Kalendarz wyścigów 2011:
1. Grand Prix Bahrajnu
Data: 13 marca | Tor: Sakhir (5,412 km x 57 okr.)
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
2. Grand Prix Australii
Data: 27 marca | Tor: Albert Park (5,303 km x 58 okr.)
Pole position: Vettel | Zwycięzca: Vettel
3. Grand Prix Malezji
Data: 10 kwietnia | Tor: Sepang (5,543 km x 56 okr.)
Pole position: Vettel | Zwycięzca: Vettel
4. Grand Prix Chin
Data: 17 kwietnia | Tor: Shanghai (5,451 km x 56 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
5. Grand Prix Turcji
Data: 8 maja | Tor: Istanbul (5,338 km x 58 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
6. Grand Prix Hiszpanii
Data: 22 maja | Tor: Catalunya (4,655 km x 66 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
7. Grand Prix Monako
Data: 29 maja | Tor: Monte Carlo (3,340 km x 78 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
8. Grand Prix Kanady
Data: 12 czerwca | Tor: Gilles Villeneuve (4,361 km x 70 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
9. Grand Prix Europy
Data: 26 czerwca | Tor: Valencia (5,419 km x 57 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
10. Grand Prix Wielkiej Brytanii
Data: 10 lipca | Tor: Silverstone (5,891 km x 52 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
11. Grand Prix Niemiec
Data: 24 lipca | Tor: Nürburgring (5,148 km x 60 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
12. Grand Prix Węgier
Data: 31 lipca | Tor: Hungaroring (4,381 km x 70 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
13. Grand Prix Belgii
Data: 28 sierpnia | Tor: Spa-Francorchamps (7,004 km x 44 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
14. Grand Prix Włoch
Data: 11 września | Tor: Monza (5,793 km x 53 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
15. Grand Prix Singapuru
Data: 25 września | Tor: Marina Bay (5,073 km x 61 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
16. Grand Prix Japonii
Data: 9 października | Tor: Suzuka (5,807 km x 53 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
17. Grand Prix Korei Południowej
Data: 16 października | Tor: Yeongam (5,615 km x 55 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
18. Grand Prix Indii
Data: 30 października | Tor: Jaypee (5,064 km x 61 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
19. Grand Prix Abu Zabi
Data: 13 listopada | Tor: Yas Marina (5,554 km x 55 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
20. Grand Prix Brazylii
Data: 27 listopada | Tor: Interlagos (4,309 km x 71 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
Zespoły na rok 2011:
Red Bull Renault
1. Sebastian Vettel (GER)
2. Mark Webber (AUS)
McLaren Mercedes
3. Lewis Hamilton (GBR)
4. Jenson Button (GBR)
Ferrari
5. Fernando Alonso (ESP)
6. Felipe Massa (BRA)
Mercedes GP
7. Michael Schumacher (GER)
8. Nico Rosberg (GER)
Lotus Renault
9. Nick Heidfeld (GER) / Robert Kubica (POL)
10. Witalij Pietrow (RUS)
Williams Cosworth
11. Rubens Barrichello (BRA)
12. Pastor Maldonado (VEN)
Force India Mercedes
14. Adrian Sutil (GER)
15. Paul di Resta (GBR)
Sauber Ferrari
16. Kamui Kobayashi (JPN)
17. Sergio Perez (MEX)
Toro Rosso Ferrari
18. Sébastien Buemi (SUI)
19. Jaime Alguersuari (ESP)
Team Lotus Renault
20. Heikki Kovalainen (FIN)
21. Jarno Trulli (ITA)
HRT Cosworth
22. Narain Karthikeyan (IND)
23. Vitantonio Liuzzi
Virgin Racing Cosworth
24. Timo Glock (GER)
25. Jerome d'Ambrosio (BEL)
Polecane strony:
http://www.f1wm.pl [info PL]
http://www.f1ultra.pl [info PL]
http://www.f1.v10.pl [info PL]
http://www.formula1.pl [info PL]
http://www.f1.pl [info PL]
http://www.autosport.com [info ANG]
http://www.f1racing.net [info ANG]
http://en.espnf1.com/ [info ANG]
http://www.planet-f1.com [info ANG]
http://www.formula1.com [oficjalna strona F1 - ANG]
http://motorsport.nextgen-auto.com/?lang=en [info ANG]
http://www.racing-underground.com/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.f1zone.net/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.youtube.com/watch?v=5cMhCWTciWw&feature=player_embedded [ciekawostki]
Zmiany w sezonie 2011:
- powrót reguły 107% w kwalifikacjach
- dopuszczalne użycie tylnego skrzydła
- dopuszczalne team orders
- opony Pirelli zamiast Bridgestone
- zakaz używania kanału F i podwójnych dyfuzorów
- dopuszczalne regulowane tylne skrzydło
- powrót KERS
Transmisje odbywają się na Polsat/Polsat Sport Extra/Ipla oraz innych zagranicznych kanałach
Tu można znaleźć streaming treningów, kwalifikacji oraz GP:
http://soccer-live.pl/transmisje.php?id=motorsport
Poprzednia część: https://www.gry-online.pl/forum/formula-1-gp-malezji/zfab1db5
Cóż za punktualność:)
Webber niespodzianka. Oszczędzanie softów nie wyszło mu na dobre.
Zastanawia mnie co sie dzieje z Webberem? Nie chce mi sie wierzyć, że az tak źle przygotowano mu bolid, a przecież nie jest o dwie klasy gorszym kierowca od Vettela....
Rubens się o karę dla Pietrowa upomina przez TR :D Nie ma to jak sportowa rywalizacja :D
Torro Rosso w 10 !!!
Coś się Renault posypało, ciekawe co się stało?
To zamach narodu rosyjskiego na naród niemiecki!
spoiler start
A miałem wstać tylko na ostatnią część, a tu takie emocje :D Fajne to ostatnie kółko
spoiler stop
Webber tłumaczył się myśleli że na twardych i tak wejdą i tyle, Witek mówił że najpierw auto nie reagowało już dobrze na gaz a potem biegi też nie schodziły jak trzeba.
jason ---> 'tylko webber' to byłby na 5-6 miejscu w normalnym stanie rzeczy-18 pozycja to jakas wpadka inżynierska albo mega błąd kierowcy, któreo nie widzielismy
Przewaga Vettela nad drugim Buttonem to jakaś pomylka -facet wygląda, jakby jeździł w innej lidzie. Tym bardziej nieprawdopodobne jak mogą się róznić bolidy z jednej stajni - coś mi tu śmierdzi...
A dominacja Vettela staje się równie nudna jak dwa lata temu Buttona przez pół sezonu
No, ale Webber tak jeździ, więc mnie np. do tej pory dziwiło, że on jakimś cudem w ogóle znajdował się w czołówce, bo od zawsze uważałem go za co najmniej pół-paprocha. Może faktycznie do pomocy tym razem potrzebował jakiejś usterki w samochodzie, żeby zobaczyć, gdzie jest faktycznie jego miejsce. Miejsca Petrova i Heidfelda również potwierdzają, że dotychczasowe wyczyny, to były jedynie wypadki przy pracy.
Wracam do NASCAR - tam się przynajmniej coś dzieje :-P
Błąd Webbera to jednoczesnie błąd inżyniera. Nie zauważyli, że różnica między 1, a 17 kierowcą w Q1 to tylko 1.5 sekundy i zdecydowali się na hardy, podczas gdy konkurencja ruszyła odważnie na softach. Mnie ten wynik nie zdziwił, choć nie ukrywam - cieszę się ;) Będzie ciekawiej z tyłu, bo jeszcze Heidfeld został. Na plus oba młokosy z STR i Di Resta, który pokazuje, że nie jest fajfusem pokroju Liuzziego.
Da_Mastah
spoiler start
obviously troll is obviously
spoiler stop
Webber nie popełnił błędu, pokazywali jego okrążenie w przerwie między Q1 i Q2. Renówka miała pecha Petrov mógł spokojnie powalczyć o P4-5, Nick już wczoraj "zużył" dwa przednie skrzydła i dziś jechał ze starym. Rosberg dziś błysnął ale zobaczymy jak to będzie jutro w wyścigu wyglądało.
Jestem ciekaw czy ktoś pokona Vettela w walce o PP, bardzo bym chciał ale nie wiem czy będzie to możliwe.
fajny qual, webber tak gdzie jego miejsce, szkoda schummachera, jego koniec z f1 sie zbliza juz... a szkoda, moglo byc ciekawie.
Ham z problemami..... :(
Nie będzie miał kto długoplanowo walczyć z Vettelem :(
Edit:
<==
Nigdy nie sądziłem, że Będę kibicował Hamiltonowi i cieszył się z jego wyprzedzania ;).
Zauważyliście, że w tym roku nie ma wcale wypadków na starcie (przegapiłem start z Australii, ale tam chyba nic się nie działo z tego co czytałem), a w ogóle jest bardzo mało kolizji? Co się dzieje z tym sportem? Postuluję by wrócił Nelson Piquet Jr, niech FIA odda licencję Yuji Ide, niech znajdą się japońscy sponsorzy chętni do finansowania wyścigów swoim rodakom!
Dalej Ferrari!
Może mi ktoś wytłumaczyć jak Massa znalazł się przed Hamiltonem?
KUwa, dobry wyścig!
Zjechał jako pierwszy z czołówki, o ile dobrze kojarzę. :P
Jakoś specjalnie mnie jego pitstop nie interesował wtedy. :D
Rosberg zjechał wcześniej i trochę powyprzedzał potem. Świetny wyścig, póki co.
Nie wiem jak Wam, ale mnie się ten wyścig cholernie podoba. I bez deszczu ani safety carów może być ciekawe widowisko.
Hamilton ma chwilowo lepsze tempo od Vettela, chyba jest szansa na walkę o zwycięstwo w końcówce wyścigu :)
Ten sezon póki co jest pasjonujący.
Szkoda, że nie dla komentatorów, którzy na przykład dopiero teraz zobaczyli jak szybko jedzie Webber.
Niech HAM zrobi kamikaze na VET. Proszę proszę proszę! Ja potrzebuję wypadku! ;)
Ależ wyścig. Go Hamilton, go!
edit: fuck yea!
Szkoda mi strasznie Massy, za to rewelacyjną rzecz zrobił ROS, który odzyskał obie utracone na rzecz MAS i BUT pozycje! Wszystko w ciągu 10 - 15 okrążeń?
/edycja:
Sory, źle spojrzałem na timing i WEB pomlił mi się z BUT.
Co za wyścig! Naprawdę świetny i do tego na taikodromie!
Ponieważ jestem malkontentem to powiem, że co prawda liczba wyprzedzeń znacząco wzrosła to jednak liczba pojedynków (w sensie, że dwóch kierowców jedzie na równi lub wymiajają siebie przez kilka zakrętów) jest nieznacznie wyższa.
A już na serio to
+++
HAM
VET
WEB
+
ROS
BUT
MSC
-
ALO
MAS
No to Webber dał dziś popis :D No i w końcu płaczek nie wygrał :) Niestety Ferrari znów przeciętnie, czas żeby się w końcu obudzili bo to co odstawiają to jakieś jaja.
Żryjcie to hejterzy Webbera :)
Hamilton sprawił mi dzisiaj dużo frajdy.
No, ale Webber tak jeździ, więc mnie np. do tej pory dziwiło, że on jakimś cudem w ogóle znajdował się w czołówce, bo od zawsze uważałem go za co najmniej pół-paprocha.
webber tak gdzie jego miejsce
Bo to tylko Webber :)
Ale bym się śmiał , jakby chociaż jeden mechanik RBR zdjął oponę Buttonowi :D.
+++ Hamilton
++ Webber
+ Button szkoda tego pitu
+ Merce w jako takich punktach choć jakoś mnie nie cieszy aż tak :P
+/- Ferrari
- Renówki z tyłu
- FI sporo straciło po starcie
-- Perez
btw mało brakowało a Hamilton by musiał wystartować z boksów, przed samym wyjazdem miał jakiś wyciek i ledwo zdążył wyjechać na grid.
Brawa dla Hamiltona. Renówki się nie popisały. Webber wystrzelił baaardzo. Perez się fajnie wbił w FI. Reakcja mechaników RBR na widok McLarena na swoim stanowisku, bezcenne.
[54] Borowczyk z wyścigu na wyścig traci formę, ale kojarzy mi się on z F1 i emocjami z z tym sportem związanymi więc pozostawię go bez komentarza:)
Jazda na 3 stopy było dzisiaj dużo efektywniejsza niż na 2 o czym przekonały się m. in. wyprzedzane przez cały wyścig Renówki.
