Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry

Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 14 - Titan | Kampania 3 | Nexus The Jupiter Incident poradnik Nexus: The Jupiter Incident

Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019

Misja 14 - Titan

Cel pierwszorzędny: Zneutralizuj IP blocker, zniszcz stację gorgów.

Bardzo trudna misja (być może nawet najtrudniejsza w całej grze).

Wyposażenie:

Wymieniamy wszystko co zdołamy na najsilniejsze podzespoły w swojej klasie. Na Angelwing proponuję zastosować zrównoważone wyposażenie niszczące tarcze i kadłub jednostek - oraz (ważne!) 2 komandosów i tyle myśliwców, ile możemy.

Tym razem będziemy uczestniczyli w dużej bitwie. Atak na silnie chronioną stację Gorgów jest najważniejszym starciem tej kampanii.

Bez save/load w kilku miejscach (szczególnie na początku) raczej będzie trudno.

Zaczynamy sami - Misja 14 - Titan | Kampania 3 | Nexus The Jupiter Incident - Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry

Zaczynamy sami. Okazuje się, że stacja Titan zdołała aktywować IP blocker uniemożliwiając naszej flocie wyjście z hiperprzestrzeni. Musimy zneutralizować IP blocker. Na szczęście to urządzenie nie współgra z Fortress Shield w które Titan również jest wyposażony i jednocześnie może działać tylko jedno z nich. Na razie jest to właśnie IP blocker.

Ściągamy w swoją stronę 3 pancerniki i pozwalamy im aktywować tarcze. Gdy będą ok. 15 km od nas uruchamiamy maskowanie.

Teraz najtrudniejsza część misji przed nami - Misja 14 - Titan | Kampania 3 | Nexus The Jupiter Incident - Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry

Teraz najtrudniejsza część misji przed nami. Dotarcie do stacji jest kwestią w głównej mierze szczęścia choć możemy mu pomóc starając się uniknąć zbliżenia do jakiegokolwiek ze statków Gorgów.

Temu min. miało służyć ściągnięcie na siebie 3 statków na początku - gdy zbliżą się do siebie łatwiej będzie je ominąć. Drugą pomocą może być fakt, iż aktywowane tarcze znacznie ograniczają zasięg ich sensorów - dlatego poczekaliśmy aż pierwsza grupa statków aktywowała swoje tarcze.

Gdy będziemy 5 km - save.

Naszym celem jest zniszczenie podsystemu na stacji. IP blocker można zniszczyć na dwa sposoby.

Pierwszy to użycie lasera, ale szczerze mówiąc nie polecam go. Nie dość, że ujawni położenie naszego statku, to jeszcze wymaga ryzykownego manewrowania aby wejść w obszar z którego można by dobrze trafić.

Drugie rozwiązanie to wysłanie komandosów. Aby mieli szansę dolecieć do stacji wysyłamy 2 wahadłowce komandosów i 1 eskadrę myśliwców. Myśliwce oczywiście nie mają szans - stacja jest silnie uzbrojona. Ich zadaniem jest jednak ściągnięcie na siebie ognia obrony przeciwlotniczej.

Gdy uzyskamy informację, że komandosi dotarli na stację (a może to wymagać nawet kilku prób) klikamy na IP-blocker podświetlając go w ten sam sposób jak gdyby był celem dla laserów.

Jeśli do stacji dotarły obie grupy komandosów - użyjmy tej drugiej do zniszczenia również Fort. Shield. Oszczędzi nam to później bardzo wiele wysiłku. Niestety szansa, że obie grupy zdołają osiągnąć cel jest bardzo niewielka.

Po rajdzie komandosów znów save.

Teraz uciekamy (wciąż pozostając pod maskowaniem) w kierunku naszej floty, która właśnie się pojawiła.

1 - Misja 14 - Titan | Kampania 3 | Nexus The Jupiter Incident - Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry
Od tego momentu w zasadzie nie da się napisać szczegółowego opisu wydarzeń - bo tym razem mamy do czynienia z dużą bitwą i zbyt wiele w niej zmiennych - Misja 14 - Titan | Kampania 3 | Nexus The Jupiter Incident - Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry

Od tego momentu w zasadzie nie da się napisać szczegółowego opisu wydarzeń - bo tym razem mamy do czynienia z dużą bitwą i zbyt wiele w niej zmiennych.

Podam poniżej kilka porad, które powinny znacznie ułatwić zniszczenie bazy. Niemniej raz jeszcze ostrzegam że misja jest dość trudna.

Niewiele po przybyciu floty admirał Norbank zgodnie ze swoją tradycją traci statek flagowy (Baltasar) i po raz drugi zostawia nam dowodzenie nad swoją flotą. Niestety jak się później okaże i tym razem admirał przeżył.

Niemniej, nim z radością ujrzymy jego twarz mamy do wygrania bitwę. Przejmujemy dowodzenie.

2 - Misja 14 - Titan | Kampania 3 | Nexus The Jupiter Incident - Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry
1 - Misja 14 - Titan | Kampania 3 | Nexus The Jupiter Incident - Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry
 

1. Trzymajmy jednostki skupione - w ten sposób znacznie łatwiej nam koncentrować ogień na nieprzyjacielu i jesteśmy skuteczniej chronieni przed jego myśliwcami.

 

2. Zniszczenie za pomocą jednego pancernika Fortress Shield jest możliwe, ale będzie wymagało wiele cierpliwości i wyłączenia na statku wszystkiego co się da (robi się to za pomocą panelu sterowanie ręczne) i ustawienia broni na 200%. Piszę to po prawdopodobnie zaraz po zniszczeniu Baltasara stacja na powrót aktywuje tarczę.

 

3. Tarcza na Titanie reaktywuje się bardzo szybko - po jej ponownym zdjęciu musimy mieć gotowe do ataku statki - koncentrując ogień wszystkiego co mamy - włącznie z myśliwcami i bombowcami na tym systemie. Będzie to trudny moment po przeciwnik będzie korzystał z tego że jesteśmy skoncentrowani na stacji a nie statkach.

 

4. Zarządzenie energią - energia się powoli regeneruje. Gdy zdołamy zniszczyć tarczę bazy możemy spróbować się wycofać żeby zregenerować tarcze i energię w bateriach. Jeśli przeciwnik będzie nas ścigał - tym lepiej, będzie można z nim walczyć poza zasięgiem uzbrojenia bazy.

 

5. Postarajmy się uniknąć strat wśród naszych niszczycieli - Brutusa i Sparty. Pozostałe jednostki nie są aż tak cenne, nie przejdą z nami do kolejnych etapów. Mimo że najlepiej byłoby uniknąć jakichkolwiek strat może się okazać to niemożliwe. Najważniejsze jest osiągniecie celów misji.

Powodzenia.

3 - Misja 14 - Titan | Kampania 3 | Nexus The Jupiter Incident - Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry
Po zniszczeniu stacji bitwa jest skończona - Misja 14 - Titan | Kampania 3 | Nexus The Jupiter Incident - Nexus: The Jupiter Incident - poradnik do gry

Po zniszczeniu stacji bitwa jest skończona. Wygraliśmy.

Misja zakończona

Koniec kampanii 3