witam, teraz na steam jest za darmo fsx steam edition patrzalem na necie i wgl i chcialbym sie spytac czym sie rozni od wersji normalnej i jaiie sa plusy i minusy tej gry. Z gory dziekuje za odpowiedz! :D
Generalna różnica to taka że FSX Steam Edition to taki wielki patch do FSX. Łata kilkadziesiąt różnych rzeczy (i pewnie sporo nowych bugów dorzuca :) ). Niby mogą się przydarzyć jakieś problemy z kompatybilnością dodatków ale ja nie zaobserwowałem a wydawcy wypuszczają patche pod FSXSE. Można też latać na VATSIM.
FSX:SE jedyna sluszna wersja. Bierz i sie nie zastanawiaj wiekszosc dodatkow (98%) dziala bez zarzutu. Ponizej masz liste poprawionych rzeczy:
The below change log represents the key changes made to FSX: Gold Edition to create FSX: Steam Edition.
General
* FSX: Steam Edition is now built using the VS2013 compiler for better optimisation and performance. (Still makes use of VS2005 libraries for backwards compatibility.)
* Updated splash, launcher and mission preview images for FSX:SE versions.
Multiplayer, networking and communications
* Gamespy networking now replaced by new Steam networking.
* Game chat now integrated with Steam chat
* Friends/Banned lists now integrated with Steam.
* Game invites now use Steam.
* Host networking defaults to a single port 6112.
* Host networking uses 27016 for Steam Master Server Browser.
* Host timeout (loss of connection to host) now 35 seconds by default (was 55).
* "Disconnected" message dialog now retained on screen for 4 mins before automatic dismissal (was 30 secs).
Steam Support
* Top Down Camera (camera view select 4) was previously bound to F12 by default which is normally used for Steam's screenshot feature. Camera View Select 4 now uses Shift+F12 by default to avoid potential clash.
Compatibility with FSX boxed
* FSX and FSX: Steam Edition co-Existence feature allows both versions to be installed on the same machine.
Default System-Setting Alterations
* Increased TEXTURE_MAX_LOAD to 4096 up from 1024
* Changed HIGHMEMFIX=1
* Increased Vertex and Index Buffers and the number of buffers.
Bugs Fixed
* Fix to particle emitter controllers which were not being updated properly.
* Fix to flush all levels of detail in terrain cache.
* Fix to Texture Composition preventing fail and crash.
* Fixed issue where player is able to reserve more slots for friends than maximum players allowed in the game.
* Fixed issue where invalid Briefing Room was presented to player when cancelling session creation.
* Fixed issue where weather text in the multiplayer briefing room is partially cut off.
* Fixed issue where no error message appears when attempting to host a session with the network adapter disabled.
* Fixed issue where there is no error message when attempting to host a session with the network cable unplugged.
* Fixed issue where host player is frozen after a collision occurs in multiplayer.
* Fixed issue where client gets dropped from a multiplayer game after they crash into the host.
* Fixed issue where the Host Options in multiplayer/ Free Flight allow a user to have a maximum of 99 player slots.
* UIAutomationCore.dll work-a-round is now supplied by default with FSX:SE. This fixes a number of crashes relating to UI interaction on 64-bit versions of Windows.
* Fixed issue where the application’s taskbar preview window displays no content on Windows 8 and above
* Prevent default colour mode for Windows 7 and above (enable automatic display composition).
* sserife.fon file now automatically supplied and loaded.
@jaro1980 czyli nawet majac steam edition to bede mogl latac na vatsimie?
@jaro1980 czyli warto kupic? a jak z single, dobra grafika jest? i mozna uruchamiac samolot przez przyciski na panelu czy poprostu cos na pc przycisne i mi sie wlacza?
Weź pod uwagę, że ta gra ma kilka ładnych lat. Grafika jak na potrzeby takiego symulatora jest wystarczająca choć już trąci myszką. Z samolotami to jest zależnie od złożoności modelu ale są takie dodatki, że uruchamiasz jak prawdziwy. W wersji sklepowej masz prostsze modele i możesz je uruchamiać przyciskami albo jednym klawiszem - jak wolisz. Jedna rada - jeśli nie wiesz co to VOR, rurka pitota, IAS, TAS, RNAV, ILS, QNH, QNE, V1, VR itp i nie znasz podstaw ruchu lotniczego to radzę najpierw się podszkolić np na PLVACC (tu masz info co masz wiedzieć aby latać na VATSIM: http://www.pl-vacc.org/pol3/pilots.php?d=checklist) a potem próbować działać w FSX SE bo może Cię symulacja przerosnąć i będzie źródłem frustracji a nie dobrej zabawy. Pooglądaj sobie filmiki na YouTube jak się goście bawią i jak skomplikowane mogą być samoloty np. PMDG. W trybie single masz jeszcze jakieś misje ale ja w to się mało bawiłem więc ciężko mi ocenić - może dla początkujących będzie ok. Jest też szkoła latania ale również nie korzystałem i nie wypowiem się o stronie merytorycznej. Z drugiej strony 5 euro to nie majątek i jak Cię ciągnie w temacie lotnictwa to przynajmniej zobaczysz czy to jest to czy nie choć ostrzegam FSX SE to nie jest arcadowa strzelanka a rasowy symulator.
Grafika zależy prawie całkiem od tego co się z FSXem zrobi. Jeśli chcesz mieć piękną grafikę to musisz dokupić odpowiednie samoloty do FSX i odpowiednie scenerie. Dodatkowo - możesz dokupić tekstury nieba, chmur, zmienić autogen (czyli domy i drzewa). Sam FSX to tylko platforma - wszystko zależy od tego co z nią zrobisz.
Zapraszam na bloga CalypteAviation - pokazuję co można uzyskać:
[link]
Swietna strona calypte:) Ja co prawda wole wojskowe symulatory, ale szacun za te tutoriale.
jaro1980
Nie stresuj chłopaka:) FSX akurat jest bardzo skalowalny i jest tak skomplikowany jakim chcesz aby był. Można zupełnie każualowo sobie latać i też czerpać masę frajdy z tego. Jest przecież dużo świetnych, gotowych misji i jest fantastyczna szkoła latania (tylko angielski trzeba znać). Nie wspominając o wszelkich ułatwieniach związanych z samym lataniem.
FSX SE oczywiście bardzo polecam. Na wyprzedażach zawsze jest po 5 euro więc śmiech na sali. To dalej jest świetna platforma do zabawy:) Jak ktoś chce zacząć przygodę z lataniem to FSX SE jest najlepszym miejscem do tego.
USSCheyenne - masz rację, że FSX jest mocno skalowalny ale imho jakieś podstawy awiacji trzeba mieć. Jeśli chodzi o konkretną wiedzę to bardziej przyda się jak ktoś ma chęci do polatania na VATSIM-ie :)