GTA IV W10 lekkie ścinki na dobrym sprzęcie
Kupiłem sobie GTA IV na steam. Podczas grania zauważalne są minimalne ścinki. Co ciekawe MSI Afterburner pokazuje cały czas 60FPS, a mimo to odnoszę wrażenie że czasami gra co chwila się ścina na ułamek sekundy i jakby nie do końca działa w tych 60FPS. Ten problem nie występuje w budynkach. Tam widać że jest stałe 60FPS.
Co ciekawe GTA V, Battlefield V, Wiedźmin 3 Dziki Gon czy inne gry działają bez najmniejszego zarzutu w stałych 60FPS.
Mój sprzęt to:
System: Windows 10 64 bit
Procek: i7-10700K
Karta: palit geforce gtx 1060 dual 6gb gddr5
Płyta główna: Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC
Ram: HyperX 16GB (2x8GB) 3600MHz CL17 Fury Black
Dysk SSD.
Ktoś wie co jest nie tak z tą grą?
Wygląda to na poprawny FPS, GTX 1060 nie da ci stabilnego 60fps chyba że zmniejszysz ustawienia. GTA IV po prostu nie jest dobrze zoptymalizowaną grą.
https://www.youtube.com/watch?v=4Dt7kIJryCA
Jak widać na filmiku, w tescie z użyciem 1060 gra ma dzikie przeskoki od 25fps do 200.
Tyle że mi MSI Afterburner pokazuje stałe 60FPS, a mimo to gołym okiem widzę jak mi tak jakoś dziwnie obraz skacze.
Wyłącz tą gównianą synchronizację pionową i w opcjach gry i w panelu sterowania nvidia.
Jest jeszcze gorzej. Dodatkowo jak jestem w budynkach to postać dostaje spida i szybciej chodzi. Jakby była gra przyspieszona. Jedynie co pomaga to obniżenie grafiki czyli tak jak twierdził
Uzyj dxvk (tak, dziala na Windowsie tez).
Tu masz tez omowienie alternatywnych potencjalnych rozwiazan: https://ant-sh.blogspot.com/2020/07/gta-4-stutter-choppiness-fix.html