Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin - poradnik do gry

Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Cierpliwość i timing | Porady | Combat Mission 2 Barbarossa to Berlin poradnik Combat Mission 2: Barbarossa to Berlin

Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019

"Strategia wojny polega na przebiegłości i stwarzaniu złudzeń. Dlatego jeśli jesteś do czegoś zdolny, udawaj niezręcznego, jeśli jesteś aktywny, stwarzaj pozory bierności".

Sun Tzu "Sztuka Wojny"

Bitwa w CMBB jest wyborem między szybkością a siłą. Czasem przeciwnik, w bitwie, którą planowaliśmy jako wymagającą przygotowania się do ataku na flagi, na skutek własnej opieszałości da nam szansę zajęcia flag i stoczenia walki obronnej. Z takiej okazji szkoda nie skorzystać, nawet jeśli mamy w tym rejonie tylko niewielkie siły. W drugą stronę, jeśli to przeciwnik okaże się szybszy od nas staniemy przed dylematem, czy atakować tym, co jest pod ręką, czy też zatrzymać się i przygotować solidny atak. Cierpliwość jest trudną sztuką, wystarczy jednak uświadomić sobie że rzucanie naszych oddziałów częściami przeciw skoncentrowanemu przeciwnikowi, raczej nie przyniesie innych efektów poza narastającymi stratami.

W skali mikro tym, czego z pewnością nie należy czynić, to używać oddziałów w sposób nieskoordynowany. Ruszać np. piechotą do ataku zanim rozstawi się ckm mający ją osłaniać albo zanim zacznie strzelać moździerz mający postawić zasłonę dymną. Rozkaz Pause, jest jednym z najbardziej niedocenianych poleceń w CMBB, a jednym z niezwykle przydatnych do koordynowania posunięć. Warto jest z niego korzystać tym bardziej, im bardziej ryzykowny jest zaplanowany przez nas manewr. Jeśli mamy zamiar ruszyć piechotą w nieznany teren, który prawdopodobnie jest pod ogniem przeciwnika, zróbmy to, ale nie w 10-tej sekundzie tury (jak np. wynikałoby z opóźnienia przy rozkazach) tylko w 40-tej, wykorzystując pauzę. W ten sposób następna tura rozkazów, w której będziemy mogli zareagować na wydarzenia, nastąpi nie po pięćdziesięciu sekundach ruchu ale po dwudziestu!