Ten paproch Webber to naprawde cienkusz pierwszej klasy :)))
Wyścig chyba jeszcze ciekawszy od poprzedniego,co zapowiada nam naprawde fajny sezon.
Oby takie walki i emocje do końca były zawsze :)
Fajnie,że Seba przegrał, ale jeszcze ze 3 lapy i bylby za paprochem :))
Szkoda,że Massa ostatnie 10 okrążeń slabiej sie spisywał,i że Rosberg zaczął popełniac błędy, bo bylaby jeszcze ciekawsza walka o podium.
Perez pokazal dzis gorąca meksykańska krew :)- ale w sumie niezły zawodnik z ikrą.
Występ Lotusa do wyrzucenia z pamięci, oby mocno popracowali przez te 3 tygodnie.
Trochę niedosyt jeśli chodzi o Ferrari, zwłaszcza Alfonso.
Komentarze Borowczyka juz totalnie mnie dobijają - zastanawia mnie czy podczas relacji nie maja oni wglądu na to co pokazuje się na ekranie? Bo jak zawodnik po picie wyjeżdża na 8 pozycji,a ten ględzi,ze jest na 9,to albo czas na zmiane okularów,albo zainstalowac im tv w studiu.
@legrooch: Jakoś dziwnym trafem nie słyszałem, żeby Borowczyk tak powiedział.
Mi się podobało dzisiaj jak Borowczyk powiedział, że opona jest przymocowana na LINKI i coś nie zadziałało bo odleciała. :) Dobrze, że ten jego pomagjer sprostował sprawe.
W.E.B.B.E.R!
Świetny wyścig do oglądania, czułem się jakbym oglądał MOTOGP- tyle walki i roszad. Te opony to jednak jest świetna sprawa, choć Pirelli ostatnio coś sie rzuca że tak mało wytrzymałe opony źle wpływać mogą na wizerunek ich firmy :)
Chciałem żeby Vettel nie wygrał i w końcówce siedziałem jak na szpilkach. Bardzo też kibicowałem Webber'owi, po pierwszym stincie myślałem że chłop se odpuścił i jedzie na pól gwizdka(jeszcze pare lat temu zdarzały się przypadki ze świetny kierowca dostawał karę - przesunięcie na koniec stawki - ale i tak finiszował na pudle z 20 pozycji, teraz myślałem, że Webber nie da rady tak pójść). Ale okazało się, że powodem słabszego tempa była twarda mieszanka, więc kolejne wyjazdy na miękkich oponach pokazały że Mark nic nie stracił ze swej waleczności i idzie ostro w górę. Ciekawe jakby finiszował ze sprawnym kersem.
Hamilton też świetnie jechał.
Wielki minus dla Pereza - za dużo fauluje.
[58] Podczas replay'a, gdzie Heidfeld walczył z Rosbergiem. Odsłuchane trzy razy z takim samym efektem.
Dziękuję serdecznie UPC za możliwość obejrzenia pierwszych 10 okrążeń! Po prostu zarąbiście...
W ogóle Borówa chyba zaczął bardziej podnosić głos przez co jest jeszcze bardziej irytujący, zwłaszcza jak z wielkim podnieceniem błędnie interpretuje to co widzi na ekranie.
Wreszcie dobry wyścig. Oby tak dalej :)
Brawo przede wszystkim dla Hamiltona, pokazał Vettelowi gdzie będzie jego miejsce przez resztę sezonu :)))
++(...)++ przegrana Vettela :)
+++ ładna jazda Hamiltona
++ ostre przebicie Webbera
+ postawa Merca
+ walka "Schumiego" i Alonso ^^
+/- Ferrari
-- słabsza postawa FI i Saubera
- pomyłka Buttona
Reakcja mechaników RBR na widok McLarena na swoim stanowisku, bezcenne.
+1
Super wyścig, choć za Hamiltonem nie przepadam, to pięknie objechał Vettela. Pomyłka Buttona mistrzowska =]
Super wyścig.. i Jason - nie wreszcie, bo jak sam napisałeś poprzedniego nie widziałeś :))
Wielkie plusy za
- Gonitwę Webbera,
- Pomyłkę Buttona :D,
- Walkę z czasem mechaników Hamiltona przed wyścigiem,
- Efektowne wyprzedzanie Alonso - szczególnie Schumachera,
- Ładną obronę Vettela pod koniec, szkoda, że przegraną ( wiem, że tu nikt go nie lubi, ale ja i tak mu kibicuje ;] ),
- no i to jak Vettel wraz z RBR na pierwszym pitstopie wykolegowało Maclerana.
Z minusów przede wszystkim komentatorzy, słaba postawa LRGP, FI i za mała ilość paliwa u Rosberga ( kto to obliczał przed wyścigiem ? nie chcę mi się wierzyć, że bolid nagle zwiększył znacznie konsumpcję paliwa)
Poza tym mimo wszystko czuję niedosyt, że nie padało ani tu anii w Malezji.
Ciekawy wyścig...znowu, co cieszy.
+ Hamilton(hell yeah!)
+ Button
+ Webber
+ Massa
+ dużo akcji
+ Vettel nie wygrał
- pomyłka Buttona w picie, lol
- Button nie wygrał
- słaby Heidfield
- ogólnie słabe renie
- zadyszka Ferrari trwa
Podobno ja piernicze bzdury ale Zientar w studiu przebija wszystkie bzdury tego świata...Koleś naprawdę ma zerowe pojęcie o tym sporcie.
Wyścig genialny. Studio w polsacie - dno, postawa Lotusa dziś - dno :). Mam nadzieję, że Webber się w końcu obudził i zacznie coś jeździć przynajmniej tak jak dziś.
sam lotus wlasnie bardzo ladnie pojechal, walczyl z najlepszymi.
renault lotus wrecz przeciwnie.
Zientar w studiu przebija wszystkie bzdury tego świata...Koleś naprawdę ma zerowe pojęcie o tym sporcie.
On się zna i to bardzo dobrze, tylko ma przykaz z góry, żeby prowadzić studio jak dla debili.
[71] - W tym co piszesz jest ziarno prawdy, często oglądałem jego wypowiedzi poza "Polsatem" gdzie imponował wiedzą o F1, a tu zachowuje się jak kaczyński podczas kampanii "na prochach".
Webber ma jakiś dodatkowy silniczek w dupce?
- Ferrari :-(
Mam pytanie:
Borowczyk mówił, że kierowca, który próbuje wyprzedać nie może używać systemu DRS, tylko kierowca który 'odpiera atak'. Natomiast wydawało mi się kilka razy podczas wyścigu, że kierowca 'atakujący' używa DRS.
No to może używać tego systemu czy nie ?
Kierowca, który jest wyprzedzany nie może używać, wyprzedzający może. Inaczej było by to bez sensu..
"Nicko Rosberg wyprzedził nam Nicko Hedifelda."
No i "Hamilton atakuje Lewisa".
Według mnie Zientarski nie musi prowadzić studia jak super znawca F1 i popisywać się swoją wiedzą na ten temat bo on je tylko prowadzi, od fachowych opinii ma gości "ekspertów". A co do komentatorów to bardzo lubiłem słuchać Borowczyka komentującego rajdy WRC kiedyś dawno temu kiedy to kierowcy jechali sami odcinek specjalny i w sumie niewiele się działo to Borówa snujący swoje barwne opowieści nadawał się do tego moim zdaniem świetnie. Ale w F1 gdzie jest wielu kierowców i gdzie dzieje się naraz bardzo dużo i trzeba wychwytywać wszystko w ułamku sekundy facet po prostu nie nadąża i jego "gaworzenie" raczej irytuje a Kochański może i ma wiedzę ale na komentatora to on się raczej nie nadaje.
Według mnie Zientarski nie musi prowadzić studia jak super znawca F1 i popisywać się swoją wiedzą na ten temat bo on je tylko prowadzi,
Najpierw trzeba chociaż umieć to studio prowadzić. Zientar pluje się i gubi w zeznaniach jak Franz Smuda albo he he he Gmoch...Czasami słuchać się tego nie da.
A co do komentatorów, lubię słuchać Borówy bo można się dowiedzieć czegoś ciekawego. Koleś w chwilach nudy opowie jakąś anegdotkę związaną ze światem F1, jakiegoś newsa, plotkę strzeli. Kochański często się myli ale też jeszcze daje rade chociaż wolałbym tego młodego co wchodzi na antene jak są jakieś problemy techniczne i nagle rozłącza Borówe i Kochańskiego. Jak on się nazywa?
Kochański nigdy wcześniej komentatorem nie był, więc też się nie ma co dziwić, że nie idzie mu to nie wiadomo jak.
Kochański jest ok, ktoś musi prostować Borówę. Najlepszy był oczywiście Sokół, ale Polsat wolał oszczędzać i nadawać ze studia.
eJay ---> ja bym widzial Sokoła obok kochańskiego - ten pierwszy ma wielka wiedzę,ale masakrycznie niewyraźnie ględzil,za to Kochański i wiedzę i 'dykcję' posiada - wiec fajnie by się uzupełniali.
Najlepsi to byli komentatorzy na tv4, polsat z f1 zrobił szopkę i kabaret.
Ja dzisiaj oglądałem na BBC i raczej nie mam prawa na nich narzekać. Komentatorzy kompetentni (w końcu byli kierowcy F1) i dobrze orientujący się w wydarzeniach na torze. Sama oprawa wyścigu również ciekawa no i przede wszystkim konferencja prasowa bez polskiego zagłuszania.
[81] Ta, tylko, że na TV4 też F1 komentował Borowczyk...Ze Skubisem bodaj...
[77]Soberajski, razem z Sokołem tworzyli by swietny duet
Kubica gadać chyba może, więc niech zatrudnią go na ten sezon w roli komentatora... razem z Sokołem. Dwa ziomy stworzyliby niesamowity klimat... obaj mówią trochę jakby przez nos, ale to i tak lepsze niż każdy inny...
Chyba żeby Borowczyk komentował w sposób podobny do tego, który prezentował podczas chłodnych relacji (skrótów) z rajdów WRC. O, to by było dobre.
Jakimś super wyjadaczem F1 nie jestem, ale wyścig obejrzę z przyjemnością. Tylko ten komentarz... Pamiętam kiedyś, kiedyś, gdy F1 w Polsce emitował Canal + komentatorami byli bodaj Piotr Małkowski, Jacek Gucwa i przez kilka lat Cezary Gutowski. O ile ten drugi potrafił człowieka rozśmieszyć, to do reszty nie miałem zastrzeżeń. Generalnie, Borówa i Kochański, mogą im buty czyścić.
Kubica raczej na pewno nie będzie komentował wyścigów. On ma jeździć, a nie Borówę poprawiać.
[88] Nioch nioch nioch
W niedzielę oglądałem transmisję wyścigu na bbc ale niestety musiałem wyjść z domu w połowie wyścigu i nagrałem sobie resztę z polsatu. Po obejrzeniu stwierdzam, że niebo a ziemia jeśli chodzi o profesjonalizm i atmosferę komentowania. Przepaść niewyobrażalna.
O samym wyścigu nie mam nic więcej do powiedzenia. Drugi z rzędu bardzo emocjonujący i ciekawy. Oby tendencja się utrzymała.
Nawet Stanson przełamał klątwę i może oglądać z nami bez szkody dla widowiska:P
http://www.lotusrenaultgp.com/4752-Robert-Kubica-talks-to-his-fans.html
Wreszcie - mały wywiad z Kubicą.
http://www.sport.pl/F1/1,96296,9482472,F1__Tureckie_media__Nie_bedzie_GP_Turcji.html
Stambuł nie będzie gospodarzem wyścigu Formuły 1 w 2012 roku - podają tureckie media. Powodem brak porozumienia finansowego między stroną turecką a Berniem Ecclestone'em
(..)
Murat Yalcintas pisze też na swoim twitterze: "Wygląda na to, że F1 nie przyjdzie do Turcji w przyszłym roku, ponieważ rząd nie zgodził się na podwojenie opłat. Oto powód, dla którego wyścig się nie odbędzie."
..
Kubica opuścił szpital -> http://www.sport.pl/F1/1,96398,9489771,Wypadek_Kubicy__Robert_Kubica_opuscil_szpital_w_Pietra.html widocznie dość miał szpitalnego jedzenia. W ostatnim komunikacie było że wyjdzie za około 10 dni, ale to chyba była ściema żeby tłumy dziennikarzy nie czatowały pod szpitalem.
