Return to Monkey Island - poradnik do gry

Return to Monkey Island - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Return to Monkey Island: Spotkanie z przywódcami piratów (Talk to pirate leaders) - solucja, opis przejścia Return to Monkey Island poradnik, solucja

Spotkanie z przywódcami piratów to początek części 1 (Part 1) gry Return to Monkey Island. Nasza solucja wyjaśnia gdzie można spotkać przywódców, jak podróżować po wyspie Melee Island i gdzie znaleźć statek dla Guybrusha.

Ostatnia aktualizacja: 21 września 2022

Po rozpoczęciu pierwszego rozdziału w grze Return to Monkey Island traficie na Melee Island. Opis przejścia z naszego poradnika wyjaśnia m.in. gdzie spotkać się z przywódcami piratów (Pirate Leaders), jak podróżować po wyspie Melee oraz gdzie jest statek, którym Guybrush może wyruszyć na poszukiwania skarbu Małpiej Wyspy.

Rozmowa z obserwatorem (The Lookout)

Po zakończeniu prologu grywalną postacią stanie się Guybrush Threepwood, który powróci na Melee Island - Return to Monkey Island: Spotkanie z przywódcami piratów (Talk to pirate leaders) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Po zakończeniu prologu grywalną postacią stanie się Guybrush Threepwood, który powróci na Melee Island. Rozpoczynacie w znanym punkcie widokowym i możecie porozmawiać z obserwatorem (Lookout). Najlepiej wyczerpać wszystkie tematy rozmowy.

Rozmowa z przywódcami piratów (Talk to pirate leaders to get money)

Wybierzcie jedyną ścieżkę prowadzącą w stronę doków - Return to Monkey Island: Spotkanie z przywódcami piratów (Talk to pirate leaders) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Wybierzcie jedyną ścieżkę prowadzącą w stronę doków. Podążajcie nią do wejścia do SCUMM Bar.

Wewnątrz baru znajdziecie księgę Collectable Card Trivia Book, której zabranie jest opcjonalną czynnością. Pozwala ona na gromadzenie znajdziek - kart z pytaniami. Będą one testowały Waszą wiedzę na temat Monkey Island. Sekrety są dobrze poukrywane, ale w ich lokalizowaniu pomaga opcja podświetlania interaktywnych rzeczy z danej lokacji (klawisz TAB). Możecie otwierać księgę w inwentarzu i odpowiadać na pytania z kart (pierwsza jest już w niej na starcie), ale macie tylko 1 szansę na poprawną odpowiedź i nawet przeładowanie gry nie spowoduje "odzyskania" karty.

Udajcie się w prawo żeby porozmawiać z młodymi przywódcami piratów (Pirate Leaders) - Return to Monkey Island: Spotkanie z przywódcami piratów (Talk to pirate leaders) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Udajcie się w prawo żeby porozmawiać z młodymi przywódcami piratów (Pirate Leaders).

Możecie wybrać dowolny powód dlaczego mieliby sfinansować Waszą wyprawę - zawsze otrzymacie odmowę.

Mapa Melee Island

Swobodną eksploracją Melee Island możecie zająć się najwcześniej po spotkaniu z przywódcami piratów - Return to Monkey Island: Spotkanie z przywódcami piratów (Talk to pirate leaders) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Swobodną eksploracją Melee Island możecie zająć się najwcześniej po spotkaniu z przywódcami piratów. Przejścia na ekran mapy są w punkcie widokowym Lookout Point i za posiadłością Governor's Mansion. Oto główne lokacje:

1) Lookout Point - rozpoczynacie tu eksplorację wyspy i przebywa tu obserwator (Lookout).

2) The Docks - znajdziecie tu przede wszystkim SCUMM Bar (w miarę awansowania w rozdziale pojawią się w nim nowe osoby).

3) Le Chuck's Ship - dostanie się na pokład statku to główny cel tego rozdziału i statku pilnuje kwatermistrz (Quartermaster).

4) Low Street - są tu sklep voodoo oraz sklep kartografa Wally'ego. W każdym z nich jest do wykonania kilka obowiązkowych czynności.

5) High Street - są tu więzienie (Stan i Otis) oraz siedziba ślusarza (Locke Smith). Także i te lokacje trzeba odwiedzić kilka razy.

6) Governor's Mansion - jest tu siedziba gubernatora i aktualnie jest nim Carla. Musicie zaliczyć zagadkę z przeproszenia jej.

7) Shipyard - są tu pozostałości po sklepie Stana (sam Stan przebywa w więzieniu).

8) Forest i Museum - w lesie do odnalezienia jest drzewo do zbudowania mopa, a muzeum prowadzi kurator Conrad.

Zdobycie lub znalezienie statku (Get or find a ship)

Na lewo od SCUMM Bar znajduje się ścieżka do doków i statku LeChucka - Return to Monkey Island: Spotkanie z przywódcami piratów (Talk to pirate leaders) - solucja, opis przejścia - Return to Monkey Island - poradnik do gry

Na lewo od SCUMM Bar znajduje się ścieżka do doków i statku LeChucka. Udajcie się tam i porozmawiajcie z kwatermistrzem (Quartermaster) na temat dołączenia do załogi. Pojawią się 2 przeszkody:

  1. Jedynym wolnym stanowiskiem jest sprzątacz (swabbie) i potrzebny jest do tego mop. Jego zdobycie opisaliśmy na osobnej stronie Zdobycie mopa w naszej solucji.
  2. Guybrush zostanie rozpoznany jako osoba z tzw. czarnej listy (niezależnie czy się przedstawicie jako Guybrush, czy podacie fałszywą tożsamość). Trzeba będzie oszukać kwatermistrza i opisaliśmy to na stronie Zdobycie przebrania.