Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: BlueScreen

07.02.2012 22:26
1
pejpo666
8
Pretorianin

BlueScreen

Witam, dziś zakupiłem nowy komputer, zainstalowałem system, wszystkie możliwe sterowniki i teraz od jakiegoś czasu a mianowicie 19:00 miałem już 3 błędy typu blueScreen.. nie wiem dlaczego może jakiś zły sterownik mam. Tutaj daje wam opis błędu :

Podpis problemu:
Nazwa zdarzenia problemu: BlueScreen
Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Identyfikator ustawień regionalnych: 1045

Dodatkowe informacje o problemie:
BCCode: a
BCP1: 0000000000000028
BCP2: 0000000000000002
BCP3: 0000000000000000
BCP4: FFFFF80002D1C090
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Pliki pomagające opisać problem:
C:\Windows\Minidump\020712-22651-01.dmp
C:\Users\Kamil\AppData\Local\Temp\WER-37580-0.sysdata.xml

czy ktoś jest w stanie mi pomóc ? z góry piękne dzięki

07.02.2012 22:36
wysiak
2
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

Po pierwsze zainstaluj wszystkie poprawki z windowsupdate, po drugie wszystkie sterowniki w njnowszych wersjach ze strony producenta plyty glownej, glownie.

07.02.2012 22:55
jajko w imadle
3
odpowiedz
jajko w imadle
103
Generał

jesteś w stanie gdzies zamiescic ten plik? --->>> C:\Windows\Minidump\020712-22651-01.dmp

z chęcią przeanalizuję.

07.02.2012 23:13
4
odpowiedz
pejpo666
8
Pretorianin

jajko wrzuciłem tutaj : http://www.sendspace.pl/file/73cdcffbafc6f19ede66907

jeśli się czegoś dowiesz daj znać

08.02.2012 09:23
jajko w imadle
5
odpowiedz
jajko w imadle
103
Generał

pejpo666---> najpierw zrób wszystko o czym mówił Wysiu. full update i najnowsze sterowniki.

http://wklejto.pl/116680

najbardziej mnie zastanawiają linijki 11, 51, 55.

sprawdź pamięci memtestem.

08.02.2012 12:28
👍
6
odpowiedz
pejpo666
8
Pretorianin

jak na razie jest wszystko ok . odpukać... Pobrałem aktualne stery do płyty i śmiga.

09.02.2012 20:56
7
odpowiedz
pejpos
42
Pretorianin

dziś już 3 blueScreen... 2 pierwsze zaraz po włączeniu a 3 po 9 godzinach pracy. Opis błędu :

Podpis problemu:
Nazwa zdarzenia problemu: BlueScreen
Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Identyfikator ustawień regionalnych: 1045

Dodatkowe informacje o problemie:
BCCode: 1a
BCP1: 0000000000000403
BCP2: FFFFF68000068788
BCP3: 7CA000009FA1E867
BCP4: FFFFF60000068788
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Pliki pomagające opisać problem:
C:\Windows\Minidump\020912-19874-01.dmp
C:\Users\Kamil\AppData\Local\Temp\WER-35771-0.sysdata.xml

Wie ktoś co mogę zrobić ??

09.02.2012 21:11
8
odpowiedz
pejpos
42
Pretorianin
Image

to są zdj z programu BlueScreen wiew. Wykryło mi chyba 2 błędy. Ktoś wie coś na ten temat ?

09.02.2012 21:13
9
odpowiedz
zanonimizowany566310
30
Pretorianin
Wideo

Może chodzi o coś małego, typu AHCI?
http://forum.dobreprogramy.pl/blue-error-stop-0x0000007b-t477707.html#p3013325

Co do pliku, który umieściłeś tutaj:
http://www.sendspace.pl/file/73cdcffbafc6f19ede66907/020712-22651-01
Probably caused by : ntoskrnl.exe ( nt+b4090 )

Plik jądra systemu. Zwykle nie oznacza problemów z jądrem, ale ze sprzętem.

