Największy growy zawód tego roku? W zalewie świetnych tytułów gracze mają kilku mocnych kandydatów

Czy którakolwiek z tegorocznych premier skończyła się dla was mocnym zawodem? Być może niektórzy gracze podzielają waszą opinię.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

Komentarze
Największy growy zawód tego roku? W zalewie świetnych tytułów gracze mają kilku mocnych kandydatów, źródło grafiki: Deep Silver.
Największy growy zawód tego roku? W zalewie świetnych tytułów gracze mają kilku mocnych kandydatów Źródło: Deep Silver.

Pod koniec roku internautom zawsze zbiera się na wspominki oraz kulturowe podsumowania wydanych seriali, filmów i przykładów z innych mediów. Zastanawiamy się, jakie dzieła doszczętnie nas poruszyły, a jakie stanowiły absolutny zawód. Nie inaczej jest przecież z grami, przy czym rok 2023 śmiało możemy zaliczyć do jednego z najlepszych w ostatnim czasie.

Jak to jednak bywa w życiu, nie wszystko maluje się różowymi barwami. W morzu wybitnych i długo zapowiadanych produkcji nie da się zadowolić każdego gracza na świecie.

„Założę się, że większość wymieni Starfielda i Diablo 4”

Tak sprawę podsumowuje użytkownik Noobphobia w redditowym wątku zbierającym najbardziej rozczarowujące gry 2023 roku. Nie jest on daleki od prawdy, ponieważ wśród najbardziej upvote’owanych sugestii znajdują się właśnie Starfield od Bethesdy oraz Diablo 4 Blizzarda, czyli dwie z większych premier tego sezonu.

Na tym etapie Diablo 4 nie trzeba nikomu przedstawiać. Kontynuacja kultowej serii zyskała reputację nudnej i niedopracowanej, a nawet jeśli Sezon Krwi może odpokutować za grzechy swojego poprzednika, pierwsze wrażenie jest jakie jest.

Nie miałem oczekiwań, ale i tak się zawiodłem.

- Stylu_u

Największy growy zawód tego roku? W zalewie świetnych tytułów gracze mają kilku mocnych kandydatów - ilustracja #1
Źródło: Intercept Games Squad

Jeżeli zaś chodzi o Starfielda, dla wielu graczy nie był on po prostu tak dobrą grą jak zapowiadano. Społeczność widzi w niej poprawną produkcję, która jednak nie jest szczególnie rewolucyjna na rynku – a momentami wręcz nie dorasta innym grom do pięt. RIPN1995 porównuje Starfielda do „gorszego Fallouta 4 w kosmosie”.

Nie był okropny, ale też nie jest tak dobry jak myślałem, że będzie.

- Mnoonsnocket

Nie tyle złe, co niegrywalne

Tytuły gigantów to oczywiście nie jedyne gry, które przyniosły graczom zawód. Spośród komentarzy, największą liczbę głosów otrzymał Kerbal Space Program 2 – kontynuacja symulatora lotów kosmicznych od Intercept Games Squad. Finalny produkt okazał się być drogi i jednocześnie zabugowany, a trzy lata opóźnienia nie poprawiły jego sytuacji.

Gra w dniu premiery wyglądała tak, jakby ledwie wyszła z Alfy, a nie jak coś, co duże studio powinno wydać przedpremierowo w pełnej cenie.

- Numinak

Podobnie źle miała się premiera Paydaya 3, którą Mistersinister1 opisał jako „p******ną porażkę”. O ile sama gra dla części komentujących wydawała się fajna, tak niektóre misje okazały się niegrywalne, a serwery wciąż sprawiały problemy. Jak można wywnioskować z opinii, Starbreeze niewiele zrobiło w tej sprawie.

Trzecia gra z serii i dalej nie umiecie ogarnąć aktywności na serwerze?

- Mistersinister1

Największy growy zawód tego roku? W zalewie świetnych tytułów gracze mają kilku mocnych kandydatów - ilustracja #2
Źródło: Arkane Studios

Jeszcze jednym często wymienianym tytułem jest Redfall, będący nie tyle kiepską grą, co mocno zaniedbaną pod względem produkcji. Sugerując się historią od użytkownika r3volver_Oshawott, zespół deweloperów składał się z mniej niż stu osób, przy czym część weteranów Arkane zaczęła odchodzić w trakcie pracy – wszystko przez niechęć do multiplayerów.

Nie wracałem do gry od aktualizacji, więc nie wiem czy teraz by mnie zainteresowała, ale ograłem jakieś 30 sekund i od razu ją odinstalowałem.

- itsLustra

Wśród innych rozczarowujących produkcji znalazły się także Overwatch 2, Spider-Man 2 i Atomic Heart. Źródło żalu społeczności tkwi głównie w bugach utrudniających rozgrywkę. Ciężko powiedzieć, czy którakolwiek z wymienionych wyżej gier przyniosłaby większe grono zadowolonych fanów, gdyby nie błędy z ładowaniem misji czy niestabilne serwery.

4

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Popularność gier na Netflixie, codziennie gra w nie niecały 1% subskrybentów

Następny
Popularność gier na Netflixie, codziennie gra w nie niecały 1% subskrybentów

American McGee, twórca Alice, został „emocjonalnie zniszczony" przez EA; nie daje fanom nadziei [Aktualizacja]

Poprzedni
American McGee, twórca Alice, został „emocjonalnie zniszczony" przez EA; nie daje fanom nadziei [Aktualizacja]

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl