Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Railroads! - poradnik do gry

Sid Meier's Railroads! - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

3. Środkowy zachód USA - opis | Scenariusze | Sid Meier's Railroads! poradnik Sid Meier's Railroads!

Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019

Scenariusz 3 - Środkowy zachód USA

Opis scenariusza

Uwaga! Poniższe wskazówki odnoszą się do następujących ustawień:

Przedział czasowy - 1840-1970; Liczba graczy SI - 2. Opcje losowego generowania krajobrazu oraz losowego rozkładu miast są odznaczone.

Gra w żaden sposób nie stara się nas do niczego zmusić. Z wielu istotnych rzeczy, jak chociażby obecności konkurencji, można całkowicie zrezygnować.

Zadania, które musimy w trakcie rozgrywania tego scenariusza wypełnić:

POZIOM 1 - Stalowe Miasto do Wietrznego Miasta

Cele należy osiągnąć do 1885 roku.

Przydzielone zadania:

1) Utwórz linię kolejową łączącą Pittsburgh, Fort Wayne i Chicago.

Z podobnymi wyzwaniami miałeś już do czynienia w poprzednich scenariuszach. Powinieneś więc doskonale wiedzieć jaką taktykę działania należy obrać. Osobiście radziłbym rozpocząć rozgrywkę w Cleveland, tak aby można się było szybko podłączyć do Pittsburgha i jednocześnie przystąpić do dwóch pozostałych wyzwań tego poziomu kampanii. W pierwszej kolejności utworzysz połączenie pomiędzy Pittsburghiem, a Fort Wayne. Dopiero w dalszej części zabawy powinieneś zdecydować się na przedłużenie linii prowadzącej do Chicago. Nie będziesz się z tym musiał teraz śpieszyć, gdyż na tym poziomie z miastem tym nie są związane żadne dodatkowe wyzwania. Nie powinieneś się też jednak zbytnio ociągać, gdyż w tej okolicy działania mogą prowadzić konkurencyjne przedsiębiorstwa. Może więc dojść do tego, że będziesz musiał przeznaczyć więcej pieniędzy na ominięcie postawionych już w tej okolicy trakcji kolejowych. Pragnąłbym też zauważyć, iż Fort Wayne jest początkowo niewielkim miastem. Mimo wszystko warto podjąć wymianę handlową z Chicago, tak aby miejsce to szybko rozwinąć. Zalety tego rozwiązania docenisz w dalszej części tej misji.

2) Wkrocz na rynek stali, budując lub kupując stalownię w Pittsburghu.

Zadanie to jest bardzo oczywiste. Co więcej, wykonanie tego zlecenia nie powinno ci sprawić najmniejszych problemów. W moim przypadku stalownia znajdowała się już w omawianym mieście. Jedyne co musiałem zrobić, to przystąpić do licytacji. Z racji tego, iż przeciwnicy w początkowej fazie rozgrywki nie wykazywali zainteresowania tym obiektem, udało mi się go zabić za niewiele ponad 100 tysięcy dolarów. To bardzo rozsądna cena, tym bardziej, iż za postawienie takiej fabryki trzeba byłoby wyłożyć ~4 razy więcej pieniążków. Na krok ten radziłbym się możliwie jak najszybciej zdecydować, gdyż pozwoli to w wypełnieniu kolejnego zadania i jednocześnie zapewni dość stabilne przychody z przeróbki i sprzedaży stali.

3) Pomóż w wybudowaniu pierwszych drapaczy chmur, dostarczając 25 ładunków węgla z Twojej fabryki w Pittsburghu.

