Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

Wprowadzenie

Już wówczas, gdy światło dzienne ujrzała pierwsza część Herosów, było wiadomo, że będzie to ogromny hit. Kilka lat po jej premierze znów dane nam jest sprawdzić własne umiejętności w drugiej części. Doszły nowe miasta, nowi bohaterowie oraz, przede wszystkim, nowe kreatury, z których pomocą można było niszczyć przeciwników. W oczekiwaniu na następną część powstał jeszcze dodatek, Price of Loyalty. Jednak autorzy chcąc kontynuować serię zrealizowali nową, trzecią część. Zmieniono znacznie grafikę (z 8 na 16 bitową), zwiększono rozdzielczość (z 640x480 na 800x600) oraz dodano, tradycyjnie już, mnóstwo nowych kreatur, bohaterów i miast. Powstały też nowe dodatki: Armageddon's Blade oraz Shadow of Death. Czekanie na czwartą część (która jest aktualnie w produkcji) programiści z New World Computing postanowili umilić nam jeszcze czterema częściami Heroes Chronicles. Tak więc seria Heroes of Might & Magic jest naprawdę ogromna, a to na pewno jeszcze nie koniec zabawy.

Na pewno zetknęliście się kiedyś z tytułem Might & Magic. Brzmi podobnie, nieprawdaż? I nie tylko tytuł jest analogiczny, także fabuła. Tylko że ta gra nie jest turową strategią jak HoMM, tylko eRPeGiem dającym możliwość grania z perspektywy pierwszej osoby. Obie doskonałe produkcje NWC łączy ten sam magiczny świat. No tak, ale co w nim takiego wspaniałego - zapytacie. Otóż to, że nie znam ani jednej osoby, która nie grałaby w herosów. Każdy, kto się z nimi zetknął, przesiedział przy nich przynajmniej kilkanaście godzin, a są tacy co siedzieli całymi nocami. Gra stwarza wspaniały klimat, który nie pozwala odejść ani na chwilę od komputera, nawet osobom które nie lubią strategii. Już te kilka słów winny wyjaśnić, dlaczego tak zachwalam tą grę. Niniejszy poradnik będzie swego rodzaju encyklopedią: znajdziecie w nim opisy artefaktów, czarów, miast oraz oczywiście tytułowych herosów. Zapraszam więc do lektury oraz, przede wszystkim, do grania.

P.S. Wielkie dzięki dla Lorda Fury za pomoc w tworzeniu niniejszego poradnika.

P o d s t a w y

Seria Heroes of Might & Magic to specyficzne światy, zamieszkałe przez najróżniejsze stwory i rządzące się własnymi prawami. Aby tutaj przetrwać trzeba tworzyć wojska, dzięki którym możliwa stanie się eksploracja mapy i odnalezienie wrogich miast, podczas gdy my rozbudowujemy własne. Kiedy już będziemy gotowi na potyczkę składamy własną armię aby z pieśnią na ustach ruszyć do ataku. Tak ogólnie można przedstawić sposób rozgrywki w większości misji zawartych w grze. Jednak, jak się wkrótce okaże, nie jest tak łatwo jak może się wydawać po przeczytaniu powyższego tekstu.

Podstawą naszej egzystencji jest zdobycie własnego miasta, które należy jak najszybciej rozbudować - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

Podstawą naszej egzystencji jest zdobycie własnego miasta, które należy jak najszybciej rozbudować. Aby to wykonać, potrzebne będą specyficzne surowce oraz złoto. Wszystko to można znaleźć leżące swobodnie na mapie lub przejąć kopalnie produkującą codziennie określoną ich ilość. Owe surowce dzielą się na: dwa zwykłe (Wood, Ore), cztery cenne (Gems, Sulfur, Crystals i Mercury) oraz złoto (Gold). Pojedyncza kopalnia przynosi na dzień: 2 zwykłe lub 1 cenny lub 1000 złota. Dodatkowo możemy używać różnych artefaktów oraz budowli (każde miasto daje normalnie 500, z Town Hall - 1000, City Hall - 2000, a z Capitol, który gracz może mieć tylko jeden, aż 4000 złota). Kiedy zadbamy o zaplecze finansowe oraz przygotujemy odpowiednią ilość zapasów cały czas penetrując mapę należy zbudować w jak najkrótszym czasie potężną armię.

