Baldur's Gate 3 pozwala na naprawdę wiele nieoczywistych interakcji. Okazuje się, że zaklęcie rozmawiania z umarłymi daje dostęp nawet do dialogu z łóżkiem.
W Baldur’s Gate 3 ukrytych jest wiele drobnych szczegółów, które pozwalają na dodatkowe zagłębienie się w historię gry. Niektóre są ukryte w dość nieoczywisty sposób. Jest tak w przypadku „łóżka”, z którym da się porozmawiać za pomocą zaklęcia rozmawiania z umarłymi.
Na łóżko Orthona trafimy w trakcie wykonywania zadania Rękawica Shar. Kiedy już zmierzymy się z Orthonem Yurgirem, kluczowa dla questa kula umbralna pojawi się właśnie koło interesującego mebla.
Łóżko, o którym mowa, zrobione jest ze zlepionych ze sobą martwych ciał. Dlatego jeden z graczy wpadł na pomysł użycia na nim zaklęcia rozmawiania z umarłymi, które o dziwo zadziałało. Rezultatem pochwalił się na Reddicie.
Po użyciu zaklęcia odezwał się najpierw narrator, a następnie przemówiło samo łóżko.
Narrator: „Plątanina ciał gapi się na ciebie bez życia.”
Łóżko Orthona: Służący Shar. Mroczni Sędziowie.
Z krótkiej scenki możemy dowiedzieć się kim były osoby, które później stały się częścią łóżka. Jest to dość ciekawe, biorąc pod uwagę, że w dalszej części zadania będziemy mogli porozmawiać z ostatnim ocalałym kapłanem Shar.
Użycie rozmowy ze zmarłymi na przedmiocie stworzonym z martwych ciał może wydawać się dość logiczne, jednak niewielu graczy wpadło na ten pomysł. Wszystko dlatego, że opis zaklęcia wyraźnie mówi, że nie zadziała ono na stworzeniach, które nie mają ust. Okazuje się jednak, że łóżko ma czym mówić, co komentującym wydało się dość niepokojące.
Nienawidzę tego, że mogę zobaczyć, gdzie są „usta”.
– RissaCrochets
O boże, to przerażające. Biegam teraz niedaleko tego miejsca, będę musiał to wypróbować.
– NoiseSubject9465
Wniosek dla graczy jest jeden. W BG3 będą musieli próbować kliknąć na wszystko, jeżeli tylko będą chcieli odkryć jak najwięcej ukrytych scenek z gry.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2

Autor: Aleksandra Nowak
Studentka dziennikarstwa. Jej przygoda z grami zaczęła się jeszcze w podstawówce, kiedy na YouTube pierwszy raz zobaczyła Minecrafta. Od tego momentu poświęcała mu nieprzyzwoicie dużo czasu. W 2015 roku zastąpiło go jednak CSGO, które otworzyło przed nią świat e-sportu. Odtąd profesjonalne rozgrywki stały się jej największą pasją. Wolny czas spędza głównie z grami RPG oraz gitarą, która pozwala jej manifestować swoją miłość do muzyki.