Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia poradnik Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia

Szkoła magii wiatru należy do bardzo lubianej kategorii rzeczy, bez których nie należy wychodzić z zamku. Specyficzne czary, jak Fly czy Magic Mirror nie tylko doskonale spisują się podczas walki, ale także (to pierwsze) na mapie strategicznej. To właśnie dla czaru Fly nieraz zglębiałem tajniki tejże szkoły. Zapraszam teraz do zapoznania się z poszczególnymi czarami.

Koszt: 6 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

HASTE

Koszt: 6 spell points

Poziom: 1-szy

Basic: podnosi szybkość wskazanej jednostki o 3 pola

Advanced: podnosi szybkość wskazanej jednostki o 5 pól

Expert: podnosi szybkość wybranych jednostek o 5 pól

Ciekawy czar, szczególnie przydatny jeśli twoja armia posiada ograniczenia w możliwości poruszania się po mapie taktycznej. Użycie daje oczywiście dodatkowe możliwości ataku.

Koszt: 5 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

MAGIC ARROW

Koszt: 5 spell points

Poziom: 1-szy

Basic: zadaje wskazanej jednostce 10x Spell Power + 10 obrażeń

Advanced: zadaje wskazanej jednostce 10x Spell Power + 20 obrażeń

Expert: zadaje wskazanej jednostce 10x Spell Power + 30 obrażeń

Dobry tylko jeśli posiadasz bohatera z dużą ilością Spell Power. W przeciwnym wypadku raczej bezużyteczny. Lepiej zamiast Magic Arrow zastosować jeden z czarów defensywnych.

Koszt: 2 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

VIEW AIR

Koszt: 2 spell points

Poziom: 1-szy

Basic: pokazuje na mapie miejsca z artefaktami

Advanced: pokazuje na mapie miejsca z artefaktami i herosami

Expert: pokazuje na mapie miejsca z artefaktami, herosami i miastami

Ciekawy, ale raczej rzadko używany czar. Stosowanie tylko na mapie strategicznej.

Koszt: 4 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

DISGUISE

Koszt: 4 spell points

Poziom: 2-gi

Basic: pokazuje przeciwnikowi że identyfikowany przez niego heros posiada same najlepsze jednostki danego typu

Advanced: pokazuje przeciwnikowi że identyfikowany przez niego heros posiada same najlepsze jednostki danego typu a ich ilość wynosi 0

Expert: pokazuje przeciwnikowi że identyfikowany przez niego heros posiada same najlepsze jednostki danego typu i ich ilość jest równa wszystkim możliwym do wykupienia w najdłużej posiadanym zamku

Daje możliwość oszukania swojego przeciwnka. Ja osobiście powątpiewam w skuteczność tego czaru w walce z komputerem, ale przeciwko żywemu wrogowi może się okazać bardzo przydatny.

Koszt: 10 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

DISRUPTING RAY

Koszt: 10 spell points

Poziom: 2-gi

Basic: obniża obronę (Defense) wskazanej jednostki o 3

Advanced: obniża obronę (Defense) wskazanej jednostki o 4

Expert: obniża obronę (Defense) wskazanej jednostki o 5

Tego zaklęcia także nie radzę za często stosować. Jedynie w ostateczności.

Koszt: 7 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

FORTUNE

Koszt: 7 spell points

Poziom: 2-gi

Basic: zwiększa szczęście (Luck) wskazanej jednostki o 1

Advanced: zwiększa szczęście (Luck) wskazanej jednostki o 2

Expert: zwiększa szczęście (Luck) wszystkich jednostek o 2

Ale jeśli chodzi o ten czar to już co innego. Podstawa jeśli chcesz wygrać. Ogromnie pomocny na poziomie expert.

Koszt: 10 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

LIGHTNING BOLT

Koszt: 10 spell points

Poziom: 2-gi

Basic: zadaje wskazanej jednostce 25x Spell Power + 10

Advanced: zadaje wskazanej jednostce 25x Spell Power + 20

Expert: zadaje wskazanej jednostce 25x Spell Power + 50

Ot taki sobie piorun. Silniejszy od Ice Bolt, więc warto zastanowić się nad tą wersją.

