Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Zelda Tears of the Kingdom - poradnik do gry

Zelda Tears of the Kingdom - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zelda TotK: Wszystkie Shrines w Central Hyrule Zelda Tears of the Kingdom poradnik, porady

W Hyrule Field znajduje się kilka dość trudnych Shrine. W naszym poradniku do Zelda TotK znajdziecie przydatne porady jak je rozwiązać.

Ostatnia aktualizacja: 19 września 2023

Central Hyrule to jeden z pierwszych regionów w grze, dostaniecie się do niego bardzo szybko. Na naszej stronie poradnika do Zelda Tears of the Kingdom dowiecie się jak rozwiązać zagadki w takich Shrines jak np. Teniten Shrine czy Tajikats Shrine.

1 - Zelda TotK: Wszystkie Shrines w Central Hyrule - Zelda Tears of the Kingdom - poradnik do gry

Tajikats Shrine

  1. Ustawcie kłodę pionowo, przy pomocy zdolności Ultrahand. Następnie się po niej wespnijcie.
  2. Kolejny etap to połączenie ze sobą dwóch kłód i umieszczenie ich w pionie tak, aby załatać dziurę. Następnie wejdźcie po niej i idźcie dalej.
  3. Później należy ponownie złączyć kłody ze sobą oraz umieścić je na wodzie, aby na nie wskoczyć i przejść dalej.
  4. Kolejny krok to zbudowanie konstrukcji z kilku kłód tak, aby móc położyć ją na wodzie i wdrapać się na wyższe piętro. W tym celu połóżcie dwie kłody na ziemi i je złączcie, a następnie ustawcie jedną z nich w pionie, aby wykonać "prowizoryczną drabinę". Jeśli konstrukcja się przechyla, wspomóżcie się poprzednimi dwoma kłodami i ustawcie je z boku.
  5. Ostatni etap polega na zbudowaniu tratwy. Połączcie kilka kłód (najlepiej cztery) ze sobą, na ich końcu postawcie dwa wiatraki i wrzućcie gotowy pojazd do wody. Uderzcie w wiatraki, aby przepłynąć na drugą stronę.
  6. Po lewej stronie znajduje się skrzynia. Gdy dotrzecie na drugi koniec brzegu, ustawcie przy pomocy Ultrahand tratwę w jej stronę, aby tam dopłynąć. W skrzyni znajdziecie Spiky Shield.

Teniten Shrine

  1. Robota Zonai pokonacie za pomocą broni rzucanej, którą znajdziecie po lewej stronie. Przytrzymajcie klawisz "R" i puśćcie przycisk, gdy będziecie pewni, że go traficie.
  2. Gdy Wam się uda, robot zacznie się poruszać w lewo i prawo i zatrzymywać na chwilę, gdy dojdzie do końca którejś ze stron. Rzućie broń, by finalnie go pokonać. To otworzy bramę, za którą znajduje się skrzynia z Zonaite Spear.

Kamizun Shrine

  1. Próba polega na pokonaniu wszystkich przeciwników wewnątrz Shrine, korzystając z ekwipunku, który leży przed wejściem na arenę.
  2. Wyekwipujcie nową broń i tarczę, następnie skorzystajcie z Fuse, aby ulepszyć zadawane obrażenia Waszego miecza. Korzystając z łuku, strzelajcie w oko robotów, aby zadać większe obrażenia.
  3. Broń może szybko się zniszczyć, dlatego po pokonaniu jednego przeciwnika podnieście kolejną, aby zacząć jej używać.
  4. Na końcu korytarza znajduje się drewniany kij oraz kolczasta kula. Po skorzystaniu ze zdolności Fuse, broń ta zadawać będzie bardzo duże obrażenia.
  5. Po pokonaniu wszystkich Constructs otworzy się brama. Przechodząc przez nią otwórzcie skrzynię. W niej znajdziecie Spring Shield.

Riogok Shrine

  1. Po wejściu do Shrine, użyjcie zdolności Ultrahand, aby podnieść kłodę i ustawić ją tak jak na zdjęciu, zapełniając pustą przestrzeń.
  2. Uderzcie w mechanizm, który znajduje się po prawej stronie obok koła zębatego.
  3. Przejdźcie na drugą stronę i użyjcie Ultrahand, aby przyczepić kłodę do mechanizmu. Musi on przekręcić się w lewo.
  4. Za otwartą bramą znajduje się kolejna kłoda. Ponownie przy pomocy Ultrahand ją podnieście. Po lewej stronie na górze znajduje się skrzynia. Przyczepcie ją do kłody, aby zrzucić ją na dół. W niej znajdziecie Mighty Construct Bow.
  5. Teraz przy pomocy Ascend wejdźcie na górę po kamiennych blokach. Weźcie ze sobą z dołu również kłodę, będzie ona potrzebna na najwyższym szczeblu aby ją przyczepić i się po niej wspiąć.

