Czesc , mam pewien problem , a mianowicie chcialbym podkrecic swojego radeona hd 6850 i mialbym kilka pytan z tym zwiazanych , poniewaz jestem zupelnie zielony w tych sprawach :) .
- Czy ta karta w miare dobrze sie podkreca i czy oplaca sie to robic ? Dokladnie mam wersje od Gigabyte ta z dwoma wentylatorami ( chyba dobrze napisalem ) , zasilacz mam Tacens RADIX IV 450W .
- Jesli podkrecanie tej karty daje rade to chcialbym zebyscie mi polecili jakis dobry w miare latwy do obslugi program zeby to robic .
-Czy podkrecanie gpu jest latwiejsze od cpu tzn czy tak samo trzeba grzebac cos w biosie z napieciem temperaturami itp , bo tak jak juz pisalem jestem w tym zielony i jesli tak to raczej nie dam rady tego zrobic , bojac sie o jakis blad .
Z gory dziekuje za odp :)
Nie podałeś nawet powodu dla którego chcesz podkręcać kartę. Pamiętaj, że podkręcanie jakiekolwiek elementu wykonujesz dopiero wtedy, gdy gra/program ma zapotrzebowanie na większą wydajność.
Zatem powiedz jaka to gra chodzi zbyt wolno na standardowych ustawieniach tej karty?
Chcialem wyciagnac troche wiecej fps-ow z wiedzmina 2 bo zamierzam teraz kupic edycje rozszerzona ( zwyklej wersji juz nie mam ) . Wtedy chodzilo mi srednio na maksymalnych 25-30 fps ( nieraz skakalo ) , oprocz uberprobkowania . :)
MSI Afterburner powinien pozwolić na podkręcenie karty, a także na kontrolowanie jej temperatury i pracy wentylatorów.
Czy mogę sie zastosowac do zdania z tego testu - http://www.benchmark.pl/mini-recenzje/Gigabyte_Radeon_HD6850_wersja_OC_-_miniRecenzja-4283.html
''Podkręcanie, temperatury i hałas:
Karta bez podbijania napięcia na GPU podkręca się do 930MHz na rdzeniu i do 1100MHz na pamięciach co daje całkiem przyzwoitą wartość ( taktowania referencyjne Radeona HD 6850 wynoszą 775MHz dla rdzenia i 1000Mhz dla Pamięci)