Jako że mapy, na których przyjdzie się nam zmagać, są przepełnione różnymi kreaturami (które mogą się czasami do nas przyłączyć), trzeba jak najszybciej stworzyć własną armię, której dowództwo powierzymy jednemu z herosów. Będzie można z jego pomocą zdobyć podczas walki jakiś cenny przedmiot czy przejąć jedną z kopalń. Jeśli oprócz nas na mapie znajduje się jakiś przeciwnik, to na pewno szybko się o tym przekonamy. Jednak w większości wypadków (na wysokim poziomie trudności) pokonanie go będzie wymagało użycia odpowiedniej strategii (trzeba wziąć pod uwagę plusy i minusy jednostek, teren na którym toczyć się będzie pojedynek, itp.). Jednak główną zasadą, której należy się trzymać to przewaga liczebna nad wrogiem, co w połączeniu z bohaterem znającym doskonale sztuki magiczne, zwiększy diametralnie szanse na zwycięstwo.

Informacje o Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

Autor : Piotr Zodiac Szczerbowski

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 19, ilustracje: 519 .

Popularne strony w Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia - screen - 2001-09-19 - 6817Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia - screen - 2001-09-19 - 6816Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia - screen - 2001-09-19 - 6815Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia - screen - 2001-09-19 - 6814Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia - screen - 2001-09-19 - 6813Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia - screen - 2001-09-19 - 6812

Komentarze Czytelników (35)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
17.11.2001 11:57
odpowiedz
PELLAEON
64
Wielki Admirał

To wyrażę mój gust. Dla mnie najlepsi wymiatacze to Dungeon (Mantykory, Black
Dragons) i Rampart (High Elves, Unicorny).
Natomiast nie bardzo lubię Inferno.

17.11.2001 12:05
odpowiedz
zanonimizowany2397
3
Chorąży

Ja uwazam,ze najlepszym zamkiem jest Tower a najlepszym herosem Neela

17.11.2001 18:33
👎
odpowiedz
Ko
6
Senator

z herosów bardzo lubiłem Lorda Haarta, ale po ukończeniu całej kampanii dowiedziałem się jaki naprawdę jest...

17.11.2001 21:03
Mac
odpowiedz
Mac
99
Sentinel of VARN

A ja uwielbiam Gem:) mimo,że ma First Aid, który jest beznadziejny. Mam do niej sentyment jeszcze z Herosów 2.

18.11.2001 12:15
Shadowmage
odpowiedz
Shadowmage
211
Master of Ghouls

Tez mam sentymemt Do Gem. I do Melodii. I do Sandro. Tyle, że my zakryli tą wspaniałą łysinę. Tower jest niezły i Dungeon też. Tyle, że przy grze na Impossible to wysiadają. Potrzeba za dużo surowców.

18.11.2001 14:31
odpowiedz
zanonimizowany2969
1
Junior

Ja też uwielbiam Heroes II i III!To moje najukochańsze gry.Zrobiłam do tej gry mapę,XXL.Jeśli jesteś zianteresowany,żeby sobie w nią zagrać (a męczyłam się nad nią naprawdę długo)to napisz na mój adraes,a przyślę Ci ją(mapa do Heroes III).Mój adres:Rerek@wp.pl

18.11.2001 14:36
odpowiedz
zanonimizowany2573
15
Pretorianin

Ludzie wy na serio myslicie ze nekropolie sa dobre czy jaja se robicie ?
Jezeli ktos sadzi ze sa dobre to zapraszam na duela.
oczywiscie ten ktos musi grac nekropolia :)

18.11.2001 16:11
207
Mów mi wuju

Czołem ! Może i ja się wypowiem. Uważam, że necro jest najlepsze na początku. można szybko dojśc do vampire lords - one wymiataja (mozna walczyc i nie tracic jednostek) dread knights tez sa super. liczba szkieletow szybko wzrasta i ogolnie zamek nie jest drogi w rozbudowie. jednak ze wzgledu na cienkie smoki pożniej trzeba poszukać lepszego zameczku. dla mnie the best jest Castle, ale gra nim vs. cpu jest za prosta.

ave

19.11.2001 15:07
Shadowmage
odpowiedz
Shadowmage
211
Master of Ghouls

Tak, castle, jest dobry. Ale ja go nie lubię. Jest taki, no... ludzki. Nawet gryfy tego nie rekompensują.
--->Holy wood. Nekro tylko na small jest dobre do duelu. Potem już się nie ma szans.

19.11.2001 15:26
207
Mów mi wuju

Tu się muszę zgodzić - Necro do dueli to tylko na small.
No cyba, że ktoś ma szczęście i zbierze zestaw (nie pamiętam nazwy), który umożliwia ożywianie Lich'y zamiasty szkieletorków. Taka armia 500 szk., a 50 lichów to różnica :)

20.11.2001 09:35
Shadowmage
odpowiedz
Shadowmage
211
Master of Ghouls

W którym dodatku jest to możliwe? Bo ja się z tym nie spotkałem.

