Tak sie zastanawiam. Jezeli konsole maja miec wydajnosc w okolicach GTX 1080 (moja karta). Jezeli pod koniec generacji bede sie zadowalal 30 FPS na niskich, to nie bede musial kupowac nowgo PC przez okolo 10 lat ? Obecnego zakupilem w 2018r. W tej chwili stare PC powiedzmy z GTX 660 z 2012 daja rade utrzymac 30 FPS na niskich (nawet lepiej) w kazdej grze.
Myślę że optymalizacja może zrobić swoje (dobra na konsole a wystarczającą na pc) i pod koniec generacji może być już problem, ale pewnie się mylę kto wie co przyniesie przyszłość.
10 lat mowisz...pamietam jak z 250 gts startowalem do Wolfa New Order.
- Black Screen. Zabraklo dx 11
A na 560 gtx pieknie szla.
Za kilka lat 1080 może sie zawiesić mimo potencjalnej mocy.
Teoretycznie obecnie na AMD R9 290
Dał by radę odpalić większość obecnych gier na low
Żeby gry jeszcze trzymaly stabilnie fps. Jesli srednio utrzyma 30fps to nie chce myslec ile bedzie w starciu...
Problemem mocnych kart nie jest to, ze po latach brakuje im mocy, bo dalej są mocniejsze od kart budżetowych wychodzących po latach, ale ze brakuje im wsparcia dla nowych technologii. Nowe shadary lub inne dominujące rynek technologie mogą sprawić, ze karta będzie bezużyteczna. Tak sie ludzie nadziali lata temu gdy wyszły gry z pokolenia Obliviona i się nagle okazało, ze ze względu na brak wsparcia nowego PS gra i jej podobne nie działały na maszynach mających zapas mocy by ja odpalić (co zostało udowodnione prostym modem wyłączającym funkcje z najnowszej wersji PS).
Z tym moze byc wlasnie problem. Z jakas nowa technologia, ale przeciez PS5 tez by jej nie obslugiwalo... Wiec moze bedzie mozna grac na ubozszej wersji, jezeli tworcy o to zadbaja.
Nie porównuj wymagań konsolowych z pc. Inna bajka. Ps4 dluzej przetrwa niz 1080 gtx
Ps. Czemu masz nowe konto?
Widać to :D. PS4 się kończy, w przyszłym roku PS5 i zobaczymy jak długo wytrwa GTX 1080 bo nawet teraz na takim GTX 680 gry hulają, może nie na ultra ale na medium w 30 fpsach a to wystarczy by sie cieszyć rozgrywką, no chyba że się jest fpsowym onanistą.
Kiedyś bylo inaczej bo shadery czesto się zmieniały i rendering grafiki zmieniał się bardzo
Ostatnia zmiana to dx11 -> dx12, ja osobiscie odpalajac gre w dx12 nie widze roznicy w stosunku do starszego dx, ale tutaj glownie miala byc ulepszona plynnosc jak dobrze pamietam, a i tak nie zaawsze wychodzi nawet to
Konsole mają mieć Raytracing (zapewne beda to jakies wariacje Navi 20 z Navi 10 - czyli to obecne z elementami topowego gpu które ukaze sie w przyszlym roku)
Swojego czasu Xbox 360 mial Xeona czyli GPU ATI o mniejszej wydajnosci od wowczas topowego X1950 XT/XTX, ale majacy za to zunifikowane shadery, które pojawiły się dopiero wraz z HD2900
Watpie, zeby GTX 1080 wystarczyl, jezeli juz to RTX2060 i w gore
Konsole ogolnie duzo wolniej sie starzeja, PS4 kosztowało 1800 na premiere jak pamietam, teraz zwyklej wersji do kupienia nie ma, ale jest Slim który kosztuje chyba z 1400 zł