1. Czy w trybie awaryjnym występuje ten problem?
http://www.searchengines.pl/Nie-moge-usunac-wirusow-i-spyware-t12510.html/page__view__findpost__p__25590
Jeżeli nie, to prawdopodobnie będzie to oznaczało problem ze sterownikami. Dlaczego? Bo tryb awaryjny charakteryzuje się tym, że uruchamiane są tylko te rzeczy, które są niezbędne do pracy systemu, a więc nie wszystkie sterowniki, które uruchamiają się w zwykłym trybie.

2. Start - Uruchom (albo logo Windows + R) - devmgmt.msc - OK
albo Panel sterowania \ System i zabezpieczenia \ Narzędzia administracyjne \ z lewej strony rozwijamy Narzędzia systemowe - Menedżer Urządzeń.
Uruchomi się Menedżer urządzeń, czy widzisz w nim znaki zapytania przy którymkolwiek z urządzeń?

3. Sam możesz zająć się analizowaniem minidumpów,
http://forum.dobreprogramy.pl/stop-0x0000007e-t114516.html?hilit=minidump&sid=45a0d09e32c49daddb7d7d7edd973288#p797977
albo: http://forum.dobreprogramy.pl/szukanie-przyczyny-bsod-pomoca-bluescreenview-t376739.html

instrukcję analizy znajdziesz tutaj:
https://www.gry-online.pl/forum/bluescreen-za-bluescreenem/z3b51fcb
28.01.2012 20:34

4. Czy wcześniej były jakieś problemy (przy tym samym systemie i tych samych wersjach sterowników)?
Jaki masz sprzęt?

Propozycja:
- sprawdź jak jest w trybie awaryjnym - wtedy będziesz wiedział czy to problem ze sterownikami czy ze sprzętem albo z systemem
- sprawdź sam pliki minidump, może natrafisz na jakiś konkret, poza ntoskrnl.exe, najlepiej na jakiś plik sterownika (.sys)
- ewentualnie możesz uruchomić komputer z Ubuntu (instrukcja niżej) albo posprawdzać sprzęt (również patrz niżej)

Możesz spróbować uruchomić komputer z płyty Live jakiegoś Linuksa, czyli z płyty systemu niewymagającego instalacji. W tym celu:
http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download
Do pobrania jest dostępna wersja 11.10 i 10.04 LTS. Pierwsza jest najnowsza, druga jest odrobinę starsza, ale z długim wsparciem technicznym. W tej chwili to bez znaczenia. Dostępna jest wersja 32 i 64-bitowa. Wersja 32-bitowa zadziała na komputerze z procesorem 32 i 64-bitowym. Wersja 64-bitowa zadziała tylko na komputerze z procesorem 64-bitowym. Następnie klikamy Start Download.

W przypadku problemów ze sprzętem.
Sprawdzenie sprzętu:
pamięć: http://www.dobreprogramy.pl/Memtest86,Program,Windows,12556.html
dysk twardy: http://www.dobreprogramy.pl/HD-Tune,Program,Windows,12177.html
albo po prostu - za elektrodą - Checkdisk: http://forum.dobreprogramy.pl/optymalizacja-odchudzanie-windowsa-opis-krok-kroku-t76580.html#p545541
procesor: http://www.softpedia.com/get/System/Benchmarks/Orthos-Prime.shtml
zasilacz: http://forum.dobreprogramy.pl/jak-prawidlowo-sprawdzic-napiecia-zasilacza-komputerowego-t9809.html
http://www.dobreprogramy.pl/GBM/Podstawy-hardwareowca-sprawdzamy-zasilacz-komputera,25460.html

Pliki ISO programów testujących nagrywa się kolejno na płytki, uruchamia się z nich komputer i testuje. Na przykład w przypadku Memtest, mamy plik memtest86-4.0a.iso.zip. Prawy przycisk myszy - Wyodrębnij wszystkie - Wyodrębnij. Otrzymamy plik Memtest86_4.0a.iso, który trzeba nagrać na płytę. Windows 7 posiada wbudowany mechanizm nagrywania obrazów: http://www.youtube.com/watch?v=zAw1t6RK0A8

http://www.wss.pl/forum/watek/niebieski-ekran-gt-restart-systemu,581926
Czyli np. rozebranie i przeczyszczenie sprzętu.