^
Właśnie miałem to wkleić, bo też dopiero co przeczytałem.
Już wcześniej myślałem, że wyjdzie wcześniej niż po 10 dniach. Bez zbędnego hałasu.
Dziennikarz: Na ile przyszły rok, i to co będziesz robił w przyszłym roku, zależy od Ciebie? A na ile zależy to od sytuacji i innych ludzi? I druga sprawa: ta popularność. Wiem, że nie zawsze kontakty z dziennikarzami są łatwe i często ich niekompetencja Cię irytuje. Natomiast ta popularność - dzieciak w czwartej klasie w Twojej szkole w Krakowie, do której chodziłeś, biega z autografem i mówi: ja mam autograf Roberta. I tak dalej! Czy Ciebie to cieszy i Ciebie to wzrusza? Czy w sumie masz teraz swoją robotę i nie czas o tym myśleć?
Kubica: "To odpowiem na to drugie pytanie, bo pierwszego już praktycznie nie pamiętam."
Kubica, jedyny człowiek na świecie który potrafi rozmawiać z dziennikarzami...
Ja nie rozumiem czemu wy tak zachwycacie sie impertynencją Kubicy w stosunku do dziennikarzy. F1 to wielki swiat i wielkie pieniadze. Czescia tego zawodu jest znoszenie z usmiechem glupkowatych pytan nie znajacych tematu dziennikarzy. Dziennikarzy, ktorych czytaja/ogladaja kibice tez nie zawsze znajacy tajniki tego sportu.
tak, ale poniewaz zyjemy w wolnym swiecie, to Kubica moze traktowac te wywiady jak mu sie zywnie podoba...
wystarczy ze jest zmuszany przez f1 i spolke, zeby w nich uczestniczyc.
Hehe, 'zmuszany przez f1'. On nie jest do niczego zmuszany; sam wybral zawod wiec powinien grac wedlug regul - dla swojego wlasnego dobra.
Dziennikarz: Jakie plany na następny sezon?
Kubica: "Mam zamiar jeździć samochodem wyścigowym i zajmować jak najlepsze miejsca na mecie kolejnych Grand Prix."
jason ---> szczerze mówiąc nie spodziewałem się takiej wypowiedzi po Robercie!!
Btw - paparazzi łażący za Kubicą ma równie ciekawą robote co dróżnik kolejowy ;PP
r_ADM: Wybral prace ktora polega na sciganiu sie z kilkunastoma innymi kierowcami, za to mu placa, a nie za spowiadanie sie dziennikarzom.
rADM ---> chyba nie odróżniasz impretynencji od sarkazmu :)
Kubek jest chyba jednym z najinteligentniejszym ludzi w tym swiatku - i traktuje dziennikarzy jak na to zasługują :)
Widziałeś kiedyś żeby zachowal się wobec jakiegos po chamsku? Nie, on im dopierdziela w angileskim stylu - czego połowa z nich nawqet nie łapie :)
LooZ^ - nie masz racji. Czescia wielkiego sportu sa media i to spowiadanie sie jak to nazywasz jest tak samo istotnym elementem jak szybka jazda na torze. Bo za tym ida fani, za tym ida sponsorzy, pieniadze a na koncu tego sznurka jest dobry zespol potrafiacy zapewnic najlepszy samochod w stawce.
smalczyk - doskonale rozrozniam. Ty za to ubierasz ta impertynencje w ladne slowko. I to traktowanie dziennikarzy 'tak jak na to zasluguja' jest tej impertynencji najlepszym przykladem.
I tak możliwość dotarcia do kierowców przez fanów oraz kontakt z gwiazdami w europejskich seriach to 1/1000 tego, co w USA. Tam weekend wyścigowy jest wielką imprezą, której finałem jest wyścig. Do kierowców można podejść, pogadać, pooglądać samochody, zrobić sobie wspólne zdjęcie, itp, itd. To jest klimat :)
http://www.youtube.com/watch?v=ODoLz-LMTig
r_ADM, pewnie gdyby w swoim kontrakcie z renault kubica mial zapis o dogadzaniu dziennikarzom, mozliwe ze wywiady bylyby inne. Ale skoro on nie widzi problemu, nie mam pojecia czemu taki wujek dobra rada, poleca kubicy bycie mniej impertynentnym, bo za tym ida sponsorzy, pieniadze i kibice.
Najwyrazniej kubica ma troche inne priorytety. A w licencji F1 tez o ile mi wiadomo nie ma nic o dziennikarzach. Oni w tym rejonie pojawiaja sie, bo sa tam "sponsorzy....." i o to tylko chodzi.
To zupelnie inny zwiazek przyczynowo skutkowy niz probujesz r_ADM sugerowac.
Jasonxxx, do Kubicy tez mozna podejsc i pogadac, mozna sie nawet szampana z nim napic ;) Jego podejscie do kibicow jest diametralnie rozne niz do dziennikarzy, i zupelnie odwrotne niz w przypadku wiekszosci kierowcow.
I to traktowanie dziennikarzy 'tak jak na to zasluguja' jest tej impertynencji najlepszym przykladem.
Dlaczego tak uważasz? Jeśli ktoś zadaje powazne pytania, nie z cyklu 'co pan lubi na śniadanie?' to może spodziewac się powaz nej odpowiedzi - a jesli traktuje rozmówce jak idiotę to takich samych odpowiedzi powinien oczekiwać.
Każdy powinien szanowac siebie i swój czas, nawet jeśli inni tego nie szanują.
Jasonxxx, do Kubicy tez mozna podejsc i pogadac, mozna sie nawet szampana z nim napic ;) Jego podejscie do kibicow jest diametralnie rozne niz do dziennikarzy, i zupelnie odwrotne niz w przypadku wiekszosci kierowcow.
I dlatego tak fajnym człowiekiem prywatnie jest Kubek, w przeciwieństwie do gwiazdek pokroju Hamiltona.