Tsutsu-Um Shrine

  1. Na początku przyczepcie kwadratową platformę do kolca wbitego po lewej stronie. Następnie wbijcie kolejną platformę z kolcem w środek konstrukcji, która porusza się w górę i w dół.
  2. Zeskoczcie na drugą stronę, aby potem przy pomocy Ultrahand zmienić położenie jednej z platform. Umieśćcie ją z drugiej strony. Dzięki temu dostaniecie się do skrzyni. W niej znajdziecie 5x Arrows.
  3. Następnie podejdźcie do podmuchu wiatru, skoczcie i użyjcie Paraglide, aby dostać się na drugą stronę.
  4. Piłka będzie się toczyć z najwyższego piętra. Musicie skorygować położenie jednego z kolców tak, aby piłka zatrzymała się i spadła w dół na bujającą się ławkę.
  5. Kula powinna zatrzymać się dzięki kolcom. Musicie wtedy przy pomocy Ultrahand wyjąć górny kolec, aby kula stoczyła się.
  6. Na sam koniec wystarczy umieścić jeden z kolców na mechanizmie, który obraca się wokół własnej osi przy pomocy Ultrahand. Dzięki temu poruszy on kulę tak, że wpadnie do leja i otworzy wyjściową bramę.
  7. Przeskoczcie na drugą stronę i udajcie się do wyjścia.

Jiosin Shrine

  1. Zagadki polegają na ułożeniu kamiennych konstrukcji w taki wzór, aby mógł przejść przez dziurę o danym symbolu. Na początku skorzystajcie ze zdolności Ultrahand, podnieście konstrukcję i ustawcie ją tak jak na zdjęciu.
  2. Następnie ustawcie konstrukcję nad wyrwą, aby móc przejść na drugą stronę.
  3. Później, po prawej stronie zobaczycie dwa kamienne klocki, ponownie musicie ustawić je tak, jak wskazuje symbol na ścianie (patrz zdjęcie).
  4. Zanim przejdziecie do pokoju po lewej stronie, ustawcie wcześniejsze klocki w dziurze na środku pomieszczenia. Dzięki temu dostaniecie się do skrzyni, w której znajdziecie Hasty Elixir.
  5. Przy pomocy Ultahand przenieście konstrukcję do lewej części pomieszczenia. Tym razem obróćcie bloki tak, aby ukazywały romb. Dolny musi wcześniej przejść przez dziurę w ścianie.
  6. Na sam koniec wystarczy umieścić wcześniejsze kamienne klocki tak, aby móc po nich wskoczyć i dostać się do wyjścia.

Sinakawak Shrine

  1. Na początku połączcie balon z deską. Następnie podnieście pochodnię i uderzcie nią w palącą się świeczkę. Potem wejdźcie z pochodnią na deskę (nie biegnijcie, gdyż ogień zgaśnie). Dzięki temu wzlecicie w powietrze.
  2. W nowym pomieszczeniu musicie połączyć ze sobą dwie świeczki w linii pionowej, a nad nimi przylepić balon. Wszystko zrobicie przy pomocy Ultrahand. Następnie ustawcie nowo zbudowaną konstrukcję na środku, nad przyciskiem, który musi zostać wciśnięty.
  3. Tym razem zbudujcie podobny balon co na samym początku, jednak do środka włóżcie małą kulę. Wejdźcie na drewnianą deskę, trzymając w ręku zapaloną pochodnię. Gdy będziecie bardzo wysoko, zgaście pochodnie i spadnijcie w dół używając Paraglide.
  4. Stańcie ponownie na drewnianej desce przyczepionej do balonu i użyjcie zdolności Recall. Dzięki temu balon ponownie znajdzie się w powietrzu. Szybko skoczcie na wyższe piętro i nie anulując umiejętności Recall, skorzystajcie z Ultrahand, aby ściągnąć balon do siebie.
  5. Wrzućcie małą kulę do leja, aby otworzyć bramę. Dzięki temu możecie skończyć Shrine i wyjść na powierzchnię.
  6. Zanim to zrobicie, możecie wrzucić dużą kulę do większego leja, aby otworzyć bramę, za którą mieści się skrzynia.
  7. Gdy to się stanie, wejdźcie po drabinie na górę i przenieście balon z kulą do większego leja, aby otworzyć bramę. Otwierając skrzynię otrzymacie Opal.

Mayachin Shrine

  1. Przeskoczcie na drugą stronę i stańcie na przycisku.
  2. Zejdźcie na dół, za pomocą Ultrahand wbijcie kolec w urządzenie. Później z kolcem połączcie dwie kłody.
  3. Wróćcie na górę i ustawcie się blisko kryształu. W momencie, gdy kula będzie przy drugiej od końca białej kresce, zaatakujcie kryształ. Dzięki temu piłka poleci w stronę celu.
  4. Aby otworzyć skrzynię, najpierw musicie za pomocą Ultrahand po prawej stronie wbić kolec w zawieszenie. Następnie przyczepcie kawałek ściany, która zwisa na łańcuchach do tego kolca.
  5. Cofnijcie się do kryształu. Uderzcie w niego dopiero wtedy, gdy kula będzie blisko przepaści. Następnie udajcie się w prawo do skrzyni. W niej znajdziecie Energizing Elixir.
  6. Udajcie się do wyjścia po lewej stronie, aby zakończyć zadanie.

Kyokugon Shrine

  1. Gdy wejdziecie do świątyni, znajdziecie cztery otwory na kule oraz trzy dodatkowe otwory na różnych poziomach po lewej i prawej stronie. Spójrzcie do góry, na suficie zauważycie światła, które wskazują, do których otworów powinny zostać włożone piłki. Gdy brama się otworzy będziecie mogli otworzyć skrzynię oraz zabrać Light of Blessing.

Tadarok Shrine

  1. Po wejściu do świątyni użyjcie Ultrahand żeby podnieść kule z wody i odstawić je na bezpieczną odległość. To sprawi, że w wodzie nie zostaniecie porażeni prądem. Przenieście kamienny klocek przez wodę.
  2. W następnym pomieszczeniu poszukajcie kolejnego basenu z wodą i basenu z lawą. Wyjmijcie kulę z basenu i usuńcie drugi kamienny klocek. Przesuńcie oba kamienne klocki do basenu z lawą, aby utworzyć przejście.
  3. Aby dostać się do wyjścia należy połączyć dwa kamienne klocki i ustawić je pionowo. Do tych kloców doczepcie drewnianą skrzynię tak, aby jej bok trochę wystawał. Połóżcie te klocki przy ścianie prowadzącej do wyjścia i uważajcie, żeby płomienie nie dosięgnęły drewnianej skrzyni. Użyjcie Ascend i przebijcie się na górę do wyjścia.

Serutabomac Shrine

  1. Ta świątynia jest za zamkiem Hyrule. W pierwszym pomieszczeniu musicie dotrzeć do drzwi na wyższym poziomie. Użyjcie Ultrahand na metalowej platformie i umieśćcie ją na belkach. Stańcie pod platformą i użyjcie Ascend.
  2. W drugim pokoju podnieście długą metalową platformę i obróćcie ją tak, aby stała prosto na krótszym końcu i oprzyjcie ją o jedną belkę przy drzwiach. Następnie przypomocujcie do tego małą kwadratową platformę i utwórzcie z tego literę T. Użyjcie Ascend, aby dostać się na górę.
  3. Na końcu połączcie 3 kamienne platformy ze sobą i połóżcie je na belkach wystających ze ściany. Użyjcie Ascend, aby dostać się do wyjścia.

Sepapa Shrine

  1. Wejdźcie do pierwszego pomieszczenia i poczekajcie, aż ruchoma platforma zacznie przechodzić pod barierą. Użyjcie Recall i wskoczcie na platformę, aby dostać się do windy.
  2. W następnym pokoju musicie użyć Recall na piłce. Najpierw podnieście ją używając Ultrahand i przenieście ją do dołu, wrzucając ją do dolnego otworu, który otworzy pierwszą bramę. Teraz użyjcie na piłce Recall i anulujcie umiejętność, gdy tylko piłka znajdzie się powyżej otworu u góry. Piłka wtoczy się do otworu i otworzy drugą bramę.

Ren-iz Shrine

  1. W pierwszym pokoju znajdziecie opadającą rampę. Uderzcie w świecący element, aby wypuścić kulę, która musi przeskoczyć przez szczelinę po prawej stronie i wylądować w koszu. Podeprzyjcie metalową platformę tuż za świecącym elementem, ta aby działała jak rampa.
  2. W drugim pokoju czeka na was podobna zagadka. Podnieście jedną z długich metalowych płyt i użyjcie świecącego obiektu jako podpórki. Aktywujcie świecący obiekt, aby wypuścić piłkę. Następnie użyjcie Ultrahand na krótkiej metalowej płycie i obróccie ją, tak aby ustawić ją pod kątem. Przyczepcie ją do poprzedniej płyty i zróbcie z nich rampę.