Gracze wspominają jeden z wielu nieukończonych projektów Riot Games. Pamiętacie jeszcze operację czyszczenia klienta?
League of Legends nierzadko mierzy się z problemami natury technicznej. Zepsute kolejki rankingowe, problemy z wyborem bohatera oraz znikające ikonki to tylko niektóre przykłady błędów, z jakimi gracze spotykają się w kliencie. Riot aktywnie stara się z nimi walczyć – a przynajmniej tak brzmi oficjalna wersja. Gracze przypomnieli sobie o jednym z ostatnich projektów naprawczych, który ostatecznie nigdy nie wszedł w życie.
Historia ostatnich wielkich poprawek rozpoczęła się w marcu 2020, kiedy to Riot wyszedł z inicjatywą projektu czyszczenia klienta. Projekt miał na celu usprawnienie launchera LoL-a, który każdego dnia mierzył się z tymi samymi częstymi błędami. Oficjalnie deweloperzy chcieli skupić się na dwóch najpowszechniejszych problemach: zbyt długim ładowaniu się klienta oraz zbugowanym wyborem postaci.
Projekt miał w zamierzeniu potrwać pół roku, ostatecznie jednak zajął 18 miesięcy, podczas których powstało dziewięć aktualizacyjnych wpisów. Ostatni pochodzi z 20 września 2021 roku, co oznacza, że właśnie mijają od niego dwa lata… w ciągu których nie zmieniło się nic.
W „najnowszej” aktualizacji deweloperzy chwalili się zmniejszoną liczbą awarii klienta, zwiększoną wydajnością oraz mniejszym zużyciem pamięci, które wynikały ze zmiany struktury jądra Chromium (CEF). Riot obiecywał wówczas „bardziej regularne aktualizacje”.

Użytkownik Reddita znany jako 00Koch00 wygrzebał ostatni wpis Riotu na temat czyszczenia klienta, zauważając że firma już nigdy nie wróciła do tej kwestii – jednocześnie było to trzecie nieudane podejście deweloperów do naprawy launchera.
Nie mogę się doczekać, by zobaczyć, jak największy budżet [Riotu] do tej pory odmieni klienta. / s
- 00Koch00
Z komentarzy można wywnioskować, że klienta LoL-a nie da się już uratować. Gracze każdego dnia napotykają kolejne problemy, na które nie zda się dotyk magicznej różdżki. Co więcej, wielu z nich ma pewność, że zwiększony budżet Riotu – zamiast w pracę nad grą – idzie w marketing oraz tworzenie nowych skórek.
Klient nie może nawet wczytać „ostatnich 20 gier”, czego od nich wymagasz?
- CassandraTruth
Klient psuje się przy wejściu w drabinę masterów, rangi to całkowicie losowy ciąg liczb, pasek rankingowy jest zepsuty, i tak dalej, i tak dalej. Te bugi istnieją od miesięcy.
- ezpc430
Według niektórych komentujących, projekty tego typu mają na celu pokazanie, że Riot „widzi” problem i nad nim pracuje, jednocześnie nie przynosząc żadnych rezultatów. Jeszcze inni są zdania, że osoby pracujące nad czyszczeniem klienta od dawna nie były już w firmie.
Riot nie może zaplanować niczego na dłużej niż pół roku, ponieważ pracownicy są ciągle przenoszeni między grupami, liderzy są zmieniani, powstają nowe zespoły, a niektórzy odchodzą z firmy. Właśnie dlatego nie mieliśmy nowych trybów gry od lat (...). Po prostu Riot tego głośno nie powie.
- Xonra
Niektórzy deweloperzy Riot Games regularnie wypowiadają się na redditowym forum, dlatego możemy śmiało założyć, że kwestia porzuconych projektów naprawczych nie ujdzie ich uwagi. Pytanie brzmi, czy twórcy LoL-a podejmą się kolejnej próby naprawienia czegoś, co jest pozornie nie do naprawienia.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
1

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.