Właśnie przymierzam się do zakupu nowego PC; mój budżet to 5000 zł i po odjęciu cen reszty komponentów zostaje mi 2000 na kartę graficzną. Chciałbym zainwestować w nowe Radeony (zwłaszcza Rx5700xt), bo wydają się mieć najlepszy stosunek ceny do jakości. No i tu pojawia się problem, bo po paru tygodniach oczekiwania na nierefenty, okazuje się że sklepy chcą za nie ponad 2000 (2200 za Sapphire Pulse, 2300 za Asus Rx5700xt), co jest ceną kosmiczną w porównaniu do 1850zł za wersję referencyjną
I tu pojawia się pytanie, czy jest ona tak tragiczna pod względem chłodzenia i głośności, że do zwykłego gamingu w 1080p i renderingu w Blenderze się nie nadaje i będzie sprawiać problemy?
Zawsze możesz wziąć niereferencyjnego rx 5700, jeśli tak ci zależy na kulturze pracy. Po podkręceniu różnica w wydajności się zmniejszy. Zresztą obie powstały z myślą o 1440p, więc w 1080p bez problemu będziesz miał 60 klatek i duży zapas mocy na następne lata.
Rozumiem, że RT olewasz i chcesz płakać przy grach takich, jak Control i Cyberpunk oraz w nieco mniejszym stopniu przy Metro i Tomb Raiderze? Rozumiem też, że co tam 5 tysięcy. To jest nic na stratę efektu, który w tamtych i przyszłych grach nie będzie tylko efektem, a połową detali? Aha
Rozumiem, że RT olewasz i chcesz płakać przy grach takich, jak Control i Cyberpunk
A widziałeś jakiekolwiek porównanie Cyberpunka z i bez RT? Bo może się okazać, że będzie niepotrzebnym dodatkiem jak zresztą w każdej dotychczasowo wydanej grze, która go obsługuje. Minie kilka lat aż wydawane będą gry robione od początku biorąc pod uwagę tą technologię, teraz to tylko dodatek do tego, co developerzy już wykombinowali bez jej implementacji.
ekhm, sorry ale wolę nie dopłacać kilku stów za beta test ray traycingu. Widziałem gameplaye i tylko w Metro Exodus zauważyłem istotną różnicę przez zastosowanie go w formie oświetlenia globalnego. Reszta to mało znaczące odbicia w kałuży. Ale to i tak nie ma znaczenia bo w zasięgu mojego budżetu jest tylko rtx 2060 super, który ma problem z utrzymaniem 60 klatek z włączonym traycingiem w Exodusie, więc co dopiero w Cyberpunku, gdzie obiektów do renderowania będzie znacznie więcej.
Może to się zmieni za rok i wyjdą bardziej wydajne z nim karty, ale sorry nie mogę czekać kolejnego roku z gtx 550ti
Żeby się czasem nie okazało, że to wszystkie gry które obsłużą RT od nvidii. Jeśli AMD wyjdzie z jakimś innym rozwiązaniem, a zapewne tak będzie, to RT od nvidii przejdzie do historii. Bo przypominam, że rynek zdominuje sposób AMD, który będzie również w konsolach.