Koszt: 8 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

PRECISION

Koszt: 8 spell points

Poziom: 2-gi

Basic: zwiększa atak na odległość wskazanej jednostki o 3

Advanced: zwiększa atak na odległość wskazanej jednostki o 5

Expert: zwiększa atak na odległość wszystkich jednostek o 5

Dobry jeśli twoja armia składa się głównie z jednostek miotających. W przeciwnym wypadku nawet się do niego nie zbliżaj.

Koszt: 12 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

PROTECTION FROM AIR

Koszt: 12 spell points

Poziom: 2-gi

Basic: zmniejsza obrażenia wskazanej jednostce od magii powietrza o 30%

Advanced: zmniejsza obrażenia wskazanej jednostce od magii powietrza o 50%

Expert: zmniejsza obrażenia wszystkim jednostkom od magii powietrza o 50%

Chroni przed magią powietrza. Dobry w walce z herosem korzystającym właśnie tej szkoły. Jednak lepiej zastosować czar zwiększający morale albo szczęście (luck).

Koszt: 4 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

VISIONS

Koszt: 4 spell points

Poziom: 2-gi

Basic: pokazuje ile jednostek jest w danej grupie oraz ich chęć przyłączenia się, zasięg równy Spell Power (ale niemniej niż 3)

Advanced: pokazuje ile jednostek jest w danej grupie, ich chęć przyłączenia się oraz skład armii i statystyki bohatera, zasięg równy 2x Spell Power (ale niemniej niż 3)

Expert: pokazuje ile jednostek jest w danej grupie, ich chęć przyłączenia się, skład armii i statystyki bohatera oraz informacje o garnizonie we wrogich zamkach, zasięg równy 3x Spell Power

Jeszcze jeden z czarów do używania na mapie strategicznej. Jeśli nie jesteś pewny co do sił przeciwnika to ten czar przyjdzie ci z pomocą.

Koszt: 12 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

AIR SHIELD

Koszt: 12 spell points

Poziom: 3-ci

Basic: wskazana jednostka otrzymuje o 25% obrażeń z ataków na odległość

Advanced: wskazana jednostka otrzymuje o 50% obrażeń z ataków na odległość

Expert: wszystkie jednostki otrzymuje o 50% obrażeń z ataków na odległość

Jeśli wróg ma w armii głównie jednostki miotające warto się nad tym czarem zastanowić. W przeciwnym wypadku po prostu sobie odpuść.

Koszt: 15 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

DESTROY UNDEAD

Koszt: 15 spell points

Poziom: 3-ci

Basic: wszystkie jednostki nieumarłe otrzymują 10x Spell Power + 10 obrażeń

Advanced: wszystkie jednostki nieumarłe otrzymują 10x Spell Power + 20 obrażeń

Expert: wszystkie jednostki nieumarłe otrzymują 10x Spell Power + 50 obrażeń

Nie lubię tego czaru ze względu że działa tylko na nieumarłych. Lepiej skorzystać z czegoś na wszystko. To będzie po prostu dużo lepsze wyjście, a przy tym skuteczniejsze.

Koszt: 18 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

HYPNOTIZE

Koszt: 18 spell points

Poziom: 3-ci

Basic: przejmuje kontrole nad jednostkami wroga których wytrzymałość jest mniejsza niż 25x Spell Power +10

Advanced: przejmuje kontrole nad jednostkami wroga których wytrzymałość jest mniejsza niż 25x Spell Power +20

Expert: przejmuje kontrole nad jednostkami wroga których wytrzymałość jest mniejsza niż 25x Spell Power +50

Jeśli masz duży współczynnik Spell Power to warto się nad tym zaklęciem zastanowić. Jednak nie myśl sobie że dostaniesz pod swoją kontrolę Archanioły czy Diabły. Na nie po prostu nie będziesz mógł sobie pozwolić.

