Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 3 - White Star Rising (cz.1) | Akt 2 | Codename Panzers - Zimna Wojna poradnik Codename: Panzers - Zimna Wojna

Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019

Opis ukończenia misji

Informacje wstępne: To dość relaksująca misja, której poprawne ukończenie nie powinno Ci przysporzyć większych kłopotów. Tak na dobrą sprawę w trakcie rozgrywania całego etapu musisz pamiętać tylko o jednej rzeczy. Po dotarciu do centralnego obszaru północnej części planszy musisz mianowicie unikać pola minowego, albowiem w przeciwnym przypadku błyskawicznie i niespodziewanie stracisz całą armię.

Dodatkowe uwagi: Początkowo na planszy pojawi się jedynie Kirkland, ale wkrótce dołączy także Grobel. Postaci te będą okupowały przeciwległe strony rzeki i tradycyjnie już będziesz się musiał nimi opiekować. W przypadku Kirklanda sprawę możesz mieć o tyle ułatwioną, że rozpocznie on zapewne swoje zmagania na pokładzie czołgu. Gorzej będzie z Groblem. Trzymaj go z dala od najcięższych walk lub wsadź go do czołgu, który przejmiesz od sił wroga (o ile tylko się postarasz). Dobierając jednostki do tej misji zdecyduj się naturalnie głównie na czołgi. Warto jednak pozostawić sobie pewien zapas maksymalnego limitu oddziałów ponieważ kolejne jednostki będziesz już zapewne chciał rekrutować na polu bitwy i ich dobór będzie uzależniony od aktualnego rozwoju wydarzeń.

Zmagania rozpoczniesz w lewym górnym narożniku planszy (1 na mapie). Warto oczywiście poświęcić chwilkę na dokonanie podziału dostępnych jednostek. Nie musisz tu jakoś specjalnie kombinować, tak więc na upartego wszystkie czołgi możesz zgrupować razem. Lepiej będzie jednak podzielić je na dwie mniejsze grupy, dzięki czemu eksploracja mapy będzie przebiegała nieco sprawniej. Ostatnią grupę powinny naturalnie formować transportery opancerzone. W oczekiwaniu na pojawienie się oddziałów Grobla upewnij się, że Twoje jednostki wyposażone są w działka przeciwlotnicze. Wyślij swoje oddziały na wschód z zamiarem przejęcia znajdującego się tu punktu naprawy maszyn [#74] (2 na mapie ).

[#74] - Misja 3 - White Star Rising (cz.1) | Akt 2 | Codename Panzers - Zimna Wojna - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#74]

Wyeliminowanie broniących punktu naprawy maszyn jednostek wroga nie powinno stanowić poważnego problemu. Zauważ natomiast, że zjawią się tu wrogie śmigłowce [#75], które będą chciały dostarczyć na pole bitwy nowe oddziały. W rezultacie istotne jest to żeby większość dowodzonych przez Ciebie maszyn mogła przystąpić do ostrzału śmigłowców, a przy odrobinie szczęścia choć jeden z nich zostanie zestrzelony. Po przejęciu kontroli nad punktem naprawy maszyn zaczekaj aż na południu pojawi się Grobel wraz z podległymi sobie oddziałami (1 na mapie ). W tym przypadku proponuję dokonać podziału na dwie grupy - czołgi oraz piechotę. Podczas eksploracji południowej części mapy będziesz się musiał bardziej pilnować ponieważ zostaniesz pozbawiony możliwości korzystania z transporterów opancerzonych. Zostaną one zastąpione przez zwykłych inżynierów, tak więc nie zdziałasz zbyt wiele.

[#75] - Misja 3 - White Star Rising (cz.1) | Akt 2 | Codename Panzers - Zimna Wojna - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#75]

Proponuję przystąpić teraz do wypełniania pierwszego celu opcjonalnego (Zneutralizuj rosyjskie baterie wzdłuż brzegu rzeki). Do zniszczenia są trzy działa Howitzer (2 na mapie). Nie musisz je niszczyć wszystkie już teraz, niemniej sugerowałbym likwidowanie ich zanim oddziały Kirklanda (północna część mapy) będą przystępowały do eksploracji terenów znajdujących się ich w polu rażenia. Zaatakuj najbliżej rozstawioną baterię [#76], w szczególności uważając na obsługę moździerzy oraz przeciwników wyposażonych w wyrzutnie rakiet. Skieruj teraz swoje oddziały na południe z zamiarem przejęcia magazynu (3 na mapie ). Będziesz tu zapewne musiał zniszczyć czołg oraz wieżyczkę strażniczą. Zainteresuj się pozostawionym przez wroga czołgiem T-62 (1 na mapie ), do którego najlepiej wprowadzić bohatera. Sam magazyn pozwala niestety wyłącznie na dołączanie dział samobieżnych do armii. Nie radzę decydować się na taki wariant, gdyż działo niespecjalnie by Ci się przydało, a ponadto znacznie spowolniłoby Twoje postępy.

[#76] - Misja 3 - White Star Rising (cz.1) | Akt 2 | Codename Panzers - Zimna Wojna - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#76]

W dalszym ciągu kieruj oddziałami Grobla, eksplorując południową część planszy. Kieruj się na wschód, ale uważaj na rosyjski czołg Product 416, który musisz unieszkodliwić zanim zdoła wyrządzić Twoim maszynom poważniejsze szkody. Podążaj w stronę drugiego działa Howitzer (2 na mapie), a więc na wschód. Tradycyjnie już uważaj na piechotę z moździerzami i wyrzutniami rakiet. Niektóre z tych oddziałów mogą zaskoczyć Cię od południa, na co musisz być naturalnie przygotowany. Po zniszczeniu drugiej baterii [#77] proponuję powrócić do dowodzenia oddziałami przemierzającymi północne sektory planszy.

[#77] - Misja 3 - White Star Rising (cz.1) | Akt 2 | Codename Panzers - Zimna Wojna - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#77]

Także i w tym przypadku będziesz musiał przemieszczać się na wschód. Znajdujący się na południe od punktu naprawy maszyn bunkier przeciwczołgowy [#78] (1 na mapie ) najwygodniej byłoby zignorować. Pamiętaj jednak o tym, że dążysz do całkowitego wyeliminowania sił wroga, albowiem jest to treść drugiego celu opcjonalnego (Wyeliminuj siły wroga), który przydzielony Ci został na samym początku misji. Uważaj na kolejne śmigłowce, które będą dążyły do zrzucania na pole bitwy czołgów i piechoty. Przesuwaj się sukcesywnie na wschód, ale nie korzystaj ze ścieżki zlokalizowanej bezpośrednio przy wodzie ponieważ znajduje się tam pole minowe (2 na mapie ). Wyjątek zrób dopiero nieco później, podjeżdżając w to miejsce z zachodniej strony i likwidując wieżyczkę strażniczą.

[#78] - Misja 3 - White Star Rising (cz.1) | Akt 2 | Codename Panzers - Zimna Wojna - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#78]

Dobrze byłoby teraz skierować się na północny-wschód z zamiarem przejęcia kontroli nad drugim magazynem (3 na mapie ). Obiekt ten będzie na całe szczęście bardzo słabo chroniony. Pozostaw w tym miejscu większość swojej armii i skup się na wypełnieniu pierwszego celu ukrytego (Przejmij kontrolę nad ukrytą stacją radarową znajdującą się na wyspie). W tym celu wybierz trzy lub cztery czołgi oraz ewentualnie transporter opancerzony. Swoje oddziały wyślij na południe, a konkretnie w stronę znajdujących się tam dwóch przepraw przez wodę (4 na mapie ). Uważaj żeby Twoje oddziały podczas prób przedostania się na centralną wysepkę nie wjechały na żadną minę, ale z drugiej strony zadbaj o wyeliminowanie wszystkich stacjonujących tu wojsk [#79].

[#79] - Misja 3 - White Star Rising (cz.1) | Akt 2 | Codename Panzers - Zimna Wojna - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#79]