09.02.2012 21:19
10
odpowiedz
pejpos
42
Pretorianin

w trybie awaryjnym nie wiem jak jest bo nie próbowałem. co do komputera jest nowy.. 3 dni. Teraz instaluje ten program i spróbuje .. ah i w menadżerze urządzeń nie mam żadnych pytajników czy żółtych wykrzykników

10.02.2012 00:09
11
odpowiedz
pejpos
42
Pretorianin

http://www.przeklej.pl/folder/bledy-bluescreen-32477070

pliki dmp z folderu minidump może komuś się przydadzą ?!

10.02.2012 09:36
12
odpowiedz
pejpos
42
Pretorianin

UP.

przeskanowałem dysk programem HD Tune, nic nie wykrył. Przeskanowałem AntyVirusem też nic. Ale nie wiem jak zrobić test pamięci .

10.02.2012 15:23
13
odpowiedz
pejpos
42
Pretorianin

up

10.02.2012 15:34
14
odpowiedz
pejpos
42
Pretorianin

Wezmę się może za wgranie nowego windowsa... Może w tym tkwi problem.

10.02.2012 17:28
15
odpowiedz
pejpos
42
Pretorianin

Przeinstalowanie systemu chyba nic nie dało. Podczas Aktualizacji systemu komputer znów padł i pokazał się BlueScreen. Wie ktoś może o co tutaj chodzi ??

10.02.2012 17:39
wysiak
16
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

Zwykle w takich sytuacjach chodzi o zle sterowniki do ktorejs z czesci komputera, niestety z braku infoirmacji ciezko zgadnac o ktora czesc moze chodzic. Moxe to tez byc fizyczna wada np pamieci.

10.02.2012 17:40
17
odpowiedz
zanonimizowany636606
89
Generał

Stawiam na walniety RAM
Koledzy radzili sprawdzić pamięć Memtestem. Zrobiłeś to?

10.02.2012 17:48
aope
18
odpowiedz
aope
204
Corporate Occult

Święta trójca ;) Pamięć - zasilacz - dysk :]

10.02.2012 17:52
19
odpowiedz
pejpos
42
Pretorianin

setak tym mametestem nie ale systemowym "Diagnostyka pamięci systemu Windows" . Mam problem z tym mametestem. Ale system nie wykrył żadnych błędów. Choć ja też stawiam na Pamieć. Bo w blue screen coś widziałem typu " Memory fatores" czy coś..

10.02.2012 18:10
aope
20
odpowiedz
aope
204
Corporate Occult

Diagnostyka pamięci systemu windows to wiesz do czego się nadaje? Nie? Podpowiem - do niczego ;) Jaki masz problem z memtestem? Pobierasz, wypalasz na płycie, uruchamiasz komputer z płyty, testujesz.

10.02.2012 18:17
21
odpowiedz
pejpos
42
Pretorianin

aope tak też zrobiłem. ALe w biosie nie zmieniłem tego żeby startował od razu tylko sam klikając f11 wybrałem rozruch z płyty. Nic nadzwyczajnego się nie działo. Więc nie wiem do końca jak to zrobić .

10.02.2012 18:22
aope
22
odpowiedz
aope
204
Corporate Occult

Pobierasz: http://www.memtest.org/download/4.20/memtest86+-4.20.iso.zip
Rozpakowujesz, powinieneś otrzymać plik z rozszerzeniem .iso
Ściągasz i instalujesz np. program ImgBurn: http://download.imgburn.com/SetupImgBurn_2.5.6.0.exe
Po instalacji klikasz prawym przyciskiem myszy na plik .iso i wybierasz "Wypal z ImgBurn"
Ustalasz prędkość na 2x i zamknięcie sesji
Po wypaleniu płyty w ten sposób uruchamiasz z niej komputer
Test powinien uruchomić się samoczynnie, w tym czasie robisz sobie coś do jedzenia, czytasz gazetę, po godzinie patrzysz, czy pojawiły się jakieś błędy :]

10.02.2012 18:28
23
odpowiedz
pejpos
42
Pretorianin

ahahaha okej, zrobie jeszcze raz ;) Dzięki dam znać za jakiś czas

10.02.2012 18:35
24
odpowiedz
pejpos
42
Pretorianin

a jeszcze pytanie . bo mam 2 kosci po 4 gb .. testować po 1 czy obie na raz ?

