Dead Space Remake - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Dead Space Remake - poradnik do gry

Dead Space Remake - poradnik do gry

Przeżyjmy to jeszcze raz Dead Space Remake poradnik, solucja to pełny opis przejścia gry oraz porady na start i do walki z nekromorfami. Opisujemy najlepsze bronie i ulepszenia, wszystkie znajdźki, bossów, zapasy stazy, schematy, edycje gry, wymagania sprzętowe.

Ostatnia aktualizacja: 26 stycznia 2023

Niniejszy poradnik do gry Dead Space Remake pozwoli Wam przetrwać koszmar na pokładzie statku kosmicznego USG Ishimura oraz doprowadzić Isaaca Clarke'a do finału przygody. Opracowaliśmy kompletną solucję dla wszystkich rozdziałów gry i wszystkich pobocznych misji, a także porady m.in. na temat najlepszych broni. Dowiecie się też gdzie znaleźć wszystkie sekrety i jak zdobyć wszystkie trofea po to żeby ukończyć Dead Space Remake w 100%.

Dead Space Remake: Zawartość poradnika

Nasz poradnik do rimejku gry Dead Space otwierają strony powiązane z najważniejszymi mechanikami rozgrywki. Opracowaliśmy przede wszystkim porady na start z cennymi podpowiedziami jak zabijać potwory i jak utrzymywać się przy życiu. Możecie też dowiedzieć się m.in. o najlepszych broniach - zestawiliśmy rekomendowany arsenał i dodaliśmy podpowiedzi jak z niego korzystać. Omówienie podstaw gry uzupełniają strony FAQ z odpowiedziami na często zadawane pytania - dowiecie się m.in. jak odblokować certyfikaty bezpieczeństwa oraz czy można powracać do starych lokacji.

Najwięcej miejsca w naszym poradniku zajmuje pełna solucja - dotyczy ona 12 głównych rozdziałów kampanii oraz pobocznych misji, które są nowością w rimejku. Z opisu przejścia dowiecie się m.in. jak realizować kolejne cele misji, jak rozprawiać się z nekromorfami, jak pokonywać bossów i elitarne potwory oraz jak zaliczać zagadki środowiskowe (w tym te trudniejsze związane z zerową grawitacją).

W naszym poradniku nie pominęliśmy sekretów i znajdziek. Zamieściliśmy przede wszystkim informacje na temat schematów (nowe bronie, przedmioty jednorazowe oraz ulepszenia kombinezonu) i okoliczności pozyskiwania ich. Oprócz tego wskazaliśmy lokalizacje dzienników (audio, tekstowych, wideo, RIGłącz), nowych broni oraz ulepszeń.

Nasz poradnik do Dead Space Remake zamyka aneks, w którym znajdziecie przede wszystkim poradnik trofeowy - wyjaśniamy jakie założenia mają osiągnięcia oraz jak odblokować platynowe trofeum. Inne strony aneksu dotyczą m.in. wymagań sprzętowych, sterowania, opcji ułatwień dostępu oraz tego ile czasu zajmuje przejście Dead Space Remake.

Dead Space Remake: Szybkie porady na start

  1. Celujcie w kończyny nekromorfów. Jest to unikalna cecha wszystkich gier Dead Space - potwory możecie znacznie szybciej i łatwiej zabijać oddając strzały w stronę ich różnorakich kończyn, niż w głowę czy klatkę piersiową.
  2. Rozdeptujcie przeciwników. Z techniki tej możecie korzystać, by zaoszczędzić amunicję, ale również po to żeby pozyskać dodatkowy loot.
  3. Zbierajcie jak najwięcej zapasów. W Dead Space jak w większości survival horrorów zapasów nigdy nie jest pod dostatkiem. Przeszukujcie badane lokacje żeby gromadzić amunicję i lekarstwa.
  4. Rozglądajcie się za schematami. Są one najważniejszą kategorią znajdziek, gdyż możecie dzięki nim m.in. odblokowywać nowe modele broni oraz nowe lepsze kombinezony dla Isaaca.
  5. Używajcie stazy do spowalniania potworów. Korzystania ze stazy nauczycie się już w początkowych rozdziałach gry. Ma ona różne zastosowania i jednym z głównych jest spowalnianie wrogów np. po to żeby dokładniej wycelować w ich kończyny.