Także i tu nie powinieneś mieć większych problemów, choć z wykonaniem tego zadania nie możesz się zbytnio ociągać. Przemawia za tym między innymi to, iż na wykonanie wszystkich trzech zadań pierwszego poziomu masz mniej czasu niż w poprzednim scenariuszu. Będziesz musiał oczywiście utworzyć poprawny łańcuch produkcyjny. Nie możesz także pominąć wyżej opisanej stalowni, dzięki której rozpoczniesz produkcję stali. W pierwszej kolejności zbadaj tereny wokół Pittsburgha. Powinno ci się udać zlokalizować co najmniej dwie kopalnie węgla. Musisz teraz zadbać o to żeby wydobywany surowiec bezproblemowo docierał do wspomnianego wyżej miasta. W tym celu będziesz zapewne musiał dostawić kilka torowisk, tak aby usprawnić ruch w najbardziej newralgicznych punktach. Mając zapewnione stałe dostawy węgla możesz zacząć rozglądać się za odbiorcą produkowanej stali. W moim przypadku sytuacja była bardzo ułatwiona. Okazało się bowiem, iż najbliższy odbiorca znajduje się w... Fort Wayne, czyli dokładnie tam gdzie musiałem dobudować główne połączenie. Gdyby okazało się tak, iż u Ciebie jest to inne miasto, musiałbyś oczywiście dobudować odpowiednie połączenia. Na koniec pozostaje ci jedynie zadbanie o prawidłowy transport. Jedna lokomotywa (z pięcioma wagonami) w zupełności powinna wystarczyć. W ostateczności możesz się jednak zdecydować na drugą jednostkę, choć w tym przypadku fabryka może nie nadążyć z produkcją stali. Zadbaj jednocześnie o wysoki priorytet dla tej lokomotywy, tak aby nic ją po drodze nie zatrzymywało.

W celu zlokalizowania potencjalnych odbiorców dla produkowanej stali warto oczywiście skorzystać z okienka TOWARY, znajdującego się przy minimapie. - 3. Środkowy zachód USA - opis | Scenariusze | Sid Meiers Railroads! - Sid Meiers Railroads! - poradnik do gry
W celu zlokalizowania potencjalnych odbiorców dla produkowanej stali warto oczywiście skorzystać z okienka TOWARY, znajdującego się przy minimapie.

POZIOM 2 - Oto wołowina

Cele należy osiągnąć do 1935 roku.

Przydzielone zadania:

1) Zainwestuj w wołowinę i wybuduj lub kup rzeźnię w Chicago.

Z wykonaniem pierwszego zadania nie będziesz miał żadnych problemów. Jedyne co musisz zrobić, to zakupić (najprawdopodobniej nie będziesz mógł przystąpić do licytacji) wspomnianą rzeźnię. Nie masz się co jednak martwić, gdyż obiekt ten będzie ci potrzebny do zaliczenia trzeciego wyzwania tego poziomu scenariusza. Ponadto rzeźnia będzie pracowała pełną parą, zapewniając dość stabilne przychody. Radziłbym zdecydować się na jej postawienie możliwie jak najszybciej.

2) Zainwestuj wypracowane zyski i wykup co najmniej 70% akcji Twojej firmy.

Z wykonaniem tego zadania możesz się trochę wstrzymać lub spróbować zaliczyć je nieco wcześniej. Jeśli nie sprzedawałeś wcześniej większej ilości swoich akcji, to będziesz miał ułatwiony start. Jedyne co musisz zrobić, to wykupić swoje akcje, tak aby posiadać ich co najmniej 70%. Nic innego nie musisz robić. Warto jednak odpowiednio wcześniej zadbać o spory zapas gotówki, gdyż będzie Cię to dużo kosztowało.

3) Umocnij swoją pozycję na rynku mięsnym, dostarczając 20 ładunków żywności z Chicago do Cincinnati, Toronto i Detroit.

To zdecydowanie najbardziej rozbudowane zadanie drugiego poziomu scenariusza. Z jego wykonaniem nie powinieneś mieć dużych problemów, choć będziesz musiał liczyć się z koniecznością postawienia kilku niezbyt dochodowych linii kolejowych. Warto także zauważyć, iż jedno z miast regionu (Cincinnati) znajduje się w dużej odległości od Chicago, co wymusi na Tobie konieczność wydania zdecydowanie większej ilości pieniędzy. Na początek będziesz jednak musiał postawić zagrodę w Chicago, a także zadbać o regularne dostawy dóbr do fabryki. W tym przypadku będzie to oczywiście bydło. W tym celu będziesz musiał zlokalizować znajdujące się wokół Chicago farmy. W moim przypadku były to dwa takie obiekty, które na dodatek można było połączyć ze sobą pojedynczą linią. W rezultacie mogłem zapewnić sobie szybsze dostawy, co wpłynęło oczywiście na możliwość prostszego rozwiązania głównej części tego problemu. W sumie będziesz musiał wytworzyć 60 jednostek mięsa, przy czym do każdego z trzech miast musi jedynie trafić 20 pełnych wagonów. Jeśli nie zależy ci specjalnie na dalszym rozwijaniu tej gałęzi przemysłu, możesz rozważyć utworzenie jednorazowych połączeń. Oznacza to, iż po dowiezieniu 20 wagonów do danego miasta mógłbyś z niego zrezygnować i skupić się na kolejnej metropolii. Pomoże ci to też w szybszym wypełnieniu całego zadania. Nie musisz się jednak zbytnio śpieszyć, gdyż czasu jest naprawdę dużo.

W najbliższym otoczeniu Chicago powinno ci się udać odnaleźć co najmniej dwie farmy. - 3. Środkowy zachód USA - opis | Scenariusze | Sid Meiers Railroads! - Sid Meiers Railroads! - poradnik do gry
W najbliższym otoczeniu Chicago powinno ci się udać odnaleźć co najmniej dwie farmy.

POZIOM 3 - Wyścig do mety

Cele należy osiągnąć do 1970 roku.

Przydzielone zadania:

1) Zmień sposób podróżowania Amerykanów, budując lub kupując fabrykę samochodów w Detroit.

Po raz kolejny będziesz musiał wybudować fabrykę, tym razem samochodów. Nie powinno ci to przysporzyć większych problemów, gdyż na obecnym stadium rozgrywki powinieneś dysponować większą ilością gotówki. Dodam też, że samochody stanowią jedno z najbardziej pożądanych dóbr. Z ich sprzedażą (nawet po wypełnieniu pozostałych celów) nie będziesz miał żadnych problemów.

2) Zamień Indianapolis w metropolię.

Z tego typu zadaniem spotykasz się prawdopodobnie po raz pierwszy. Zapewniam jednak, że nie masz się czego obawiać. W pierwszej kolejności będziesz musiał oczywiście potworzyć połączenia pomiędzy Indianapolis, a tymi miastami, przy których znajdują się już Twoje linie kolejowe. Korzystając z okazji możesz już teraz utworzyć połączenie pomiędzy Indianapolis a Detroit. Nie musisz jednak od razu z niego korzystać. Jeśli zaś chodzi o główny cel tego zadania, musisz po prostu zająć się rozwinięciem przemysłu. W tym celu dostarczaj pożądane przez mieszkańców Indianapolis i znajdujących się tu fabryk dobra. Może to być na przykład węgiel, tym bardziej, iż kopalnie powinny się już nieźle rozwinąć i będą zapewne dysponowały nadwyżką surowca. Transportuj także te dobra, które są w Indianapolis wytwarzane. W ten sposób dość szybko powinno ci się udać rozwinąć miasto do maksymalnego poziomu (metropolia).

3) Pomóż w zorganizowaniu Indianapolis 500, transportując 33 samochody wyścigowe z Detroit do Indianapolis.

Uwaga! Nie próbuj przystępować do tego zadania, jeśli nie udało ci się spełnić drugiego punktu. W przeciwnym przypadku mieszkańcy Indianapolis nie będą wykazywali zapotrzebowania na samochody. Co to oznacza? Dostarczane w to miejsce wehikuły nie byłyby sprzedawane, przez co zacząłbyś je tracić! W celu zaliczenia tego zadania będziesz oczywiście musiał skorzystać z linii prowadzącej z Detroit bezpośrednio do Indanapolis. Połączenie będzie dość drogie, ale na takie inwestycje możesz już sobie raczej pozwolić. Jednocześnie wykorzystuj moce produkcyjne fabryki, która znajduje się w Detroit. W tym celu będziesz jej oczywiście musiał dostarczyć stal. Co ciekawe, każdy transport z samochodami musi wyruszyć z Detroit. Nie oznacza to jednak, iż wehikuły te muszą być tam skonstruowane. Równie dobrze możesz skorzystać z fabryk znajdujących się w innych miastach. Za każdym razem powinno ci się udać przewieźć 5-6 pojazdów, tak więc będziesz musiał wykonać co najmniej 6-7 kursów. Nie warto inwestować w kolejne lokomotywy. Zamiast tego spróbuj zwiększyć moce przerobowe fabryki z Detroit, dostarczając tam większą ilość stali.

Musisz zaczekać aż Indianapolis osiągnie status metropolii, zanim zdecydujesz się przystąpić do ostatniego zadania tego scenariusza. - 3. Środkowy zachód USA - opis | Scenariusze | Sid Meiers Railroads! - Sid Meiers Railroads! - poradnik do gry
Musisz zaczekać aż Indianapolis osiągnie status metropolii, zanim zdecydujesz się przystąpić do ostatniego zadania tego scenariusza.