Jeden element Civilization 7 wciąż irytuje graczy. Zachowanie AI przy zakładaniu miast jest ich zdaniem absurdalne

Sztuczna inteligencja w Civilization 7 ma ciekawe preferencje, jeżeli chodzi o zakładanie osad. Niestety na niekorzyść graczy.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

Komentarze
Jeden element Civilization 7 wciąż irytuje graczy. Zachowanie AI przy zakładaniu miast jest ich zdaniem absurdalne, źródło grafiki: Firaxis Games / SaxoG, Reddit.
Jeden element Civilization 7 wciąż irytuje graczy. Zachowanie AI przy zakładaniu miast jest ich zdaniem absurdalne Źródło: Firaxis Games / SaxoG, Reddit.

Siódma odsłona Civilization nie miała najlepszego startu na rynku. Mimo pierwszych poprawek, gra radzi sobie o wiele gorzej od swojej młodszej siostry, a niektóre nieścisłości były naprawiane przez fanów jeszcze przed oficjalną premierą. Wiadomym jest, że przy takim poziomie niedopracowania, jaki zarzucają recenzje, Firaxis nie będzie w stanie naprawić wszystkiego od razu – i w ten sposób koło się zamyka, sprowadzając na graczy kolejne nieścisłości. W ogniu krytyki stanęło zachowanie AI.

O jeden krok od wojny

Gracze ze społeczności Reddita zwrócili ostatnio uwagę na problematyczne działanie sztucznej inteligencji przy zakładaniu miast. AI nierzadko utrudnia rozgrywkę, budując osady w niekorzystnych dla graczy miejscach i tym samym utrudniając rozgrywkę – czy to poprzez ograniczenie zasięgu rozwoju, czy prowokowanie konfliktów „tarciami granicznymi”.

Problem obrazuje chociażby powyższy screenshot, którego autor założył dwa miasta obok siebie. Jak widać, Napoleon Bonaparte nie widział żadnego problemu w dodaniu do układanki swojej własnej osady, nawet jeśli nie posiada żadnych innych miast w okolicy – a to tylko jeden przykład. Wpis wywołał do tablicy graczy mierzących się z podobnymi problemami.

W mojej najnowszej grze, jedno AI miało dużo wolnej przestrzeni i zasobów na północy, ale z jakiegoś powodu zdecydowało przejść przez cały kontynent i założyć osadę pomiędzy moimi trzema miastami. Dlaczego? Nie mam pojęcia. Nie mówiąc już o erze współczesności. Wygląda na to, że AI obrało sobie za cel zasiedlenie każdego kąta niezależnie od tego, jak mała lub głupia ta lokacja może być.

- Zizimz

Jak wyjaśnia jeden z komentujących, sztuczna inteligencja jest zakodowana tak, by wchodzić w interakcję z graczem i tym samym urozmaicić rozgrywkę. W efekcie dochodzi do głupkowatych decyzji, które czynią Civilization 7 bardziej irytującym aniżeli interesującym.

Czy system lojalności powróci do „siódemki”?

Znaczna część graczy pod wpisem wierzy, że kłopotliwe AI mogłoby naprawić przywrócenie systemu lojalności znanego z Civilization 6. Utrudniał on osiedlanie się na terenach odległych od rdzenia państwa ze względu na wpływy pobliskiego mocarstwa, które po pewnym czasie mogłoby doprowadzić do buntu naszej nowej osady. Wielu fanów tęskni za tą mechaniką i chciałoby jej powrotu właśnie w „siódemce”.

Lojalność to jedna z najlepszych mechanik przedstawionych w „szóstce”.

- Ribeirada

Jeden z deweloperów wypowiedział się na temat powrotu lojalności, wyjaśniając że w pierwszej kolejności chciałby naprawić zachowanie AI i dopiero w ostateczności zdecydować się na wprowadzenie do „siódemki” całego systemu. Niektórzy sądzą, że dla Firaxis to dobra okazja do przygotowania płatnego DLC – jak myślicie, na co zdecydują się twórcy?

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

„Potrzebujemy więcej dobrych bohaterów”. Twórca Breaking Bad apeluje, by telewizja przestała skupiać się na antybohaterach, kiedy „źli faceci szaleją” w prawdziwym życiu

Następny
„Potrzebujemy więcej dobrych bohaterów”. Twórca Breaking Bad apeluje, by telewizja przestała skupiać się na antybohaterach, kiedy „źli faceci szaleją” w prawdziwym życiu

PoE 2 otrzymało mocno pożądany element. Map Stash Tab jest już dostępny, znamy cenę

Poprzedni
PoE 2 otrzymało mocno pożądany element. Map Stash Tab jest już dostępny, znamy cenę

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl