Steelrising - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Steelrising - poradnik do gry

Steelrising - poradnik do gry

Wolność, równość, WD-40! Steelrising poradnik to najlepsze porady na start, do eksploracji, rozwoju postaci, walki. Omawiamy bronie, ekwipunek, atrybuty, Westalki, Tytanów, Niestabilnych, Mnemy, szybką podróż, konsekwencje śmierci, wymagania sprzętowe, sterowanie.

Ostatnia aktualizacja: 30 września 2022

Niniejszy poradnik do gry Steelrising pomoże Wam w pokonaniu wszystkich bossów i przeciwników. Ponadto dzięki niemu znajdziecie Mnemy oraz poznacie przydatne porady na start.

Steelrising: Zawartość poradnika

Podstawy pozwolą Wam w łatwy sposób rozpocząć grę. Dowiecie się z nich najważniejszych informacji o Steelrising, a także zapoznacie się z poradami na start. Ponadto zaznajomicie się z konsekwencjami śmierci, a także dowiecie się wszystkiego o rozwoju i tworzeniu postaci. Do tego poznacie ekwipunek, bronie, atrybuty i statystyki.

W FAQ znajdziecie odpowiedzi na nurtujące Was pytania. Dowiecie się jak wyleczyć się z efektów alchemicznych, czym jest Westalka, jaką postać wybrać dla początkujących. Powiemy Wam również czy świat jest otwarty i kiedy odblokowuje się szybką podróż. Porozmawiamy o trybie asysty, a także poruszymy temat ścian i furtek - jak je zniszczyć?

Jeżeli jesteście zainteresowani Opisem przejścia gry, to również znajdziecie go w tym poradniku. Ta sekcja zawiera solucję zadań głównych oraz pobocznych.

Sekcja Przeciwnicy przeprowadzi Was przez walki z podstawowymi wrogami. Dowiecie się jak ich pokonać oraz czego należy się wystrzegać. Poznacie ich wszystkie kategorie: Prototypy, Strażnicy, Węże, Kociaki, Muzycy, Akolici, Kucharze i Łowcy.

Bossowie to rozdział, w którym zapoznacie się z Tytanami (głównymi przeciwnikami w Steelrising) oraz Niestabilnymi (minibossami) i dowiecie się jak ich pokonać. Znajdziecie tutaj informacje o: Selenit z Luwru, Niestabilny kowal, Niestabilny Lansjer, Niestabilny taran posągowy, niestabilny taran błyskawic.

W dziale Mnemy dowiecie się jak znaleźć te znajdźki: Jean Sylvain Bailly, Antoine Lavoisier, Athenais de Vaucanson.

Dzięki Aneksowi poznacie podstawowe informacje na temat gry: sterowanie, wymagania sprzętowe, polską wersję językową, edycje oraz długość gry.

Steelrising: Szybkie porady na start

Jeżeli jesteście nowi w świecie Steelrising i zastanawiacie się jak rozpocząć tę produkcję, to poniżej prezentujemy kilka porad.

  1. Używajcie uników - podczas walki uniki są podstawą przeżycia; wrogów najlepiej atakować z boku i od tyłu, co najłatwiej osiągnąć właśnie dzięki nim;
  2. Wykorzystujcie ataki z zaskoczenia - jeżeli namierzycie przeciwnika i podejdziecie do niego od tyłu, to będziecie mogli zadać mu obrażenia krytyczne; słabsi wrogowie zginą od pierwszego ciosu, ale nawet silniejszych znacznie to osłabi;
  3. Rozbijajcie skrzynie i beczki - w świecie Steelrising znajduje się dużo rzeczy do rozbicia; warto poświęcić temu chwilę, bo w nich mogą się znajdować przydatne przedmioty;
  4. Zaglądajcie w każdy kąt - Steelrising nie ma zbyt wielu rozchodzących się ścieżek, ale i tak warto się rozglądać, gdyż w zakamarkach mapy można znaleźć różne ukryte przydatne przedmioty, listy pogłębiające wiedzę o lore, a także mini zadania, które nie są zaznaczone w dzienniku;
  5. Wydawajcie esencje duszy - regularnie pozbywajcie się esencji duszy i wydawajcie je na rozwój oraz zakup przydatnych przedmiotów, gdyż jeżeli umrzecie, to możecie ją stracić.

Więcej porad przeczytacie na osobnej stronie poradnika: Porady na start.

Steelrising: Wszystkie misje, solucja

Jak sama nazwa wskazuje w Opisie przejścia znajdziecie solucję wszystkich zadań - głównych oraz pobocznych.

Misje główne:

  1. W salonie królowej - pierwsze zadanie w grze, królowa wysyła Was na misję;
  2. Władca maszyn - musicie odnaleźć legendarnego twórcę automatów Vaucansona;
  3. Trudne chwile - będziecie mieli okazję zwiedzić Luwr, choć nie jest on w swojej najlepszej formie;
  4. W poszukiwaniu opata Gregoire'a - duchowny może mieć cenne informacje dotyczące Waszego zadania;
  5. Cienie pałacu Luksemburskiego - ponoć brat króla może wpłynąć na jego decyzję, warto spróbować;
  6. W drogę do Les Invalides - powrót do tego miejsca nie jest zbyt przyjemny, ale musicie odnaleźć Monsieur Neckera;
  7. Samotność w czeluści - Musicie odnaleźć tajemniczego Marata, mężczyzna wie jak dostać się do Bastylii;
  8. Więzień Bastylii - pora na spotkanie z twórcą Aegis, wcześniej jednak trzeba dostać się do więzienia;
  9. Szach mat - czas zmierzyć się z królem, to ostatnia misja w grze, lepiej się do niej przygotujcie.

Misje poboczne:

  1. Dwa skarby Monsieur Neckera - były minister finansów martwi się o żonę; chce również, aby jego pieniądze nie trafiły w ręce króla;
  2. Pochodzenie - ta misja przybliży Wam początki Aegis;
  3. Ostatnia wędrówka Nicolasa Flamela - słynny alchemik nawet po śmierci skrywa wiele tajemnic;
  4. Bez snu - pracownicy, którzy nie potrzebują odpoczywać, los niewolników nie może być już gorszy;
  5. Przyszłość królestwa - musicie odnaleźć dzieci królowej;
  6. Chwała i hańba - La Fayett może być zdrajcą, należy to sprawdzić;
  7. Latarnie umarłych - Westalki wywołują szaleństwo wśród zwykłych ludzi, trzeba coś z tym zrobić;
  8. Sprawa rodzinna - Mirabeau poprosi Was o pomoc w poradzeniu sobie z jego szalonym ojcem;
  9. Śladami prochu - duży ładunek tej niebezpiecznej substancji jest w rękach króla, lepiej to zmienić;
  10. Ku pamięci Delfina - dowiecie się co się stało z królewiczem, to jedyna ,misja poboczna z własnym Tytanem.

Steelrising: Wszyscy bossowie

Ta część poradnika jest opisem bossów (nazywanych w Steelrising Tytanami) oraz minibossów (silniejsi przeciwnicy z przydomkiem Niestabilny).

Tytani:

  1. Selenit z Luwru - potężny wróg posiadający kilka faz, przypomina w walce nieco typ przeciwnika Strażnik;
  2. Biskup z Cite - ten oponent potrafi rzucać przeciwnikiem po całej arenie, jeżeli podejdziecie zbyt blisko, to się spalicie;
  3. Alchemik Luksemburski - bądźcie przygotowani na potyczkę z tytanem, który włada wieloma alchemicznymi efektami;
  4. Skarbnik z Les Invalides - przeciwnik walczący elektrycznością i nasyłający na was gargulce;
  5. Królewszki Orfeusz - królewicza zamieniono w abominację, należy skrócić jego cierpienia;
  6. Centaur - bestia używająca ognia, szybka, choć na szczęście nie jest zbyt zwrotna;
  7. Kat - wielka gilotyna potrafiąca skrócić Aegis o głowę;
  8. Żelazna królowa - ostatni boss w grze, czeka Was szybki i potężny oponent.

Niestabilni:

  1. Niestabilny taran błyskawic - ogromny wróg, który posiada elektryczną moc alchemiczną;
  2. Niestabilny taran posągowy - przeciwnik dzierżący kolumnę, ponadto towarzyszą mu pomocnicy;
  3. Niestabilny kowal - ogień kuźni jest jego ulubioną bronią;
  4. Niestabilny Lansjer - pierwszy silniejszy przeciwnik na Waszej drodze.
  5. Niestabilny Rzeźnik - podpali Was i potnie na plasterki;
  6. Niestabilny Sokół - szybki i zabójczy, lepiej nie podchodzić zbyt blisko;
  7. Niestabilny Akolita mrozu - nawet zwykli akolicie są niebezpieczni, ten jest jeszcze groźniejszy;
  8. Niestabilny Drwal - powolny ale śmiertelnie niebezpieczny we frontalnym starciu;
  9. Niestabilny Zwiadowca - pomimo mylącej nazwy, to tak naprawdę duży Górnik;
  10. Niestabilny Taran balista - przeciwnik z kuszą, który jest śmiertelnie groźny na bliskie dystanse;
  11. Niestabilny Gargulec - chwila nieuwagi i ten Łowca Was zgniecie.

Steelrising: Podstawy

W tej sekcji znajdziecie wszystkie najprzydatniejsze informacje dotyczące podstaw gry. Pomogą one Wam rozpocząć przygodę z grą Steelrising.

  1. Bronie - w Steerising jest wiele rodzajów oręża, na tej stronie porozmawiamy o uzbrojeniu;
  2. Ekwipunek - bez porządnego sprzętu daleko nie zajdziecie, na tej strnie go omówimy;
  3. Rozwój postaci - jeżeli chcecie zwiększyć poziom bohaterki, to przeczytajcie najpierw tę stronę;
  4. Walka - zdradzamy tutaj wszystkie informacje na temat potyczek;
  5. Śmierć i jej konsekwencje - w Steelrising z pewnością niejednokrotnie umrzecie, na tej stronie dowiecie się co Wam za to grozi;
  6. Tworzenie postaci -od czegoś trzeba zacząć, tutaj omawiamy kreowanie własnej Aegis;
  7. Atrybuty i statystyki - żaden rozwój postaci nie obędzie się bez statystyk, tutaj je przedstawiamy;

Steelrising: FAQ

Ta część poradnika odpowie na Wasze pytania dotyczące gry Steelrising. Dowiecie się z tej sekcji między innymi od jakiej postaci najlepiej zacząć oraz jak się lecyć.

  1. Punkty odpoczynku - czy są? - tutaj omówimy Westalki, niezwykle ważne miejsca
  2. Efekty alchemiczne - jak uleczyć? - jeżeli nie lubicie płonąć lub być zamrożeni, to odwiedźcie tę stronę;
  3. Świat gry - czy jest otwarty? - jeżeli chcecie podróżować po świecie Steelrising, to warto tutaj zaglądnąć;
  4. Postać na start - którą wybrać? - początki często bywają trudne, dlatego warto wybrać dobrą profesję;
  5. Tryb asysty - jak włączyć, jakie są opcje? - jeżeli gra jest zbyt trudna, to można ją nieco uprościć;
  6. Szybka podróż - kiedy się odblokowuje? - nikt nie lubi dużo chodzić w grach, jednak w Steelrising szybkiej podróży nie zdobywa się tak łatwo.
  7. Romanse - czy są w grze? - ta strona poświęcona jest opcjom romantycznym w produkcji Steelrising;
  8. Tryb kooperacji / multiplayer - czy jest? - tutaj dowiecie się wszystkiego o graniu ze znajomymi;
  9. Towarzysze - czy są w grze? - aby wyruszyć w drogę należy zebrać drużynę (lub nie);
  10. Aegis - kim jest? - ta część poradnika przybliży Wam główną bohaterkę gry;
  11. Cel misji - jak znaleźć? - jeżeli czujecie się zagubieni w Steelrising, to jest sekcja, którą powinniście odwiedzić.

Steelrising: Przeciwnicy

W Steelrising znajdziecie wielu wrogów, którzy będą chcieli Was zabić. W tej sekcji dowiecie się gdzie są i jak ich pokonać.

  1. Prototypy - pierwsi przeciwnicy, których napotkacie na swojej drodze;
  2. Strażnicy - wszechstronni wojownicy, na których często się natkniecie w świecie Steelrising;
  3. Węże - szybkie wężowopodobne automaty, posiadające moc alchemii;
  4. Kociaki - roboty przypominające pantery, często występują w towarzystwie innych przeciwników;
  5. Muzycy - muzykalni wrogowie, którzy walczą instrumentami;
  6. Akolici - przeciwnicy dzierżący kadzielnice, potrafiący ranić wszystko dookoła;
  7. Kucharze - ogromni wrogowie, którzy używają alchemii;
  8. Łowcy - szybcy oponenci, którzy błyskawicznie zadają ciosy, lepiej nie stać naprzeciwko nich;
  9. Robotnicy - oryginalnie te automaty miały pomagać ludziom w pracy, teraz ich bezlitośnie zabijają;
  10. Tarany - wielcy wrogowie dzierżący równie ogromne bronie - powolni i niebezpieczni;
  11. Pajęczaki - szybcy oponenci, których głównym zadaniem jest wsparcie sojuszników.

Steelrising: Mnemy

Mnemy to rodzaj znajdziek, które przybliżą Wam fabułę Steelrising oraz świat gry. Są one powiązane z najważniejszymi postaciami, które napotkacie na swojej drodze. Odnalezienie ich nie jest konieczne do ukończenia tytułu, ale pozwala lepiej zrozumieć historię. Ponadto da Wam możliwość uwolnienia tych ludzi z "trumien" zasilających Tytanów.

  1. Athenais de Vaucanson - córka wielkiego wynalazcy automatów;
  2. Antoine Lavoisier - słynny chemik, chce powstrzymać rozlew krwi;
  3. Jean-Sylvain Bailly - astronom, który stracił łaskę króla, za zbytnie sympatyzowanie się z prostym ludem;
  4. Biskup Nancy - duchowny, którego celem było uratowanie niewinnych istnień; wpadł jednak w pułapkę;
  5. Jacques Necker - były skarbnik państwa i wierny sługa króla; nawet on popadł jednak w niełaskę;
  6. Choderlos de Laclos - słynny pisarz, który starał się zwrócić uwagę na nieprawość ludzi u władzy;
  7. Sanson - kat, który miał już dość swojej pracy;
  8. Królowa - nawet władczyni nie udało się uchronić przed zamknięciem w trumnie.

Steelrising: Polska wersja gry

Steelrising posiada polską wersję językową. Niestet, występuje ona jedynie pod postacią napisów. Więcej o polskiej wersji językowej i innych dowiecie się na osobnej stronie poradnika - Wersje językowe.

Steelrising: Długość gry

Jeżeli będziecie chcieli odkryć wszystko i zajrzeć w każdy kąt, to Steelrising powinno Wam wystarczyć na jakieś 20-30 godzin zabawy.

Więcej o tym przeczytacie na osobnej stronie poradnika - Długość gry.

Steelrising: Wymagania sprzętowe PC

Poniżej znajdziecie wymagania minimalne dla gry Steelrising.

  1. System operacyjny: Windows 10
  2. Procesor: Intel Core i7-3770 / AMD Ryzen 5 1400
  3. Pamięć RAM: 8 GB RAM
  4. Karta graficzna: NVIDIA GeForce RTX 2060
  5. Dysk twardy: 67 GB

Więcej o konfiguracji sprzętowej przeczytacie na osobnej stronie poradnika: Wymagania sprzętowe.

Autorzy Poradnika

Damian "Czaruś" Gacek, Łukasz "Qwert" Telesiński

Informacje o Steelrising - poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 5 września 2022