10.02.2012 18:41
aope
25
odpowiedz
aope
204
Corporate Occult

Najlepiej po jednej :]

10.02.2012 18:43
26
odpowiedz
pejpos
42
Pretorianin

ok czyli za jakieś 2 godzinki tu napiszę. Zdążę zjeść na zapas. Pozdrawiam ;)

10.02.2012 19:55
27
odpowiedz
pejpos
42
Pretorianin

40 min na test pierwszej kości.. już po 10 minutach wykryło mi error. Czyli już wiemy w czym tkwi problem. Teraz przetestuje 2 kostkę

10.02.2012 20:42
28
odpowiedz
pejpos
42
Pretorianin

ok 2 kość sprawdzona i 0 errorów. Czyli jedna kość do wymiany ?

10.02.2012 21:39
aope
29
odpowiedz
aope
204
Corporate Occult

Na to wychodzi. Pomęcz komputer z ta jedną sprawną kością, jeśli nie będzie powtórki z bsodem, to problem rozwiązany :]

10.02.2012 21:42
PanSmok
30
odpowiedz
PanSmok
259
Legend

kosc ewidentnie do wymiany.

10.02.2012 21:49
31
odpowiedz
pejpos
42
Pretorianin

no już 2 godzinki bez bluescreen , oby tak dalej . Narazie na tych 4 gb wytrzymam ale... ;) Dzięki chłopaki w razie czegoś będę tutaj dopisywał

11.02.2012 14:03
32
odpowiedz
zanonimizowany566310
30
Pretorianin

Na trzy pliki minidump, które pokazałeś, w dwóch przypadkach problem powodował \SystemRoot\System32\Drivers\aswSP.SYS (czyli C:\Windows\System32\Drivers\aswSP.SYS), czyli Avast.
http://www.computerhope.com/cgi-bin/process.pl?p=aswsp.sys
sam zresztą możesz to sprawdzić, wchodząc do:
start - uruchom (albo logo Windows + R) - %systemroot%\System32\Drivers\ - OK - prawy przycisk myszy na aswSP.sys - Właściwości - karta Szczegóły i inne.

co zrobić?
http://forum.hotfix.pl/problemy/uciazliwe-blue-screeny-aswmon2-sys-ntoskrnl-exe-aswsp-sys-t13108.html
https://www.gry-online.pl/forum/aswspsys-i-blue-screen/zeb12ac5
na necie piszą, że odinstalowanie avasta może pomóc.

w razie dalszych problemów, patrz proszę mój post w tym temacie z 09.02.2012 21:13, zwłaszcza jeżeli chodzi o analizowanie minidumpów i tryb awaryjny (jeżeli problem powodowałby tylko AVast to możliwe, że w trybie awaryjnym wszystko byłoby w porządku, bo tryb awaryjny ładuje tylko te rzeczy, które są potrzebne do działania systemu).

11.02.2012 14:46
33
odpowiedz
pejpos
42
Pretorianin

nowy4.. problem rozwiązany. Chodziło o jedną z dwóch kości pamięci. Był na niej jakiś błąd. Już nie mam żadnych BlueScreenów a avast dalej śmiga. Ale dzięki za fatyge. pozdrawiam

21.02.2015 13:51
34
odpowiedz
zanonimizowany1072969
2
Junior

How to Fix blue screen Stop Error 7b ( STOP:0x0000007B ) ?
[link] [link]

Forum: BlueScreen