Więcej wskazówek znajdziecie na osobnej stronie poradnika: Porady na start.

Dead Space Remake: Wszystkie rozdziały, solucja

Główne cele

  1. Nowi przybysze (New Arrivals) - pierwszy rozdział gry z dotarcia do statku USG Ishimura. Dowiecie się jak zaliczyć scenę ucieczki, jak zdobyć pierwszą broń, jak używać stazy, jak wymienić wagonik kolejki i jak pozyskać płytę danych.
  2. Intensywna terapia (Intensive Care) - drugi rozdział kampanii, w którym Isaac szuka RIG kapitana na pokładzie medycznym. Dowiecie się jak dotrzeć do zbiornika z hydrazyną, gdzie znaleźć defibrylator, jak zniszczyć barykadę oraz jak pokonać mini-bossa - zmutowanego kapitana.
  3. Korekta kursu (Course Correction) - trzeci rozdział gry z wizyty na pokładzie inżynierskim. Dowiecie się gdzie znaleźć miotacz ognia i rozpruwacz, jak aktywować centryfugę, jak poruszać się w warunkach zerowej grawitacji i jak ręcznie odpalić silniki w maszynowni.
  4. Ogrom zniszczeń (Obliteration Imminent) - czwarty rozdział gry z wizyty na mostku kapitańskim. Objaśniamy jak spotkać się z Hammondem, jak uruchomić windy, jak pokonać mini-bossa Brutala, jak poruszać się w przestrzeni kosmicznej, jak przekierować prąd i jak skalibrować działa ADS.
  5. Lekkomyślny fanatyzm (Lethal Devotion) - piąty rozdział kampanii, w którym bada się laboratorium chemiczne. Dowiecie się jak uciec przed łowcą i jak zatrzymać niezniszczalnego potwora, jak znaleźć źródło transmisji, jak pozbyć się gazu i gdzie jest ciekły azot.
  6. Ekologiczny kataklizm (Environmental Hazard) - szósty rozdział gry z wizyty w dziale Hydroponiki. Wyjaśniamy jak stworzyć enzym, jak wstrzyknąć enzym 8 rzęźcom, jak odblokować magazyn żywności oraz jak pokonać bossa Lewiatana.
  7. U wrót otchłani (Into the Void) - siódmy rozdział kampanii rozgrywający się na pokładzie wydobywczym. Dowiecie się jak załączyć wyrzutnię, gdzie znaleźć RIG kierownika, jak zniszczyć 4 uprzęże grawitacyjne, jak przymocować nadajnik SOS i jak wystrzelić asteroidę.
  8. Możliwość ratunku (Search and Rescue) - ósmy rozdział gry z próby nawiązania kontaktu ze statkiem USM Valor. Dowiecie się jak naprawić talerze, jak użyć działa ADS i jak zachować integralność kadłuba.
  9. Armia umarłych (Dead on Arrival) - dziewiąty rozdział gry rozgrywany na pokładzie towarowym i wewnątrz wraku USM Valor. Wyjaśniamy jak usunąć materiał radioaktywny oraz jak dotrzeć do mikrojądra (Singularity Core).
  10. Rozpacz i ruina (End of Days) - dziesiąty rozdział z wizyty na pokładzie mieszkalnym. Dowiecie się gdzie znaleźć klucz członka załogi i karty nawigacyjne, jak obejść blokady bloku B, a także jak naprawić i zwolnić wahadłowiec.
  11. Alternatywne rozwiązania (Alternate Solutions) - jedenasty rozdział kampanii zaliczany na pokładzie startowym. Objaśniamy jak przenieść i umieścić Znak (Marker), jak przywrócić grawitację w hangarze oraz jak pilotować zdalnie wahadłowiec.
  12. Martwa przestrzeń (Dead Space) - finałowy dwunasty rozdział gry z wizyty w kolonii Aegis VII. Dowiecie się jak dostarczyć podnośnik do wahadłowca, jak zabrać Znak do piedestału, jak przywrócić zasilanie mostów oraz jak pokonać finałowego bossa gry.
  13. Zakończenia - na tej stronie znajdziecie informacje o głównym zakończeniu kampanii oraz o wymaganiach do odblokowania alternatywnego zakończenia gry (nowość w Dead Space Remake).

Poboczne misje

  1. Metody naukowe (Scientific Methods) - to poboczne zadanie powiązane z Nicole, którą możecie odblokować w rozdziale 2 kampanii.
  2. Nie masz upoważnienia (You Are Not Authorized) - to poboczny quest powiązany ze zbieraniem RIG członków załogi, który możecie rozpocząć w rozdziale 4 kampanii.
  3. Zamierzone zaniedbania (Premeditated Malpractice) - to poboczne zadanie dotyczące łowcy Mercera, które można odblokować w rozdziale 6 kampanii.

Dead Space Remake: Wszystkie sekrety i znajdźki

  1. Rozdział 1 - Na stronie opisaliśmy sekrety i znajdźki z rozdziału Nowi przybysze.
  2. Rozdział 2 - Strona zestawia znajdźki i sekrety z rozdziału Intensywna terapia.
  3. Rozdział 3 - Strona opisuje wszystkie sekrety i znajdźki z rozdziału Korekta kursu.
  4. Rozdział 4 - Na stronie znajdziecie listę sekretów i znajdziek z rozdziału Ogrom zniszczeń.
  5. Rozdział 5 - Strona omawia sekrety oraz znajdźki dostępne w rozdziale Lekkomyślny fanatyzm.
  6. Rozdział 6 - Strona zawiera listę znajdziek i sekretów z rozdziału Ekologiczny kataklizm.
  7. Rozdział 7 - Na stronie opisaliśmy sekrety i znajdźki z rozdziału U wrót otchłani.
  8. Rozdział 8 - Na stronie są omówione sekrety i znajdźki z rozdziału Możliwość ratunku.
  9. Rozdział 9 - Strona pokazuje sekrety i znajdźki dostępne w rozdziale Armia umarłych.
  10. Rozdział 10 - Na stronie pokazujemy znajdźki i sekrety z rozdziału Rozpacz i ruina.
  11. Rozdział 11 - Strona omawia sekrety i znajdźki ukryte w rozdziale Alternatywne rozwiązania.
  12. Rozdział 12 - Na stronie opisaliśmy ostatnie sekrety i znajdźki z rozdziału Martwa przestrzeń.
  13. Schematy - Na stronie zestawiliśmy wszystkie schematy do odnalezienia, m.in. nowych kombinezonów Isaaca, amunicji do broni czy zestawów medycznych. Pozwalają one kupować nowe rzeczy w sklepach.

Dead Space Remake: Bossowie

  1. Brutal - To duża zmutowana kreatura, z którą główny bohater musi zmierzyć się w rozdziale 4 (Ogrom zniszczeń).
  2. Łowca Mercera - Jest to pozornie niezniszczalna kreatura, z którą dwukrotnie zmierzycie się w rozdziale 5 (Lekkomyślny fanatyzm).
  3. Lewiatan - Strona zawiera opis konfrontacji z wielkim potworem, którego otruwa się podczas zaliczania rozdziału 6 (Ekologiczny kataklizm).
  4. Pozostałość Lewiatana - Na stronie opisaliśmy drugie starcie z Lewiatanem, tym razem w przestrzeni kosmicznej w rozdziale 8 (Możliwość ratunku).
  5. Finałowy boss - Na stronie szczegółowo omówiliśmy konfrontację z końcowym bossem. Ma ona miejsce w finałowym rozdziale 12: Martwa przestrzeń.

