Victoria 3 - poradnik do gry

Victoria 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Victoria 3: Interfejs gry Victoria 3 poradnik, porady

Interfejs gry Victoria 3 jest złożony, dlatego warto jest się z nim dobrze zapoznać, by rozgrywka przebiegała płynnie. Ta strona poradnika zawiera informacje o głównym interfejsie gry. Wyjaśniamy także, do czego służą poszczególne przyciski.

Ostatnia aktualizacja: 21 października 2022

Na tej stronie poradnika dowiecie się, jak rozmieszczone są przyciski interfejsu gry, co oznaczają oraz jakich skrótów klawiaturowych użyć, aby szybko wywołać poszczególne okna.

Kompetencje (Capacities)

Biurokracja (Bureaucracy) określa Waszą zdolność do zarządzania administracją, dowództwem oraz szlakami handlowymi - Victoria 3: Interfejs gry - Victoria 3 - poradnik do gry

Biurokracja (Bureaucracy) określa Waszą zdolność do zarządzania administracją, dowództwem oraz szlakami handlowymi. Wraz z wcielaniem nowych obszarów i powiększaniem populacji w kraju, będziecie potrzebować więcej punktów biurokracji. Zdobędziecie je poprzez rozbudowę budynków typu Urząd.

Zwierzchnictwo (Authority) jest niezbędne to wprowadzania wszelkich zmian o charakterze politycznym - wydawania rozporządzeń oraz zarządzania grupami interesu - Victoria 3: Interfejs gry - Victoria 3 - poradnik do gry

Zwierzchnictwo (Authority) jest niezbędne to wprowadzania wszelkich zmian o charakterze politycznym - wydawania rozporządzeń oraz zarządzania grupami interesu. Zwierzchnictwo zdobędziecie wprowadzając nowe prawa w Waszym państwie.

Wpływ (Influence) wiąże się ze wszelkimi działaniami dyplomatycznymi, których celem jest inny kraj - Victoria 3: Interfejs gry - Victoria 3 - poradnik do gry

Wpływ (Influence) wiąże się ze wszelkimi działaniami dyplomatycznymi, których celem jest inny kraj. Umożliwia on zawieranie paktów i wysuwanie żądań. Punkty wpływu zależą od rangi państwa, którą zdobędziecie podnosząc prestiż państwa.

Informacje o stanie państwa

Tuż obok kompetencji, możecie znaleźć informacje na temat finansów Waszego państwa - Victoria 3: Interfejs gry - Victoria 3 - poradnik do gry

Tuż obok kompetencji, możecie znaleźć informacje na temat finansów Waszego państwa. Pieniądze (Money) na pierwszy rzut oka wyświetlają jedynie saldo, jednak po najechaniu kursorem na ikonę funta, znajdziecie więcej informacji odnośnie zawartości skarbca, m.in. przychody, wydatki, rezerwy złota oraz pulę inwestycyjną.

Bieżąca sytuacja (Current Situation) ukazuje najbardziej palące problemy oraz możliwości warte rozważenia - Victoria 3: Interfejs gry - Victoria 3 - poradnik do gry

Bieżąca sytuacja (Current Situation) ukazuje najbardziej palące problemy oraz możliwości warte rozważenia. Po kliknięciu na wybrane zagadnienie, będziecie mogli błyskawicznie podjąć decyzje bez konieczności samodzielnego wyszukiwania odpowiednich sekcji w menu.

Ranga (Rank) państwa określa pozycję Waszego kraju względem innych i jest zależna od poziomu prestiżu - Victoria 3: Interfejs gry - Victoria 3 - poradnik do gry

Ranga (Rank) państwa określa pozycję Waszego kraju względem innych i jest zależna od poziomu prestiżu. Na jej poziom ma wpływ liczebność i jakość armii, PKB oraz stan gospodarki.

Pod kompetencjami znajdziecie kolejne informacje - Victoria 3: Interfejs gry - Victoria 3 - poradnik do gry

Pod kompetencjami znajdziecie kolejne informacje. Są to kolejno:

  1. Produkt krajowy brutto (Gross Domestic Product) - określa wartość dóbr i usług wytworzonych przez Wasze państwo.
  2. Piśmienność (Literacy) - mówi o procencie populacji Waszego kraju, który potrafi czytać i pisać. Niektóre gałęzie gospodarki i urzędy wymagają wykwalifikowanych pracowników, dlatego należy utrzymać ten współczynnik na wysokim poziomie.
  3. Poziom życia (Standard of Living) - określa warunki bytu populacji państwa. Im wyższy, tym więcej osób będzie się rodzić, mniej umierać oraz ludzie chętniej zaczną migrować do miejsc, gdzie poziom jest wysoki.
  4. Populacja (Population) - mówi o ogólnej liczbie ludności Waszego państwa.
  5. Radykałowie (Radicals) - tutaj znajdziecie informacje o liczbie osób ogólnie niezadowolonych z Waszych rządów i stanu państwa. Duża liczba radykałów może prowadzić do zamętu w kraju, a nawet do obalenia władzy.
  6. Lojaliści (Loyalists) - określa liczbę osób zadowolonych z ogólnego funkcjonowania państwa, które, w razie potrzeby, będą bronić interesu kraju. Liczbę lojalistów możecie zwiększyć dbając o odpowiedni poziom życia.

Lewy panel boczny

Z lewej strony znajdziecie ikony, które szybko przeniosą Was do wszelkich paneli zarządzania państwem - Victoria 3: Interfejs gry - Victoria 3 - poradnik do gry

Z lewej strony znajdziecie ikony, które szybko przeniosą Was do wszelkich paneli zarządzania państwem. Są to:

  1. Polityka (Politics) - znajdziecie tu informacje o monarchii, zreformujecie rząd, ustanowicie nowe prawa oraz zainwestujecie w instytucje porządkowe oraz oświatowe.
  2. Budżet (Budget) - tutaj znajdują się wszystkie dokładne informacje odnośnie finansów Waszego kraju. Ustalicie wysokość podatków i ogłosicie nowe oraz ustalicie poziomy wynagrodzeń dla wojska i urzędników.
  3. Budynki (Buildings) - tu przejrzycie wszystkie budynki z podziałem na miejskie, wiejskie i rozwojowe, wydacie polecenia budowy nowych struktur, ustalicie dofinansowania oraz zmienicie metody produkcji.
  4. Rynek (Market) - w tej zakładce ustalicie szlaki handlowe, zlecenia kupna i sprzedaży dóbr oraz sprawdzicie aktualne ceny.
  5. Wojsko (Military) - tutaj znajdziecie informacje o Waszej armii, marynarce wojennej i garnizonach. Możecie również zmobilizować żołnierzy i zwerbować generałów.
1 - Victoria 3: Interfejs gry - Victoria 3 - poradnik do gry
  1. Dyplomacja (Diplomacy) - tutaj zamieszczono wszystkie informacje odnośnie stosunków z innymi krajami, między innymi o prowadzonych wojnach i interesach. Zakontraktujecie również całkiem nowe umowy. Oraz wyzwolicie państwa poddańcze.
  2. Technologia (Technology) - ta sekcja zawiera drzewa technologii, jakie będziecie mogli rozwijać podczas gry.
  3. Kultury (Cultures) - tutaj sprawdzicie podsumowanie, jakie kultury dominują w Waszym kraju, a także ustalicie stosunki na linii kościół-państwo.
  4. Populacja (Population) - w tej zakładce znajdziecie przegląd ludności kraju z podziałem na klasy i zbiorowości aktywne politycznie. Sprawdzicie także, czym zajmuje się ludność, jaką kulturę reprezentuje oraz jaką religię wyznaje.
  5. Dziennik (Journal) - tutaj znajdziecie zadania do wykonania oraz rozmaite wpisy, dzięki którym ułatwicie sobie zarządzenie państwem.
  6. Przybornik (Outliner) - w tej zakładce znajdują się listy, jakie możecie przypiąć do interfejsu gry, aby informacje były wyświetlane na ekranie głównym. Jest to szczególnie przydatne, gdy chcecie na bieżąco śledzić konkretne wartości.
  7. Lista map (Map List)- tutaj znajdziecie listę krajów. Po kliknięciu danego państwa, otworzy się okno z kluczowymi informacjami na jego temat.

Panel Obiektywów (Lenses Panel)

Obiektywy (Lenses) pozwalają na szybkie wprowadzanie zmian w Waszym państwie - od ustanawiania nowych praw, po wznoszenie budynków i wystosowywanie not dyplomatycznych - Victoria 3: Interfejs gry - Victoria 3 - poradnik do gry

Obiektywy (Lenses) pozwalają na szybkie wprowadzanie zmian w Waszym państwie - od ustanawiania nowych praw, po wznoszenie budynków i wystosowywanie not dyplomatycznych. W tej sekcji znajdują się dwie dodatkowe ikony, jakie pomogą Wam znaleźć informacje na temat innych krajów.

  1. Wyszukiwarka lokalizacji (Location Finder) - tutaj możecie wpisać dowolną nazwę państwa, miasta czy obszaru administracyjnego, aby natychmiast odnaleźć jej umiejscowienie na mapie.
  2. Obiekty Produkcja (Production Lens) - tu możecie przejrzeć obszary administracyjne Waszego kraju oraz wznieść budynki produkcyjne.
  3. Obiektyw Polityka (Political Lens) - w tym obiektywnie wzniesiecie urzędy oraz inne budynki administracyjne, a także wydacie rozporządzenia oraz zmienicie stolicę kraju.
  4. Obiektyw Dyplomacja (Diplomatic Lens) - tutaj wystosujecie żądania dyplomatyczne, wywołacie wojny oraz sprawdzicie, jakie interesy łączą Was z innymi krajami.
  5. Obiektyw Wojsko (Military Lens) - w tej sekcji zobaczycie postępy toczących się wojen, a także wzniesiecie budynki wojskowe i przeprowadzicie rekrutację dowódców.
  6. Mapa (Map) - tu znajdziecie ogólny podgląd poszczególnych wartości (m.in. PKB, poziom życia, kultury) w różnych krajach.

Panel informacyjny

W tym miejscu sprawdzicie aktualną datę oraz zmienicie prędkość gry - Victoria 3: Interfejs gry - Victoria 3 - poradnik do gry

W tym miejscu sprawdzicie aktualną datę oraz zmienicie prędkość gry.

Tu wyświetlana jest aktualna kolejka budowy - Victoria 3: Interfejs gry - Victoria 3 - poradnik do gry

Tu wyświetlana jest aktualna kolejka budowy.

Kliknięcie tej ikony wywoła menu główne - Victoria 3: Interfejs gry - Victoria 3 - poradnik do gry

Kliknięcie tej ikony wywoła menu główne.

W Vickipedii (Vickypedia) znajdziecie wszelkie informacje dotyczące działania gry oraz objaśnienia wszystkich pojęć - Victoria 3: Interfejs gry - Victoria 3 - poradnik do gry

W Vickipedii (Vickypedia) znajdziecie wszelkie informacje dotyczące działania gry oraz objaśnienia wszystkich pojęć. Możecie także skorzystać z wyszukiwarki, aby w prosty sposób odnaleźć to, co aktualnie Was interesuje.

Tutaj znajdziecie aktualne zadania do wykonania - Victoria 3: Interfejs gry - Victoria 3 - poradnik do gry

Tutaj znajdziecie aktualne zadania do wykonania.

Z prawej strony ekranu znajdują się wszystkie listy z informacjami, jakie przypięliście w przyborniku (Outliner) - Victoria 3: Interfejs gry - Victoria 3 - poradnik do gry

Z prawej strony ekranu znajdują się wszystkie listy z informacjami, jakie przypięliście w przyborniku (Outliner).