Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Dlaczego konsole mają problemy z 1080p i 60 fpsami? Artykuł

20.02.2015 14:31
1
zanonimizowany1071794
1
Legionista

Dlaczego konsole mają problemy z 1080p i 60 fpsami? Artykuł

[ link zabroniony przez regulamin forum ] /Polygamia/1,96455,17458834,Dlaczego_PS4_i_Xbox_One_maja_problemy_z_grafika_w.html

Jak komuś nie chce się całości czytać to poniżej przytaczam wybrane urywki

Zatem jeśli założymy, że kreowane światy są zbyt bogate, a aktualne konsole za słabe, czy możemy znaleźć kozła ofiarnego i największego grubasa w kodzie gry dramatycznie spowalniającego jej framerate? Które elementy są najbardziej zasobożerne?

Chmielarz uważa, że rzadko jest to jedna konkretna rzecz. Rohleder jako duże grupy problemów związanych z zasobami i wydajnością wymienia: dużą liczbę obiektów na scenie (kilkaset tysięcy), wyznaczanie rozkładu natężenia oświetlenia (oświetlenie od słońca i świateł dynamicznych, cieniowanie, ambient occlusion) oraz efekty montażowe (post-processowe). Zapytany, dlaczego wydany niemal rok temu i "obciążony" otwartym światem inFamous: Second Son jest w stanie osiągnąc balans 1080p/60fps, a Dying Light już nie, podkreśla, że gra Techlandu ma znacznie większy stopień szczegółowości i ilości obiektów w świecie wirtualnym.

A co z Zaginięciem Ethana Cartera na PS4? Czy piękna wizualnie gra The Astronauts ma szansę na 1080p/60fps? - Nie mam pojęcia, ale nie sądzę, odpowiada Chmielarz. Raczej będzie to 30 fps, bo nasza gra jednak grafiką stoi, a ping nie jest w niej przesadnie istotny.

Rohleder wydaje się pod tym względem bardziej neutralny: - Ogólnie rzecz biorąc zarówno Xbox One, jak i PlayStation 4 mają porównywalne możliwości. X1 odrobinę przoduje w mocy CPU, PS4 nadrabia to lepszą mocą GPU i pamięcią, choć i tak obie konsole ustępują najmocniejszym obecnie PC-tom.

Kiedy wyciągniemy wnioski ze wszystkich powyższych rozważań, jasne wydaje się jedno: standardyzacja 1080p/60fps nie jest kwestią czasu, a raczej mrzonką obecnej generacji. I tutaj panowie z The Astronauts i Techlandu wydają się jednomyślni: - Konsole poprzedniej generacji umożliwiały swobodne osiąganie 60 FPSów - podkreśla Rohleder. - A jednak oczekiwania graczy i ambicje twórców gier szły w złożone i szczegółowe światy w 30 fps-ach. Czemu teraz miałoby być inaczej?

Twórca Zaginięcia Ethana Cartera wtóruje koledze po fachu: - Bardzo trudno grom 1080p/60fps graficznie konkurować z grami 1080p/30fps. Widzieliśmy to już w poprzedniej generacji, gdzie gier z 60 klatkami na sekundę było jak na lekarstwo.

Forum: Dlaczego konsole mają problemy z 1080p i 60 fpsami? Artykuł