Popularny sandbox z szansą na grę planszową? Twórcy planszowego Frostpunka zabierają się za Don’t Starve i szykują dla graczy wiele atrakcji.
Gry planszowe na podstawie gier wideo nie są nowością. Od lat można znaleźć na rynku tytuły, które swoje początki mają w wirtualnym świecie. Ostatnio jednak jest kilku twórców, którzy regularnie dostarczają graczom ich ulubione tytuły w nieco innej formie.
Polskie studio Glass Cannon Unplugged nie zwalnia tempa. Kilka dni temu z sukcesem zakończono kampanię gry planszowej na podstawie Dying Light, a twórcy ogłaszają już kolejny growy projekt.
Tym razem na planszę przeniesione zostanie lubiane przez graczy Don’t Starve. Na oficjalnym koncie na Twitterze/X Glass Cannon Unplugged ogłosiło, że razem z twórcami oryginału Klei Entertainment zaadaptują do nowych realiów ich flagowy tytuł.
O samej grze póki co wiadomo naprawdę niewiele. Sama kampania na Kickstarterze według twórców ma wystartować w trzecim kwartale 2024 roku i już teraz można dołączyć do obserwujących na stronie projektu.
Według zamieszczonego tam opisu i wyglądu pudełka, planszowe Don’t Starve ma być grą przeznaczoną dla od 1 do 4 graczy, a każda rozgrywka ma trwać między 60 a 90 minut. Jak informuje portal Polygon, twórcy zapowiedzieli, że oprawa wizualna gry będzie w pełni odzwierciedlać unikalny styl graficzny, który od dawna jest ceniony przez fanów serii.

Sami gracze natomiast wcielą się w znane postacie i będą musieli współpracować, by skutecznie przeciwstawić się przeciwnościom losu i całej palecie przeróżnych potworów. Ponadto gra mechanicznie ma być bardzo zbliżona do oryginału poprzez walkę, eksplorację i warunki zależne od tego, czy obecnie panuje dzień, czy też noc.
Biorąc pod uwagę, że start kampanii zaplanowany jest na jesień tego roku, to w przypadku pełnego ufundowania projektu, w planszowe Don’t Starve najwcześniej zagramy w 2025 roku. Co najważniejsze, gra otrzyma pełną polską wersję językową.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Więcej:2,6 miliona euro w 24 godziny i tysiące wspierających. Wiedźmin Legacy okazał się hitem
3

Autor: Michał Serwicki
Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.