Award Software International dokladnie tak nazywa się mój bios , w tych sprawach jestem zielony nie ukrywam , i chciał bym zaktualizować biosa , bo nawet nie ma możliwości podkręcenia procka , nie wiem czy to coś da ale pisze że firma istnieje od 1997-2007 czyli zakładając mam biosa z 2007 czy dało by radę zaktualizować go ,czy tylko wymiana płyty głównej ?
Aktualizacji BIOSu szukaj na stronie producenta płyty podając jej typ. I tylko tam.
tylko że strony producenta nie mogę się doszukać , w ogóle , byłem nawet na amerykańskich forach i nikt nie mógł znaleźć , dlatego pisze tutaj , czy nie ma aktualizacji umieszczonej na jakimś hostingu ?
Poszukaj na stronie producenta płyty głównej sposobów aktualizacji BIOS'u. Ja na swojej płycie głównej MSI mogłem zaktualizować z poziomu Windowsa. Chyba najszybszy i najbezpieczniejszy sposób.
a jak mogę znaleźć nazwę płyty głównej , bo nie wiem jaką mam nazwę a nie pamiętam , a nie mogę znaleźć tego w wierszu poleceń. Bo wszedłem w wiersz poleceń i napisałem system info ale nie mogę znaleźć nazwy płyty głównej.
Otwórz komputer i przeczytaj to, co jest napisane największymi literami na płycie głównej.
Przeczytaj bezpośrednio z płyty ewentualnie sprawdź jakimś programem typu Everest lub Aida32
O przepraszam mam tutaj nazwę
płyta główna gigabyte ga-m615me-s2
Który lepiej pobrać f10 czy f9 bo tam pisze że beta bios czy coś ten teges ;d
a gdzie znajdę rewizje bo mam s2 napisane na końcu tego
I jeszcze pytanie jak mam to zainstalować , bo klikam w to exe i nie działa
Na płycie obok modelu będzie mniejszą czcionką napisane. Ale powinieneś mieć rewizję powyżej 2.0 bo mniejsze nie są nawet supportowane, możliwe, że nigdy nie były w sprzedaży.
DanonHomie -> widzę że jesteś totalnie zielony w sprawach biosu. zostaw tamte pliki i ściągnij sobie program @bios:
http://download.gigabyte.eu/FileList/Utility/motherboard_utility_gbttools_gbt_atbios.exe