Koszt: 24 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

CHAIN LIGHTNING

Koszt: 24 spell points

Poziom: 4-ty

Basic: uderza kolejno w cztery jednostki, pierwszej zadając 40x Spell Power + 25 obrażeń, a każdej następnej o 50% mniej

Advanced: uderza kolejno w cztery jednostki, pierwszej zadając 40x Spell Power + 50 obrażeń, a każdej następnej o 50% mniej

Expert: uderza kolejno w cztery jednostki zadając 40x Spell Power + 50 obrażeń

Bardzo (nie)miły czar. Z jego pomocą możesz szybko i boleśnie pozbawić swojego przeciwnika sporej ilości jednostek. Stosować jak najczęściej.

Koszt: 24 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

COUNTERSTRIKE

Koszt: 24 spell points

Poziom: 4-ty

Basic: wybrana jednostka dostaje 1 dodatkowy kontratak

Advanced: wybrana jednostka dostaje 2 dodatkowe kontrataki

Expert: wybrana jednostka dostaje 2 dodatkowe kontrataki

Jeśli jesteś pewien przynajmniej na 80% że jeden z twoich oddziałów zostanie zaatakowany, a przy tym nie zginie to wykorzystaj ten właśnie czar.

Koszt: 25 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

DIMENSION DOOR

Koszt: 25 spell points

Poziom: 5-ty

Basic: teleportuje herosa do dowolnego, widzianego miejsca na mapie, a jedynym ograniczeniem jest możliwość użycia czaru 2 razy dziennie i za każdym razem traci się 3 punkty ruchu

Advanced: teleportuje herosa do dowolnego, widzianego miejsca na mapie, a jedynym ograniczeniem jest możliwość użycia czaru 3 razy dziennie i za każdym razem traci się 3 punkty ruchu

Expert: teleportuje herosa do dowolnego, widzianego miejsca na mapie, a jedynym ograniczeniem jest możliwość użycia czaru 4 razy dziennie i za każdym razem traci się 2 punkty ruchu

Niesamowicie przydatny czar. Po prostu kiedy będziesz w jego posiadaniu to jesteś królem. Do szczęścia będzie brakować tylko porządnej armii i ogromnego zaplecza finansowego.

Koszt: 20 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

FLY

Koszt: 20 spell points

Poziom: 5-ty

Basic: pozwala użyć 60% ruchu do latania nad przeszkodami

Advanced: pozwala użyć 80% ruchu do latania nad przeszkodami

Expert: pozwala użyć 100% ruchu do latania nad przeszkodami

Jeśli na twojej drodze pojawi się las (nawet krzyży:) to dzięki temu czarowi nie będzie to dla twojego herosa żaden problem. Po prostu go przefrunie.

Koszt: 25 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

MAGIC MIRROR

Koszt: 25 spell points

Poziom: 5-ty

Basic: 20% szans na odbicie czaru rzuconego przez wroga na wskazaną jednostkę

Advanced: 30% szans na odbicie czaru rzuconego przez wroga na wskazaną jednostkę

Expert: 40% szans na odbicie czaru rzuconego przez wroga na wskazaną jednostkę

Dobry w walce w przeciwnikiem dobrze wyszkolonym w posługiwaniu się magią. Zamiast straty jednostki będziesz miał możliwość ataku na wroga.

Koszt: 25 spell points - Air Magic w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia - Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia - poradnik do gry

SUMMON AIR ELEMENTAL

Koszt: 25 spell points

Poziom: 5-ty

Basic: przywołuje żywiołaki powietrza w ilości 2x Spell Power

Advanced: przywołuje żywiołaki powietrza w ilości 3x Spell Power

Expert: przywołuje żywiołaki powietrza w ilości 4x Spell Power

Im więcej wojska, tym lepiej. Niestety po wygranej (przegranej też) bitwie żywioły wracają skąd przyszły i nie można nimi więcej dowodzić aż do czasu przywołania nowych. Poza tym przywołanie żywiołaka jednego rodzaju zmuszą cię do korzystania podczas bitwy tylko z usług tegoż to rodzaju.