Sztuczna inteligencja w Civilization 7 ma ciekawe preferencje, jeżeli chodzi o zakładanie osad. Niestety na niekorzyść graczy.
Siódma odsłona Civilization nie miała najlepszego startu na rynku. Mimo pierwszych poprawek, gra radzi sobie o wiele gorzej od swojej młodszej siostry, a niektóre nieścisłości były naprawiane przez fanów jeszcze przed oficjalną premierą. Wiadomym jest, że przy takim poziomie niedopracowania, jaki zarzucają recenzje, Firaxis nie będzie w stanie naprawić wszystkiego od razu – i w ten sposób koło się zamyka, sprowadzając na graczy kolejne nieścisłości. W ogniu krytyki stanęło zachowanie AI.
Gracze ze społeczności Reddita zwrócili ostatnio uwagę na problematyczne działanie sztucznej inteligencji przy zakładaniu miast. AI nierzadko utrudnia rozgrywkę, budując osady w niekorzystnych dla graczy miejscach i tym samym utrudniając rozgrywkę – czy to poprzez ograniczenie zasięgu rozwoju, czy prowokowanie konfliktów „tarciami granicznymi”.
Problem obrazuje chociażby powyższy screenshot, którego autor założył dwa miasta obok siebie. Jak widać, Napoleon Bonaparte nie widział żadnego problemu w dodaniu do układanki swojej własnej osady, nawet jeśli nie posiada żadnych innych miast w okolicy – a to tylko jeden przykład. Wpis wywołał do tablicy graczy mierzących się z podobnymi problemami.
W mojej najnowszej grze, jedno AI miało dużo wolnej przestrzeni i zasobów na północy, ale z jakiegoś powodu zdecydowało przejść przez cały kontynent i założyć osadę pomiędzy moimi trzema miastami. Dlaczego? Nie mam pojęcia. Nie mówiąc już o erze współczesności. Wygląda na to, że AI obrało sobie za cel zasiedlenie każdego kąta niezależnie od tego, jak mała lub głupia ta lokacja może być.
- Zizimz
Jak wyjaśnia jeden z komentujących, sztuczna inteligencja jest zakodowana tak, by wchodzić w interakcję z graczem i tym samym urozmaicić rozgrywkę. W efekcie dochodzi do głupkowatych decyzji, które czynią Civilization 7 bardziej irytującym aniżeli interesującym.
Znaczna część graczy pod wpisem wierzy, że kłopotliwe AI mogłoby naprawić przywrócenie systemu lojalności znanego z Civilization 6. Utrudniał on osiedlanie się na terenach odległych od rdzenia państwa ze względu na wpływy pobliskiego mocarstwa, które po pewnym czasie mogłoby doprowadzić do buntu naszej nowej osady. Wielu fanów tęskni za tą mechaniką i chciałoby jej powrotu właśnie w „siódemce”.
Jeden z deweloperów wypowiedział się na temat powrotu lojalności, wyjaśniając że w pierwszej kolejności chciałby naprawić zachowanie AI i dopiero w ostateczności zdecydować się na wprowadzenie do „siódemki” całego systemu. Niektórzy sądzą, że dla Firaxis to dobra okazja do przygotowania płatnego DLC – jak myślicie, na co zdecydują się twórcy?
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.