Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 5 - Promises to Keep (cz.1) | Akt 1 | Codename Panzers - Zimna Wojna poradnik Codename: Panzers - Zimna Wojna

Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019

Opis ukończenia misji

Informacje wstępne: Podstawowym utrudnieniem ostatniej misji pierwszego aktu gry jest to, że nie będziesz mógł w tak znacznym stopniu jak dotychczas opierać siły swych ataków na wykorzystaniu czołgów i transporterów opancerzonych. W rezultacie częściej będziesz musiał korzystać z usług standardowej piechoty, choć będziesz tu mógł liczyć na bardzo przydatnych snajperów, żołnierzy z miotaczami ognia czy członków oddziału moździerzowego. Sama misja nie jest szczególnie wymagająca, aczkolwiek w kilku miejscach ważną rolę odegra umiejętne unikanie większych skupisk sił wroga.

Dodatkowe uwagi: Tym razem musisz ochraniać innego bohatera, a mianowicie Grobla. Ogólny mechanizm pozostał zbliżony, tak więc nie wysyłaj go do miejsc toczenia najgorętszych walk. Nie radzę też od razu wsadzać go do pozyskanego w trakcie rozgrywania misji czołgu. Na taką operację warto zdecydować się dopiero później, gdy uda Ci się już naprawić tę maszynę.

Zmagania rozpoczynasz w prawym górnym rogu planszy (1 na mapie) i jest to właściwie jedyne bezpieczne miejsce w tej okolicy. Cała reszta sektora okupowana jest przez siły wroga, a tylko okazjonalnie będziesz wpadał na neutralne lub sojusznicze jednostki. Na terenie bazy znajdują się dwa ważne obiekty - namiot medyczny (1 na mapie ) i punkt naprawy maszyn (2 na mapie ). Naturalnie nie musisz z nich korzystać już teraz, ale warto o nich pamiętać w przyszłości i w razie kłopotów powracać w to miejsce. Ignoruj przelatujące nad planszą śmigłowce ponieważ będziesz przez nie nękany praktycznie przez cały czas, a okazja do ich zestrzelenia pojawi się dopiero w końcówce. Po wyjściu z bazy kieruj się na zachód [#46]. Nie radzę przemieszczać się na południe ponieważ okolice te patrolowane są przez wrogie czołgi. Ich eliminacja byłaby możliwa, ale dość utrudniona i bardzo czasochłonna.

[#46] - Misja 5 - Promises to Keep (cz.1) | Akt 1 | Codename Panzers - Zimna Wojna - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#46]

Już wkrótce pojawi się okazja do wypełnienia pierwszego celu opcjonalnego (Zorganizuj zasadzkę na wrogiego dowódcę). Nie śpiesz się, tylko starannie zabezpieczaj drogę do celu. Warto tu przede wszystkim korzystać z usług snajperów, a to dlatego, że ich pole widzenia jest rozszerzone w stosunku do tradycyjnych jednostek, a także mogą likwidować swoje cele ze znacznie większych odległości. Nie unikniesz zapewne kontaktu z pojazdami opancerzonymi, ale jedna z drużyn jest wyposażona w bazooki, tak więc szybkie zniszczenie wrogich maszyn będzie możliwe. Wylecz swoich ludzi, a następnie skieruj ich do wnętrz budynków zlokalizowanych na północ oraz na południe od oznaczonego fragmentu ulicy [#47] (2 na mapie). Warto też wydać ludziom wchodzącym do budynków rozkaz chwilowego wstrzymania ognia, dzięki czemu przez przypadek nie wystraszą dowódcy, który będzie celem ataku.

[#47] - Misja 5 - Promises to Keep (cz.1) | Akt 1 | Codename Panzers - Zimna Wojna - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#47]

Resztę swoich oddziałów ukryj na przykład za południowym budynkiem. Musisz teraz cierpliwie zaczekać aż nadjedzie cywilny pojazd, w którym będzie siedział wrogi dowódca. Wydaj rozkaz do przeprowadzenia ataku, a przy odrobinie szczęścia wehikuł zostanie zniszczony zanim zdoła oddalić się na północ lub na wschód [#48]. Uważaj na wrogich żołnierzy, którzy mogą się tu teraz pojawić. Po ich eliminowaniu proponuję oddelegować jedną z drużyn na południowy-wschód (3 na mapie), a to dlatego, że będziesz mógł wypełnić pierwszy cel ukryty (Odszukaj zaginiony oddział). Poszukiwany oddział odnajdziesz przy południowym budynku. Zbliż się do żołnierzy z miotaczami ognia, a automatycznie staną się aktywni. Dołącz ich do dowodzonych już drużyn i powróć do miejsca, w którym organizowałeś zasadzkę.

[#48] - Misja 5 - Promises to Keep (cz.1) | Akt 1 | Codename Panzers - Zimna Wojna - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#48]

Ruszaj teraz na północ, a po zbliżeniu się do skrzyżowania natrafisz na nowych żołnierzy wroga. Nie zapominaj o wykorzystywaniu drużyny medyków. Nie musisz się jakoś szczególnie przejmować ich losem, gdyż wkrótce sami zostaną za darmo wyleczeni. Po wyeliminowaniu wrogów udaj się na zachód, a po drodze odnajdziesz uszkodzony czołg T-54 (1 na mapie ). Maszyna nie jest w pełni sprawna, tak więc nie wsadzaj do środka bohatera ani nie wysyłaj czołgu w pojedynkę do walki z oddziałami przeciwnika. W dalszym ciągu podążaj na zachód, a w narożniku planszy odnajdziesz punkt medyczny (1 na mapie ), z którego dobrze będzie skorzystać. Skręć teraz na południe z zamiarem przystąpienia do wypełniania pierwszego celu głównego (Zneutralizuj wrogie stanowiska przeciwlotnicze).

[#49] - Misja 5 - Promises to Keep (cz.1) | Akt 1 | Codename Panzers - Zimna Wojna - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#49]

Ostrożnie przesuwaj armię na południe, a więc w stronę strefy z działami przeciwlotniczymi (4 na mapie). Obiekty te nie będą w żaden szczególny sposób chronione [#50], tak więc możesz od razu przystąpić do ich niszczenia. Do zlikwidowania są w sumie cztery działa. Po wykonaniu tej akcji zapoznaj się z założeniami drugiego celu opcjonalnego (Zniszcz zbiorniki z paliwem we wrogiej bazie). Najwygodniej byłoby teraz skierować się na wschód, ale jest to niestety możliwe ponieważ znajdują się tu zasieki i okopy. Kieruj się więc na południe, ale nie zbliż się zbytnio do bazy, wewnątrz której znajdują się zbiorniki (5 na mapie).

[#50] - Misja 5 - Promises to Keep (cz.1) | Akt 1 | Codename Panzers - Zimna Wojna - Codename: Panzers - Zimna Wojna - poradnik do gry

[#50]