24.11.2001 14:47
😱
odpowiedz
zanonimizowany3082
1
Junior

Licze zamiast Szkieletów mozna wskrzeszać dzieki Cloak of the Undead King. Jest to artefakt wieloczęściowy (ten akurat składamy z trzech słabszych) i jak wszystkie superartefakty, dostępny jest on w The Shadow of Death. Jednak Licze wskrzeszać będziemy tylko, gdy mamy Nekromacny na poziomie Expert (choc to akurat w grze Nekropolią jest wręcz obowiązkiem), jednak wtedy nic nas nie zatrzyma. Chociaż jeśli gramy z dodatkami, to sprawa i tak staje się prosta. Conflux z podwójnym w porównaniu do innych miast przyrostem Phoenixów, Żywiołakami Magii i świetnymi jednostkami strzelającymi (Storm Elementals, które są jednostkami drugiego poziomu, a kładą nawet teoretycznie silniejsze jednostki 3-lev) wymiata wszystko, co stanie mu na drodze. Jeśli mi nie wierzycie, zajrzyjcie do testów na mojej stronie HoMM3 (www.bekalog.prv.pl) - tam wszystko widać jak na dłoni. Widać też, że Bastion (Rampart) wcale do takich słabych miast, jak sugerowali niektórzy, nie należy...

PS: podziękowania dla Zodiaca za podziękowania dla mnie ;)))

24.11.2001 16:01
Shadowmage
odpowiedz
Shadowmage
211
Master of Ghouls

Nie mam shadow of death. Szkoda było kasy na dodatek. Poprzestałem na armageddons blade. A conflux rzeczywiście wymiata.

25.11.2001 13:52
odpowiedz
zanonimizowany2969
1
Junior

LUDZIE!!!!!!!!!!!Dlaczego do cholery nie chcecie mojej swietnej mapy?!?!?!?!?!NAPISZCIE!!!Rerek@wp.pl KONIECZNIE!!!!!!

25.11.2001 16:05
Shadowmage
odpowiedz
Shadowmage
211
Master of Ghouls

Jka ci tak zależy to ja podeślij pod shadowmage@wp.pl

28.11.2001 13:30
odpowiedz
zanonimizowany2337
5
Pretorianin

ja te gre poprostu kocham! ja uwazam ze bastion jest jednym z najlepszych miast w tej grze a
zdecydowanie najslabsza jest nekropolia! (!moim zdaniem!)

a teraz najwazniejsze.hmm jak by zaczasc? ja mam poprostu bzika na klimacie z heroes!
na jeden plakat z scena bitwu moge patrzec 2 godziny! poruwnyje sobie kazda jednostkie,
mysle czebu akurat ta jest w armi pozytuwnej a ta czemu nie,ktora by wygrala jakies starcie.
chcialbym sie dowiedziec czy te fantazy z heroes ma jakas dobra strone w necie.

ps.niewiem czemu ale ja niepotrafie grac zadnym zamkiem z strony ciemnosci! poprostu mam jakas
blokade!

01.12.2001 20:11
odpowiedz
zanonimizowany3231
1
Junior

Usmialem sie przy niektorych tekstach w tym poradniku.

W kwestii miast to przynajmniej w teorii sa one w miare wyrownane (no moze poza Conflux, ktore jest rowniejsze), kazde ma jakies silne i slabe strony. A juz kwestia gustu, kto woli i potrafi jakim grac.

Ale protestuje zdecydowanie przeciwko przezywaniu mojego ulubionego bohatera, ktory nazywa sie Gelu. Gelu. Gelu, a nie zaden Geln.

01.12.2001 20:31
odpowiedz
Zodiac
89
ex-gladiator

Elias --> Cieszy mnie, że dobrze się przy nim bawileś ;))

A tak na marginesie, to wkradło się do tego poradnika wiele błędów, co zostanie oczywiście poprawione.

08.03.2002 12:49
😊
odpowiedz
zanonimizowany5872
1
Junior

Ta gra jest super moj ulubiony amek to BASTION on wymiata przynajmiej dla mnie

15.03.2002 17:55
odpowiedz
zanonimizowany4076
0
Pretorianin

Moim skromnym zdaniem najlepszym zamkiem jest Stronghold a herosem Crag Hack. W pozniejszych etapach napotyka sie herosow z udzym defensem co w pelni rekompensuje jego zdolnosc Offense a poza tym mozna z niego zrobic niezlego maga: Epert - Air Magic, Expert - Earth Magic (dimension door i town portal wymiataja). W zamku tym bardzo szybko zaczynaja sie "mnozyc" Bahamuty a w calej grze nie ma od nic silniejszych stworow ( no moze poza kilkoma gatunkami smokow ). Dodac musze, ze zamek ten nie jest moim ulubionym. Jest nim Dungeon z Black Dragon i Minotaurami i z budynkiem Portal, ktory sciaga czerwone smoki az milo.