Ptaszki cwierkaja (twittuja ;)), ze RK ma byc w padoku na GP Monaco za miesiac :)
smalczyk - ale dziennikarz pytajacy o sniadanie nie traktuje rozmowcy jak idiote ani nie marnuje jego czasu. W dzisiejszym swiece fani roznych sportow interesuja sie swoimi idolami nie tylko podczas zawodow, ale i poza nimi. Kibice na Wyspach interesuja sie z jaka dupa zadaje sie Hamilton a ci z Hiszpanii interesuja sie co slychac u Alonso. Myslalem, ze takie rzeczy sa oczywiste. Ja doskonale rozumiem, ze ciebie moze to nie interesowac, ale tak sie sprawy maja i nie ma co sie to obrazac.
ani nie marnuje jego czasu
zdecydowanie nie marnuje :)
W takiej sytuacji rozsądny człowiek albo poprosi o następnby zestaw pytań albo (jeśli potrafi) ironicznie go wyśmieje.
No chyba, że ktoś lubuje się w ujawnianu wszelkich dupereli ze swojego życia - wtedy prosze bardzo :)
Kubek się nie obraża na pytanie, tylko w specyficzny sposób je wyśmiewa - tak samo jak dziennikarzowi wolno pytać, tak samo pytanemu wolno odpowiadac lub nie.
GP Turcji dopiero za ponad tydzień, ale już w tę niedzielę na Silverstone też będzie ciekawie :)
http://www.f1wm.pl/php/news_id-21609.html
Rozumiem najgorsze wypadki, ale jednak Senna jakoś dziwnie wygląda na 1 miejscu przy Pryce, Bandinim czy Palettim..
siwCa ==> Mnie zawsze smuciło cholernie to, co Purley musiał czuć w tym momencie.... :(
Chętnych po raz n-ty zapraszam do obejrzenia całości - http://www.zappinternet.com/video/bedThoLvuW/F1-perished-heroes
siwCa ==> Mnie zawsze smuciło cholernie to, co Purley musiał czuć w tym momencie.... :(
Dokładnie. Wideo z wypadku łapie za serce, nieważne który raz by się je oglądało. Nie mogę sobie wyobrazić co się czuje oglądając śmierć przyjaciela i do tego w takich okolicznościach.
[117] Mocny materiał. Już to parę razy w życiu widziałem, ale za każdym razem gdy widzę te sceny to mnie ściska w okolicy mostka...
Powtórzę za kimś, nie pamiętam gdzie to przeczytałem, ale szło mniej więcej tak: Mówi się że teraz wyścigi są niebezpieczne, ale te 30 lat temu to trzeba było mieć jaja żeby wsiąść za kierownicę. - ciężko się nie zgodzić, tam każdy błąd mógł się skończyć tragicznie...
Nie mogę sobie wyobrazić co się czuje oglądając śmierć przyjaciela i do tego w takich okolicznościach.
Tego nie można sobie wyobrazić. To wie tylko sam Purley, czego mu bardzo współczuję. Najgorszemu wrogowi nie życzyłbym przeżycia podobnej sytuacji.
grish ==> Ja zawsze szukałem tego filmiku, przy czym skutecznie YT i google go usuwało z każdego miejsca.
W końcu udało się ściągnąć i zachować + uploadować co jakiś czas gdzieś.
A co do nastroju - ile razy mi ktoś to przypomni, to zawsze obejrzę z dwa razy i zakręcę autentyczną łezką...
Pieprzone Evanescence do tego.... Wiedzieli, jakie nagrać kawałki....
ale te 30 lat temu to trzeba było mieć jaja żeby wsiąść za kierownicę. - ciężko się nie zgodzić, tam każdy błąd mógł się skończyć tragicznie...
Przy ówczesnym poziomie bezpieczeństwa, często z tylko jedną ręką na kierownicy przy pokonywaniu zakrętów- kierowcy przed pierwszym wyścigiem mieli chyba wycinaną część mózgu odpowiedzialną za strach o_O
Co ciekawe Purley zginął parę lat później w wyadku lotniczym...
Przy okazji, dzwon Bergera na Tamburello sporo mocniejszy niż Senny 5 lat później. Jak on to przeżył przy tamtej technologii, to cud.
Bo nie oberwał zawieszeniem w głowę?
Daj spokój, 1989 to nie lata siedemdziesiąte, kiedy kierowca (Villeneuve) po uderzeniu w coś mógł zostać wyrzucony z kokpitu... Może to nie był jeszcze poziom obecnych zabezpieczeń (dzisiaj pożar byłby mało prawdopodobny), ale jednak już powoli szło w dobrym kierunku - i mocno przyspieszylo po Imoli '94...
Wypadek Senny też wcale jakiś koszmarny nie był, Ratzenberger dzień wcześniej przywalił z większą prędkością i chyba praktycznie prostopadle do barier... No, ale jeśli część zawieszenia przebiła Sennie hełm, to byłoby z nim ciężko bez względu na siłę uderzenia.
^
jest jakiś streaming online ?
Ten narożnik na prostej jest strasznie zdradliwy dzisiaj ;) Chyba z 8-9 kierowców miało dzisiaj tam poślizg:)
kurde, żaden streaming nie działa.
Seria zakrętów w lewo jest świetna (w zasadzie to jeden zakręt, nr 7 bodajże), na suchym to trzeba mieć pewnie kark ze stali, żeby to przejechać ;) W ogóle, jest to jeden z moich ulubionych torów (w rFactor ;)
Skrzydło będzie regulowane jak zakładam na najdłuższej prostej, więc powinno się tam sporo dziać w wyścigu, bo konieczne jest dość mocne dohamowanie na końcu.
W tamtym miejscu i bez DRS-u się zwykle sporo dzieje - vide Vettel vs. Webber rok temu ;)
Merc znów pokazuje że może trochę namieszać w czołówce, co prawda to tylko FP3 ale widać że ogarnęli w końcu bolid.
rrrrwa mać, byłem przekonany, że o 14 są kwalifikacje.
Nic ciekawego się nie wydarzyło. Vettel i Webber oglądali końcówkę quala w garażu.
chociaż tyle dobrze, że nic nie straciłem konkretnego.
W końcu Solberg zaskoczył.
Niestety Vettel wygrał. Merce się przebudziły, a Massa został w boksach w Q3.
PS: Zrobi ktoś wątek na GP Turcji?
Jest dzisiaj szansa na deszcz?
Według tej prognozy to nie ma http://www.meteogroup.pl/pl/home/pogoda/pogoda_na_swiecie/pogoda_lokalna.html?cityID=90X44&tx_mgcityweatherstatic_pi1
Schumix do boju!
Szkoda Glocka.
