Popularność gier na Netflixie, codziennie gra w nie niecały 1% subskrybentów

Podbój rynku gier nie będzie dla Netflixa przysłowiową kaszką z mleczkiem. Sporym wyzwaniem będzie na pewno przekonanie subskrybentów usługi do zagrania w oferowane tytuły.

Kamil Kleszyk

10
Popularność gier na Netflixie, codziennie gra w nie niecały 1% subskrybentów, źródło grafiki: Netflix.
Popularność gier na Netflixie, codziennie gra w nie niecały 1% subskrybentów Źródło: Netflix.

Po tym, jak Netflix ugruntował swoją pozycję na rynku VOD, kolejnym celem streamingowego giganta jest sukces na polu gamingu. O to może być jednak znacznie trudniej.

  1. Z danych przedstawionych przez firmę analityczną Apptopia dowiadujemy się, że spośród 247,15 mln subskrybentów Netflixa w dostępne na platformie produkcje gra każdego dnia mniej niż 1% użytkowników.
  2. We wrześniu gry na Netflixie uruchamiało średnio 2,2 miliona abonentów dziennie. Podobne procentowo wyniki usługa osiągała w ubiegłym roku, aczkolwiek wówczas – z uwagi na mniejszą bazę subskrybentów Netflixa – 1% przekładał się na 1,7 miliona regularnych graczy.
  3. Gry z Netflix Games zostały pobrane 70,5 miliona razy na całym świecie (rok temu 23,3 miliona razy). Aktualnie jest ich dostępnych 76, czyli o 50 więcej niż w sierpniu 2022 roku.

Do liczby osób korzystających z gier na platformie odniósł się współdyrektor Netflixa, Greg Peterson. Stwierdził on, że wyniki te nie są zaskakujące. Jednocześnie zapewnił, że firma „widzi ogromną szansę na zbudowanie w dłuższej perspektywie wartościowego centrum rozrywki” (via CNBC).

Nie są to puste słowa, bowiem odpowiednie kroki w tym kierunku zostały już poczynione. Wedle informacji z października ubiegłego roku, w kolejnych latach sekcja gier streamingowego giganta miała zostać wzbogacona o co najmniej 55 tytułów (obecnie w ofercie jest ok. 70 gier), wśród których miało znaleźć się miejsce dla wielkich produkcji AAA. Nad jedną z nich czuwa dyrektor artystyczny najnowszych odsłon God of War, Raf Grassetti. Platforma bada też grunt pod stworzenie własnej usługi grania w chmurze.

Niedawne doniesienia mówiły też o negocjacjach Netflixa z Take-Two w sprawie pozyskania licencji na markę Grand Theft Auto. Spekuluje się, że platforma streamingowa zamierza stworzyć i wydać grę osadzoną w gangsterskim uniwersum.

Ile z tych, bez wątpienia, ambitnych planów zostanie zrealizowanych? O tym przekonamy się w najbliższych latach. Nie pozostaje nam zatem nic innego, jak tylko uzbroić się w masę cierpliwości.

We wszystkie gry z Netflix Games można zagrać tylko na urządzeniach mobilnych. Aplikacja jest kompatybilna z systemem Android i iOS/iPadOS. Do zabawy wymagane jest pobranie gry z poziomu apki, zainstalowanie jej na dysku oraz posiadanie stałego połączenia z Internetem. Należy też pamiętać, iż gry można ogrywać jedynie z poziomu normalnego netfliksowego profilu (dziecięce konta nie mają takiego dostępu).

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

6

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Wielka wyprzedaż z okazji Dnia Fallouta, wszystkie odsłony serii do kupienia taniej

Następny
Wielka wyprzedaż z okazji Dnia Fallouta, wszystkie odsłony serii do kupienia taniej

American McGee, twórca Alice, został „emocjonalnie zniszczony" przez EA; nie daje fanom nadziei [Aktualizacja]

Poprzedni
American McGee, twórca Alice, został „emocjonalnie zniszczony" przez EA; nie daje fanom nadziei [Aktualizacja]

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl