedy gralem na atari" -> A nie czasem na Amiga, DOS, NES, SNES i PS2? ;)
I to pokazuje jak dobra dla graczy jest konkurencja. Cieszy mnie, ze nie będę musiał ładować pieniędzy w mocny procesor, tym samym w całą nową platformę i liczę że po zmianie graficznej fx6300 wystarczy do końca generacji.
Co się porobiło kiedyś to karty robiło się pod DX, a teraz DX robi się pod karty graficzne. :)
Wydajnościowo jest naprawdę spoko. Spory przyrost i dobrze. Co do Win 10, kto ogarniał tech preview ten wie, że system będzie ok :) Zwłaszcza dla ludzi którzy posiadają 7 a kręcili nosem na Win 8 ;)
Niech napiszą jak to testowali bo ja na follow extreme quality timed run mam na 970 avg 68 fps... dx11...
Matekso, ja tam własnie chce by taki skok był tylko na topowych kartach. Na chorobę mi skok na 750ti ?
@Hydro2 Żeby z tego wszystkiego nie wyszedł tylko skok w bok ;-)