Mam nadzieje, że Ferrari wreszcie zanotuje dobry występ, a Vettel się rozbije z Hamiltonem ;)
// wczoraj niestety nie miałem okazji obejrzeć kwalifikacji. Czemu Kobayashi nie brał wczoraj w nim udziału?
The LasT Child [ gry online level: 90 - MPO GoorkA ]
[...], a Vettel się rozbije z Hamiltonem ;)
Tak samo plonne nadzieje, jak to ze idioci przestana udzielac sie w tym watku.
Mocne słowa, jak na trzynastolatkę.
Nie wiadomo na który pojedynek się patrzeć, HAM-BUT czy ALO-ROS, dawne tego nie było w F1 :) Komentatorzy oczywiście się pogubili :)
Różnica prędkości ALO nad ROS na koncu prostej wynosiła 30 km/h, nieźle. To aż chyba lekkie przegięcie, nawet nie ma się jak przed tym bronić...
No i walka w boksie :) Będą kary, oj będą :)
jason - o tym mówię...
Jezu, jakie w Renault jeżdżą młoty....
Za co niby ma być kara? HAM był juz na pasie wyjazdowym, kiedy wypuścili Massę, gdyby była kolizja karę dostałoby FER, dobrze, że schował się grzecznie za McLarena przed wyjazdem.
Niemiec z Ruskiem zaczęli się gryźć, a i tak wygra na tym Polak :D
Świetne GP. Ilość wyprzedzeń odpowiednia :D
Teraz każdy wyścig taki jest? Bo nie ogarnąłem tego sezonu, patrzę, a tu w ciągu 10 okrążeń wyprzedzeń więcej niż w całym poprzednim sezonie.
Strasznie mi się podoba.
Teraz każdy wyścig taki jest? Bo nie ogarnąłem tego sezonu, patrzę, a tu w ciągu 10 okrążeń wyprzedzeń więcej niż w całym poprzednim sezonie.
Si, w czasie pierwszego pitu nigdy nie wiadomo kto który jest :)
Duży pozytyw nowego sezonu to fakt ze oglądanie wyścigu jest w koncu bardziej emocjonujace niż sprawdzanie live timing i jaranie sie cyferkami.
Ale massa zjebal
lol, jak w Splinter Cell
CO jak w Splinter Cell?
Podobało mi się, jak Massie "zabrakło silnika" z DRSem ;]
No, jak ktoś powie coś o dobrej jeździe Petrova jeszcze w tym sezonie, to mu pogratuluję.
Webber jak na razie tradycyjnie tylko start spieprzył, więc jeszcze trzeba trochę poczekać na występy.
Kapitalny wyścig :) Szkoda tylko, że takiej walki nie ma o zwycięstwo, bo mistrz będzie tylko jeden.
Lada moment, a Alonso wyprzedzi Webbera. Ale to co robi Rosberg w tym wyścigu to jest jakaś klęska. Taki start, a potem taka klapa. Idzie do minusików wyścigu.
No i proszę :) A co do termowizji, nie spodziewałem się, że asfalt w pitstopie może być aż TAK gorący.
Toshi_ - miałem na myśli tą termowizję. Nie wiem, po co to komu akurat było.
Toshi_ - miałem na myśli tą termowizję.
Żeby podczas oglądania jakiegoś sportu w TV odwoływać się do gier komputerowych, to trzeba być już samo nie wiem kim :]
Nerdem? Wiesz... PARU na tym forum się znajdzie ^^
Chociaż sam kiedyś maniaczyłem Splinter Cella (zwłaszcza multi), ale na widok ujęcia z kamery termowizyjnej jednak skojarzenia z SC nie miałem :P
Si, w czasie pierwszego pitu nigdy nie wiadomo kto który jest :)
No to czuję że zadomowię w tym sezonie na dłużej, bo zeszłoroczny był dla mnie nie do oglądania już : )
Szkoda tylko, że większość wyprzedzania odbywa się tylko w tym jednym wyznaczonym zakręcie.
Kiedyś może i mniej skutecznie, ale kombinowali po całym torze. Teraz wolą nie ryzykować utraty dystansu, wolą się trzymać blisko bolidu z przodu, żeby móc użyć "overtake-maker'a".
Uuuułłła... Hamilton spooooro stracił.
Brawo McLaren!
Brawa dla ekipy McLarena w boksach. Jeszcze tylko bis przy Buttonie i będziemy zdrowi.
Hm... Do powtórki z wyjazdu Massy poza tor nie zdawałem sobie sprawy JAK DUŻO tych resztek gumy leży poza linią jazdy 0_o
F1 stara się być jak najbardziej ekologiczna - to co z tymi tonami gumy zostającymi po wyścigu? :D
Czy dzisiejszy wyścig wygrywa ten kto będzie najczęściej w boksie czy co? ;]
Alonso jedzie dzisiaj jak za czasów, kiedy zdobywał mistrzostwo. Kapitalny wyścig. Czasy, które kręci są obłędne :)
Ilość wyprzedzeń w wyścigu: 45
Ilość wyprzedzeń w zakręcie 12: 45
Wszystko odbywa się w jednym miejscu na torze i to w zasadzie bez żadnych problemów we wszystkich przypadkach. Statystycznie prezentuje się to fajnie, tylko czy na dłuższą metę jest to ciekawe to nie wiem. Walki jak nie było tak wciąż nie ma, za to jest w zasadzie nieprzerwane objeżdżanie się wzajemnie na prostej.
Przecież chociażby Hamilton z Buttonem się wyprzedzali na początku w okolicach prostej startowej, więc ta statystka nieprawdziwa do końca. :P
I to jest coś, za co lubię Hamiltona, zwykle walczy gdzie się da.
nie no, jedno wyprzedzanie było tuż przed zakrętem nr.1
Wow. Szkoda Alonso trochę.
Massa <-> Schumacher <-> Algersuari - każdy każdego? Nie, chyba tylko Algersuari nie minął Massy ;D
A pieprzycie z tym "46/46" - przecież na pierwszym zakręcie co najmniej dwa razy ktoś wyprzedził (nie licząc startu wyścigu i Rosberg<->Webber).
Przecież cały czas nawija ;D
"What a race!!" - czyli po polsku: jazda cały czas z przodu z przewagą co najmniej kilku sekund i brak realnego zagrożenia przez cały wyścig była taaaaaaaaaaka emocjonująca...
