Czy GTA 6 uwzględni w dniu premiery konsole starszych generacji? Śpieszymy z wyjaśnieniami, czego możecie się spodziewać.
Pytanie o konsole starszej generacji może wydawać się absurdalne, zwłaszcza kiedy weźmiemy pod uwagę skalę, na jaką tworzone są najnowsze gry. W obecnej erze rozwoju technologicznego powoli zaczyna brakować miejsca na słabszy sprzęt – w końcu każdemu studiu zależy na wysokiej jakości, której downgrade z pewnością nie zapewni.
To jednak nie zmienia faktu, że społeczność graczy starych konsol wciąż istnieje i ma się dobrze, dlatego w świetle zapowiedzianej premiery Grand Theft Auto 6 wzrosło zainteresowanie kwestią platform takich jak PlayStation 4 czy Xbox One. Dziś wyjaśnimy, czego możecie się spodziewać po możliwych wymaganiach – odpowiedź jednak nie wszystkim przypadnie do gustu.

Odpowiadając krótko, wydanie GTA 6 na konsole takie jak Xbox One czy Play Station 4 nie wchodzi w grę. Wpływ na to ma kilka czynników, w tym przede wszystkim potencjalnie wysokie wymagania sprzętowe. Poprzednia odsłona serii była znana ze swojej skali, przy czym mowa o grze wydanej ponad dziesięć lat temu. Od tamtej pory potencjał technologiczny i graficzny niewątpliwie wzrósł.
Co za tym idzie, uwzględnienie konsol starszych generacji wymagałoby ogromnego kroku wstecz od Rockstar Games. Sądząc po zapowiedzi, GTA 6 zabierze graczy do rozbudowanego świata stanu Leonida w akompaniamencie wysokiej jakości oprawy graficznej. Biorąc pod uwagę taką skalę gry, deweloperzy będą korzystać z najlepszej dostępnej technologii, w której nie ma miejsca na downgrade wymagany przy dostosowaniu gry do PS4 czy Xbox One.
Doniesienia o skupieniu się na nowej generacji konsol zostały dodatkowo potwierdzone w notce prasowej TakeTwo, gdzie konkretnie wspomniano jedynie o konsolach PS5 oraz Xbox Series X/S.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
3

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.