Dead Space Remake: Podstawy

  1. Najlepsze bronie - Przygotowaliśmy zestawienie rekomendowanych broni do umieszczania w aktywnych slotach. Dowiecie się o specyfice najlepszych broni gry oraz o tym w jaki sposób skutecznie ulepszać bronie.
  2. Staczanie walk - Na stronie są różnorakie porady na temat wygrywania starć z różnymi odmianami nekromorfów, a także osłabiania i zatrzymywania przeciwników oraz utrzymywania Isaaca przy życiu.
  3. Eksploracja - Na stronie informujemy jak korzystać z mapy okolicy po to żeby badać odwiedzane lokacje w 100%. Dowiecie się też o rodzajach interaktywnych stanowisk odnajdywanych w grze.

Dead Space Remake: FAQ

  1. Jak zdobywać certyfikaty bezpieczeństwa? - Strona wyjaśnia jak pozyskać certyfikaty poziomów 1-3 oraz obejście główne. Są one wymagane do otwierania zamkniętych drzwi i pojemników.
  2. Czy można powracać do starych lokacji? - Na stronie informujemy o tym czy w grze są szybka podróż i backtracking. Odpowiadamy na pytanie czy można ponownie badać odwiedzone pokłady Ishimury i jaki może być powód powrotu do poprzednich lokacji.
  3. Czy Isaac pokazuje twarz? - Strona ta odpowiada na pytanie czy w rimejku Isaac zdejmuje hełm kombinezonu oraz czy zmienił się wygląd protagonisty.
  4. Jak zapisywać grę? - Informujemy w jakich okolicznościach mogą być zachowywane postępy w grze oraz czy zapisy są darmowe.
  5. Jak powiększyć inwentarz? - Odpowiadamy na pytanie czy protagonista może przenosić więcej przedmiotów w inwentarzu.
  6. Jak leczyć bohatera? - Dowiecie się o głównych sposobach odnawiania zdrowia oraz o tym czy pasek zdrowia może samoczynnie regenerować się.
  7. Jak odnawiać stazę? - Wyjaśniamy w jaki sposób uzupełniać zapasy stazy wykorzystywanej na przeciwnikach i elementach otoczenia, a także czy może się ona samodzielnie odnawiać.

Dead Space Remake: Wymagania sprzętowe

  1. Procesor: Intel Core i5-8600 / AMD Ryzen 5 2600x
  2. Karta graficzna: GeForce GTX 1070 / AMD RX 5700
  3. DirectX: wersja 12
  4. Pamięć: 16 GB RAM
  5. Miejsce na dysku: 50 GB (dysk SATA SSD)
  6. System operacyjny: Windows 10 lub 11 w wersji 64-bitowej

Więcej informacji znajdziecie na stronie: Wymagania sprzętowe.

Dead Space Remake: Długość gry

Przejście gry Dead Space Remake po raz pierwszy powinnno zająć około 12-13 godzin. Czas rozgrywki może być krótszy dla osób, które doskonale znają oryginalną wersję gry i optymalne techniki pokonywania nekromorfów. Zabawę mogą z kolei wydłużyć poszukiwania znajdziek, backtracking, zajmowanie się pobocznymi misjami i chęć zdobycia wszystkich osiągnięć.

Więcej informacji jest na stronie: Długość gry.

Dead Space Remake: Spolszczenie, polska wersja językowa

Remake gry Dead Space z 2023 roku oferuje pełną polską wersję językową. Obejmuja ona nie tylko podpisy pod dialogami i spolszczone elementy interfejsu i okien menu, ale także polski dubbing. Więcej informacji jest na stronie: Polska wersja językowa.

Dead Space Remake: Edycje gry

Grę Dead Space Remake można nabyć w wersji standardowej lub cyfrowej edycji Deluxe. Dostępna jest także edycja kolekcjonerska.

Więcej informacji o zawartości poszczególnych wersji gry znajdziecie na stronie: Edycje gry.

Autor Poradnika

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów prehistorycznych, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. W swoim dorobku autorskim, oprócz ponad 200 poradników, ma również m.in. recenzje, zapowiedzi i teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki oraz taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując - w granicach rozsądku i wolnego czasu - na trofki i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę, szczególnie autorstwa Stephena Kinga oraz seriale (z klasyków najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Informacje o Dead Space Remake - poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 11 stycznia 2023