04.04.2004 15:58
😃
odpowiedz
zanonimizowany152046
14
Centurion

Moim zdaniem wszystkie zamki są na wyrównanym poziomie. Jeden ma np: lepsze stwory na 1 poziomie, a drugi np: na drugim. Każdy tu uważa, że jego ulubiony zamek jest najlepszy i nikt nie ma z nim szans. Osobiście nie mam jednego ulubionego zamku (Forteca, Nekropolia - zwłaszcza ogrom kościeji i alpy :), Bastion i Inferno) i wcale nie uważam, że z pomocą któregokolwiek z nich zwyciężę ze wszystkimi. Nie przechwalajmy się więc, że naszym ulubionym zamkiem jesteśmy najlepsi i zniszczymy każdego...

08.04.2004 16:01
😱
odpowiedz
zanonimizowany160132
1
Junior

niech sie ktoś zmierzy ze mną to zobaczymy kto sie zna na heroes'ach 3

13.04.2004 19:45
odpowiedz
zanonimizowany113773
28
Centurion

mam prosbe jak zagra z kims przez siec jaki sposob polecacie?? dokladnie powiedzcie?? mam podstwe +oba dodatki

14.11.2004 18:56
odpowiedz
zanonimizowany201113
2
Junior

wedlug mnie dobry jest Stronghold. Jego wojska są wytrzymałe (może oprócz goblinow i jeźdzców). Behemot jest genialny.

24.12.2005 14:44
odpowiedz
zanonimizowany310224
1
Junior

dla mnie fortess rządzi ale każdym zamkiem można wygrać

13.07.2006 21:49
odpowiedz
zanonimizowany217679
1
Junior

Najlepszy jest Duegon ;] No i Necropolis,ale ma tylko jednego łucznika. Jednak wampiry rządzą.

22.05.2007 07:30
👎
odpowiedz
Hutch
13
Legionista

Poradnik napisany został bardzo stronniczo. Ma się wrażenie, że autor jest początkującym graczem. W wielu przypadkach stara się pokazać, że najważniejsze są silne jednostki, co jest całkowitą bzdurą. Co do czarów to jest już trochę lepiej, ale dalej wiele świetnych czarów jest opisanych jako bezużyteczne (np.Fala śmierci). Nie polecam...

24.11.2007 15:46
👍
odpowiedz
zanonimizowany506018
1
Junior

Nikt nie wspomnial o Lochach:p
No prawie...
Dla mnie Lochy najlepsze,ulepszony minotaur jest jak berseker:p
Choc Inferno i Necropolis nie sa zle.
Bastion to dla bardziej doswiadczonych,bo w rekach nooba centaur albo wysoki elf nie zrobi wiecej szkud jak robak z Lochow tak go nazywam wiecie kto to;)
A u doswiadczonych nawet krasnolud to dobra bron.
To zalezy od stylu gry,gracza nie od zamku:p

16.01.2008 21:55
😍
odpowiedz
zanonimizowany525803
1
Junior

Ale z was debile... Najlepsza jest CYTADELA... gnomy sa zarombiste, a i nie wspomne o swietnym oślizgach... cuda. Zawsze z cytadela wygrywam. Najgorsze jest wedlug mnie nekropolia.
Najlepsza jednostka: Smocze Oślizgi
Najgorsza jednostka: Drakolicze bo maja krzywe ryje :D
wogule nie wspomne o tym jak to forum smierdzi itd...
PS cytadela wymiata a, archanioly maja downa i hifa...
PS 2 ale z was Huje

11.07.2009 11:53
odpowiedz
zanonimizowany652176
1
Junior

No widzę, że Herosy mają spore poważanie wśród młodzieży(nie obrażając nikogo) a jeśli chodzi o sedno sprawy to moim skromnym zdaniem wydaje mi się, że najlepsze zamki to:
1. Zamek
2. Necropol
3. ... random
Oczywiście nie musi być to prawdą, ponieważ to mój gust... a on się często lubi mylić...:D
W ogólnym rozliczeniu każdy (zamek), (bohater), (Unity) w danym zamku dają każdemu równą szansę a więc to wszystko jest mniej więcej na równym poziomie. To tyle...