3d Vision a zwykłe okulary 3d (red cyan)
Zamówiłem na allegro zwykłe okulary 3d za 4zł niby od Nvidii i mam do was pytanie jaki obraz będę miał zakładając te okulary czy rzeczywiście będzie trójwymiarowy i będzie że tak powiem wychodził z monitora? i z jaka jakością?
Nie będziesz widział żadnej różnicy jeśli nie masz monitora 3d, też się napaliłem na takie okulary i po ściągnięciu iz_3d driver nie widziałem żadnej różnicy.
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Komputery_i_technologie_3D_-_tu_i_teraz-3998.html
Do okularów anaglifowych nie jest potrzebny żaden specjalny monitor.
Nie mam właśnie monitora 3d ale w opcjach Nvidii jest opcja włączenia 3d i tam się wybiera jakie ma się zestaw okularów
A monitor to samsung 22cali
Kupiłeś okulary anaglifowe. Jeśli w sterownikach masz opcję włączenia takiego trybu (lub w samej grze), to będziesz miał 3D na dowolnym komputerze. Obraz musi być renderowany podwójnie dla każdego oka, więc licz się ze spadkiem liczby klatek na sekundę.
Pograsz 5 minut i ci się odechce - anaglify to szajs, który był czymś niesamowitym 150 lat temu, ale nie teraz.
Uzyskasz głębię, ale za to stracisz normalne kolory, a to kolorystyka obrazu jest nieporównywalnie bardziej zauważalna i istotna dla widza niż głębia, w dodatku dochodzą przebicia (ghosting).
Innymi słowy tracisz o wiele więcej niż zyskujesz.
Nawet okulary polaryzacyjne czy migawkowe to dla widza większa strata niż zysk - przyciemniony obraz (czyli pogorszony), a przy migawkowych również z gorszą częstotliwością, tylko po to by uzyskać efekt głębi - dobra ciekawostka raz na jakiś czas, ale nic więcej.
Jak ktoś chce 3D stereoskopowe, które nie jest okupowane żadnymi wadami w pogorszeniu obrazu i ma kasę na zabawki, to lepiej zainwestować w HMD typu Sony HMZ-T1. Biorąc pod uwagę wspaniałe ekraniki OLED uzyskacie nie dość, że przestrzenny obraz (całkowicie niezależny obraz dla każdego oka bez polaryzacji i innego szajsu) to jeszcze o kolorystyce i kontraście nieosiągalnym na żadnym monitorze czy TV :)
To lipnie czyli mam po grane w Crysis 2 w 3d a tak chciałem doświadczyć tej realistycznej grafiki w jeszcze bardziej realistycznym stylu ;(
Jeśli chodzi o efekt 3D to anaglify nie ustępują innym rozwiązaniom. Jest zarówno głębia, jak i rzeczy mogą wystawiać z ekranu. Ta stara i najpopularniejsza metoda 3D ma dwie wady. Nie da się zachować efektu 3D zachowując pełną paletę barw. Drugą wadą jest możliwość wystąpienia duchów, tj. zamiast widzieć 3D widzimy dwa różne obrazy.
Duchy da się wyeliminować całkowicie jeśli zgodzimy się na monochromatyczny obraz i to najlepiej fioletowo-czarny. Dobre rezultaty daje też klasyczny czarnobiały, a nawet tzw. zoptymalizowny anaglif (stosowany w Nvidia 3D Vision), czyli dostajemy obraz dwubarwny, pozbawiony czerwonego koloru. Jest też wariant pełno kolorowego anaglifu, ale dla mnie jest on już nieczytelny.
Anaglify red-cyan to chyba najgorszy wariant tej technologii. Lepsze rezultaty dają okulary Amber-blue, czy ich opatentowany wariant ColorCode. Ogólnie posiadają te same ograniczenia co red-cyan, ale obraz posiada bardziej naturalne barwy.
@Kazioo
Nie warto inwestować pieniędzy w HMZ-T1 w tej chwili. To nadal prototypowa technologia. Lepiej zaczekać za premierą Oculus Rift, bo zapowiadają się na prawdziwą rewolucję, a nie tylko symulator sali kinowej.