Szkoda dubletu RBR ;)
++ Kobayashi
+ Alonso
+ sporo wyprzedzeń
- Rosberg
- Schumacher
- Hamilton
- Guzik
...
...
...
...
- Massa (DNO)
Wyścig całkiem całkiem, chociaż dla mnie największym plusem tego weekendu jest fakt, iż "N" dogadala się z Polsatem i wreszcie mogę F1 oglądać w HD. Szkoda tylko, że wciąż z polskim jakże żenującym komentarzem :(
Kochański wprawdzie daje radę, bo ma pojęcie o wyścigach, zresztą zna je od strony praktycznej. Niemniej Sokół to nie jest. Natomiast to co prezentuje Borowczyk jest poniżej jakichkolwiek norm. To przestało już być śmieszne. Gorzej by mogło być chyba tylko wtedy, gdyby jego miejsce zajął ten tuman Zientarski.
Całkiem niezła postawa Alonso. Jednak smuci kolejna wygrana płaczka. No a tak poza tym to wszystkie teamy powinny się uczyć od RBR jak się zmienia opony.
No i tym razem Ferrari postanowiło wejść w buty Hamiltona i przelicytowali swój performans przypłacając oponami. Jak to się dzieje, że Massa jedzie do 2/3 wyścigu jak dzik, wyprzedza kogo chce, pobija czasy okrążenia, a potem nagle byle Button bez pierdnięcia nawet objeżdża go jak chce i do tego momentalnie wypracowuje sobie 2 sekundy przewagi.
To samo było w sytuacji Alonso <-> Webber.
WYścig ciekawy, choć ten DRS zaczyna mnie denerwować, bo kierowca jadący z tyłu dysponuje dużym atutem mogąc użyć tego cuda. Nie mniej jednak bez tego nie byłoby tyle zabawy.
Oczywiście najlepszą akcją było wyjście MAS/MSC/ALG na prostą startową, gdy bezpośrednio przed zakrętem na nią jechali bok w bok we trzech.
+
VET
WEB
ALO
HAM
BUT
MAS (mimo wszystko)
KOB
BUE
+/-
ROS
PET
HEI
Plusy i minusy wyścigu:
+
- Vettel - nie ma o czym mówić, najlepszy bolid i najlepsza jazda
- Webber - świetnie się pozbierał i kapitalnie zaatakował 2 miejsce
- Alonso - mimo straty 2 miejsca bardzo dobry wyścig i rewelacyjny początek
- Buemi i Kobayashi - awans odpowiednio o 7 i 14 pozycji i punkty. Wyprzedzili Massę, Schumachera czy Baricchello. Szkoda, że Szwajcar stracił 8 miejsca na ostatnim lapie.
- Mechanicy Red Bulla
- Start Rosberga
- Liuzzi :) Za to, że się nie załamał :)
- W **** wyprzedzeń i oczywiście akcja Massa/Algersuari/Schumacher
-
- Rosberg w czasie wyścigu i katastrofalny występ Schumachera
- Zaskakująco słaba pozycja Massy, mimo, że na początku się trzymał
- Walka Pietrova i Heidfelda
- Mechanicy McLarena i Ferrari
- kiepska pozycja Buttona, pomimo taktyki na 3 stopy (jak się okazało, w jego przypadku średnio korzystnej)
- Wiliams - żenady ciąg dalszy, szczególnie w wykonaniu Pastora McDonaldo, czy jak mu tam.
- tony gumy na torze
No ładny wyścig chociaż i ciekawy do samego końca...Wiedziałem, że Rosberg nie utrzyma...Tylko szkoda, że znowu Vettel...No i to co wyprawiał dzisiaj Pietrov woła o pomstę do nieba(jak zobaczyłem jak wypycha Nicka to mnie szlag trafił), wywalić tego kacapa...
Napisze tylko minusy:
- znowu Vettel
- Pietrov
Wyścig całkiem całkiem, chociaż dla mnie największym plusem tego weekendu jest fakt, iż "N" dogadala się z Polsatem i wreszcie mogę F1 oglądać w HD.
otóż to, a nie jakiś zamglony RTL
Polsat HD na Nce, YEAH!!
+/-:
+Alonso i ich przebudzenie
+Kobayashi i jego przebicie
+Dużo akcji ale coś mi się wydaje ze na dłuższą metę będzie to męczące...
-Vettel pierwszy...
-MCL
-Renówki, ich bratobójcza walka oraz słaby rezultat
-Dla całego sezonu: nie było chyba jeszcze SC w tym sezonie, zero poważniejszych wypadków i latających części(nie chodzi mi tutaj o odrywane ręce i nogi lecz "brudną" akcję zawodników).
Dziwne jest to, że zespoły nie dążą do doścignięcie Red Bulli w boksach. RBR zmienia opony w 3.3 ! sekundy przy czym najszybszy pit innych zespołów jaki widziałem to ferarka z 4.4s. A oni (rbr) Za każdym razem zmieniali opony PONIŻEJ 4 sekund. Za każdym jednym razem. Pomijam jakieś przypadkowe problemy.
A tutaj chyba decyduje tylko trening. Nie ma jakiś innowacyjnych rozwiązań.
Haha. przypomniało mi się. Tekst dnia komentatorów " Ale Ci kierowcy się tasują " ;) Niby nic a śmieszy.
^
Vettelowi z tego co pamiętam dzisiaj w 3.1s zmienili nawet. Niesamowity czas.
Ktoś ma jeszcze jakieś złudzenia że Rosberg będzie kiedyś mógł powalczyć o MŚ ?
Nico nie ma psychiki i po raz kolejny nie pierwszy nie ostatni pekł. W porównaniu z rówieśnikami Hamiltonem i Kubicą to jest przeciętniak.
Vettel niestety zniszczył sezon i końcówka sezonu to bedzie tylko dojeżdzanie :(
Szkoda Hamiltona, bo to chyba jedyny co może zagrozić Niemcowi w walce o WDC.
Panowie z LRGP zapenwili dziś małą dawkę humoru :)
Sutil rozrabiaka, na torze nie wychodzi w tym roku, to odbija sobie na imprezach ;)
A my jeszcze jesteśmy w GP Chin! Moc!
https://www.gry-online.pl/forum/formula-1-gp-hiszpanii/z0ac63b1?N=1
Trzeciego wyścigu z rzędu nie będziemy tutaj siedzieć:)