[C++] Przeciążanie operatora =

Forum Komputery
Odpowiedz
19.04.2012 19:33
😊
1
odpowiedz
pajkul
93
Senator

[C++] Przeciążanie operatora =

Witam.

klasa & klasa::operator = (const klasa &nowy)
‹//definicja operatora przypisania
return *this

Operator przypisania jako parametr przyjmuje referencje do obiektu ze wzgledu na oszczednosc czasu i pamieci (o ile dobrze mysle). Zwracana jest referencja do obiektu this, aby mozliwe bylo wykonywanie przypisania wielokrotnego, czyli np. a=b=c=d, a dokladniej (a=(b=(c=d))).
Pytanie brzmi: czy konieczne jest zwracanie referencji do obiektu? Dlaczego nie mozna zwracac kopii obiektu this? Takze przez oszczednosc zasobow?

Forum Forum Komputery
Odpowiedz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl