Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość TimeGate Studios mówi o tym, dlaczego Aliens Colonial Marines

27.02.2013 10:19
lordpilot
1
lordpilot
181
Legend

Pytaniem, które wszyscy powinniśmy sobie teraz zadać jest: dlaczego zmiany dotknęły także wersji PC, skoro najmocniejsze komputery poradziłyby sobie z płynnym wyświetlaniem obrazu ?

"Jeśli chodzi o demo, które okazało się dużo bardziej atrakcyjne niż końcowy produkt, całość stworzyło TimeGate, z wykorzystaniem animacji od Gearbox. Prezentacja działała w czasie rzeczywistym, ale na wysokiej klasy PC, przekraczającym możliwości finansowe przeciętnego gracza.

- Mówiono nam podczas produkcji dema, żebyśmy nie przejmowali się płynnością, tylko efektownym wyglądem. To dlatego w wersję demonstracyjną nie można było grać - dodaje jedna z osób. - Dopiero później skupiono się na optymalizacji. - Ciągle coś wycinaliśmy, tekstury, cienie, szczegóły modeli, by tylko zmieścić się w limicie pamięci"

^^ Za eurogamer

Swoją drogą na tym serwisie cała sprawa opisana jest dużo bardziej szczegółowo, no ale tam newsman chciał rzeczywiście coś przekazać, a nie tylko sobie pohejtować ;-)

27.02.2013 10:21
2
odpowiedz
karvimaga
131
Generał

Nie rozumiem tylko tego po co taki szajs wypuszczono do sklepów, gdzie sami twórcy zdawali sobie sprawe jak wygląda gra? Teraz żadne tłumaczenie nie pomoże.

27.02.2013 10:26
Dzienciou
3
odpowiedz
Dzienciou
129
Generał

a mi się nie chce wierzyć w te tłumaczenia z "ograniczeniami konsol". Jest tyle tytułów wyglądających ładniej i działających płynnie... Po prostu nie potrafili zoptymalizować własnej gry.

27.02.2013 10:33
😡
4
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

ŻAŁOŚNIE! Trailer powinno pokazać możliwości silniku grze na konsoli i PC!!! Przez to, gracze czuli się oszukani.

27.02.2013 10:34
5
odpowiedz
Hedzik
69
Pretorianin

Dzienciou <- a tak na poważnie to wymień chociaż jeden.

27.02.2013 10:35
6
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Gearbox Software to skończone idiotów! Jak mogli dopuścić do takiej błędu!?

27.02.2013 10:48
7
odpowiedz
stefcio01
5
Pretorianin

[2] bo ludzie wcześniej pokupowali preordery

27.02.2013 10:49
8
odpowiedz
zanonimizowany489780
88
Generał

lordpilot->

Ta gra ukazała się razem z Crysisem 3, więc to nie jest zaślepione hejtowanie, gra na PC w 2013 roku może wyglądać lepiej niż ACM, więc skopania wersji pecetowej nic nie tłumaczy. Tak mogłaby wyglądać gra i tłumaczenia o przycinaniu do sprzętu byłyby zrozumiałe gdyby gra wyszła kilka lat temu, bo i wygląda on jakby była sprzed kilku lat.

PS Jest takie powiedzenie: złej tanecznicy, przeszkadza rąbek u spódnicy.

27.02.2013 10:58
Mac94
9
odpowiedz
Mac94
87
Inner Peace

Kurde, ktoś powinien ich podać do sądu za takie coś. To już nie jest marketing typu - żeby w pełni ukończyć grę potrzeba będzie 15-20-30h, gra jest zajebista, fajna trololollo, to jest po prostu okłamywanie ludzi. I zepsuć taką serię, japierdolę. Druga gra z kolei w tym universuw crapem roku.

27.02.2013 11:21
10
odpowiedz
Econochrist
110
Nadworny szyderca

Gówno po grafice jak Obcy w tej grze zachowują się jak pijane fajtłapy.
Wolne, nieskoordynowane ruchy. Zero strachu przed nimi. Śmiech na sali.

27.02.2013 11:23
lordpilot
11
odpowiedz
lordpilot
181
Legend

@Soplic,

Nie musisz mi tłumaczyć ograniczeń konsol, ja sobie doskonale z tego zdaje sprawę. Sęk w tym, że Aliens CM zyskał już sobie w necie opinię najbrzydszej gry na UE3. Ponoć pobili nawet Alpha Protocol, a to już jest sztuka ;-). Pierwszy Gears of War (z 2006 r. na pierwszej wersji silnika) wygląda lepiej.

Ograniczenia ograniczeniami, ale są na PS3/X360 gry na UE3 wygladające i działające zacnie. Zwalanie więc wszystkiego na "konsole" (i w domyśle - konsolowców), to zwyczajny hejt, nic więcej. Autor wręcz usprawiedliwia olewactwo Gearboxu i Time Gate (nie wnikam kto jest bardziej winny), a to już jest żenujące. Pomija przy tym fakt, że wersja demonstracyjna była (zapewne) odpalana na jakiejś stacji roboczej z tonami ramu - czyli czymś co jest poza zasięgiem przeciętnego pecetowca. Wyraźnie wspomina o tym deweloper, który przygotował prezentację - dokładny cytat masz w moim poprzednim poście.

No, ale skoro newsman sobie stawia pytania (dlaczego musiano ciąć) i sam na nie odpowiada (przez te okropne konsole !) pomijając przy okazji gry na UE3 wyglądające na konsolach tip-top, to może pójdzie o krok dalej ? Może zapyta dlaczego gra nie wyszła tylko na PC, najlepiej wysokiej klasy ? Może to dlatego, że byłoby to nieopłacalne, a pirate bay pękałoby w szwach podczas premiery ;-) ? Pasuje autorowi taka odpowiedź :) ? Czy nie za bardzo ? Bo jest złośliwa, owszem, ale i tak bardziej prawdopodobna niż te jego wypociny, które sprowadzają się do tego: "konsole to zabytki i dlatego gra jest crapem ze słabą grafiką i marnym AI - deweloperzy nie sa tu nic winni, robili przecież co mogli"...

27.02.2013 11:26
Łosiu
12
odpowiedz
Łosiu
239
German quality

GRYOnline.plNewsroom

lordpilot - (zapewne) odpalana na jakiejś stacji roboczej z tonami ramu - czyli czymś co jest poza zasięgiem przeciętnego pecetowca. - to zwykłe domniemanie i błąd tłumaczenia w newsie eurogamera.

W źródle operuj się pojęciem - high-end computer with specs that would be unfeasible for a normal console game. Czyli po prostu komp który bije bebechy konsol. Gdy dodamy do tego fakt, że demo było w roku 2011 (2 lata temu) to raczej specyfikacja obecnego kompa ze średniej półki cenowej.

27.02.2013 11:41
13
odpowiedz
zanonimizowany489780
88
Generał

lordpilot_>

Nieporozumienie, mnie w ogóle nie chodzi o konsole i jak tam wygląda gra, nawet tego nie wiem, nie traktuję tez poważnie tłumaczeń o ograniczaniu PCta konsolami, bo nie trzeba wielkiego wysiłku by wersja PC lepiej wyglądała, choćby lepsze tekstury. Żałosne dla mnie jest tłumaczenie o cięciu wersji PCtowej w porównaniu z wersją demo, tym że odpalono ją na jakimś hi-endowym sprzęcie: High End 2011 to dziś średnia półka, więc nie ma tłumaczenia do żadnych cięć na PC, goście niech zajmą się sprzedażą warzyw a nie pisaniem gier!

27.02.2013 11:41
lordpilot
👍
14
odpowiedz
lordpilot
181
Legend

@Łosiu,

Czyli po prostu komp który bije bebechy konsol

^^ No tak to wszystko tłumaczy - to wina konsol, że deweloperowi się nie chciało zaimplementować w wersji PC lepszych tekstur/oświetlenia/efektów, etc. Wprawdzie jakoś inni potrafią i w zasadzie od jakiegoś czasu jest to standardem (czasem różnice są minimalne, czasem bardzo duże jak w Crysis 3), ale co tam - zrzućmy wszystko na konsole, deweloper jest niewinny ! Newsman sobie znalazł chłopca do bicia...

@Soplic,

No ok - jak tak stawiasz sprawę to pozostaje mi się tylko zgodzić. Wina deweloperów jest oczywista, zresztą zajrzyj na eurogamer jak wyglądała deweloperka tego tytułu, IMO Sega, która to wszystko finansowała powinna tych partaczy podać do sądu...

ps. Ja sam sobie bije brawo, że jednak się wstrzymałem z preorderem - a ekipa do coopa na steam była już w zasadzie gotowa. Strasznie bym sobie teraz pluł w brodę, mając w kolekcji crapa, którego nawet odsprzedać nie można :/

27.02.2013 11:56
rafq4
15
odpowiedz
rafq4
132
Shadow in the darkness

"Winne są po raz kolejny konsole i ograniczenia z nimi związane" - takie tłumaczenie, to dla mnie jest jakąś kpiną i głupim żartem. Jakoś innym deweloperom nie przeszkadzają konsole, i ich gry na komputerach wyglądają lepiej, niż na konsolach. Różnica w grafice jest (lepsze efekty na PC, słabsze na konsoli) i jakoś problemu nie ma. Tutaj, z tego co czytam, grafika na obu platformach wygląda jednakowo. Zwalanie winy na konsole to po prostu śmiech na sali. Nie potrafią się nawet przyznać do swoich błedów i tego, że po prostu nie potrafią, lub nie chcieli z jakiegoś powodu potrafić stworzyć lepszej oprawy.

27.02.2013 12:07
Łosiu
16
odpowiedz
Łosiu
239
German quality

GRYOnline.plNewsroom

lordpilot - nie wiem czemu Ganisz newsmana? przecież news przekazuje zdanie devów z Timegate Studios, a na końcu newsman jasno daje do zrozumienia, że to się stało z wersją PC to jest przewał. Fakt faktem, wycinano wszystko po to żeby to działało na konsolach. Tłumaczenie Timegate jest dość jednoznaczne w tym względzie.

27.02.2013 13:53
17
odpowiedz
Rav86
72
Pretorianin

JASNE! Tania ściema! hahaha W innych grach istnieje możliwość generowania całych tych fajerwerków

27.02.2013 14:10
AIDIDPl
18
odpowiedz
AIDIDPl
144
PC-towiec

Zawsze myślałem że gry, gdzie mamy ciasne korytarze, brak otwartych powierzchni (przynajmniej przez większość gry) będą wyglądać ładnie, ładniej niż gry nastawione na otwartą przestrzeń. Zasoby, które idą na wyrenderowanie dalekich widoków i większej liczby obiektów idą na ładniejsze modele, ładniejsze tekstury, cienie, więcej detali, więcej elementów cząsteczkowych itd. A stworzenie dynamicznych cieni chyba nie jest problem w małych pomieszczeniach, nawet gdyby miały być oskryptowane... Z Metro 2033 tak chyba jest (chociaż nie wiem jak gra prezentuje się na konsoli), CoD-y wszystkie, są przecież ciasne, ale wyglądają ładnie.

Dlatego nie rozumiem z czym mieli problem przy produkcji ACM i dlaczego demo było odpalone na super PC, skoro już wtedy były narzekania na grafikę? A znowuż gra nie wyglądała jak Star Wars 1313 czy Watch_Dogs...

27.02.2013 14:54
19
odpowiedz
inmix
63
Pretorianin

końcem roku temat wreszcie się zakończy, wyjdą nowe konsole i gry będą wyglądać jak na 2013 rok przystało. Dość mam już grania w szpetne porty z archaicznego złomu jakim są xpudło i ps3. Najwyższy czas żeby konsole przestały hamować rozwój w grach.

27.02.2013 16:58
Andreyew
😡
20
odpowiedz
Andreyew
50
Pretorianin

Tłumaczenie że gra jest szpetna przez to że musieli ja okroić przez konsole jest bezpodstawna. Przecież na e3 wyglądała identyko jak inne gry konsolowe. Pieprzyć oprawe wizualna. Szef studia gearbox opowiadaj o nieprzecietnej inteligencji przecwnikow i klimacie zaszczucia, a dostajemy gniota ze az mysz z biurka ucieka. Jako wielki fan uniwersum obcego czuje sie wydumany tak, ze odbyt bedzie piekł jak wczoraj barcelone. Gnoi od gearbox na miejscu segi i 20 century fox bym po sadach ciagal, a na naszym bym poczestowal solidna porcja podeszchwy. Fck!

27.02.2013 17:25
21
odpowiedz
mozdzon
52
Centurion

hahahh ludzie ogarnijcie się.Spójrzmy na wymagania tej gry :Quad Core i5 2.3 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 560 lub lepszy) Co to jest pytam się do ch*ja ?! Nie wiele się różnią od wymagań crysisa 3 a graficznie jest nie porównywalnie. Gra jest na poziomie quake 4 z 2004 roku i powinna zapierdalać na jedno rdzeniowym procesorze. Twórcy postąpili jak tusk. Zamydlili nam oczy pięknym demem, a jak zwykle dostaliśmy gniota.

27.02.2013 20:55
😐
22
odpowiedz
PePe PL
138
Konsul

LOL... GOL nieraz dał się poznać jako siedlisko delikatnego PeCetowego fanboy'stwa, ale sposób przedstawienia tego newsa na serio już jest czymś na poziomie FAKTu z domieszka Benchmark.pl :) Gra jest totalną kaszaną, efektem wielkich zaniedbań i niekompetencji ze strony Gearbox oraz podwykonawców, ale z artykułu można się dowiedzieć, że "Winne są po raz kolejny konsole i ograniczenia z nimi związane". Tylko delikatnie jest wspomniane o nie do końca zdrowym i uczciwym podejściu (robienie dema "na maxa"). Brakuje jakiegokolwiek komentarza, który przedstawiłby szerszy kontekst całej sytuacji... A kontekst jest następujący:
#1 - Jeśli problemem tej gry byłyby ograniczenia związane z konsolami (oraz ewentualnie UE3) to wyglądałaby tak samo "źle" jak Mass Effect, Batman, Gearsy, Bulletstorm, Singularity, RainbowSix Vegas, Spec Ops itp.
#2 - Jakby przeczytać całą rozmowę z developerem i jej kontekst, łatwo można zauważyć, że developer tak naprawdę tłumaczy się z oszustwa (work in progress vs final) i nie obarcza winą Gearbox, który kazał im stworzyć demo, o którym z góry było wiadomo, że finalna gra tak wyglądać nie może. Tym bardziej, że jak widać po innych grach Gearbox oraz Timegate mistrzami optymalizacji i wyciskania super grafiki z konsol (lub przeciętnego PC) to oni nie są...
#3 - Grzebiąc więcej w necie (m.in. wspomniany już EG) można łatwo znaleźć dużo informacji na temat tego jak wyglądał development tej gry i łatwo dojść do wniosków, że to była jedna wielka porażka. Podsumowując GB twierdzi, że od TG dostał grę, która w ogóle się nie nadawała do użytku bo cechował ją totalny brak optymalizacji i kosmiczne zużycie zasobów. W efekcie musieli nie tyle obciąć parę poziomów, efektów czy tekstur, co całkowicie przebudować czy wręcz stworzyć od nowa większość z nich. Tak samo model oświetlenia i parę innych rzeczy. TG w sumie temu nie zaprzecza, ale twierdzi, że zrobili tak na wyraźne życzenie GB więc to nie ich wina, że potem tego się nie dało użyć w finalnym produkcie. Z tego też wynika, dlaczego wersja PC nie mogła zostać taka jak na tej prezentacji - potrzebne było gruntowne przebudowanie gry, a nie tylko obcięcie paru detali. W takiej sytuacji żeby zostawić wersję PC jak z dema trzeba by równocześnie rozwijać 2 różne gry co ani nie jest opłacalne, ani GB nie miało na to czasu...

W sumie to jestem całkowicie odporny na różne głupie komentarze użytkowników, wszelakiej gimbazy, która dostała komputer "do nauki" od rodziców i z kieszonkowego uzbierała na lepsze GPU :) To że potem większość gier "kupują" na torrentach nie przeszkadza im być najbardziej roszczeniową grupą w internecie, plującą na developerów za ich rzekome lenistwo itp.
Niemniej jak w podobnym tonie wypowiada się "redaktor", który niejako z automatu jest osobą o pewnym autorytecie i doświadczeniu, osobą która powinna mieć obeznanie w branży i być w stanie takie "newsy" przedstawić w odpowiednim kontekście i naświetlić wszystkie okoliczności. Być może ten krytycznie spojrzeć na pewne wypowiedzi samych developerów. Niestety mamy tutaj do czynienia z czymś totalnie odwrotnym - nie tylko wypowiedź (i cała sytuacja) nie jest odpowiednio przedstawiona, jest wręcz wyjęta z kontekstu i nastawiona na wzbudzenie sensacji i negatywnych emocji... Żal.pl

27.02.2013 20:59
JaspeR90k
23
odpowiedz
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY

Gra została zapowiedziana w 2006 roku ale tak naprawdę powstawał przez dziewięć miesięcy przy czym przez pierwsze cztery lata cały projekt leżał odłogiem w rękach Gearbox Software, następnie na dwa lata został przekazany TimeGate Studios bo Gearbox zajął się produkcją Duke Nukem Forever i Borderlands 2 po czym Gearbox znów do niego wrócił próbując w niespełna rok stworzyć grę od zera. I to chyba właśnie to jest tego przyczyną że Aliens: Colonial Marines wygląda fatalnie. TimeGate dostając pełną swobodę dziań jeśli chodzi o technologie i od samego początku tworzyło grę z myślą o komputerach PC zaawansowaną technologicznie z której optymalizacją nie mogła sobie poradzić PS3, a gdy latem ubiegłego roku Gearbox całkowicie przejął grę od swego podwykonawcy w stanie znacznie poniżej własnych oczekiwań zaczęły się wielkie zmiany. Wtedy rozpoczęły się te wielkie cięcia w oprawie wizualnej mające na celu doprowadzić grę do stanu użytkowania na PS3, a niestety dziewięć miesięcy to za mało czasu żeby od podstaw zrobić jednocześnie grę na konsole i PC-ty więc wyjście było tylko jedno wypuścić jedną działającą okrojoną wersję na wszystkie platformy.

28.02.2013 11:36
24
odpowiedz
DRTH
1
Junior

Rany to tylko grafika, zresztą po dodaniu moda od ENBSeries światło w grze wygląda bardzo przyzwoicie. Przeszedłem grę na najwyższym poziomie trudności i teraz jade od nowa ;) Gierka świetnie oddaje klimat obcego i idzie sie wczuć w Marines, która ma nieźle przesrane;) Po za tym najbardziej w gierce cieszy możliwość grania w Co-Op, albo w ogole jakaś obecność innych marines w grze oprócz samego gracza. Już nie jesteśmy skazani na przemierzanie kilometrów korytarzy w pojedynkę jak to było w przypadku AvP.
Od grafiki są mody i pewnie jeszcze będzie ich więcej. Jak dotąd to najlepsza wersja gry o 'Obcych' i najbardziej zbliżona do filmu. Dla fana serii nie będzie nic piękniejszego jak znaleźć się w pomieszczeniu Sulaco z komorami kriogenicznymi gdzie wstawała cała załoga filmu Obcy2 ;D, takich miejsc jest oczywiście więcej, i pewnie sam wszystkich nie rozpoznałem :) Dźwięk w gierce kozak!! 11/10! Jedyne co mnie raziło to dzwięki wydawane przez twarzołapa, są dziwne.
Fabuła? Jest spoko - dużo sie dzieje, dużo sie nie udaje, marines mają ogólnie przewalone, czyli jak na tą serie to wszystko jest na miejscu xD
Trudność i AI? Na najwyższym poziomie trudności trzeba sie nieźle namęczyć z niektórymi poziomami. AI wrogich najemników jest bardzo dobre, chowają się, nie wystawiają zbytnio, strzelają zza osłony, czasem nawet obchodzą i pakują ci kulke z 2m w tył głowy, co najważniejsze flankując nie drą japy jak to bywa w innych grach, więc nie wiesz że masz kogoś z tyłu. AI obcych? Hmm tu już jest trochę grubsza sprawa. W sumie to niczym się nie różni od tego co było w AvP, obcy wyskakuje z dziury i pakuje prosto na ciebie, no bo w sumie co innego ma robić?? Jak jest to prosty korytarz to wygląda to bardzo fajnie, bo obcy biegnąc prosto z dalszej odległości tak 'zawodzi' raz na prawo raz na lewo, niestety jak już znajdziemy się w większym pomieszczeniu gdzie jest dużo gratów potrafią sie motać i to nie raz dość solidnie. Trzeba tutaj jeszcze zaznaczyć, że spotkamy w grze różne rodzaje obcych, ten który wcześniej opisałem to Obcy-żołnierz, w miarę często w gierce jest jeszcze Obcy-łowca. I tu moim zdaniem należy się pochwała. Pojawia się niespodziewanie i często gęsto nawet nie zdążysz nacisnąć spustu jak już cie dorwie ( i tu pojawia się animowana sekwencja, w której trzeba wciskać klawisz 'E' aby go odepchnąć, nigdy jej nie spartoliłem bo jaka to trudność wciskać non stop jeden klawisz?? Jak by dali losowe sekwencje raz ten, raz tamten to był by dreszczyk, no cóż - szkoda ), kiedy bydlaka odepchniemy i troche zranimy - ucieka gdzieś i się chowa, czekając aż zbliżysz się jak najbardziej i znowu atakuje z zaskoczenia! Cudnie, tak powinno być w całej grze, może wyjdzie jakiś mod. Niestety to też nie jest pozbawione wad, raz obcy ukryje sie tak ( bądz zleje w tle w mroku ), że zlokalizowanie go bez wykrywacza ruchu nie jest możliwe a nawet z tym ciężko, a raz po prostu się schowa za jakąś barierką, szafką, lub innym dziwnym przedmiotem, że mamy go jak na patelni co wygląda komicznie.
W grze ogólnie rażą mnie -
1. Walka z wrogimi najemnikami ( dość sporo jest takich poziomów, a ja nie kupiłem ALIENA, żeby walić do ludzi. No ale może dla kogoś innego to będzie miła odmiana. W sumie fabuła wymaga takie poziomy )
2. Jest poziom w którym przemieszczamy sie bez broni unikając baaardzo dziwnych obcych, moim zdaniem jest to walnięte na siłe i nie potrzebne.
3. Wybuchy z granatników są bardzo słabe, w ogole nie czuć ich mocy.
4. Ogień z miotacza jest zrobiony bardzo słabo, jakoś tak dziwnie, jakoś tak na bok. Tak jak by w ogole fizycznie ognia nie było tylko pojawiała sie nam jakaś animacja rozpoczynająca sie na końcu lufy a kończąca na środku ekranu. Jak na dzisiejsze czasy dno.
Dlatego sądzę, że większość recenzji na necie jest mocno przesadzonych ;/ nie taka gra słaba jak o niej piszą. Dla fana serii obowiązkowa!!! Jest klimat, gierka jest w miarę długa, CoOp, Dzwięk, Nawiązuje do najlepszego filmu serii! (oprócz odwiedzenia znanych lokacji, znajdziemy w grze jeszcze giwery bohaterów -strzelba Hicksa, Smartgun Vasquez itd. nieśmiertelniki z krótkim opisem, oprócz tego smaczki w 'wyzwaniach' takie jak: "Lepsze niż brzydkie wyrazy - zabij 5 wrogów wręcz", kto zna film na pamięć wie o co chodzi xD ), możliwość modyfikowania broni, modyfikacja wyglądu marines/aliena w trybie multi.
Tak więc jak ktoś nie przepada za serią o Obcych, niech gra sobie dalej w CallOfDuty, Crysisa, FarCray'e i inne takie a nie pakuje swojej negatywnej opinii do tej specyficznej gry. Prawdziwy fan wie co dobre;)

Wiadomość TimeGate Studios mówi o tym, dlaczego Aliens Colonial Marines